Honda Civic FK2 1.8 '15 Elegance – czerwona kosmitka

Postprzez mysiak » 3 gru 2018, 16:37

full miejsca na parkingu. chwila dekoncentracji przy wyjeździe i stary VW Sharan pojawiający się "znikąd". Tak naprawdę to przydałby się system wykrywania ruchu poprzecznego. W tym jednak konkretnym wypadku wystarczyłaby zwykła rozwaga
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Neonixos666 » 3 gru 2018, 17:00

Jak cofałem busem to samo miałem, rozejrzenie się nikt nie jedzie trochę do tyłu i jeb auto znikąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez KMBak » 3 gru 2018, 18:17

Boli. Ale zrobi się. <spoko>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez mysiak » 3 gru 2018, 19:06

Boli. Najbardziej chyba boli ego. Reszta to tylko plastik i zewnetrzne poszycie klapy do tego na rancie...
Za to chyba pod wpływem programu 101 napraw zagości mod pod nazwą spryskiwacz kamery cofania.
Ideałem byłby moduł ruchu poprzecznegoz systemu ADAS, ale to trudno dostepne rzeczy na rynku używek to raz. Dwa, niewiem czy po kupnie samego radaru jest mozliwość aktywacji tej funkcji...
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez KMBak » 3 gru 2018, 19:39

mysiak napisał(a):Najbardziej chyba boli ego.


O tym mówię. ;)
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez mysiak » 19 gru 2018, 22:19

Naprawa w toku, ubezpieczyciel bez problemu zaakceptował cały zakres. W zastępstwie ASO podstawiłonajnowszą generację Syfika w sedanie z 1.5 Burbo pod maską. Jakoś różnicy mocy nie czuć za bardzo.
Może jestem spaczony czy co?
PS. Nowa Mazda 3 robi robotę – coraz bardziej mi się podoba.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Dominator » 19 gru 2018, 23:21

I kosztuje zdecydowanie za dużo jak za auto tej klasy. Mowa o maździe. Civic też nie tani ale i silnik dużo lepszy. Tak wogole to myślałem że te 1.5 w 10gen dość dobrze jedzie. Do setki chyba coś ok 8 sekund .
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez mysiak » 20 gru 2018, 15:19

Dominator, ja wiem czy taki lepszy? Moim zdaniem w przypadku 1.5 Turbo Hondy użyteczny zakres wspomagania turbiny jest stosunkowo mały. Na dokładkę góra obrotomierza jest mniej ostra niż w wolnossącym 1.8. Natomiast w przypadku mazdowskiej dwuilitrówki nawet automat nie zabija fajnego charakteru jednostki.
Co nie zmieniafaktu, że dalej mam zajawkę na Subaru XV :D
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Socyopatic » 29 gru 2018, 01:26

Że niby 1,5 T nie robi różnicy względem wolnossaka 1,8? <lol> Dzisiaj jeździłem wlasnie sedanem 1,5 T w automacie (bardzo mocno rozważam to auto po testach ) i hatchem z tym piecem w manualu i auto jeździ lepiej/szybciej od Mazdy 6 w 2,5 l z 2018 co tylko potwierdza testy uliczne tego civica gdzie przyspieszenie 0-100 wychodzi realnie po 7,5 s a nie papierkowe 8,2 :) Sam silnik jest zdecydowanie najlepszym na rynku o tej pojemności a skrzynia najlepsza cvt z dostępnych na świecie a "kilkoma" autami z różnych segmentów i cen w przedziale 100-500 tysięcy pojeździłem w ostatnich dwóch latach ;) miejsca jest zdecydowanie więcej niż w 3 gdzie za chwile za max wersję z przód napędem będzie trzeba wyłożyć 30 tysi więcej niż civic teraz na rabatach :) dostając w gratisie jeszcze belkę z tylu hahaha XV bardzo fajne auto, świetny układ kierowniczy i niepodrabialny napęd na 4 jak ktoś potrzebuje. Wizualnie bardzo ładne w obecnej wersji z zewnątrz (szczególnie w pomarańczowym), w środku też przyjemnie + bardzo dobre wyposazenie – kumpel kupił w wakacje ale w salonach nie ma już wolnossacej dwulitrowki która jeszcze jako tako jedzie (choć cvt w niej to kompletna porażka przy tej z civica), poza tym przy obecnym kursie euro ceny Subaru uzależnione od niego są abstrakcyjne ( jego wersja prawie max bez skóry tylko, która kupił za 115 tysi po rabatach , trzy miesiące później kosztowała już 135..)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 18:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez mysiak » 1 sty 2019, 20:38

wiesz, 1,5 T na tle 1.8 ma krótkie zestepniowanie skrzyni biegów. Na 2 1,5T nie przekracza 100km/h, 1.8 tak. Ja akurat lubię wysoko kręcić i mnie charakterystyka tego silnika w połączeniu zdowolną skrzynią nie leży. Fakt, CVT Honda ma całkiem fajny, choc tenw Subaru być moze fajniejszy (nie będę się spierał, dawno nie jechałem)
Ostatnio edytowano 1 sty 2019, 22:01 przez mysiak, łącznie edytowano 1 raz
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez loockas » 1 sty 2019, 20:49

Jeździłem tym 1.5T, poważnie myślałem nad zakupem hatcha. Dźwięk paskudny w porównaniu z VTEC, charakterystyka w połączeniu z CVT nie daje za bardzo odczuć tych osiągów, choć auto naprawdę się sprawnie odpycha. Samo CVT jest bardzo ok w wykonaniu Hondy (w porównaniu do Toyoty). Buda niestety beznadziejnie wyciszona, odnoszę wrażenie że z generacji na generację jest coraz gorzej (znam Civici od VI gen). Cena może wysoka, ale auto fajnie wyposażone. Za ~100k dało się wyrwać pakiet Sport Plus. Długo się biłem z myślami i wciąż trochę z żalem patrzę na to auto na ulicach. Jest tak paskudne, że aż piękne :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez mysiak » 1 sty 2019, 22:04

dźwięk jest do bani, prawda. Wyciszenie nie jest takie złe (sedan). Hatch ma słaby bagażnik i natle poprzednika dla nie niesety to auto nie przemawia.Sedan ma zaś niby spory bagażnik ale ze słabym dostępem a do tego monustrualnezawiasy wnikajace do środka.. Jakbym miał wydac te ponad 100 tysiecy to wolałbym Mazdę 6 w sedanie
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez loockas » 1 sty 2019, 23:14

mysiak napisał(a):Jakbym miał wydac te ponad 100 tysiecy to wolałbym Mazdę 6 w sedanie


No tak i nie... porównywalnie wyposażona 6-tka z A/T to z tego co pamiętam ponad 30k więcej :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez mysiak » 2 sty 2019, 21:42

jak konfigurowałem 6 pod siebie to zmieściłem się w 110 tysiącach. Tyle na Civica Xgen bym nie dał, bez znaczenie z czym pod maską
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Socyopatic » 3 sty 2019, 11:01

loockas napisał(a):
mysiak napisał(a):Jakbym miał wydac te ponad 100 tysiecy to wolałbym Mazdę 6 w sedanie


No tak i nie... porównywalnie wyposażona 6-tka z A/T to z tego co pamiętam ponad 30k więcej :P


35 tys patrząc ze bierzemy dwulitrowke z automatem (ale ten automat w mazdzie ledwo daje rade z 2,5l), jak brac 6 podobnie jadaca do civica sedan 1,5 T czyli 2,5 l to wyjdzie przynajmniej 55 tys a to już jest roznica, gdzie kilka przewag 6 wynikających z faktu bycia pelnoprawna klasa srednia a nie podczepiana (jak civic udający accorda) jest mocno zacieralne ;) Dźwięk, no coz nawet z turbo dość mała pojemność robi swoje i tu cudow nie będzie dźwiękowych a cvt choć najlepsza na rynku jak wspomniałem to tez jednak nadal cvt, choć porownujac z Subaru czy Toyoty to ta jest mega cicha i sprawna :P Inna sprawa, że do średnich zarobkow w PL taki civic w max wersji powinien kosztowac jeszcze 20 tysi mniej ale taki już mamy sztucznie przeszacowany rynek, nie tylko aut ale i np. nieruchomości..

mysiak napisał(a):jak konfigurowałem 6 pod siebie to zmieściłem się w 110 tysiącach. Tyle na Civica Xgen bym nie dał, bez znaczenie z czym pod maską


kwestia kto czego oczekuje – dla mnie np. jak miałbym już brac nowe auto ponosząc wszystkie koszty serwisow i ubezpieczenia z nim związane to zarówno 6 jak i ten Civic w innej opcji niż max nie miałyby sensu – oszczędzanie 20 tysi czyli 1/5-1/6 ceny by meczyc się z podstawowym oświetleniem zamiast czegos co naprawdę swieci, materiałowa tapicerka (beznadziejna u Mazdy i jeszcze bardziej tragiczna u Hondy) zamiast wygodniejszej w czyszczeniu i lepiej wygladajacej skory czy jeszcze kilka innych roznic moim zdaniem zdecydowanie nie warte jest takich oszczednosci jeśli auto jest do użytku prywatnego a nie flotowka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 18:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez mysiak » 4 sty 2019, 15:31

Dokładnie – kwestia tego, na czym zwyposażenia nam zależy. Lubię dobrze wyposażone wnętrze, ae bez przesady. Już druga czy trzecia od dołu wersja Mazdy 6 ( w tej chwili nie pamiętam) mi wystarcza.

Z nowości – kositka już po naprawie. W dobrym zdrowiu i humorze. Czeka na chwilę lepszej pogody i chwilę czasu by oganąć auto za pomocą QD.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez mysiak » 6 sty 2019, 18:23

jeśli ktoś ma ochotę poznać bliżej X generację Civica w sedanie, to zapraszam do lektury
http://4kolkaszczescia.pl/index.php/201 ... y-klasami/
Wrażenia z jazdy słabszym, za to bogaciej wyposażonym hatchbackiem wkrótce
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez mysiak » 7 sty 2019, 18:26

Nowy Proceed widziany i wypierdziany na żywo. Przy cenie 114 tysi za ponad 200 konne 1.6turbo może sporo zawojować. Ciekawe, jak to będzie jeździć.....
Załączniki
DSC_0892.JPG
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez mysiak » 14 sty 2019, 20:07

wkręt pokonał dziś UltraGripa9. Na szczęście system monitorujący zadziałał. Opona uratowana za 36 PLN
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez mysiak » 25 sty 2019, 14:46

pod maskę wróciła kuna albo inny gryzoń, pewnie przez mrozy. Tym razem na szczęście zasmakowała wwygłuszeniu maski. Muszepoprosić żonę o przyspieszenie prac nad tofoworkiem (workiem z sierścią kundelteriera).
Nie chcę narzekac,ale..... z Mazdą takich przygód nie było
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy