Saab 9-5 Aero 2.3T Podwójna moc hybrydy

Postprzez Gib » 11 maja 2017, 05:37

Szacun za wytrwałość Roxy.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez MrShaleck » 11 maja 2017, 10:08

Gib napisał(a):Szacun za wytrwałość


Za to brak szacunku do seryjnych tłoków za powyższe :D

A co zrobić... kupić kolejnego ulepa. Nie ma sensu. Nie mam nawet już tyle czasu co kiedyś żeby grzebać aż tyle w aucie <dupa>
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2503 (10/36)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Gib » 11 maja 2017, 18:48

Swapuj B207 w dowolnym stanie ;) Chociaż w tak ciężkiej budzie może być Nm trochę mało.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez MrShaleck » 12 maja 2017, 08:04

Swap na B207 jest kompletnie nieopłacalny do tej buy. Szkoda kasy i czasu. Lepiej kupić SS Aero ;)
I tak za jakiś czas chcę pójść w SC Aero lub TiD <serduszka>
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2503 (10/36)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Neonixos666 » 12 maja 2017, 15:10

roxygenium napisał(a):TiD


Diesla będziesz dłubał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 12 maja 2017, 17:45

Przejęzyczył się ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez MrShaleck » 12 maja 2017, 19:16

Dłubałbym :]
Ja tam lubię turboklekoty :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2503 (10/36)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Neonixos666 » 12 maja 2017, 19:58

To ja tu zainspirowany turbobenzynami na forum mówię sobie ,,a może następne auto nie będzie w dieslu" a to proszę jaki obrót akcji <lol>może zostanę przy swoim Z19DTH i podejrzę mody :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez MrShaleck » 12 maja 2017, 21:53

Może dlatego, że diesle nigdy mi się nie psuły. Mazda 6 ze słynnym jakże awaryjnym (eheeee) 2.0 MZR-CD miałęm nalatane 250tys km bez awarii silnika, żadnej :)
Kolega ma Vectre C z Z19Dxx na turbinie hybrydzie, 212km 450Nm i serio nie brakuje niczego :)

Aaaale dobra, na razie to niech się składa schabowy. Tylko te docieranie... eh <oczy>
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2503 (10/36)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez MrShaleck » 16 maja 2017, 07:44

Wszystko tyle trwa, bo był jeden spory problem. Niezrozumienie z osobą,
która robi silniki-hybrydy. No i niestety mam dodatkowy niepotrzebny zestaw tłoków :)
DSC_0681.JPG


Na szczęście już wsio bangla. Trzeba tylko położyć grubszą uszczelkę pod głowicę od b234/b204 i będzie dobrze :)
DSC_0747.JPG


a tutaj w ramach ciekawostki różnica między tłokiem b235 (moja seria) a b234 z Saaba 9000.
18451966_10206926650324238_463073550_o.png


Czuć oszczędności :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2503 (10/36)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez slisman » 16 maja 2017, 08:39

Czyżby zbliżało się tak utęsknione tankowanie LPG? :) Zaraz poskładają saaba?

Oby wszystko grało i hulało, swoje się nacierpiałeś – trochę to trwało, pomijając kasę. Kiedy strojenie? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez MrShaleck » 16 maja 2017, 09:01

Strojenie i tak mam 2 warianty. :
– teraz siedzi w kompie Maptun stage 5(?) 315hp, 450Nm. Tylko, że miałem dojechane sprzęgło i nie działało to tak jak trzeba. Sprzęgło zrobione :) zobaczymy. (teraz są wtryski bosch 440ccm)
– drugi komp i drugie wtryski, customowy wcześniejszy program by TurboLPG, na którym auto szło dużo lepiej niż na tym MapTunie i wtryski Deka 630. MapTun był na test wgrany i tak <nauka>
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2503 (10/36)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Gib » 16 maja 2017, 15:15

Bardzo dużo koni a bardzo mało Nm jak na saaba, wiem że automat ale musi fajnie niutek nie spadać.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez MrShaleck » 17 maja 2017, 07:30

No właśnie dlatego, że automat. To jedno, a drugie, że z B207 lepiej się krzesa Nm niż z B235/b205. I tak rwało to już dobrze :)

Przed rozpadem silnika założenie było bezpiecznej mocy, bo to ma być żwawe daily, ale aktualnie zmieniłem prace, raczej na dłużej i do pracy mam 2 minuty z buta. Autem prawie nie jeżdżę, więc sam nie wiem jak tego Schaba ugryźć :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2503 (10/36)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez slisman » 17 maja 2017, 09:43

No jak to jak, grubo musi być :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Gib » 17 maja 2017, 16:19

czy ja wiem, widziałem Gronka wykres na 260 KM z B234 i tam peak był powyżej 500 Nm :) Raczej ciężkie do zrobienia w 2.0L niezależnie z turbiną z epoki i żeby jeszcze jakoś wstawało.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 17 maja 2017, 17:43

Ile jest wstanie przyjąć Nm ten automat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 17 maja 2017, 19:05

W teorii to jego max.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Bart0n » 17 maja 2017, 20:19

Gib napisał(a):W teorii to jego max.


To AW55-50? Miałeś jakieś problemy z nim? Zrezygnowałem z poszukiwań S40/V50 właśnie przez ten automat :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 20:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez MrShaleck » 17 maja 2017, 20:53

Nie, to jest AW 50-42LE. Wytrzymuje podobno więcej niż ta nowsza 5 biegowa, oznaczenia nie pamiętam, ale to chyba to co napisałeś :)
Teoretycznie 450Nm max, ale szczerze myślę, że może dać rade więcej.

U nas jest jedna taka hamownia co niejednego przekonanego o super mocy w swoim aucie wypuściła ze smutną miną :P Nie chcę tu wchodzić w głębszą dywagację, ale znam przypadki że na hamowni X było 310km a na hamowni Y było już tylko rozczarowanie. Dla mnie bardziej liczy się bezpieczny silnik + ma dobrze jechać. Czy to będzie 290 czy 300 koni czy 280 to mniej ważne. Ma mi dawać radość i pewność, że się zmieszczę na trasie :)
Zobaczymy... ja stroję auto w TurboLPG, jeździłem z Mavem jego 9-3(474km ~600Nm), widziałem kreski i wiem, że stamtąd auto odbieram zrobione tak jak trzeba :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2503 (10/36)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy