Strona 4 z 6

Re: Mitsubishi Lancer Sportback CX_3A 1.8 benz '10 Intense

PostNapisane: 31 sty 2016, 20:43
przez makmarc
Ja również szukam teraz oponek, u mnie fabryka dała 205/60/16, sprawdziłem przelicznik zamienników to najbardziej optymalny i zbliżony do oryginału wydaje się być 215/55/17 lub 225/50/17, wolałbym te węższe, wysokość jest ok, także komfort nie ucierpi.

PostNapisane: 1 lut 2016, 22:27
przez slisman
O kurde, będzie chyba kosa!
Ciekawi mnie jaki będzie efekt z białym felunkiem :>

A i waga ładna <spoko>

PostNapisane: 8 lut 2016, 20:47
przez zemoj
Jako ciekawostka.
Dziś wpadł klient po felgi, które sprzedawałem. Nissanem R34. Miałem okazję przejechać się na lewym fotelu, ale niestety auto było RHD <rotfl> Mimo to, ogień w szopie <diabełek>

PostNapisane: 8 lut 2016, 21:08
przez Addrian
Spotkać takie auto na drodze to trzeba mieć szczęście,a tym bardziej przejechać się nim :D

Re: Mitsubishi Lancer Sportback CX_3A 1.8 benz '10 Intense

PostNapisane: 8 lut 2016, 22:04
przez Krzemol
GT-R to moje marzenie... R32, R33 czy R34, obojętnie :)

PostNapisane: 22 lut 2016, 20:43
przez zemoj
Oponki zakupione i założone na felgi.
Uniroyal Rainsport 3 215/50R17 95 V XL, FR

DSC_0001_8.JPG


Myślę, że rozmiar optymalny. Wstępną przymiarkę na podnośniku zrobiłem, od wewnątrz nic nie obciera.
Opony mają listwę ochronną, dzięki czemu mimo rozmiaru 215 na 8j, rant felgi nie wystaje i jest chroniony. Tak czy siak przy krawężnikach trzeba będzie zachować wzmożoną ostrożność, bo lakieru byłoby szkoda ;)

DSC_0018_7.JPG
DSC_0019_6.JPG


Będę musiał jeszcze zamówić specjalne pierścienie centrujące, bo jak się okazało do tych felg pasują jedynie specyficzne pierścienie ze sprężynką i uniwersalne TPI się nie zagnieżdżają w otworze felgi. Za to aluminiowe wentyle TPI w kolorze niebieskim przypasowały ładnie.

DSC_0014_5.JPG


Waga felgi z oponą to 17,2kg. Względem poprzedniego letniego zestawu udało się zaoszczędzić niecałe 5 kg na sztuce.

DSC_0016_7.JPG
DSC_0017_7.JPG


Z letnim setupem czekam mniej więcej do połowy marca w zależności od pogody.

Pozdrawiam :)

Re: Mitsubishi Lancer Sportback CX_3A 1.8 benz '10 Intense

PostNapisane: 24 lut 2016, 22:09
przez Przemysław
Czemu nie profil 45?

PostNapisane: 25 lut 2016, 08:24
przez zemoj
Średnica koła byłaby wówczas mniejsza od fabryki o 25mm, a to trochę za dużo.

PostNapisane: 6 mar 2016, 15:43
przez Socyopatic
Pieknie felgi się prezentują <serduszka> Opony super – chyba najlepsze możliwe na ulice i deszcz w tym budzecie a waga zestawu naprawdę swietna <spoko> z rozmiaru też będziesz zadowolony – mam ten sam na zime i jest bardzo komfortowo ;)

PostNapisane: 6 mar 2016, 16:36
przez pawcio1017
Planujesz czymś zabezpieczać felgi?

PostNapisane: 6 mar 2016, 17:46
przez Papi
pawcio1017 napisał(a):Planujesz czymś zabezpieczać felgi?


o to samo miałem pytać :P jakieś specjalne śruby /nakrętki? :)? (niebieskie) pod kolor wentyli :P?

PostNapisane: 7 mar 2016, 10:02
przez zemoj
Jeśli chodzi o zabezpieczenie lakieru, bo o to pewnie pytał Pawcio, to szczerze mówiąc nic specjalnego nie planowałem. Położę na pewno dobry wosk i chyba na tym poprzestanę. Ceramiki ani kwarcu nie mam w planie, ale kto wie... Ktoś się orientuje jaki to koszt w przypadku felg?

Co do nakrętek, to szukam czegoś ciekawego w kolorze niebieskim. Nakrętki TPI mają tę zaletę, że są przy okazji antykradzieżowe, ale wydaje mi się, że mają trochę za małą średnicę stożka (o 5mm mniejsza niż seryjnej nakrętki). Z kolei inne dostępne niebieskie nakrętki są zazwyczaj pod zwyczajny klucz do kół, a dawać 4 ozdobne i jedną zabezpieczającą z innej parafii, to raczej kiepsko wygląda. Jak ktoś ma jakieś ciekawe propozycje, to chętnie się przyjrzę :)

PostNapisane: 7 mar 2016, 10:09
przez Yoki
Myślę, że pomogę bo w nakrętkach jestem na bieżąco. Nie ma żadnych w "normalnej" cenie które nie byłby albo za małe w średnicy albo łatwe do kradzieży albo nie zdzierały się lakier. Najlepsze są D1 spec ale ulegają 2 ostatnim punktom we wcześniejszym zdaniu.

PostNapisane: 7 mar 2016, 11:35
przez zemoj
Dokładnie mam te same wnioski po moich poszukiwaniach. Ewentualnie zestawy zza oceanu pow. 1000zł, gdzie masz 4 nakrętki zwykłe i jedną antykradzieżową z tej samej serii, ale to już kwoty zdecydowanie ponad zdrowy rozsądek.

PostNapisane: 7 mar 2016, 11:44
przez Hordagoga78
swietny woz, choc zapewne juz slyszales niejednokrotnie to...
rozwazalem przez czas jakis taki model (oczywiscie automat. ja lubic automaty) jednak silnik 1.8 to slaba jednostka dla automatu, wzgledem masy – natomiast 2.o to wir w baku, wiec wybor padl na m3...

mam identyczne oponki tylko w rozmiarze 16 – to swietny zakup, na deszcz mysle ze cena/jakosc to najlepszy wybor...
a gtr to takze moje niedzielne marzenie, choc wiem ze nie zisci sie nigdy...

Re: Mitsubishi Lancer Sportback CX_3A 1.8 benz '10 Intense

PostNapisane: 7 mar 2016, 13:21
przez pawcio1017
Kwarc Q2 rim od Gyeona dedykowany do kół to koszt ok. 140zl/komplet. Ja się mocno nad nim zastanawiam ale na razie chyba też spróbuję po prostu z porządnym woskiem

PostNapisane: 7 mar 2016, 17:10
przez zelka
Wosk też spełni swoją rolę. Fakt, że siądzie na miesiąc (zależnie od wersji) i potem stety ( :D )trzeba ponownie przeprowadzić proces.
Dla bogatych wersja z powłoką kwarcową/ceramiczną.

PostNapisane: 13 kwi 2016, 18:22
przez zemoj
Brak czasu, aby się porządnie rozpisać odnośnie tego, co w aucie się podziało od ostatnich wpisów, ale postaram się to z grubsza streścić.

Koła letnie założone. Jeśli chodzi o średnicę, to na pewno 18 cali wyglądało by bardziej efektownie, ale aspekty praktyczne, o które walczyłem zostały osiągnięte. Mitsu odczuwalnie lepiej się zbiera niż na zeszłorocznym zestawie, hamulec wygląda sensowniej niż poprzednio, poprawiło się też nieco prowadzenie – m.in. lepsza reakcja na ruchy kierownicą. Komfort oczywiście też na plus, bo raz że guma wyższa, a dwa, że lżejsze koło tak nie dobija na dziurach. Jeśli chodzi o szerokość, to też jak dla mnie idealnie wyszło. Uniroyal RS3, póki co zbiera ode mnie bardzo dobre opinie. Do kompletu wpadły nakrętki D1Spec (oryginały).

Po założeniu letnich kół, stwierdziłem jednak, że japa w przednim nadkolu, to jest jakieś nieporozumienie. To, co przy czarnych kołach zimowych było drobiazgiem, na białych zaczęło mocno kłuć w oczy. Wobec tego zaczęły się poszukiwania lekarstwa na tę ułomność. W konsekwencji wpadły nowe sprężyny Eibach na przednią oś. Teraz dopiero przód i tył są na równi i auto nie sprawia wrażenia ruszającej motorówki. Wrażenia po tym zabiegu? <serduszka> Auto zaczęło się prowadzić i nie wiem, czy to z podniety nowymi fantami, ale wg mnie nawet nierówności są teraz lepiej wybierane. Dodatkowo dzięki usztywnieniu przodu, wewnętrzne napędzane koło nie traci już tak przyczepności w ciasnych zakrętach, co było mocno irytujące. Zmalało też nurkowanie podczas hamowania.

DSC_0130_1.JPG
Tak było


DSC_0001.JPG
Tym leczyłem


DSC_0025.JPG
Tak jest


Nadal nie jest to auto sportowe i nigdy nim nie będzie, ale po tych kilku zabiegach jeździ się duuużo fajniej niż w poprzednim sezonie <jupi>

Z mechaniki wymienione zostały dwa brakujące przewody na takie jak pozostałe – HEL w oplocie, czyli na pokładzie jest teraz komplet 6-ciu sztuk elastycznych przewodów w oplocie. Zalany także świeży płyn hamulcowy Motul 5.1.

Z kosmetyki w miniony weekend popracowałem nad lakierem i tak poszło w ruch:
1) Poorboy's SSR2
2) Poorboy's White Diamond
3) Soft99 Fusso Coat.
Udało się doprowadzić lakier do zadowalającego stanu :)
Wosk poszedł też na felgi. Mam nadzieję, że pomoże trochę w ich utrzymaniu, bo czyszczenie białych felg o takim wzorze, to gehenna.



Do zobaczenia w Poznaniu papa

PostNapisane: 13 kwi 2016, 20:46
przez wilusjdm
Przednie nadkole jest jeszcze większe niż w BA masakra jakaś :D Eibachy tylko na przedniej osi będą czy tył też w planie? A teraz pytanie najważniejsze masz jakieś zdjęcia z przed polerki i po jakiegoś elementu? Pytam bo chcę dokupić jeszcze SSR2 i chciałbym wiedzieć czy delikatne rysy dobrze zlikwidował <co?>

PostNapisane: 14 kwi 2016, 08:06
przez zemoj
Póki co tył zostaje seria, będę testował jak to się będzie sprawdzać. Różnica między przodem a tyłem była na tyle duża, że teraz jest zrównoważona. Gdybym chciał założyć Eibachy na tył, to musiałbym dać pod sprężynę na tył dystans i to spory, w zasadzie kompensujący obniżenie, żeby znowu nie było wrażenia piejącego dzioba. O ile w przypadku GG/GY, gdzie sprężyna i amor są osobno, to nie jest problemem pod gniazdo sprężyny dać taką podkładkę, o tyle tutaj pod musiałby wejść dystans pod mocowanie całej kolumny, co już jest lekką rzeźbą i nie wiem, czy taki zabieg miałby większy sens. W zasadzie w tym przypadku walka byłaby o samo usztywnienie tyłu, a nie jego obniżenie, a tył nie doskwiera tak, jak doskwierał miękki przód. Nie mówię w 100% nie, ale na tą chwilę zostaje tak jak jest :)

Zdjęć przed i trakcie polerki porównujących efekt nie robiłem. Mogę jednak szczerze polecić SSR i powiedzieć, że daje radę. U mnie było sporo swirli i udało się je wyciągnąć.