Mitsubishi Lancer Sportback CX_3A 1.8 benz '10 Intense

Postprzez makmarc » 31 sty 2016, 19:43

Ja również szukam teraz oponek, u mnie fabryka dała 205/60/16, sprawdziłem przelicznik zamienników to najbardziej optymalny i zbliżony do oryginału wydaje się być 215/55/17 lub 225/50/17, wolałbym te węższe, wysokość jest ok, także komfort nie ucierpi.
makmarc
 

Postprzez slisman » 1 lut 2016, 21:27

O kurde, będzie chyba kosa!
Ciekawi mnie jaki będzie efekt z białym felunkiem :>

A i waga ładna <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez zemoj » 8 lut 2016, 19:47

Jako ciekawostka.
Dziś wpadł klient po felgi, które sprzedawałem. Nissanem R34. Miałem okazję przejechać się na lewym fotelu, ale niestety auto było RHD <rotfl> Mimo to, ogień w szopie <diabełek>
Załączniki
DSC_0006.JPG
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Addrian » 8 lut 2016, 20:08

Spotkać takie auto na drodze to trzeba mieć szczęście,a tym bardziej przejechać się nim :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2015, 11:20
Posty: 113 (0/4)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 6 GY LF '04

Postprzez Krzemol » 8 lut 2016, 21:04

GT-R to moje marzenie... R32, R33 czy R34, obojętnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1558 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r
Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r

Postprzez zemoj » 22 lut 2016, 19:43

Oponki zakupione i założone na felgi.
Uniroyal Rainsport 3 215/50R17 95 V XL, FR

DSC_0001_8.JPG


Myślę, że rozmiar optymalny. Wstępną przymiarkę na podnośniku zrobiłem, od wewnątrz nic nie obciera.
Opony mają listwę ochronną, dzięki czemu mimo rozmiaru 215 na 8j, rant felgi nie wystaje i jest chroniony. Tak czy siak przy krawężnikach trzeba będzie zachować wzmożoną ostrożność, bo lakieru byłoby szkoda ;)

DSC_0018_7.JPG
DSC_0019_6.JPG


Będę musiał jeszcze zamówić specjalne pierścienie centrujące, bo jak się okazało do tych felg pasują jedynie specyficzne pierścienie ze sprężynką i uniwersalne TPI się nie zagnieżdżają w otworze felgi. Za to aluminiowe wentyle TPI w kolorze niebieskim przypasowały ładnie.

DSC_0014_5.JPG


Waga felgi z oponą to 17,2kg. Względem poprzedniego letniego zestawu udało się zaoszczędzić niecałe 5 kg na sztuce.

DSC_0016_7.JPG
DSC_0017_7.JPG


Z letnim setupem czekam mniej więcej do połowy marca w zależności od pogody.

Pozdrawiam :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Przemysław » 24 lut 2016, 21:09

Czemu nie profil 45?
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 12:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez zemoj » 25 lut 2016, 07:24

Średnica koła byłaby wówczas mniejsza od fabryki o 25mm, a to trochę za dużo.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Socyopatic » 6 mar 2016, 14:43

Pieknie felgi się prezentują <serduszka> Opony super – chyba najlepsze możliwe na ulice i deszcz w tym budzecie a waga zestawu naprawdę swietna <spoko> z rozmiaru też będziesz zadowolony – mam ten sam na zime i jest bardzo komfortowo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 18:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez pawcio1017 » 6 mar 2016, 15:36

Planujesz czymś zabezpieczać felgi?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Papi » 6 mar 2016, 16:46

pawcio1017 napisał(a):Planujesz czymś zabezpieczać felgi?


o to samo miałem pytać :P jakieś specjalne śruby /nakrętki? :)? (niebieskie) pod kolor wentyli :P?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2010, 10:35
Posty: 505 (1/0)
Skąd: Zamość
Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9

Honda Accord CL7 04' PAPI

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226

Postprzez zemoj » 7 mar 2016, 09:02

Jeśli chodzi o zabezpieczenie lakieru, bo o to pewnie pytał Pawcio, to szczerze mówiąc nic specjalnego nie planowałem. Położę na pewno dobry wosk i chyba na tym poprzestanę. Ceramiki ani kwarcu nie mam w planie, ale kto wie... Ktoś się orientuje jaki to koszt w przypadku felg?

Co do nakrętek, to szukam czegoś ciekawego w kolorze niebieskim. Nakrętki TPI mają tę zaletę, że są przy okazji antykradzieżowe, ale wydaje mi się, że mają trochę za małą średnicę stożka (o 5mm mniejsza niż seryjnej nakrętki). Z kolei inne dostępne niebieskie nakrętki są zazwyczaj pod zwyczajny klucz do kół, a dawać 4 ozdobne i jedną zabezpieczającą z innej parafii, to raczej kiepsko wygląda. Jak ktoś ma jakieś ciekawe propozycje, to chętnie się przyjrzę :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Yoki » 7 mar 2016, 09:09

Myślę, że pomogę bo w nakrętkach jestem na bieżąco. Nie ma żadnych w "normalnej" cenie które nie byłby albo za małe w średnicy albo łatwe do kradzieży albo nie zdzierały się lakier. Najlepsze są D1 spec ale ulegają 2 ostatnim punktom we wcześniejszym zdaniu.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 14:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez zemoj » 7 mar 2016, 10:35

Dokładnie mam te same wnioski po moich poszukiwaniach. Ewentualnie zestawy zza oceanu pow. 1000zł, gdzie masz 4 nakrętki zwykłe i jedną antykradzieżową z tej samej serii, ale to już kwoty zdecydowanie ponad zdrowy rozsądek.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Hordagoga78 » 7 mar 2016, 10:44

swietny woz, choc zapewne juz slyszales niejednokrotnie to...
rozwazalem przez czas jakis taki model (oczywiscie automat. ja lubic automaty) jednak silnik 1.8 to slaba jednostka dla automatu, wzgledem masy – natomiast 2.o to wir w baku, wiec wybor padl na m3...

mam identyczne oponki tylko w rozmiarze 16 – to swietny zakup, na deszcz mysle ze cena/jakosc to najlepszy wybor...
a gtr to takze moje niedzielne marzenie, choc wiem ze nie zisci sie nigdy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2013, 00:03
Posty: 89 (0/1)
Skąd: london
Auto: – czarna magda TS2 BL '11 Auto –

Postprzez pawcio1017 » 7 mar 2016, 12:21

Kwarc Q2 rim od Gyeona dedykowany do kół to koszt ok. 140zl/komplet. Ja się mocno nad nim zastanawiam ale na razie chyba też spróbuję po prostu z porządnym woskiem
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez zelka » 7 mar 2016, 16:10

Wosk też spełni swoją rolę. Fakt, że siądzie na miesiąc (zależnie od wersji) i potem stety ( :D )trzeba ponownie przeprowadzić proces.
Dla bogatych wersja z powłoką kwarcową/ceramiczną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 12:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez zemoj » 13 kwi 2016, 17:22

Brak czasu, aby się porządnie rozpisać odnośnie tego, co w aucie się podziało od ostatnich wpisów, ale postaram się to z grubsza streścić.

Koła letnie założone. Jeśli chodzi o średnicę, to na pewno 18 cali wyglądało by bardziej efektownie, ale aspekty praktyczne, o które walczyłem zostały osiągnięte. Mitsu odczuwalnie lepiej się zbiera niż na zeszłorocznym zestawie, hamulec wygląda sensowniej niż poprzednio, poprawiło się też nieco prowadzenie – m.in. lepsza reakcja na ruchy kierownicą. Komfort oczywiście też na plus, bo raz że guma wyższa, a dwa, że lżejsze koło tak nie dobija na dziurach. Jeśli chodzi o szerokość, to też jak dla mnie idealnie wyszło. Uniroyal RS3, póki co zbiera ode mnie bardzo dobre opinie. Do kompletu wpadły nakrętki D1Spec (oryginały).

Po założeniu letnich kół, stwierdziłem jednak, że japa w przednim nadkolu, to jest jakieś nieporozumienie. To, co przy czarnych kołach zimowych było drobiazgiem, na białych zaczęło mocno kłuć w oczy. Wobec tego zaczęły się poszukiwania lekarstwa na tę ułomność. W konsekwencji wpadły nowe sprężyny Eibach na przednią oś. Teraz dopiero przód i tył są na równi i auto nie sprawia wrażenia ruszającej motorówki. Wrażenia po tym zabiegu? <serduszka> Auto zaczęło się prowadzić i nie wiem, czy to z podniety nowymi fantami, ale wg mnie nawet nierówności są teraz lepiej wybierane. Dodatkowo dzięki usztywnieniu przodu, wewnętrzne napędzane koło nie traci już tak przyczepności w ciasnych zakrętach, co było mocno irytujące. Zmalało też nurkowanie podczas hamowania.

DSC_0130_1.JPG
Tak było


DSC_0001.JPG
Tym leczyłem


DSC_0025.JPG
Tak jest


Nadal nie jest to auto sportowe i nigdy nim nie będzie, ale po tych kilku zabiegach jeździ się duuużo fajniej niż w poprzednim sezonie <jupi>

Z mechaniki wymienione zostały dwa brakujące przewody na takie jak pozostałe – HEL w oplocie, czyli na pokładzie jest teraz komplet 6-ciu sztuk elastycznych przewodów w oplocie. Zalany także świeży płyn hamulcowy Motul 5.1.

Z kosmetyki w miniony weekend popracowałem nad lakierem i tak poszło w ruch:
1) Poorboy's SSR2
2) Poorboy's White Diamond
3) Soft99 Fusso Coat.
Udało się doprowadzić lakier do zadowalającego stanu :)
Wosk poszedł też na felgi. Mam nadzieję, że pomoże trochę w ich utrzymaniu, bo czyszczenie białych felg o takim wzorze, to gehenna.



Do zobaczenia w Poznaniu papa
Załączniki
DSC_0031.JPG
DSC_0039.JPG
DSC_0127_1.JPG
TK Pure Blood
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez wilusjdm » 13 kwi 2016, 19:46

Przednie nadkole jest jeszcze większe niż w BA masakra jakaś :D Eibachy tylko na przedniej osi będą czy tył też w planie? A teraz pytanie najważniejsze masz jakieś zdjęcia z przed polerki i po jakiegoś elementu? Pytam bo chcę dokupić jeszcze SSR2 i chciałbym wiedzieć czy delikatne rysy dobrze zlikwidował <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 12:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez zemoj » 14 kwi 2016, 07:06

Póki co tył zostaje seria, będę testował jak to się będzie sprawdzać. Różnica między przodem a tyłem była na tyle duża, że teraz jest zrównoważona. Gdybym chciał założyć Eibachy na tył, to musiałbym dać pod sprężynę na tył dystans i to spory, w zasadzie kompensujący obniżenie, żeby znowu nie było wrażenia piejącego dzioba. O ile w przypadku GG/GY, gdzie sprężyna i amor są osobno, to nie jest problemem pod gniazdo sprężyny dać taką podkładkę, o tyle tutaj pod musiałby wejść dystans pod mocowanie całej kolumny, co już jest lekką rzeźbą i nie wiem, czy taki zabieg miałby większy sens. W zasadzie w tym przypadku walka byłaby o samo usztywnienie tyłu, a nie jego obniżenie, a tył nie doskwiera tak, jak doskwierał miękki przód. Nie mówię w 100% nie, ale na tą chwilę zostaje tak jak jest :)

Zdjęć przed i trakcie polerki porównujących efekt nie robiłem. Mogę jednak szczerze polecić SSR i powiedzieć, że daje radę. U mnie było sporo swirli i udało się je wyciągnąć.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy