Strona 1 z 3

Audi A4 B6 2.0 ALT '00

PostNapisane: 16 lut 2016, 19:53
przez Ropasiak
Uwierzcie mi – ja bardzo chciałem kupić sobie Mazdę 3, albo 6 na następczynie... A potem zacząłem jeździć Mercedesem CLK 270 CDI... i zachorowałem na C klasę :P A stanęło na tym, że kupiłem te o to Audi.

Generalnie co tu mamy?
Audi A4 B6 Grudzień 2000
2.0 Benzyna (ALT)
5 biegowa skrzynia manualna
227000KM

Wyposażenie mocno standardowe:
-2x Elektryczne szyby (2 pozostałe się dołoży :D)
-2 strefowa klimatyzacja automatyczna
-6x Airbag
-Pół fis (niedługo aktywowanie pełnego FIS'a)
-Radio było oryginale Audi Chorus (na kasety), zmienione na Kenwooda KDC-164U

Wrażenia? Względem Mazdy wyposażenie to i degres i progres. Ale niedługo mam nadzieje, że zostanie tylko progres ;) Silnikowo... Od 0 do 100 słabiej niż moja 323F, od 160 lepiej, prędkość maksymalna zauważalnie wyższa. Na autostradzie spalanie mniejsze (10l vs 11-12l).

DSC08575.jpg
DSC08576.jpg
DSC08578.jpg
DSC08579.jpg
DSC08580.jpg
DSC08582.jpg
DSC08583.jpg
DSC08584.jpg
DSC08585.jpg
DSC08587.jpg
DSC08589.jpg
DSC08590.jpg
DSC08592.jpg
DSC08594.jpg
DSC08596.jpg
DSC08597.jpg
DSC08598.jpg
DSC08599.jpg
DSC08601.jpg
DSC08604.jpg
DSC08605.jpg
DSC08606.jpg
DSC08607.jpg
DSC08608.jpg
DSC08609.jpg
DSC08610.jpg
DSC08611.jpg

Re: Audi A4 B6 2.0 ALT '00

PostNapisane: 17 lut 2016, 09:28
przez PeKa
Ależ te plastiki w Łałdi są nędznej jakości :| Bezawaryjności!

PostNapisane: 17 lut 2016, 11:16
przez piwo
fajne ciche przyjemne auto. szkoda ze nie 6 cylinderkow w benzynie.nic tylko teraz nabijac kilometry w komfortowej jezdzie.

PostNapisane: 17 lut 2016, 13:28
przez zemoj
Ropasiak napisał(a):2.0 Benzyna (ALT)
5 biegowa skrzynia manualna
227000KM

o kuwa ale moc <wow>

Re: Audi A4 B6 2.0 ALT '00

PostNapisane: 17 lut 2016, 13:40
przez Szumi91
Czy te przełączniki poprzednik wciskał śrubokrętem/kluczami ? Czegoś takiego jeszcze nie widziałem :|

Re: Audi A4 B6 2.0 ALT '00

PostNapisane: 17 lut 2016, 14:32
przez Dominator
jakosc audi;)

PostNapisane: 17 lut 2016, 14:33
przez Mr_Bartek
To takie specjalnie gumowane elementy, które wyglądają ładnie przez okres gwarancyjny. ;)

PostNapisane: 17 lut 2016, 15:12
przez rclmati
W każdym vw/audi ta guma schodzi ale nie az tak, ja mam blisko 200 tys km u siebie i sa lekko starte. Całe szczęście , ze wszystkie przełączniki sa tanie to kupisz i wymienisz :)

Autko fajne tyle ze strasznie drogie sa jak na ten rocznik. Za taka cene mozna kupic 5 lat młodsza mazde 6, ja bym sie nawet nie zastawiał , zawsze troche nowsze . Bezawaryjności życzę :)

PostNapisane: 17 lut 2016, 15:44
przez Ropasiak
Ach, no ta, przebieg piszemy małymi literami :P (I tak pewnie kręcony :P)

Auto kupione od ludzie ze wsi :P Jeździła nim kobita z długimi pazurami oraz woziła dzieci... 3 dni po kupnie byłem na myciu całego środka ;)

A co do kupna w tej cenie 6... to powiem tyle, że na jedno by wyszło tylko w 6 bym musiał jeszcze rdzę zrobić :P Niestety rodzice niezbyt popierali, żebym sobie kupował znowu Mazdę, potem zachorowałem na tego Mercedesa (który zresztą gnije tak samo jak Mazdy :D) Pojechałem 300km obejrzeć 3 Merce, wszystkie okazały się trupami/przeszczepami, żeby nie wracać na daremno patrzymy Audi wystawione na Allegro, podjeżdżamy, no trochę szpachli jest, ale przynajmniej nie spawana, cenę obniżyliśmy no i wróciłem z nowym samochodem :P

Myślę, że co miesiąc coś z wnętrza będę wymieniał. Na razie muszę uszczelnić silnik, zmienić filtry i oleje. Jednak benzyny to Japońce robią najlepsze...

PostNapisane: 17 lut 2016, 16:04
przez zemoj
Ropasiak napisał(a):Ach, no ta, przebieg piszemy małymi literami :P

<spoko>

Wnętrze faktycznie wygląda jakby je ktoś obsługiwał w naparstkach.

Niech dobrze służy ;)

Re: Audi A4 B6 2.0 ALT '00

PostNapisane: 17 lut 2016, 16:43
przez Michu_M6
Mam Passata z tym silnikiem :) 2.0 ALT potrafi fajnie jechać ale będzie mniej ekonomiczny niż 2.0 z Mazdy. Ciągnie ładnie dużo niżej i w trasie fajnie wyprzedza bez redukcji... Ale Mazda 6 i tak pozostaje autkiem nr 1 w rodzinie <spoko>

PostNapisane: 17 lut 2016, 16:54
przez rclmati
Poszuka się trochę mazdy to i bez rdzy się znajdzie :) Ewentualnie tylko na nadkolach, jakieś wielkie koszta nie są :)

Re: Audi A4 B6 2.0 ALT '00

PostNapisane: 17 lut 2016, 22:49
przez freezoneq
Śmigałem taką w kombiaku przez tydzień, tylko dużo lepiej wyposażoną i fajnie utrzymaną. Wybacz, ale nienawidzę tego auta w każdym calu... serio <lol> A6 C6 jeszcze jako tako, ale A4 nic specjalnego.

Wg mnie na duży plus to skok lewarka od skrzyni biegów, bardzo krótki i precyzyjny, to mi się podoba, wygłuszenie wnętrza – poprawili się względem B5, piękne zegary, i jeśli ktoś lubi bardzo miękkie i sprężyste zawieszenie.

Patrząc na te zdjęcia to pod względem wizualnym masz nieco pracy, ciekawe jak jest pod względem technicznym.

PostNapisane: 18 lut 2016, 08:21
przez Michu_M6
freezoneq napisał(a):ciekawe jak jest pod względem technicznym

znając przypadłości silnika ALT, z którymi borykają się użytkownicy to kolega Ropasiak wcześniej bądź później pozna budowę i działanie forum audi :) ale to są drobiazgi :) bo przyjemnie się takim autem jeździ <spoko>

Re: Audi A4 B6 2.0 ALT '00

PostNapisane: 18 lut 2016, 17:00
przez makmarc
Jedna chwała czy to Audi, czy VW, we wszystkich ta guma tak schodzi, no może nie aż w takim dużym stopniu. Ja mam niestety podobne zdanie, wygodne i miękkie auto, wizualnie z zewnątrz nie najgorzej, ale miłość do japońskiej motoryzacji nie pozwala mi być pochlebnym wobec zachodnich aut :)

Powodzenia w doprowadzaniu do stanu miodności <ok>

PostNapisane: 25 lut 2016, 21:32
przez Ropasiak
Audi po kuracji u mechanika :D – uszczelniony silnik (uszczelka pod rozrządem wymieniona) oraz zrobione zawieszenie (prawy wahacz, 2 tulejki, 2 drążki stabilizatora), wymienione filtry i olej. Z kasy spłukałem się całkowicie (750zł), ale przynajmniej wiem, że niczego nie zaniedbałem :) Trzeba się przyjrzeć sondzie lambda oraz katalizatorowi, czasami po jeździe na większych obrotach zapala się check (kody: 17701, 17698, 17545).

PostNapisane: 26 lut 2016, 08:31
przez Michu_M6
Ropasiak napisał(a):po jeździe na większych obrotach zapala się check (kody: 17701, 17698, 17545).

17701 – termostat – chyba grzałka w obudowie termostatu – niestaty nie rozbieralne
17698 – błąd czujnika temperatury silnika G83 (czujnik w dolnym wężu chłodnicy)
17545 – zbyt bogata mieszanka paliwa na biegu jałowym – temat rzeka :) przerabiałem sam.
Na początek skasuj błędy i zobacz czy wrócą po jakimś czasie, często są to sporadyczne błędy które po skasowaniu już więcej nie dokuczają :)
Jak powrócą to zacznij od czujnika temperatury bo ma wpływ na mieszankę paliwa, potem termostat i na końcu błąd 17545 – on może wynikać "ze wszystkiego" (sondy lambda, czujniki temperatur, przepływomierz, szczelność gumowych wężyków dolotu i odmy itp).... temat rzeka a bez komputera możesz wymienić sporo rzeczy zanim ogarniesz temat :) – mnie błąd 17545 "namówił" na zakup kabla i naukę softu do diagnostyki :) – większość rzeczy w audi możesz sprawdzić z poziomu kompa robiąc logi statyczne i dynamiczne... ale jak wspomniałem to temat rzeka....

PostNapisane: 26 lut 2016, 18:37
przez Ropasiak
I właśnie przez kompa je sczytałem :P Raz już kasowałem i znów przy wyższych obrotach się zapalił. Na razie nie będę szalał to może już go nie będzie ;) Będzie kasa to się wymieni.

PostNapisane: 26 lut 2016, 20:31
przez Michu_M6
Ropasiak napisał(a):nie będę szalał to może już go nie będzie

17545 najczęściej wraca około 300-400 km od skasowania błędów... no chyba że to był jakiś incydent.... ale jak już raz wrócił to czeka Cię poszukiwanie przyczyny bo będzie wracał....

PostNapisane: 14 mar 2016, 16:52
przez Ropasiak
700km po wymianie oleju zrobione... i się załamałem. Dzisiaj sprawdziłem bagnet... poniżej minimum. Nie wiem co teraz robić... brak kasy na nowy silnik, na remont czy nawet na zamianę na inny samochód... Oczywiście sprzedajacy mówił, że od wymiany do wymiany oleju nie dolewał. Wygląda na to, że nieźle się wpakowałem...