Volvo V70XC Cross Country 2.4T/AT Summum '01r – Stodoła AWD
Ja nie mowie, ze jest zle tylko, ze wyglad jest prosty = nieciekawy, bo tak jest. Kwestia gustu nie? To kawal kanciastego kombi, wiec co tu ciekawego...
Sent from my HUAWEI P7-L10 using Forum Fiend v1.3.2.
Sent from my HUAWEI P7-L10 using Forum Fiend v1.3.2.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
JohnnyB napisał(a):to są pneumatyczne
A wydawało mi się, że hydrauliczne lub coś w tym stylu Nie tyle coś puka co silnik dziwne wibracje przenosi na karoserię na jałowych. Dotknę gazu i to wystarczy, by te wibracje zneutralizować.
Autko zostawione u Pana Jarka z Rudej-Huty. Dodatkowo uruchomić mają instalację LPG.
Z rozmowy wynikło, że kapitalka skrzyni z AWD to koszt OD 4.5tyś w górę... może na zawał nie zejdę
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Nadeszły wieści z warsztatu od skrzyń i lpg. Do skrzyni dostał się glikol z chłodnicy wody bo chłodnica skrzyni jest z nią zintegrowana. Dodatkowo w skrzyni było niewiele oleju. Wszystko zardzewiało wliczając w to sterownik. Generalnie ze starej skrzyni zostanie tylko obudowa. Chłodnica też będzie nowa. Do tego temat lpg, ktoś zamontował reduktor do 150km do 200 konnego silnika i wtryski magic jet, zbyt wąskie przewody doprowadzające lpg ... Poniosła fantazja Koszta kosmiczne, bo zakup auta wraz z naprawą skrzyni i reanimacją lpg wyniesie tyle, co początkowy zakładany budżet. No ale przynajmniej "wiem co mam".
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Kiedy będziem nim latać po wsiach?
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4283 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
We wszystkich możliwych publikacjach o modelu piszą, że jak automat choć odrobinę szarpie, to uciekać, bo koszty są masakryczne... Oby rezerwy wystarczyło i niech służy Jako były użytkownik 460 1.9TD z 1996 r. mam duży sentyment do marki, a wnętrze V70 II gen. uważam za jedno z najmegaśniejszych Bardzo fajna szafa, podobnie jak moja – jeno na większym wypasie wewnętrznym, a za to nieco bardziej ryzykowna... I ostatnia rzecz: łosiek z tej naklejki a'la ferrari jest genialny
- Od: 29 cze 2012, 11:06
- Posty: 591 (7/5)
- Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
- Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback
Łosiek naprawiony. Jeździ się teraz bardzo przyjemnie. Do zrobienia 2 tyś km delikatnej jazdy co by skrzynia się ułożyła, potem statyczna wymiana oleju i mam spokój na 30 tyś km. Ze starej skrzyni została tylko obudowa. Dodatkowo wymieniono chłodnicę bo stara była powodem całego zamieszania. W Volvo chłodnica oleju skrzyni automatycznej wbudowana jest w chłodnicę silnika. Miejsca, w których przylutowane są rurki do chłodnicy przekładni A/T po kilkuletnim kontakcie z glikolem po prostu nie wytrzymują i chłodziwo dostaje się do oleju skrzyni. Potem już katastrofa. Nowa chłodnica to Nissens, pierwszy montaż. Wersja już poprawiona jeśli chodzi o te felerne luty. No i na koniec media.
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Ło kierwa kto wytrzyma 2 tyś km spokojnej jazdy
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4283 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Jest fajnie ale walki ciąg dalszy. Dzisiaj przypadkowo złapałem gumę co przyspieszyło tylko wizytę na wulkanizacji. Wszystkie felgi krzywe, dwie opony jajko. Więc jutro jadę po oryg. felgi w ponoć super stanie – sprawdzimy na wulkanizacji z magistrem Sylwo. Na dniach powinny przyjść opony Nexen. Dzisiaj przy wizycie u jednego z forumowiczów volvo klubu zrobiliśmy diagnostykę komputerową. Pożegnałem więc błąd SRS – ktoś odpinał fotel na podłączonym aku... pożegnałem też komunikat o sugerowanym terminie serwisu. Pozostał spontaniczny problem przy odpalaniu za pierwszym razem i problem z układem wydechowym – nieszczelność lub leży sonda. Środkowy wydech jest mocno dziurawy więc od tego zaczniemy. Jeśli chodzi o odpalanie to prawdopodobnie czujnik położenia wału, jego wiązka, lub rozrusznik jest już zużyty i wprowadza zakłócenia do ukł. czujnika położenia wału, co powoduje brak iskry przez chwilę. To by się nawet zgadzało bo czasem szaleje wskazówka obrotomierza podczas felernego odpalania. Widać już światełko w tunelu
Aha, dzisiaj ustawiona została zbieżność.
Aha, dzisiaj ustawiona została zbieżność.
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Niestety tylko inż. Sylwo
Wczoraj zapoznałem się z łosiem i powiem, że autko bardzo przyjemne i nie czuć tak bardzo tej wielkości w jeździe, jedynie przy szybkich skrętach buja jak członek PO.
Wczoraj zapoznałem się z łosiem i powiem, że autko bardzo przyjemne i nie czuć tak bardzo tej wielkości w jeździe, jedynie przy szybkich skrętach buja jak członek PO.
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4283 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
A takie pytanie: jesteś pewny, że masz AWD? Pamiętam, że na volvoforum twierdzili, że 75% jeżdżących XC to już FWD, bo coś tam nagminnie padało (przekładania kątowa zdaje się) i dużo łatwiej było po prostu odłączyć tył...
- Od: 29 cze 2012, 11:06
- Posty: 591 (7/5)
- Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
- Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback
mln napisał(a):(przekładania kątowa zdaje się)
Si, padają nawet od źle dobranego rozmiaru kół. Podczas sprawdzania auta przed zakupem było też sprawdzane AWD. Sprawdzanie napędu działa na zasadzie wjeżdżania przodem na rolki. Tył ma za zadanie auto z tych rolek wypchnąć gdy przednie koła się na nich kręcą. Mój łoś przeszedł ten test więc AWD działa
A dzisiaj wycieczka z inżynierem Sylwo do Podkarpacia. Miło było poznać do tej pory niepoznanych Wycieczka po :
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
A dziękuję, stodoły lubią szeroko
Dzisiaj wizyta na wulkanizacji, teraz jest miód, wcześniej przekraczając 80km/h oczy z czaszki wypadały.
Stare felgi chyba wyprostuję i przeznaczę na zimówki
Dzisiaj wizyta na wulkanizacji, teraz jest miód, wcześniej przekraczając 80km/h oczy z czaszki wypadały.
Stare felgi chyba wyprostuję i przeznaczę na zimówki
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
215/65/R16, pełna seria, ma być jak na starym tapczanie . Z uwagi na sprawne AWD nie chcę eksperymentować z ogumieniem i felgami, łatwo uwalić kątówkę o czym było wyżej.
Szczerze to jeszcze nie wiem jak brzmi seryjny wydech bo mój ma ogromne nieszczelności i dopiero będziemy z tym działać. Jeśli chodzi o dźwięk to tu główne skrzypce odgrywa specyficzne dla 5cyl warczenie i lekki świst turbo. Blow offa też delikatnie słychać... szkoda tej symfonii zagłuszać wydechem, ma być cichy
Największa niespodzianka to ta po wyczyszczeniu błędów stałych VIDĄ, spalanie jakie teraz notuję przy spokojnej jeździe to 9.3L ostatnie. Poprzednie 10L. Zawsze tankuję do pełna. Wcześniej przy podobnej jeździe łykał 12-14 benzyny. W ogóle przed remontem automatu to ciężko było poniżej 15 zejsć... Teraz nie mogę szaleć.
Dopisano 23 kwi 2015, 17:09:
Dzisiaj wieczorem oddaję auto na poprawki LPG i wymianę oleju w skrzyni bo zrobiłem już blisko 2 tyś km od remontu
slisman napisał(a):Fajnie, że powoli wraca do formy!
Szczerze to jeszcze nie wiem jak brzmi seryjny wydech bo mój ma ogromne nieszczelności i dopiero będziemy z tym działać. Jeśli chodzi o dźwięk to tu główne skrzypce odgrywa specyficzne dla 5cyl warczenie i lekki świst turbo. Blow offa też delikatnie słychać... szkoda tej symfonii zagłuszać wydechem, ma być cichy
Największa niespodzianka to ta po wyczyszczeniu błędów stałych VIDĄ, spalanie jakie teraz notuję przy spokojnej jeździe to 9.3L ostatnie. Poprzednie 10L. Zawsze tankuję do pełna. Wcześniej przy podobnej jeździe łykał 12-14 benzyny. W ogóle przed remontem automatu to ciężko było poniżej 15 zejsć... Teraz nie mogę szaleć.
Dopisano 23 kwi 2015, 17:09:
Dzisiaj wieczorem oddaję auto na poprawki LPG i wymianę oleju w skrzyni bo zrobiłem już blisko 2 tyś km od remontu
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
No i gitara , ja się rpzygotowuje do wymiany oliwy w swoim. Już 50 tyś na tym oleju więc pora pomyśleć o zmianie.
Po wymianie oliwy trzeba się pod Vidę podpiąć czy wystarczy ze zeleje i wleje świeży ?
Coś tam pisali kiedyś o jakiejś adaptacji po zmianie. Aczkolwiek niektórzy piszą że nie ma potrzeby.
Po wymianie oliwy trzeba się pod Vidę podpiąć czy wystarczy ze zeleje i wleje świeży ?
Coś tam pisali kiedyś o jakiejś adaptacji po zmianie. Aczkolwiek niektórzy piszą że nie ma potrzeby.
..::Born To Rise Hell::..
Skrzynia musi być ponownie zaadoptowana do nowego oleju bo nie będzie pracowała właściwie. Można zrobić adaptację samemu, są instrukcje po angielsku. Polega to na odpalaniu auta, rozpędzaniu do 7kmh czy tam 8, gaszeniu, i tak kilka razy pod rząd. Szczegółów nie znam bo u mnie adaptacja była robiona komputerowo a i tak skrzynia jeszcze nie działa jak powinna bo nie przekraczałem 4 tyś rpm i "nie umie" wysokich obrotów. Ale to się dość szybko zmieni bo od jutra będzie już na właściwym oleju i... lpg
Nie wiem czy zrobisz adaptację VIDĄ, ciekawe. Daj znać po zabiegu. Aha, spec od skrzyni, dość dobrze znany na volvo forum (ten u którego robiłem swoją) zaleca wymianę oliwy co 30 tyś, ja się pewnie dostosuję bo po wydaniu tylu pieniędzy na remont po prostu mi zależy na tym, żeby śmigała.
Co do wymiany oleju jeszcze to czytałeś o tym? Nie jest to takie proste jakby się mogło wydawać. Chyba, że nie robisz sam. Sprawdź sobie zawartość glikolu w obecnym oleju, tak na wszelki. Słyszałem, że w fabrycznych chłodnicach Nissena puszczają luty od chłodnicy automatu, a jest wbudowana w chłodnicę wody. Wodzie łatwiej się dostać do oleju i można załatwić skrzynię – to własnie moją spotkało. Aktualne chłodnice Nissena są już poprawione i ludzie sobie profilaktycznie wymieniają. Lepiej wydać 660 zł niż 5 tyś na remont. Proces dostawania się glikolu do oleju skrzyni jest długotrwały dlatego moim zdaniem przy wymianie oleju warto sprawdzić, czy jest obecny.
Nie wiem czy zrobisz adaptację VIDĄ, ciekawe. Daj znać po zabiegu. Aha, spec od skrzyni, dość dobrze znany na volvo forum (ten u którego robiłem swoją) zaleca wymianę oliwy co 30 tyś, ja się pewnie dostosuję bo po wydaniu tylu pieniędzy na remont po prostu mi zależy na tym, żeby śmigała.
Co do wymiany oleju jeszcze to czytałeś o tym? Nie jest to takie proste jakby się mogło wydawać. Chyba, że nie robisz sam. Sprawdź sobie zawartość glikolu w obecnym oleju, tak na wszelki. Słyszałem, że w fabrycznych chłodnicach Nissena puszczają luty od chłodnicy automatu, a jest wbudowana w chłodnicę wody. Wodzie łatwiej się dostać do oleju i można załatwić skrzynię – to własnie moją spotkało. Aktualne chłodnice Nissena są już poprawione i ludzie sobie profilaktycznie wymieniają. Lepiej wydać 660 zł niż 5 tyś na remont. Proces dostawania się glikolu do oleju skrzyni jest długotrwały dlatego moim zdaniem przy wymianie oleju warto sprawdzić, czy jest obecny.
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Ogólnie czytałem tylko ze 6 biegoe mniej się sypały. Nie czytałem nic o żadnym glikolu i problemie z chłodnicą. Aczkolwiek nie zgłebiałem tematu, jako że skrzynia chodzi bez zarzutu.
Zobacze ile w Volcarze kosztuje taka operacja i może się karnę na wymianę.
Poszukam może jest ktoś w drugim kierunku kto orientuje się jak to ogarnąć w Volvo.
W Otwocku mam serwis, więc może do nich się wybiore.
Zobacze ile w Volcarze kosztuje taka operacja i może się karnę na wymianę.
Poszukam może jest ktoś w drugim kierunku kto orientuje się jak to ogarnąć w Volvo.
W Otwocku mam serwis, więc może do nich się wybiore.
..::Born To Rise Hell::..
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 25 gości