Saab 9-3 SS 1.8t '04

Postprzez Gib » 2 paź 2016, 17:42

Przedstawiam wam moje nowe żelazo. Od dłuższego już czasu było wiadomo że dni vectry w moich rękach są raczej policzone, nie do końca się to auto wpisywało w moją koncepcję, ze swoją topornością i twardością, ale trzeba przyznać że uratowała mi tyłek po spaleniu 850tki.
W kręgu zainteresowań było wiele aut od coupe jak E46 czy C70 do wielkich kombi jak V70 II poprzez różne odchyłki od normy w typie Laguna II 2.0t czy AR159 2.4 jtdm czy choćby Ibiza FR ;). Trzeba również dodać że właściwie byłem pewny zakupu E39 530dA touringa, od znajomego, ale ostatecznie zrezygnował ze sprzedaży a ja szukałem dalej. Po wielu godzinach poszukiwań w internecie, auto które w końcu kupiłem okazało się że stoi 15m od mojej firmy i jest w całkiem rozsądnej cenie.
A jest to Saab 9-3 1.8t z 2004 roku z przebiegiem 320 tys km i manualną skrzynią biegów. O mocy zawrotnych 150 turborumaków. Wydaje się mało ale małe turbo z niskim ciśnieniem doładowania (0.3 bara) bardzo fajnie umila wychodzenie z dolnych partii obrotów, czego tak bardzo mi brakowało w V6. Oczywiście są plany na więcej, to że będzie 200+ nie ulega najmniejszej wątpliwości. Po stage 1 wleci LPG, bo wolę jeździć bez celu żeby się szybciej zwróciło niż auto ma stać jak opel. Samochód jest dużo bardziej cichy i komfortowy niż vectra, przestronność kabiny oceniam podobnie, wielkość bagażnika jest wystarczająca. Wyposażenie trochę lepsze bo jest dwustrefowa klimatyzacja, tempomat i 4 el. szyby. Mi na razie więcej nie potrzeba. Radio jest najsłabsze z możliwych i jest chyba uszkodzone bo nie zapamiętuje głośności. Aktualnie do zrobienia na szybko jest polerka lamp, ma bardzo dużo wgniotek na masce dachu i tylnej klapie ale usunięcie ich nie jest moim priorytetem jak narazie. Spalanie trochę poniżej dychy, dla mnie to miła odmiana po V6. Skrzynia biegów tak samo długa jak F25 ale tu przynajmniej jest również długa piątka co pozwala we względnej ciszy pokonywać trasy z prędkościami do 150 km/h. Licznikowe 200 osiąga ze zdumiewającą łatwością ale nie chciałbym omijać czegokolwiek z taką prędkością z tym zawieszeniem. Być może jak przejadę się jakimiś zmodyfikowanymi zawieszeniowo SS pójdę tą drogą, jak będą zbyt twarde to nie :) Hamulce ciut lepsze od VB, można zrobić 314mm i wtedy jest ponoć jeszcze lepiej ale nie każda 17 wchodzi, na seryjne wchodzą saabowskie 15 stalówki. Także na razie nie ruszam. Waga auta z 3/4 paliwa w baku to 1440 kg. Czemu cupholder był płatną opcją w saabie klasy średniej, chyba nie dowiem się do kresu swych dni.
Chyba tyle.
Załączniki
DSCF5010.JPG
DSCF5011.JPG
DSCF5013.JPG
DSCF5018.JPG
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 3 paź 2016, 17:46

Pierwszy :) . Graty auta oby służył bezawaryjnie i czekamy na mody, motor fajny a to podstawa <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Dominator » 3 paź 2016, 19:07

Wygląda ładnie wewnątrz jak na ponad 300k przebiegu <spoko> Ale zajmij się tymi standardowo szpetnymi nie lakierowanymi plastikami na zewnątrz.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Beny » 3 paź 2016, 19:42

Ciekawe czy kierownica wymieniana bo tego przebiegu nie widać.
Czekam na mody motorowni :D
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez mysiak » 3 paź 2016, 20:07

Fajny Saab. Kiedyś nawet o takim myślałem. Tego LPG bym nie montował
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Alfred Hugecock » 3 paź 2016, 20:11

mysiak napisał(a):Tego LPG bym nie montował

A dołożysz mu do benzyny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2016, 20:43
Posty: 42 (11/13)

Postprzez Gib » 3 paź 2016, 20:45

Mój nowy znajomy z Saabotage również nie mógł się nadziwić że wnętrze jest w takim stanie. Wręczył mi także paczuszkę ;) Gaz będzie na bank, chłopaki mają 300+ KM i ogarniają to na LPG. Wtryski z aero powinny starczyć do zakładanej mocy.
Załączniki
DSCF5019.JPG
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 3 paź 2016, 20:49

Na tej turbinie będziesz modził? Ile ona dmucha max?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mysiak » 3 paź 2016, 20:51

Alfred Hugecock
mysiak napisał(a):
Tego LPG bym nie montował

A dołożysz mu do benzyny?


bez zaglądania w czyjeś chęci i portfel, OK?
Moja opinia jest taka i tyle
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Wojtek » 3 paź 2016, 21:06

Niech służy... <spoko> ...i miłej zabawy w modzeniu... <faja>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez JohnnyB » 3 paź 2016, 21:10

Zawsze podobał mi się ten minimalizm wnętrza......dużo lepsze niż w Volvo.....bezawaryjnego turlania się życzę :)....
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Gib » 3 paź 2016, 21:16

Neonixos666 napisał(a):Na tej turbinie będziesz modził? Ile ona dmucha max?


Tak turbo seryjne. TD04-12 nie wiem ile dmucha, ponoć starcza do 230, zobaczymy są nowe tropy w temacie a idzie zima i chciałbym zrobić program na seryjnej ile by to nie było, i zagazować żeby zacząć troszkę oszczędzać. :)

Proszę się nie drapać w moim temacie. Gaz będzie czy to się komuś podoba czy nie, miałem już auta bez gazu i niestety ale tankowanie benzyny trochę boli, a na podwyżkę raczej liczyć nie mogę. Silnik łyka gaz jak pelikan sprawdzone wielokrotnie, a ja chcę nim jeździć a nie liczyć kilometry do wypłaty ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Damian68 » 3 paź 2016, 21:21

Wiadomo Twoja wola i powodzenia aby Sabuś dawał radochę z jazdy <oczko>
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez MrShaleck » 4 paź 2016, 07:53

Gib napisał(a):Proszę się nie drapać w moim temacie. Gaz będzie czy to się komuś podoba czy nie, miałem już auta bez gazu i niestety ale tankowanie benzyny trochę boli, a na podwyżkę raczej liczyć nie mogę. Silnik łyka gaz jak pelikan sprawdzone wielokrotnie, a ja chcę nim jeździć a nie liczyć kilometry do wypłaty


Łoesu, święte słowa <cisza> To nie są samochody za miliony z salonu.
Montuj LPG bez zastanawiania się, byle dobry.

Fajnie wygląda te wnętrze. Ogólnie jeśli używasz Facebooka to sobie śmignij na grupę Saab Kupię-Sprzedam, za grosze możesz kupić zawias Aero czy też pakiet i inne bzdury :) Aero w 9-3 SS jest mega twarde.

A wtryski z Oreo raczej 300 km nie ogarną. Trzeba by 440 lub Deki 630 wsadzić. Turbo możesz zrobić hybrydę, aczkolwiek nie wiem jak ta z 9-3 muszla wygląda. U mnie max chyba 21T wchodzi (ja mam 19t), u Ciebie nie wiem czy jest to samo czy nie? Zawsze można muszlę z Volviacza wsadzić :D

Myślałem zawsze, że w 1.8t był jakiś Garrett swoją drogą.... :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2503 (10/36)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Xenocyd » 4 paź 2016, 09:20

graty Gib! ten paskudny środek mnie urzeka – jeździłbym :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 11:01
Posty: 2276 (102/157)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez Gib » 4 paź 2016, 14:41

Fajnie jakby się udało zrobić koło 250. Na więcej to już lepiej mieć seryjnie Aero ale to nie za takie pieniądze ;)
Kurde miałem już 2 kontrole drogowe. Przez 5 lat w oplu chyba żadnej. Wskaźnik poziomu paliwa pokazuje jak chce, przynajmniej spodziewałbym się że kolejne ćwiartki baku będą znikać równomiernie, tymczasem mam wrażenie że ostatnia zniknęła na dystansie 40 km.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 4 paź 2016, 15:32

często tak jest że poszczególne ćwiartki baku mają zupełnie inną pojemność i jedna długo schodzi a jedna bardzo szybko.
Gib napisał(a):Kurde miałem już 2 kontrole drogowe


Nie mogą się napatrzeć i z bliska chcą się jarać <lol>

A poważnie to pewnie ktoś coś przeskrobał w podobnym aucie i dlatego te kontrole
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 4 paź 2016, 15:45

roxygenium napisał(a):U mnie max chyba 21T wchodzi (ja mam 19t), u Ciebie nie wiem czy jest to samo czy nie


Jest zupełnie inaczej niż w redblockach bo turbo jest od strony grodzi jak w volvo :) Generalnie z tego co czytałem 1.8t i 2.0t to ten sam silnik różni się programem. Dopiero 207R ma inne turbo (14) i większe wtryski 370cc. ZTCW to hybryda to właśnie 14tka z roztoczonym kołem kompresji pod wirnik od 19 z 95 Aero. Sama część zimna się nie zmienia.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez gutek_wrb » 4 paź 2016, 16:08

Giba to powodzenia i niech ci służy w tej podroży :D <spoko>
Fajne wygląda <faja>
Ja mam BRC Genius MB i tą markę też mogę polecić, to wpadnij kiedyś się pochwalić ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 22:52
Posty: 1313 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez MrShaleck » 8 paź 2016, 12:49

Gib napisał(a):Generalnie z tego co czytałem 1.8t i 2.0t to ten sam silnik różni się programem.


Tak jest. I najlepsze są do 2004 roku podobno. A Ty właśnie nie wiem jakie masz Burbo, trzeba by sprawdzić. Chyba był td04-11t w 1.8t? nie wiem sam, za młody schab :D
Pojemność i tak masz 2.0 więc to tylko wersje. Będzie git. B207 to za...sty silnik :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2503 (10/36)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy