Citroen C2 VTS '06

Witam.
Nadszedł czas na zmiany i mojego leciwego Fiata Bravę 1,2 lpg z 99 zastąpił nowy zakup w postaci Citroena C2 VTS.
Dość długo myślałem nad wyborem auta, które ma mi służyć na dojazdy do pracy. Codziennie pokonuje do i z pracy 130km, a rocznie koło 40tys. kilometrów stąd wymogiem oczywistym była instalacja lpg.
Niestety budżet nie był wysoki, a chciałem też kupić w miarę młode rocznikowo auto.
Przeglądając allegro doszedłem do wniosku, że w bardzo korzystnych cenach są właśnie C2.
Wybór ułatwiło też to, że to całkiem zgrabne auto.
Ogólnie rozważałem kilka propozycji:
Mini cooper S, ale zostałem odwiedziony od zakupu, bo podobno strasznie się psuje osprzęt silnika
Suzuki Swift sport
C2 VTS.
Wybrałem tego ostatniego głownie ze względu na cene.
Moje autko udało się kupić za 7700zł (komplet kół zimowych w cenie).
Auto jest z 2006 roku i posiada instalacje lpg BRC założoną 2 lata temu.
Przebieg licznikowy 140tys. km.
Autem bardzo przyjemnie się jeździ. Ma mega twarde zawieszenie (skok zawieszeniajest bardzo krótki) i podskakuje na każdej choćby najmniejszej nierówności na jezdni.
Układ kierowniczy jest dziwny. Auto niestety posiada elektryczne wspomaganie co nie ułatwia wyczucia jazdy. Do 60km/h wspomaganie pracuje za miękko i lekko potrafi poszarpywać przez co wogóle nie czuje trakcji na jedynce czy przyczepności przednich kół na wolnych łukach.
Za to od 60km/h wspomaganie się utwardza i czucie auta jest bardzo przyjemne i dobre.
Prędkości w łukach bardzo mnie pozytywnie zaskoczyły. Niewiele ustępują Oplowi Speedsterowi i są conajmniej 20km/h wyższe niż w Fiacie i o około 10km/h wyższe niż w Mazdzie 323f.
Spalanie gazu póki co przy jeździe autostradowej (do 140km/h) średnio wynosi 10 litrów lpg.
Auto na prostej jest bardzo szybkie i potrafi zaskoczyć nie jedno większe autko.
Na autostradzie przeszkadza bardzo krótka skrzynia biegów.
3tys obrotów na piątce to 90km/h, 4tys obrotów na piątce to 120km/h, a 5tys obrotów na piątce to 150km/h.
Więc w trasie obroty są bliskie 5 tys obrotów. Cóż, auto brzmi całkiem przyjemnie i mimo takich obrotów nie jest jakoś bardzo głośne.
System audio jest jak na moje ucho najlepszy jaki miałem kiedykolwiek. Słucha się radia na prawdę miło.
Wadą auta jest skrzynia biegów, a może bardziej skok lewarka. Najprawdopodobniej wyrobiły się plastiki w wybieraku i przez to biegami żągluję się jak chochlą w zupie.
Kolejne wady to praktycznie brak miejsca na tylnej kanapie i w bagażniku. Cóż to auto nie ma służyć na wakacyjne wyjazdy.
Za to ilość miejsca z przodu wręcz mnie zszokowała.
Mimo małych rozmiarów ilość miejsca nad głową, na łokcie czy do przedniej szyby jest ogromna.
Robiłem przymiarki do Forda Fiesty to tam ilość miejsca na łokcie była niewystarczająca. A tu mniej więcej jest go tyle co w kompaktowym Fiacie czy Maździe.
Siedzenia są wygodne i mają ogromne wyprofilowania boczne.
Wszystko to sprawia, że z zakupu jestem bardzo zadowolony i mam nadzieje, że auto będzie wiernie służyło.
Dane techniczne:
Pojemność skokowa: 1587 cm3
Moc silnika: 125 KM przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 143 Nm przy 3750 obr/min
Prędkość maksymalna: 202 km/h
Przyspieszenie (0 do 100km/h): 8,9 s
Masa auta: 1084 kg
Auto posiada:
-elektryczne lusterka
-ABS
-ESP
-4x airbag
-drążek stabilizatora z przodu 26
-drążek stabilizatora z tyłu 21
-Tarcze hamulcowe przenie wentylowane i tarcze z tyłu
-klima
– cztery głośniki
-komputer pokładowy
-sterowanie przy kierownicy radiem
Najlepsze zostawiłem na koniec:
http://www.zeperfs.com/en/match1240-1478-746-1655.htm
Czasy na torze Serres Racing
C2 VTS..............................1'41''45.......113.1 kph
Mazda MX5 1.8.............1'42''15........112.3 kph
Mini Cooper S................1'41''95.......112.5 kph
Suzuki Swift Sport........1'43''40.......110.9 kph
Zdjęcia:
Nadszedł czas na zmiany i mojego leciwego Fiata Bravę 1,2 lpg z 99 zastąpił nowy zakup w postaci Citroena C2 VTS.
Dość długo myślałem nad wyborem auta, które ma mi służyć na dojazdy do pracy. Codziennie pokonuje do i z pracy 130km, a rocznie koło 40tys. kilometrów stąd wymogiem oczywistym była instalacja lpg.
Niestety budżet nie był wysoki, a chciałem też kupić w miarę młode rocznikowo auto.
Przeglądając allegro doszedłem do wniosku, że w bardzo korzystnych cenach są właśnie C2.
Wybór ułatwiło też to, że to całkiem zgrabne auto.
Ogólnie rozważałem kilka propozycji:
Mini cooper S, ale zostałem odwiedziony od zakupu, bo podobno strasznie się psuje osprzęt silnika
Suzuki Swift sport
C2 VTS.
Wybrałem tego ostatniego głownie ze względu na cene.
Moje autko udało się kupić za 7700zł (komplet kół zimowych w cenie).
Auto jest z 2006 roku i posiada instalacje lpg BRC założoną 2 lata temu.
Przebieg licznikowy 140tys. km.
Autem bardzo przyjemnie się jeździ. Ma mega twarde zawieszenie (skok zawieszeniajest bardzo krótki) i podskakuje na każdej choćby najmniejszej nierówności na jezdni.
Układ kierowniczy jest dziwny. Auto niestety posiada elektryczne wspomaganie co nie ułatwia wyczucia jazdy. Do 60km/h wspomaganie pracuje za miękko i lekko potrafi poszarpywać przez co wogóle nie czuje trakcji na jedynce czy przyczepności przednich kół na wolnych łukach.
Za to od 60km/h wspomaganie się utwardza i czucie auta jest bardzo przyjemne i dobre.
Prędkości w łukach bardzo mnie pozytywnie zaskoczyły. Niewiele ustępują Oplowi Speedsterowi i są conajmniej 20km/h wyższe niż w Fiacie i o około 10km/h wyższe niż w Mazdzie 323f.
Spalanie gazu póki co przy jeździe autostradowej (do 140km/h) średnio wynosi 10 litrów lpg.
Auto na prostej jest bardzo szybkie i potrafi zaskoczyć nie jedno większe autko.
Na autostradzie przeszkadza bardzo krótka skrzynia biegów.
3tys obrotów na piątce to 90km/h, 4tys obrotów na piątce to 120km/h, a 5tys obrotów na piątce to 150km/h.
Więc w trasie obroty są bliskie 5 tys obrotów. Cóż, auto brzmi całkiem przyjemnie i mimo takich obrotów nie jest jakoś bardzo głośne.
System audio jest jak na moje ucho najlepszy jaki miałem kiedykolwiek. Słucha się radia na prawdę miło.
Wadą auta jest skrzynia biegów, a może bardziej skok lewarka. Najprawdopodobniej wyrobiły się plastiki w wybieraku i przez to biegami żągluję się jak chochlą w zupie.
Kolejne wady to praktycznie brak miejsca na tylnej kanapie i w bagażniku. Cóż to auto nie ma służyć na wakacyjne wyjazdy.
Za to ilość miejsca z przodu wręcz mnie zszokowała.
Mimo małych rozmiarów ilość miejsca nad głową, na łokcie czy do przedniej szyby jest ogromna.
Robiłem przymiarki do Forda Fiesty to tam ilość miejsca na łokcie była niewystarczająca. A tu mniej więcej jest go tyle co w kompaktowym Fiacie czy Maździe.
Siedzenia są wygodne i mają ogromne wyprofilowania boczne.
Wszystko to sprawia, że z zakupu jestem bardzo zadowolony i mam nadzieje, że auto będzie wiernie służyło.
Dane techniczne:
Pojemność skokowa: 1587 cm3
Moc silnika: 125 KM przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 143 Nm przy 3750 obr/min
Prędkość maksymalna: 202 km/h
Przyspieszenie (0 do 100km/h): 8,9 s
Masa auta: 1084 kg
Auto posiada:
-elektryczne lusterka
-ABS
-ESP
-4x airbag
-drążek stabilizatora z przodu 26
-drążek stabilizatora z tyłu 21
-Tarcze hamulcowe przenie wentylowane i tarcze z tyłu
-klima
– cztery głośniki
-komputer pokładowy
-sterowanie przy kierownicy radiem
Najlepsze zostawiłem na koniec:
http://www.zeperfs.com/en/match1240-1478-746-1655.htm
Czasy na torze Serres Racing
C2 VTS..............................1'41''45.......113.1 kph
Mazda MX5 1.8.............1'42''15........112.3 kph
Mini Cooper S................1'41''95.......112.5 kph
Suzuki Swift Sport........1'43''40.......110.9 kph
Zdjęcia: