Nissan 350Z Z33 VQ35DE '04r
1, 2
Witam serdecznie.
Zgodnie z zapowiedzią w swoim wątku dotyczącym Mazdy w tym przedstawiam maleństwo, które ma przysporzyć o szybsze bicie serca. Dostarcza emocji zarówno pod względem wizualnym i mechanicznym. Autko typowo weekendowe ma nie widzieć w ogóle zimy. Zaparkowane w ciepłym garażu, na którym regularnie może być praktykowany detaling w najgłębszym tego słowa znaczeniu. Potworek, który jest cały czas czysty, błyszczący i pachnący.
Przejdźmy do meritum sprawy. Autko to blisko 300-konny, ociekający brutalnością Nissan 350Z w specyfikacji europejskiej. Zaznaczyłem, że udało się znaleźć model w wersji wyposażenia Premium Pack czyli egzemplarz mocno doposażony i skierowany dla wymagającego europejskiego klienta (wyposażony m.in. w szperę, system hamulcowy Brembo z cztero tłoczkowymi zaciskami). Oglądałem ich sporo a z racji swojego przeznaczenia naprawdę ciężko wybrać ładny i niezniszczony egzemplarz. Znów wszystko sprowadziło się do przypadku ponieważ kupiłem go w drodze powrotnej z oględzin innej Zetki, która miała być igiełką za niemałe zresztą pieniądze.
Według mnie jak na japońskie auto to stosunkowo odważny stylistycznie projekt, który w 2003r mógł nawet szokować. Do tej pory sylwetka auta jest nietuzinkowa i rzuca się w oczy. Ze względu na dwa miejsca styliści mogli sobie pozwolić na nutę szaleństwa w postaci szybko opadającej linii dachu co zaowocowało ciekawym efektem. Chociaż wiadomo nadwozie to kwestia gustu. Cieszy mnie natomiast fakt, że auto jest w kolorze srebrnym co na początku mi nie odpowiadało. Z perspektywy czasu bardzo się do niego jednak przekonałem tym bardziej, że przy tym kolorze można pokusić się o kilka czarnych detali i całość wygląda wtedy obłędnie. Oryginalne japońskie obręcze RAYS 245/45/18” zostały przemalowane na czarno. Za jakiś czas zostanie dołożona czarna dokładka zderzaka, airduct aby wprowadzić element asymetrii (a przy okazji schłodzić dolot oparty już o wkład K&N) oraz chlapacze ale te już w kolorze. Nie jest tajemnicą, że jednostka z serii VQ odznacza się niesamowitą akustyką swojej pracy i już na wstępie została przeze mnie podkreślona oraz wzmocniona przez dedykowany nierdzewny układ wydechowy Scoprion'a. Praca tego silnika w tej chwili to czysta poezja. Dźwięk wydobywający się spod auta przyprawia o gęsią skórkę.
Dlaczego Zetka? Ktoś mógłby zapytać. Niestety Mazda nie może zaoferować auta podobnego. Z kolei w przypadku Imprezy czy Lancera są to znowu typowe wydmuszki, w których czuć sport dookoła. Zetka wydaje się być namiastką typowego GT gdzie można poczuć się jak w dobrze wyposażonym aucie (skórzane, elektryczne i podgrzewane fotele, automatyczna klimatyzacja, zawieszenie pozwalające komfortowo podróżować). Kiedy potrzeba jest grzeczny i potulny ale jeśli tylko mamy na to ochotę potrafi być prawdziwym rozbójnikiem. No i to bezcenne uczucie kiedy opuszczamy skrzyżowanie z lekkim uślizgiem tylnych kół. Coś pięknego!
Krótki film przedstawiający dźwięk wydechów. Z czasem podmienię na coś innego za dnia przede wszystkim ale mogę już powiedzieć, że robi się z niego powoli prawdziwy Skur**iel.
Dość zanudzania bo mógłbym tak pisać i pisać.... Kilka fotek:
Żarty się skończyły Cat-Back od Scorpion'a (rezygnacja z sekcji środkowej) oraz Y-Pipe po długim oczekiwaniu tego samego producenta:
Z góry dziękuje za wszystkie miłe słowa. Pozdrawiam.
Zgodnie z zapowiedzią w swoim wątku dotyczącym Mazdy w tym przedstawiam maleństwo, które ma przysporzyć o szybsze bicie serca. Dostarcza emocji zarówno pod względem wizualnym i mechanicznym. Autko typowo weekendowe ma nie widzieć w ogóle zimy. Zaparkowane w ciepłym garażu, na którym regularnie może być praktykowany detaling w najgłębszym tego słowa znaczeniu. Potworek, który jest cały czas czysty, błyszczący i pachnący.
Przejdźmy do meritum sprawy. Autko to blisko 300-konny, ociekający brutalnością Nissan 350Z w specyfikacji europejskiej. Zaznaczyłem, że udało się znaleźć model w wersji wyposażenia Premium Pack czyli egzemplarz mocno doposażony i skierowany dla wymagającego europejskiego klienta (wyposażony m.in. w szperę, system hamulcowy Brembo z cztero tłoczkowymi zaciskami). Oglądałem ich sporo a z racji swojego przeznaczenia naprawdę ciężko wybrać ładny i niezniszczony egzemplarz. Znów wszystko sprowadziło się do przypadku ponieważ kupiłem go w drodze powrotnej z oględzin innej Zetki, która miała być igiełką za niemałe zresztą pieniądze.
Według mnie jak na japońskie auto to stosunkowo odważny stylistycznie projekt, który w 2003r mógł nawet szokować. Do tej pory sylwetka auta jest nietuzinkowa i rzuca się w oczy. Ze względu na dwa miejsca styliści mogli sobie pozwolić na nutę szaleństwa w postaci szybko opadającej linii dachu co zaowocowało ciekawym efektem. Chociaż wiadomo nadwozie to kwestia gustu. Cieszy mnie natomiast fakt, że auto jest w kolorze srebrnym co na początku mi nie odpowiadało. Z perspektywy czasu bardzo się do niego jednak przekonałem tym bardziej, że przy tym kolorze można pokusić się o kilka czarnych detali i całość wygląda wtedy obłędnie. Oryginalne japońskie obręcze RAYS 245/45/18” zostały przemalowane na czarno. Za jakiś czas zostanie dołożona czarna dokładka zderzaka, airduct aby wprowadzić element asymetrii (a przy okazji schłodzić dolot oparty już o wkład K&N) oraz chlapacze ale te już w kolorze. Nie jest tajemnicą, że jednostka z serii VQ odznacza się niesamowitą akustyką swojej pracy i już na wstępie została przeze mnie podkreślona oraz wzmocniona przez dedykowany nierdzewny układ wydechowy Scoprion'a. Praca tego silnika w tej chwili to czysta poezja. Dźwięk wydobywający się spod auta przyprawia o gęsią skórkę.
Dlaczego Zetka? Ktoś mógłby zapytać. Niestety Mazda nie może zaoferować auta podobnego. Z kolei w przypadku Imprezy czy Lancera są to znowu typowe wydmuszki, w których czuć sport dookoła. Zetka wydaje się być namiastką typowego GT gdzie można poczuć się jak w dobrze wyposażonym aucie (skórzane, elektryczne i podgrzewane fotele, automatyczna klimatyzacja, zawieszenie pozwalające komfortowo podróżować). Kiedy potrzeba jest grzeczny i potulny ale jeśli tylko mamy na to ochotę potrafi być prawdziwym rozbójnikiem. No i to bezcenne uczucie kiedy opuszczamy skrzyżowanie z lekkim uślizgiem tylnych kół. Coś pięknego!
Krótki film przedstawiający dźwięk wydechów. Z czasem podmienię na coś innego za dnia przede wszystkim ale mogę już powiedzieć, że robi się z niego powoli prawdziwy Skur**iel.
Dość zanudzania bo mógłbym tak pisać i pisać.... Kilka fotek:
Żarty się skończyły Cat-Back od Scorpion'a (rezygnacja z sekcji środkowej) oraz Y-Pipe po długim oczekiwaniu tego samego producenta:
Z góry dziękuje za wszystkie miłe słowa. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 16 cze 2018, 16:08 przez Robo, łącznie edytowano 8 razy
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
Prośba o wrzucenie zdjęć na nasz serwer zgodnie z instrukcją –> viewtopic.php?f=321&t=177089
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
Witam.
Minęło już trochę czasu. Dodałem kilka świeżych fotek do tematu ponieważ autko dostało parę gadżetów od ostatniego czasu:
– wszystkie koła zostały odsadzone o 22mm
– dołożone chlapacze nadwozia OEM
– przednie reflektory zostały oklejone ciemną folią
– nierdzewne kolektory wydechowe
Mam nadzieje, że wszystko zmierza w dobrym kierunku.
Minęło już trochę czasu. Dodałem kilka świeżych fotek do tematu ponieważ autko dostało parę gadżetów od ostatniego czasu:
– wszystkie koła zostały odsadzone o 22mm
– dołożone chlapacze nadwozia OEM
– przednie reflektory zostały oklejone ciemną folią
– nierdzewne kolektory wydechowe
Mam nadzieje, że wszystko zmierza w dobrym kierunku.
Ostatnio edytowano 16 cze 2018, 16:10 przez Robo, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
dzieje sie na zlocie sie pojawisz na wiosne?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Witam.
Trudno mi powiedzieć w tej chwili ale w gronie Mazdowiczów jestem już od wielu lat. Z racji niezwykłej atmosfery forumowej byłoby mi niezmiernie miło poznać sympatyków marki.
Niestety dla mojego budżetu mam dość pedantyczne podejście do aut ale stopniowo małymi krokami dozując sobie te przyjemności dojdziemy do celu. Natomiast nie ukrywam, że przyjemnie byłoby się dowiedzieć podczas ogólnopolskiego zlotu 350/370Z, kiedy to wszystkie Zetki są hamowane właśnie u Coobcia, że auto to zdrowa seria.
Pożyjemy zobaczymy ...
Pozdrawiam.
piwo napisał(a):dzieje sie na zlocie sie pojawisz na wiosne?
Trudno mi powiedzieć w tej chwili ale w gronie Mazdowiczów jestem już od wielu lat. Z racji niezwykłej atmosfery forumowej byłoby mi niezmiernie miło poznać sympatyków marki.
Dymian napisał(a):Piękna fura- teraz najważniejsze pytanie: kiedy auto odwiedzi Coobcia?
Niestety dla mojego budżetu mam dość pedantyczne podejście do aut ale stopniowo małymi krokami dozując sobie te przyjemności dojdziemy do celu. Natomiast nie ukrywam, że przyjemnie byłoby się dowiedzieć podczas ogólnopolskiego zlotu 350/370Z, kiedy to wszystkie Zetki są hamowane właśnie u Coobcia, że auto to zdrowa seria.
Pożyjemy zobaczymy ...
Pozdrawiam.
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
Witam.
Za oknem w ten weekend mogliśmy poczuć pierwsze oznaki wiosny. Co niektórych promienie słońca i akceptowalna temperatura mogły zmobilizować do pewnych działań. Zetka powoli budzi się do życia i zaczyna grasować po okolicy.
Coś ze świeżych spraw:
* front lip przedniego zderzaka, który nadaje mu świetnej agresywności
* usunięcie wycieraczki wraz z silniczkiem (dyskretna zaślepka)
* podwinięcie tylnego zderzaka (tucked rear bumper) co powoduje wyeksponowanie układu wydechowego
* wymienione łączniki stabilizatorów (udało się upolować OEM Nissan'a)
Czekamy na air_duct'a i próbujemy zamontować siłowniki maski.
Mam nadzieję, że wszystko ok.
Pozdrawiam.
Za oknem w ten weekend mogliśmy poczuć pierwsze oznaki wiosny. Co niektórych promienie słońca i akceptowalna temperatura mogły zmobilizować do pewnych działań. Zetka powoli budzi się do życia i zaczyna grasować po okolicy.
Coś ze świeżych spraw:
* front lip przedniego zderzaka, który nadaje mu świetnej agresywności
* usunięcie wycieraczki wraz z silniczkiem (dyskretna zaślepka)
* podwinięcie tylnego zderzaka (tucked rear bumper) co powoduje wyeksponowanie układu wydechowego
* wymienione łączniki stabilizatorów (udało się upolować OEM Nissan'a)
Czekamy na air_duct'a i próbujemy zamontować siłowniki maski.
Mam nadzieję, że wszystko ok.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 16 cze 2018, 16:11 przez Robo, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
Miałem również mieszane uczucia co do jej wulgarności ale porównując te dwie fotki gdzie pierwsza jest wykonana z początkiem nabycia Zety to jest chyba ogromna różnica w bieżącym wizerunku auta. Zderzak stał się taki dopełniony (bez tej śmieszności) w połączeniu z czarnymi wypchniętymi kołami i ciemnymi reflektorami. Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że jest dobrze.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 16 cze 2018, 16:12 przez Robo, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
Malowałeś wkłady lamp?
Wiem że łatwiej ale efekt sporo lepszy patrząc na fotki jak to wygląda przy tym kolorze nadwozia.
fajna zabawka dokladka niby jakas konkretna jest potrzebna do tego frontu ale ta jest troche za bardzo "spychaczem" niestety a wlot niestety też szpeci szkoda ze lampy okleiles a nie pomalowales od środka bo efekt byłby dużo lepszy ogólnie jest potencjał w tym aucie
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
Witam po dłuższej przerwie.
Uporządkowałem temat ponieważ fotki wygasły. Ogólnie autko ma się dobrze. W tym roku dostało lotkę a właściwie blende tylnej klapy.
Silnik został przepłukany flush'em (Liqui Moly) i zalany Mobilem 5W50 z niemieckiej dystrybucji. Ciśnienie trzyma prawidłowe (30PSI) rozgrzany na wolnych obrotach. Konsumpcja oleju w rozsądnych granicach. Sprzęgło klei a dwumasa nie rzęzi. Skrzynia działa świetnie. Zawias ogarnięty (wymiana kilku tulei wahaczy). Rdza jak na razie odpukać jest jej obca. Ogólnie koszty utrzymania bardzo przyjemne. OC 400zł z hakiem, spalanie 11-13 litrów a podczas chłostania 17-20. Opony tylne dość szybko się kończą.
Z lakieru pomimo koloru srebrnego udaje mi się wyciągnąć coraz większą głębie. Jest w rewelacyjnym stanie a więc to sama przyjemność.
Chodzi mi delikatnie po głowie maska carbon'owa i sportowe katalizatory ale nie chciałbym też przesadzić i bije się z myślami.
I tak to w kilku zdaniach wszystko wygląda.
Pozdrowienia.
Uporządkowałem temat ponieważ fotki wygasły. Ogólnie autko ma się dobrze. W tym roku dostało lotkę a właściwie blende tylnej klapy.
Silnik został przepłukany flush'em (Liqui Moly) i zalany Mobilem 5W50 z niemieckiej dystrybucji. Ciśnienie trzyma prawidłowe (30PSI) rozgrzany na wolnych obrotach. Konsumpcja oleju w rozsądnych granicach. Sprzęgło klei a dwumasa nie rzęzi. Skrzynia działa świetnie. Zawias ogarnięty (wymiana kilku tulei wahaczy). Rdza jak na razie odpukać jest jej obca. Ogólnie koszty utrzymania bardzo przyjemne. OC 400zł z hakiem, spalanie 11-13 litrów a podczas chłostania 17-20. Opony tylne dość szybko się kończą.
Z lakieru pomimo koloru srebrnego udaje mi się wyciągnąć coraz większą głębie. Jest w rewelacyjnym stanie a więc to sama przyjemność.
Chodzi mi delikatnie po głowie maska carbon'owa i sportowe katalizatory ale nie chciałbym też przesadzić i bije się z myślami.
I tak to w kilku zdaniach wszystko wygląda.
Pozdrowienia.
Ostatnio edytowano 16 cze 2018, 16:14 przez Robo, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
Nie widać fotek, wrzuć na serwer klubowy
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości