Nissan 350Z Z33 VQ35DE '04r

Postprzez Robo » 12 lip 2015, 17:15

Witam serdecznie. :)

Zgodnie z zapowiedzią w swoim wątku dotyczącym Mazdy w tym przedstawiam maleństwo, które ma przysporzyć o szybsze bicie serca. Dostarcza emocji zarówno pod względem wizualnym i mechanicznym. Autko typowo weekendowe ma nie widzieć w ogóle zimy. Zaparkowane w ciepłym garażu, na którym regularnie może być praktykowany detaling w najgłębszym tego słowa znaczeniu. Potworek, który jest cały czas czysty, błyszczący i pachnący. <faja>

Przejdźmy do meritum sprawy. Autko to blisko 300-konny, ociekający brutalnością Nissan 350Z w specyfikacji europejskiej. Zaznaczyłem, że udało się znaleźć model w wersji wyposażenia Premium Pack czyli egzemplarz mocno doposażony i skierowany dla wymagającego europejskiego klienta (wyposażony m.in. w szperę, system hamulcowy Brembo z cztero tłoczkowymi zaciskami). Oglądałem ich sporo a z racji swojego przeznaczenia naprawdę ciężko wybrać ładny i niezniszczony egzemplarz. Znów wszystko sprowadziło się do przypadku ponieważ kupiłem go w drodze powrotnej z oględzin innej Zetki, która miała być igiełką za niemałe zresztą pieniądze. :|

Według mnie jak na japońskie auto to stosunkowo odważny stylistycznie projekt, który w 2003r mógł nawet szokować. Do tej pory sylwetka auta jest nietuzinkowa i rzuca się w oczy. Ze względu na dwa miejsca styliści mogli sobie pozwolić na nutę szaleństwa w postaci szybko opadającej linii dachu co zaowocowało ciekawym efektem. Chociaż wiadomo nadwozie to kwestia gustu. Cieszy mnie natomiast fakt, że auto jest w kolorze srebrnym co na początku mi nie odpowiadało. Z perspektywy czasu bardzo się do niego jednak przekonałem tym bardziej, że przy tym kolorze można pokusić się o kilka czarnych detali i całość wygląda wtedy obłędnie. Oryginalne japońskie obręcze RAYS 245/45/18” zostały przemalowane na czarno. Za jakiś czas zostanie dołożona czarna dokładka zderzaka, airduct aby wprowadzić element asymetrii (a przy okazji schłodzić dolot oparty już o wkład K&N) oraz chlapacze ale te już w kolorze. Nie jest tajemnicą, że jednostka z serii VQ odznacza się niesamowitą akustyką swojej pracy i już na wstępie została przeze mnie podkreślona oraz wzmocniona przez dedykowany nierdzewny układ wydechowy Scoprion'a. Praca tego silnika w tej chwili to czysta poezja. Dźwięk wydobywający się spod auta przyprawia o gęsią skórkę. <serduszka>

Dlaczego Zetka? Ktoś mógłby zapytać. Niestety Mazda nie może zaoferować auta podobnego. Z kolei w przypadku Imprezy czy Lancera są to znowu typowe wydmuszki, w których czuć sport dookoła. Zetka wydaje się być namiastką typowego GT gdzie można poczuć się jak w dobrze wyposażonym aucie (skórzane, elektryczne i podgrzewane fotele, automatyczna klimatyzacja, zawieszenie pozwalające komfortowo podróżować). Kiedy potrzeba jest grzeczny i potulny ale jeśli tylko mamy na to ochotę potrafi być prawdziwym rozbójnikiem. No i to bezcenne uczucie kiedy opuszczamy skrzyżowanie z lekkim uślizgiem tylnych kół. Coś pięknego! <ganja>

Krótki film przedstawiający dźwięk wydechów. Z czasem podmienię na coś innego za dnia przede wszystkim ale mogę już powiedzieć, że robi się z niego powoli prawdziwy Skur**iel. <lol>



Dość zanudzania bo mógłbym tak pisać i pisać.... Kilka fotek:

Nismo01.jpg


Nismo02.jpg


Nismo03.jpg


Nismo04.jpg


Nismo05.jpg


Nismo06.jpg


Nismo07.jpg


Nismo08.jpg


Żarty się skończyły Cat-Back od Scorpion'a (rezygnacja z sekcji środkowej) oraz Y-Pipe po długim oczekiwaniu tego samego producenta:

Nismo09.jpg


Nismo10.jpg


Z góry dziękuje za wszystkie miłe słowa. Pozdrawiam. :)
Ostatnio edytowano 16 cze 2018, 15:08 przez Robo, łącznie edytowano 8 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 07:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez Piotrek_154 » 12 lip 2015, 22:39

Prośba o wrzucenie zdjęć na nasz serwer zgodnie z instrukcją –> viewtopic.php?f=321&t=177089
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 14:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez Robo » 8 lis 2015, 18:48

Witam. :D

Nismo11.jpg


Minęło już trochę czasu. Dodałem kilka świeżych fotek do tematu ponieważ autko dostało parę gadżetów od ostatniego czasu:

– wszystkie koła zostały odsadzone o 22mm
– dołożone chlapacze nadwozia OEM
– przednie reflektory zostały oklejone ciemną folią
– nierdzewne kolektory wydechowe

Nismo12.jpg


Nismo13.jpg


Mam nadzieje, że wszystko zmierza w dobrym kierunku. :)
Ostatnio edytowano 16 cze 2018, 15:10 przez Robo, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 07:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez piwo » 9 lis 2015, 06:10

dzieje sie :) na zlocie sie pojawisz na wiosne?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Dymian » 10 lis 2015, 08:37

Piękna fura- teraz najważniejsze pytanie: kiedy auto odwiedzi Coobcia? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 19:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Robo » 10 lis 2015, 21:44

Witam.

piwo napisał(a):dzieje sie na zlocie sie pojawisz na wiosne?


Trudno mi powiedzieć w tej chwili ale w gronie Mazdowiczów jestem już od wielu lat. Z racji niezwykłej atmosfery forumowej byłoby mi niezmiernie miło poznać sympatyków marki. :)

Dymian napisał(a):Piękna fura- teraz najważniejsze pytanie: kiedy auto odwiedzi Coobcia?


Niestety dla mojego budżetu mam dość pedantyczne podejście do aut ale stopniowo małymi krokami dozując sobie te przyjemności dojdziemy do celu. Natomiast nie ukrywam, że przyjemnie byłoby się dowiedzieć podczas ogólnopolskiego zlotu 350/370Z, kiedy to wszystkie Zetki są hamowane właśnie u Coobcia, że auto to zdrowa seria. :)

Pożyjemy zobaczymy ...

Pozdrawiam. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 07:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez kamysz » 11 lis 2015, 09:59

Piękne auto, z racji tego, że dla mnie Datsun 240z to jedno z upragnionych aut, na pewno będę śledził wątek ! :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sty 2015, 19:27
Posty: 6
Auto: MX-5 NC

Postprzez Robo » 5 mar 2017, 21:19

Witam.

Za oknem w ten weekend mogliśmy poczuć pierwsze oznaki wiosny. Co niektórych promienie słońca i akceptowalna temperatura mogły zmobilizować do pewnych działań. Zetka powoli budzi się do życia i zaczyna grasować po okolicy. :)

Coś ze świeżych spraw:

* front lip przedniego zderzaka, który nadaje mu świetnej agresywności
* usunięcie wycieraczki wraz z silniczkiem (dyskretna zaślepka)
* podwinięcie tylnego zderzaka (tucked rear bumper) co powoduje wyeksponowanie układu wydechowego
* wymienione łączniki stabilizatorów (udało się upolować OEM Nissan'a)

Nismo14.jpg


Nismo15.jpg


Nismo16.jpg


Czekamy na air_duct'a i próbujemy zamontować siłowniki maski.

Mam nadzieję, że wszystko ok. :)

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 16 cze 2018, 15:11 przez Robo, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 07:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez Krzemol » 5 mar 2017, 23:43

Ta przednia dokładka imo przesadzona.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1558 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r
Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r

Postprzez Robo » 7 mar 2017, 19:14

Miałem również mieszane uczucia co do jej wulgarności ale porównując te dwie fotki gdzie pierwsza jest wykonana z początkiem nabycia Zety to jest chyba ogromna różnica w bieżącym wizerunku auta. Zderzak stał się taki dopełniony (bez tej śmieszności) w połączeniu z czarnymi wypchniętymi kołami i ciemnymi reflektorami. Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że jest dobrze. :)

Nismo17.jpg


Nismo18.jpg


Pozdrawiam. :)
Ostatnio edytowano 16 cze 2018, 15:12 przez Robo, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 07:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez Neonixos666 » 7 mar 2017, 19:30

Malowałeś wkłady lamp?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Robo » 7 mar 2017, 19:51

Poszedłem na łatwiznę i okleiłem folią z zewnątrz.

Pozdrowienia. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 07:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez Neonixos666 » 7 mar 2017, 22:18

Wiem że łatwiej ale efekt sporo lepszy patrząc na fotki jak to wygląda przy tym kolorze nadwozia. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Robo » 5 kwi 2017, 20:44

Dobry wieczór. :)

Front z carbonowym air_duct'em na gotowo:

Nismo19.jpg


Na dobranoc exhaust sound (zostały już tylko fabryczne katalizatory):



Pozdrawiam. :)
Ostatnio edytowano 16 cze 2018, 15:12 przez Robo, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 07:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez ravo » 5 kwi 2017, 20:58

seria jest dla mnie ładniejsza mówię o wlocie i dokładce
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Socyopatic » 5 kwi 2017, 21:07

fajna zabawka <spoko> dokladka niby jakas konkretna jest potrzebna do tego frontu ale ta jest troche za bardzo "spychaczem" niestety a wlot niestety też szpeci :P szkoda ze lampy okleiles a nie pomalowales od środka bo efekt byłby dużo lepszy ;) ogólnie jest potencjał w tym aucie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 18:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Robo » 16 cze 2018, 14:39

Witam po dłuższej przerwie. :)

Uporządkowałem temat ponieważ fotki wygasły. Ogólnie autko ma się dobrze. W tym roku dostało lotkę a właściwie blende tylnej klapy.

Nismo20.jpg


Nismo21.jpg


Silnik został przepłukany flush'em (Liqui Moly) i zalany Mobilem 5W50 z niemieckiej dystrybucji. Ciśnienie trzyma prawidłowe (30PSI) rozgrzany na wolnych obrotach. Konsumpcja oleju w rozsądnych granicach. Sprzęgło klei a dwumasa nie rzęzi. Skrzynia działa świetnie. Zawias ogarnięty (wymiana kilku tulei wahaczy). Rdza jak na razie odpukać jest jej obca. Ogólnie koszty utrzymania bardzo przyjemne. OC 400zł z hakiem, spalanie 11-13 litrów a podczas chłostania 17-20. Opony tylne dość szybko się kończą. <lol>

Nismo22.jpg


Z lakieru pomimo koloru srebrnego udaje mi się wyciągnąć coraz większą głębie. Jest w rewelacyjnym stanie a więc to sama przyjemność. <faja>

Chodzi mi delikatnie po głowie maska carbon'owa i sportowe katalizatory ale nie chciałbym też przesadzić i bije się z myślami. :|

I tak to w kilku zdaniach wszystko wygląda. <lol>

Pozdrowienia. :)
Ostatnio edytowano 16 cze 2018, 15:14 przez Robo, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 07:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez Neonixos666 » 16 cze 2018, 14:41

Nie widać fotek, wrzuć na serwer klubowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Robo » 16 cze 2018, 15:16

Mam nadzieję, że jest już dobrze. Człowiek na bakier jest coś z tym internetami. hahaha

Pozdrowienia. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 07:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez Krzemol » 16 sty 2019, 00:58

Jak się Zetka spisuje? Działo się coś grubszego czy podstawowa eksploatacja?

Chodzi mi taka po głowie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1558 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r
Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy