Saab 9-3 SS 1.8t '04
Przedstawiam wam moje nowe żelazo. Od dłuższego już czasu było wiadomo że dni vectry w moich rękach są raczej policzone, nie do końca się to auto wpisywało w moją koncepcję, ze swoją topornością i twardością, ale trzeba przyznać że uratowała mi tyłek po spaleniu 850tki.
W kręgu zainteresowań było wiele aut od coupe jak E46 czy C70 do wielkich kombi jak V70 II poprzez różne odchyłki od normy w typie Laguna II 2.0t czy AR159 2.4 jtdm czy choćby Ibiza FR . Trzeba również dodać że właściwie byłem pewny zakupu E39 530dA touringa, od znajomego, ale ostatecznie zrezygnował ze sprzedaży a ja szukałem dalej. Po wielu godzinach poszukiwań w internecie, auto które w końcu kupiłem okazało się że stoi 15m od mojej firmy i jest w całkiem rozsądnej cenie.
A jest to Saab 9-3 1.8t z 2004 roku z przebiegiem 320 tys km i manualną skrzynią biegów. O mocy zawrotnych 150 turborumaków. Wydaje się mało ale małe turbo z niskim ciśnieniem doładowania (0.3 bara) bardzo fajnie umila wychodzenie z dolnych partii obrotów, czego tak bardzo mi brakowało w V6. Oczywiście są plany na więcej, to że będzie 200+ nie ulega najmniejszej wątpliwości. Po stage 1 wleci LPG, bo wolę jeździć bez celu żeby się szybciej zwróciło niż auto ma stać jak opel. Samochód jest dużo bardziej cichy i komfortowy niż vectra, przestronność kabiny oceniam podobnie, wielkość bagażnika jest wystarczająca. Wyposażenie trochę lepsze bo jest dwustrefowa klimatyzacja, tempomat i 4 el. szyby. Mi na razie więcej nie potrzeba. Radio jest najsłabsze z możliwych i jest chyba uszkodzone bo nie zapamiętuje głośności. Aktualnie do zrobienia na szybko jest polerka lamp, ma bardzo dużo wgniotek na masce dachu i tylnej klapie ale usunięcie ich nie jest moim priorytetem jak narazie. Spalanie trochę poniżej dychy, dla mnie to miła odmiana po V6. Skrzynia biegów tak samo długa jak F25 ale tu przynajmniej jest również długa piątka co pozwala we względnej ciszy pokonywać trasy z prędkościami do 150 km/h. Licznikowe 200 osiąga ze zdumiewającą łatwością ale nie chciałbym omijać czegokolwiek z taką prędkością z tym zawieszeniem. Być może jak przejadę się jakimiś zmodyfikowanymi zawieszeniowo SS pójdę tą drogą, jak będą zbyt twarde to nie Hamulce ciut lepsze od VB, można zrobić 314mm i wtedy jest ponoć jeszcze lepiej ale nie każda 17 wchodzi, na seryjne wchodzą saabowskie 15 stalówki. Także na razie nie ruszam. Waga auta z 3/4 paliwa w baku to 1440 kg. Czemu cupholder był płatną opcją w saabie klasy średniej, chyba nie dowiem się do kresu swych dni.
Chyba tyle.
W kręgu zainteresowań było wiele aut od coupe jak E46 czy C70 do wielkich kombi jak V70 II poprzez różne odchyłki od normy w typie Laguna II 2.0t czy AR159 2.4 jtdm czy choćby Ibiza FR . Trzeba również dodać że właściwie byłem pewny zakupu E39 530dA touringa, od znajomego, ale ostatecznie zrezygnował ze sprzedaży a ja szukałem dalej. Po wielu godzinach poszukiwań w internecie, auto które w końcu kupiłem okazało się że stoi 15m od mojej firmy i jest w całkiem rozsądnej cenie.
A jest to Saab 9-3 1.8t z 2004 roku z przebiegiem 320 tys km i manualną skrzynią biegów. O mocy zawrotnych 150 turborumaków. Wydaje się mało ale małe turbo z niskim ciśnieniem doładowania (0.3 bara) bardzo fajnie umila wychodzenie z dolnych partii obrotów, czego tak bardzo mi brakowało w V6. Oczywiście są plany na więcej, to że będzie 200+ nie ulega najmniejszej wątpliwości. Po stage 1 wleci LPG, bo wolę jeździć bez celu żeby się szybciej zwróciło niż auto ma stać jak opel. Samochód jest dużo bardziej cichy i komfortowy niż vectra, przestronność kabiny oceniam podobnie, wielkość bagażnika jest wystarczająca. Wyposażenie trochę lepsze bo jest dwustrefowa klimatyzacja, tempomat i 4 el. szyby. Mi na razie więcej nie potrzeba. Radio jest najsłabsze z możliwych i jest chyba uszkodzone bo nie zapamiętuje głośności. Aktualnie do zrobienia na szybko jest polerka lamp, ma bardzo dużo wgniotek na masce dachu i tylnej klapie ale usunięcie ich nie jest moim priorytetem jak narazie. Spalanie trochę poniżej dychy, dla mnie to miła odmiana po V6. Skrzynia biegów tak samo długa jak F25 ale tu przynajmniej jest również długa piątka co pozwala we względnej ciszy pokonywać trasy z prędkościami do 150 km/h. Licznikowe 200 osiąga ze zdumiewającą łatwością ale nie chciałbym omijać czegokolwiek z taką prędkością z tym zawieszeniem. Być może jak przejadę się jakimiś zmodyfikowanymi zawieszeniowo SS pójdę tą drogą, jak będą zbyt twarde to nie Hamulce ciut lepsze od VB, można zrobić 314mm i wtedy jest ponoć jeszcze lepiej ale nie każda 17 wchodzi, na seryjne wchodzą saabowskie 15 stalówki. Także na razie nie ruszam. Waga auta z 3/4 paliwa w baku to 1440 kg. Czemu cupholder był płatną opcją w saabie klasy średniej, chyba nie dowiem się do kresu swych dni.
Chyba tyle.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Pierwszy . Graty auta oby służył bezawaryjnie i czekamy na mody, motor fajny a to podstawa
mysiak napisał(a):Tego LPG bym nie montował
A dołożysz mu do benzyny?
Mój nowy znajomy z Saabotage również nie mógł się nadziwić że wnętrze jest w takim stanie. Wręczył mi także paczuszkę Gaz będzie na bank, chłopaki mają 300+ KM i ogarniają to na LPG. Wtryski z aero powinny starczyć do zakładanej mocy.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Na tej turbinie będziesz modził? Ile ona dmucha max?
Alfred Hugecock
mysiak napisał(a):
Tego LPG bym nie montował
A dołożysz mu do benzyny?
bez zaglądania w czyjeś chęci i portfel, OK?
Moja opinia jest taka i tyle
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Neonixos666 napisał(a):Na tej turbinie będziesz modził? Ile ona dmucha max?
Tak turbo seryjne. TD04-12 nie wiem ile dmucha, ponoć starcza do 230, zobaczymy są nowe tropy w temacie a idzie zima i chciałbym zrobić program na seryjnej ile by to nie było, i zagazować żeby zacząć troszkę oszczędzać.
Proszę się nie drapać w moim temacie. Gaz będzie czy to się komuś podoba czy nie, miałem już auta bez gazu i niestety ale tankowanie benzyny trochę boli, a na podwyżkę raczej liczyć nie mogę. Silnik łyka gaz jak pelikan sprawdzone wielokrotnie, a ja chcę nim jeździć a nie liczyć kilometry do wypłaty
Stała pod ścianą prężąc kakao
Wiadomo Twoja wola i powodzenia aby Sabuś dawał radochę z jazdy
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Gib napisał(a):Proszę się nie drapać w moim temacie. Gaz będzie czy to się komuś podoba czy nie, miałem już auta bez gazu i niestety ale tankowanie benzyny trochę boli, a na podwyżkę raczej liczyć nie mogę. Silnik łyka gaz jak pelikan sprawdzone wielokrotnie, a ja chcę nim jeździć a nie liczyć kilometry do wypłaty
Łoesu, święte słowa To nie są samochody za miliony z salonu.
Montuj LPG bez zastanawiania się, byle dobry.
Fajnie wygląda te wnętrze. Ogólnie jeśli używasz Facebooka to sobie śmignij na grupę Saab Kupię-Sprzedam, za grosze możesz kupić zawias Aero czy też pakiet i inne bzdury Aero w 9-3 SS jest mega twarde.
A wtryski z Oreo raczej 300 km nie ogarną. Trzeba by 440 lub Deki 630 wsadzić. Turbo możesz zrobić hybrydę, aczkolwiek nie wiem jak ta z 9-3 muszla wygląda. U mnie max chyba 21T wchodzi (ja mam 19t), u Ciebie nie wiem czy jest to samo czy nie? Zawsze można muszlę z Volviacza wsadzić
Myślałem zawsze, że w 1.8t był jakiś Garrett swoją drogą....
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Fajnie jakby się udało zrobić koło 250. Na więcej to już lepiej mieć seryjnie Aero ale to nie za takie pieniądze
Kurde miałem już 2 kontrole drogowe. Przez 5 lat w oplu chyba żadnej. Wskaźnik poziomu paliwa pokazuje jak chce, przynajmniej spodziewałbym się że kolejne ćwiartki baku będą znikać równomiernie, tymczasem mam wrażenie że ostatnia zniknęła na dystansie 40 km.
Kurde miałem już 2 kontrole drogowe. Przez 5 lat w oplu chyba żadnej. Wskaźnik poziomu paliwa pokazuje jak chce, przynajmniej spodziewałbym się że kolejne ćwiartki baku będą znikać równomiernie, tymczasem mam wrażenie że ostatnia zniknęła na dystansie 40 km.
Stała pod ścianą prężąc kakao
często tak jest że poszczególne ćwiartki baku mają zupełnie inną pojemność i jedna długo schodzi a jedna bardzo szybko.
Nie mogą się napatrzeć i z bliska chcą się jarać
A poważnie to pewnie ktoś coś przeskrobał w podobnym aucie i dlatego te kontrole
Gib napisał(a):Kurde miałem już 2 kontrole drogowe
Nie mogą się napatrzeć i z bliska chcą się jarać
A poważnie to pewnie ktoś coś przeskrobał w podobnym aucie i dlatego te kontrole
roxygenium napisał(a):U mnie max chyba 21T wchodzi (ja mam 19t), u Ciebie nie wiem czy jest to samo czy nie
Jest zupełnie inaczej niż w redblockach bo turbo jest od strony grodzi jak w volvo Generalnie z tego co czytałem 1.8t i 2.0t to ten sam silnik różni się programem. Dopiero 207R ma inne turbo (14) i większe wtryski 370cc. ZTCW to hybryda to właśnie 14tka z roztoczonym kołem kompresji pod wirnik od 19 z 95 Aero. Sama część zimna się nie zmienia.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Giba to powodzenia i niech ci służy w tej podroży
Fajne wygląda
Ja mam BRC Genius MB i tą markę też mogę polecić, to wpadnij kiedyś się pochwalić
Fajne wygląda
Ja mam BRC Genius MB i tą markę też mogę polecić, to wpadnij kiedyś się pochwalić
Gib napisał(a):Generalnie z tego co czytałem 1.8t i 2.0t to ten sam silnik różni się programem.
Tak jest. I najlepsze są do 2004 roku podobno. A Ty właśnie nie wiem jakie masz Burbo, trzeba by sprawdzić. Chyba był td04-11t w 1.8t? nie wiem sam, za młody schab
Pojemność i tak masz 2.0 więc to tylko wersje. Będzie git. B207 to za...sty silnik
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości