Renault Laguna Grandtour GT 2.0T F4RT "08
Na plus francuza jak dla mnie komfort, wyposażenie, zabezpieczenie antykorozyjne i oczywiście cena w porównaniu do konkurencji Mnie się marzy Citroen C5
buczos napisał(a):Zwykłej laguny bym raczej nie kupił.
Bo nie szukałeś zwykłego auta Prawdę mówiąc jak szukasz po prostu tyłkowoza do codziennego poruszania się bezstresowo z rodziną, to wiele aspektów przestaje mieć znaczenie. Z resztą ja nie widzę różnicy między zwykłą Laguną, a zwykła Mazdą 6.
Trudno znaleźć coś o podobnym stosunku rocznika, wykonania, praktyczności do... ceny. Problemem będzie pewnie moment w którym będę się pozbywał tego auta, ale może do tego czasu ludzie zrozumieją, że po pewnym roczniku nie ma znaczenia jakiej marki znaczek jest na masce. A to się już na szczęście dzieje, wystarczy spojrzeć na ceny Cytryny C5, które już nie są tak atrakcyjne jak kilka lat wstecz. Ludzie się przestali bać "egzotyków" i ślepo wierzyć w wyższość niemieckiej motoryzacji nad wszystkim innym.
Może mam coś nie tak z gustem, ale mnie się L3 zawsze podobała, a zwłaszcza jej tył w wersji grandtour. Naprawdę bardzo się zdziwiłem szukając GG, że w tej cenie mogą mieć Lagunę.
Przód najlepiej zaczął wg mnie wyglądać po lifcie. Coupe to inna bajka, wyglada świetnie. Ciekawi mnie tylko jak to jeździ, bo to mimo "sportowej" sylwetki spore auto.
Tak samo jak nadal mi się podoba L2 chociaż się już zestarzała. Ale polift wciąż wygląda ok i wbrew pozorom nie jeździ na lawecie
BTW. Jeszcze nie widziałem GT'ka bez nawigacji. Ale na pocieszenie dodam, że niewielkim kosztem zainstalujesz ori tomtoma, który jest bardzo fajną nawigacją. Z tego co wyczytałem aktualizacja map jest zależna od tomtoma, a nie Renault i wychodzą regularnie. Ja właśnie rozważam wymianę swojej nawi na TT. U mnie trochę mniej roboty z tym jest.
BTW2. Nie wiedziałem, że mam taką samą kierę jakie były montowane w GT (spłaszczona u dołu).
Damian68 napisał(a):Na plus francuza jak dla mnie komfort, wyposażenie, zabezpieczenie antykorozyjne i oczywiście cena w porównaniu do konkurencji
W przypadku GT, amory i sprężyny są twardsze w stosunku do wersji standardowych, co niestety wpływa na gorszy komfort. Mi to akurat pasuje bo przyzwyczajony byłem do twardego- obniżonego zawiasu na dość niskim profilu opony, więc taka charakterystyka zawiasu jest akceptowalna i poprawia właściwości jezdne.
loockas napisał(a):Bo nie szukałeś zwykłego auta
I tak i nie Nie będę ukrywał, że szukałem auta pod LPG. Rocznie robię około 20-25tys km, z tym ,że dojazdy do pracy to tylko 10km w jedną stronę, a w przyszłym roku jak się przeprowadzę do własnego M to z 7 km. Przy tych przebiegach rocznych, można by się pokusić o diesla, ale krótkie dojazdy do pracy by go raczej "zabiły". Przy niskich temp to nie wiem czy by zdążył osiągnąć 90st. A faktem jest, że silnik F4RT dobrze znosi LPG – lepiej niż 2.0 N/A to wybór padł na ten motor. Brałem pod uwagę również 2.0T w automacie ale trafiło się GT to tym lepiej. Chciałem coś z turbo to mam
Gdyby dojazd do pracy był dłuższy np. 15-20km w jedną stronę, to poważnie rozważałbym diesla. Za cenę GT którego kupiłem, miałbym lagune 2.0dci 3 lub i 4 lata młodszą
Generalnie charakterystyka pracy silnika i budowania momentu mi mocno pasuje. Turbo nie wstaje jakość mega wcześnie – ok 2200 i max moment przy 3000rpm. Jeździłem kilkoma doładowanymi benzynami i szczerze wolę jak charakterystyka nie jest nastawiona tylko na low-end-torque (jak np. 1.75tbi gdzie max moment dostępny od 1400rpm?sic!) ale i w górnym zakresie obrotów trzyma ładnie moment. W przypadku laguny auto ciągnie równo do 6tys bez zadyszki.
Czasem jeżdżę foką 1.6EB 150ps. I w przypadku tego motor dół jest mocny – maksymalny moment już od 1950mm, i co z tego jak przy 3500 już opada a przy 4000rpm już nie ma czego szukać. Taka charakterystyka mi za bardzo nie odpowiada.
buczos napisał(a):I tak i nie
Ale jesteś estetą i przywiązujesz wagę do wyglądu i stanu wizualnego samochodu. Nie zaprzeczysz Ja natomiast patrzę głównie wnętrzem samochodu, bo tam siedzę i tam ma mi być wygodnie. M.in dlatego jestem zakochany w Velsatisie, chociaż wygląda jak wygląda
loockas napisał(a):Ale jesteś estetą i przywiązujesz wagę do wyglądu i stanu wizualnego samochodu. Nie zaprzeczysz
Nie zaprzeczę Może powiem w ten sposób. Wybierając lagunę poszedłem w stronę praktyczności i funkcjonalności, a przebierając tylko w ofertach GT trochę poprawiałem sobie humor, bo przecież kombi nie musi być nudne. Lubię jak auto ma skromne detale, które zdradzają jego charakter, emblemaciki, naszycia na fotelach i takie tam pierdółki, także tak, wg takiej definicji jestem estetą
gazparts: haha na oglądaniu się nie skończy, szykuj butle do niego;P
Buczos: w stopce nadal spalanie do 3BK.
PS: Serwis u Krzyśka wypadnie mi na koniec stycznia, może odwleczesz instalacje i zrobimy spota u niego? Też chce kopnąć w te oponki
Buczos: w stopce nadal spalanie do 3BK.
PS: Serwis u Krzyśka wypadnie mi na koniec stycznia, może odwleczesz instalacje i zrobimy spota u niego? Też chce kopnąć w te oponki
Ostatnio edytowano 7 gru 2015, 00:20 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):Buczos: w stopce nadal spalanie do 3BK
Poprawione! Dzięki za czujność
widmo82 napisał(a):PS: Serwis u Krzyśka wypadnie mi na koniec stycznia, może odwleczesz instalacje i zrobimy spota u niego? Też chce kopnąć w te oponki
Umówiony jestem chyba na 15 grudnia, odwlekał raczej nie będę bo im wcześniej tym lepiej a w okresie świątecznym czeka mnie sporo jazdy...
Gdyby dojazd do pracy był dłuższy np. 15-20km w jedną stronę, to poważnie rozważałbym diesla.
diesle sa szkodliwe dla zdrowia.po co narazac sie na raka pluc...
ja dojezdzam 65km do pracy w jedna strone. i nie wyobrazam sobie w tym diesla. fakt ze spalanie wychodzi 1litr beny i 10 gazu na 100km w malutenkim aucie ale mimo wszystko nie sadze ze dissel spalil by 6 litrow ropy w takich samych warunkach.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Można podnieść na 240km i 360mm ale.....mam pewne wątpliwości. Przy LPG temperatura spalin troszkę rośnie. Po programie (większa dawka paliwa) pewnie również. Przy tej kombinacji może być już gorąco na obudowie turbiny. Trzeba by pomyśleć o większym downpipe by przejął trochę temperatury od obudowy turbiny i rozluźnić wydech. Większy IC tez by się przydał bo może być za gorąco na dolocie. Oczywiście są osoby które chipują bez żadnych modyfikacji i jeżdżą, ale wątpię, by przed chipem sprawdzali (w tabelach/normach) wytrzymałość materiałową w wysokich temperaturach materiału z którego jest odlana obudowa turbiny. Może przesadzam, i temperatura spalin po chipie i po LPG nie jest wcale dużo wyższa – nie wiem, może ktoś kto mierzył EGT po chipach pomoże rozwiać wątpliwości
Generalnie modyfikować wydechu nie chcę, bo będzie głośniej a to jest przecież rodzinne kombi, gdzie im ciszej tym lepiej
Gdyby nie LPG, to pewnie bym się mocniej interesował chipem, póki co chyba pasuję.
Dzięki
Generalnie modyfikować wydechu nie chcę, bo będzie głośniej a to jest przecież rodzinne kombi, gdzie im ciszej tym lepiej
Gdyby nie LPG, to pewnie bym się mocniej interesował chipem, póki co chyba pasuję.
Norreca napisał(a):fajnie wyglada oby sluzyl jak najdluzej
Dzięki
Ostatnio edytowano 7 gru 2015, 12:23 przez buczos, łącznie edytowano 1 raz
ale tego w ten sposob sie nie robi.
np. powyzej 80% przepustnicy wlacza sie tryb pb albo jest jakis sotsunek ustawiany np pb 50% i lpg 50%.
nikt nie kaze jezdzic na wysilonym silniku przy pelnym bucie na samym lpg.
dzisiaj sterowniki gazu potrafia duzo wiecej.
tryb albo jedno albo drugie zalezny od temperatury wody w chlodnicy to zew lat 90tych
np. powyzej 80% przepustnicy wlacza sie tryb pb albo jest jakis sotsunek ustawiany np pb 50% i lpg 50%.
nikt nie kaze jezdzic na wysilonym silniku przy pelnym bucie na samym lpg.
dzisiaj sterowniki gazu potrafia duzo wiecej.
tryb albo jedno albo drugie zalezny od temperatury wody w chlodnicy to zew lat 90tych
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):np. powyzej 80% przepustnicy wlacza sie tryb pb albo jest jakis sotsunek ustawiany np pb 50% i lpg 50%.
nikt nie każe jezdzic na wysilonym silniku przy pelnym bucie na samym lpg.
Jasne, ale wolę póki co jeździć na LPG na seryjnym programie niż kombinować z dawkami PB/LPG bo wtedy sens lpg i opłacalności trochę maleje. A często zdarza mi się jechać na powiedzmy 80% otwarcia przepustnicy
205 koni na razie mnie zaspokaja. Może za rok dwa będzie niedosyt to wtedy pomyślę.
piwo napisał(a):diesle sa szkodliwe dla zdrowia.po co narazac sie na raka pluc...
Tylko siedząc w nim raczej nie siebie tylko kogoś narażamy
piwo napisał(a):np. powyzej 80% przepustnicy wlacza sie tryb pb albo jest jakis sotsunek ustawiany np pb 50% i lpg 50%.
Dokładnie, nie ma się co przejmować. Nic się nie dzieje. Ja w starym saabie miałem moc podniesioną z 175 na 280 i do dziś śmiga aż miło na LPG. Jak się robi z głową i nie oszczędza każdego litra to wszystko się da.
buczos napisał(a):sens lpg i opłacalności trochę maleje.
Na początku gnieciesz ile się da, a potem jeździsz normalnie i czasem depniesz. Ja nie zauważyłem zbytniej różnicy przed czy po sofcie. A jazda i pewność wyprzedzania niesamowita.
Fura piękna, kolega ma II-kę z tym samym silnikiem, super się odpycha.
A jak działa ten ukłąd 4 control? Tam są jakieś siłowniki hydrauliczne? Do ilu stopni to skręca?
Z tym programem to nie chcę się napalać. Nie wykluczam, że kiedyś może się skuszę, ale na chwilę obecną zostaję przy serii. Wydajność komponentów LPG na pewno będzie dopierana tak, aby mogła obsłużyć 240+
Tak, chyba jest jeden duży siłownik – jak poniżej
W internetach piszą, że
Lukano napisał(a):A jak działa ten ukłąd 4 control? Tam są jakieś siłowniki hydrauliczne? Do ilu stopni to skręca?
Tak, chyba jest jeden duży siłownik – jak poniżej
W internetach piszą, że
Odmiany z systemem czterech kół skrętnych 4Control także mają z tyłu belkę, ale ich koła osadzone są na zwrotnicach, których wychylenie jest wymuszane za pomocą specjalnego siłownika i dwóch drążków (..)Podczas jazdy z prędkością do 60 km/h tylne koła skręcają się nawet o 6 stopni w stronę przeciwną do przednich. Powyżej 60 km/h tylne koła zaczynają skręcać się w tym samym kierunku co przednie, a to z kolei stabilizuje samochód na łukach.
buczos napisał(a):Z tym programem to nie chcę się napalać.
Wiadomo. Zaraz po kupnie seria daje zabawę, a kiedyś można pomyśleć.
buczos napisał(a):Tak, chyba jest jeden duży siłownik – jak poniżej
Aha, coś jak w którymś accordzie. Elektronika i siłownik hydrauliczny. Fajna sprawa do jazdy
Jeszcze raz gratki, super fura. Ja kiedyś myślałem o takiej tylko 3.0 V6.
Dopisano 07 gru 2015 14:43:
Lukano napisał(a):buczos napisał(a):Z tym programem to nie chcę się napalać.
Wiadomo. Zaraz po kupnie seria daje zabawę, a kiedyś można pomyśleć.buczos napisał(a):Tak, chyba jest jeden duży siłownik – jak poniżej
Aha, coś jak w którymś accordzie. Elektronika i siłownik hydrauliczny. Fajna sprawa do jazdy
Jeszcze raz gratki, super fura. Ja kiedyś myślałem o takiej, albo dwójce chyba tylko 3.0 V6.
ciekawe jak przy silowniku z najwazniejsza rzecza czyli pozycja zero kol. czy nie plywa w poblizu pozycji zero w ta lub tamta bo wtedy auto zostawiac bedzie 4 slady i jechac bedzie jak pijane. na pewno sobie z tym problemem jakos poradzono ale ciekaw jestem jak z czasem to sie zachowuje kiedy silownik zaczyna dostawac luzow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):diesle sa szkodliwe dla zdrowia
Przepraszam, ale równie dobrze można powiedzieć, że Twój speedster rzucający korba po asfalcie jest niebezpieczny dla życia
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Weelkoo i 21 gości