Strona 1 z 10

Subaru Impreza GF8 WRX STi Limited EJ207 MY00

PostNapisane: 20 gru 2014, 20:59
przez Bartek1986
Jak w temacie <serduszka>
Sprawiłem sobie z tego co wiem pierwsze STi Wagon w klasyku w naszym pięknym kraju.
Na początek to na czym mi najbardziej zależało, czyli silnik i skrzynia:
Silnik to EJ207 czyli coś takiego jak było montowane w europie w nowszych STi. Pół zamknięty blok.
Auto według danych na 280km, ale wszelkie JDMowe tabelki wskazują 300. W tamtych latach japońscy producenci nie mogli zrobić auta silniejszego, niż 280km.. To jest na 3" od Turbo i miało remap w Japonii.
Co tam siedzi dokładnie dowiemy się kiedyś tam :P
Skrzynia fajna. Krótkie biegi i długa piątka lata jak nowe. Co siedzi w tylnym dyfrze dowiemy się niedługo.
Obrazek

Impreza przypłynęła sobie jakiś tydzień z hakiem temu z Japonii. Kupiona od dealera w Osace.
Jak dojechałem do Barcina ujrzałem taki coś:
Obrazek

Godzina miłej rozmowy i byłem już na stacji ruszając w drogę powrotną ( 470km w ulewie..)
Obrazek
Obrazek

Przebieg w momencie kupna to 98k z hakiem, a już teraz 99k :) Wszystko jest jak nowe:
Obrazek
Obrazek

No i już po dojechaniu do Lublina.
Obrazek

Szczerze powiem, że w trasie tylko na 5 biegu odważyłem się wcisnąć "pedal to the metal".
Mam respekt do tego samochodu i nie da się tego porównać do GT.
Jedzie niemiłosiernie :D Do 8000 RPM wkręciłem dopiero dzisiaj na suchym i byłem w szoku hehe

No i jakieś fotki na szybko z kalkulatora:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na koniec najmniej istotna informacja. Samochód spalił 10,1 litra na setkę. 470km trasa i 40 km świrowania po mieście.
Na 3 biegu na mokrym jest dość niebezpiecznie :P o 1 i 2 nawet nie mówię, bo od razu stawia bokiem :)
Na tą chwile tyle.

PostNapisane: 20 gru 2014, 21:50
przez ravo
piękne :) ale kombi ;((
kto przekładać będzie ?

PostNapisane: 20 gru 2014, 22:37
przez Paweł
Jaram się. Samochodem i szalonym pomysłem! :)

PostNapisane: 20 gru 2014, 22:40
przez ravo
moim się nie jarasz :(

Dopisano 20 gru 2014 23:23:

p,s
to już 3 taka skrzynia na forum ;) ona ma jakąś słabą szperę z tyłu bo czuć to na podnośniku ale co tam jest nie mam pojęcia. Chyba, że moja ma inny dyfer niż oryginał bo na stronie skrzyń niby jest otwarta.

PostNapisane: 20 gru 2014, 23:49
przez Bartek1986
Się zobaczy co tam jest, ale czuć, że otwarty to nie jest. Mój GT miał fabryczną lekką szperę i tu jest lepiej stanowczo.
ravo napisał(a):ale kombi ;((

Nic nie zrobię, że zboczony jestem.
Miałem opcje wziąć w tej samej kasie TypRe, bo Jackowi się córka urodziła i chciał sobie wanne zostawić, ale nie i już :)

ravo napisał(a):kto przekładać będzie ?


W poniedziałek jadę do Palonki : https://pl-pl.facebook.com/PalonkaRally pogadac na ten temat.
Mam swoich przekładaczy, ale chcę żeby była 100% fabryka :)

Paweł napisał(a):Jaram się. Samochodem i szalonym pomysłem! :)


Dziękuje, ja też :D Nawet mama mnie w końcu zrozumiała jak ja przewiozłem :P hehe

A co to samochodu to jeszcze jeden fakt. Od spodu nie ma nawet nigdzie najmniejszego rdzawego nalotu :)

Miałem godzinę temu spotkanie z TypeRem na "niemieckich autostradach" i pomimo, że nie cisnąłem maxa ze strachu to mi nie odjeżdżał, a jest przecież lżejszy :P muszę pojechać na hamownie!

Mam jeszcze foto wydechu:
Obrazek

PostNapisane: 20 gru 2014, 23:52
przez ravo
klimę automatyczną podobno tylko MTS potrafi przełożyć :P

fajny fajny trochę zazdroszczę hehe ale dalej z uporem maniaka nie potrafię zrozumieć czemu kombi hehe

PostNapisane: 20 gru 2014, 23:55
przez Bartek1986
to pojadę tam :) musi zostać!

Re: Subaru Impreza GF8 WRX STi Limited EJ207 MY00

PostNapisane: 21 gru 2014, 02:06
przez Krzemol
Takie kombi to ja rozumiem :D <spoko>

Re: Subaru Impreza GF8 WRX STi Limited EJ207 MY00

PostNapisane: 21 gru 2014, 03:29
przez MariuS
Zarąbista!

Tylko czemu kombii? :D EJ207 w gc8 był raczej otwarty, choć w niektórych był zamknięty, dopiero New Age jest zawsze półzamknięty.

PostNapisane: 21 gru 2014, 04:30
przez Bartek1986
MariuS napisał(a):Zarąbista!


Dziękuję :)

MariuS napisał(a): EJ207 w gc8 był raczej otwarty, choć w niektórych był zamknięty, dopiero New Age jest zawsze półzamknięty.


Według dealera w Osace jest półzamknięty ale to faktycznie okażę się jak rozbiorę, jeśli będzie potrzeba :P

MariuS napisał(a):Tylko czemu kombii? :D


Bo się nie znacie ;P

Dopisano 21 gru 2014 4:36:

Aha miałem napisać jeszcze jedno :)
Auto ma zawór HKS'a i albo go tak mądrze założyli, albo jest to jedyny zawór, który chce mieć.
Straszy przechodniów strasznie :P ale poza tym nie ma żadnych złych objawów.. Auto reaguje na gaz od razu, nie przygasa, nie strzela z wydechu przy redukcjach itd.

Dopisano 21 gru 2014 5:07:

Jeszcze jedno.
Pisałem o tym w czaterii.
Salon w Osace wymienił przed sprzedażą:
– wszystkie tarcze na "nacinane"
– wszystkie klocki
– rozrząd
– płyn chłodniczy
– płyn hamulcowy
– zalali płyn do spryskiwaczy do pełna <faja>

PostNapisane: 21 gru 2014, 08:57
przez ravo
Bartek1986 napisał(a):Straszy przechodniów strasznie :P ale poza tym nie ma żadnych złych objawów.. Auto reaguje na gaz od razu, nie przygasa, nie strzela z wydechu przy redukcjach itd.

zawór to wieś ale jak seryjny dv nie daje rady to jakieś rozwiązanie. Sam zakupiłem propera i nie ma żadnej opcji by to spowalniało przyspieszanie. W srebrnym GT sprawdzałem czasy na 1/4 i nie było różnicy. W przypadku dobrze dobranego zaworu ( sprężyny ) zalewanie go po zmianie biegów które wpływa na osiągi jest urban legends.

PostNapisane: 21 gru 2014, 09:55
przez piwo
super furacz. gratulacje.
mam nadzieje ze to nie auto na niedziele i bedziesz nim jezdzil na oesy, dawal z siebie i auta wszystko i konkurowal o 1 miejsce w klasie outlaw.
auto chyba ma potencjal i tylko dobre oponki zalozyc i bedzie czad.
dobrze by bylo pojechac na tor poznan oraz na probe kaji trackday.org.pl .
zweryfikowaloby to troche mozliwosci :)

PostNapisane: 21 gru 2014, 10:25
przez ravo
Dokładnie, setup idealny, dobra opona i paliwo i trenować :) akurat teraz zima pozwoli mam nadzieję pod szlifować swoje umiejętności.

PostNapisane: 21 gru 2014, 13:39
przez onyx
ravo napisał(a):W przypadku dobrze dobranego zaworu ( sprężyny ) zalewanie go po zmianie biegów które wpływa na osiągi jest urban legends.


Ravo, a co ma do tego twardość sprężyny? <lol> Przecież twardość odpowiada właśnie za to, do jakiego doładowania będzie zawór względnie szczelny i jak szybko będzie się otwierał (dodać do tego należy ch-kę pracy przy częściowych uchyleniach przepustnicy). Jak nie masz go zrecyrkulowanego w dolot za przepływką, to będzie efekt zalewania bez względu na twardość sprężyny ;)

P.S. Przy twardych sprężynach BOV powinien mieć drugi port do sterowania otwarciem zaworu – ułatwia on otwarcie zaworu. Przy twardej sprężynie i tylko 1 porcie po prostu może zbyt późno się otwierać lub częściowo powodując surge'a – dlatego efekt przelewania jest mniej odczuwalny. Dlatego bardzo dobrą sprawą są zawory sekwencyjne, jak choćby SSQV – dobre pod mały i spory boost.

Przykład 2-portowego BOV'a
Obrazek

HKS SSQV
Obrazek

PostNapisane: 21 gru 2014, 14:54
przez ravo
Przepraszam nie znam się.

PostNapisane: 21 gru 2014, 16:14
przez Bartek1986
Ja się nie znam bardziej :P
Jest taki i działa.
Obrazek

Dopisano 21 gru 2014 16:18:

piwo napisał(a):auto chyba ma potencjal i tylko dobre oponki zalozyc i bedzie czad.
dobrze by bylo pojechac na tor poznan oraz na probe kaji trackday.org.pl
ravo napisał(a):Dokładnie, setup idealny, dobra opona i paliwo i trenować :)


Przecież to rodzinne kombi :]

PostNapisane: 21 gru 2014, 16:47
przez onyx
to jest właśnie SSQV :) jeżeli ori to lepszego nie znajdziesz

PostNapisane: 21 gru 2014, 17:35
przez Bartek1986
no ori :) dlatego zostawiam mimo, że dziewczyna uważa mnie za głupka :]

PostNapisane: 21 gru 2014, 18:59
przez Bo_Lo
No jest kosa :D Czyli rozumiem że Gtek w całości na sprzedaż?

PostNapisane: 21 gru 2014, 19:40
przez Bartek1986
GT prawdopodobnie wróci do poprzedniego właściciela, który dokończy mój pierwotny plan, czyli kupi tańszego JDMa w trochę gorszym stanie i wsadzi silnik, napędy itd do GT :)

Dopisano 21 gru 2014 19:53:

Ps. Idę pojeździć :]