Megane Renaultsport 225 Trophy #145/500

Postprzez KMBak » 26 mar 2018, 01:11

Czekaj... To ratujesz czy nie, bo się zgubiłem?! <co?>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Paweł » 26 mar 2018, 01:19

Dobre pytanie. Musiałbym to nazwać ratunkiem (?) w kierunku "track rat". Emocjonalnie można jednak powiedzieć, że tak – staram się, żeby zamiast pleśnieć na wysypisku, jeszcze popiszczał oponami przed sądem ostatecznym.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez ravo » 26 mar 2018, 07:55

Szukasz może pracy? Oczywiście biorę Cię z tym pneumatem i kombinezonem.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez DARO MAZDA 323 » 26 mar 2018, 09:19

to bedzie wlaka na poziomie Zarządu Rania Kontra Rania ;)
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez ravo » 26 mar 2018, 09:42

DP będzie wymieniony na zlot?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez loockas » 26 mar 2018, 09:54

ravo napisał(a):biorę Cię z tym pneumatem i kombinezonem.


Wyobraziłem to sobie właśnie <lol> <lol> <lol>
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Grzyby » 26 mar 2018, 12:08

zboki :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Piotr_ » 26 mar 2018, 12:23

Paweł i tak szacun że zabrałeś się za renatę po takim czasie <spoko>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez zemoj » 26 mar 2018, 12:59

Piotr_ napisał(a):Paweł i tak szacun że zabrałeś się za renatę

Tylko co na to Mąż Renaty?
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez ravo » 26 mar 2018, 13:21

Wszystko w rodzinie zostaje
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Paweł » 26 mar 2018, 19:40

Przy okazji ściągania skrzyni wymieniam też jej poduszkę. Zdecydowałem się na Vibra-Technics, bo ich rozwiązania są wysoko oceniane wśród osób faktycznie jeżdżących renówkami po torze:

20180326_192238.jpg


W tej chwili na samochodzie jest OE z wkładką Powerflex, ale nie zdaje to egzaminu. Poduszka jest usztywniona, ale przy flat shiftach i strzałach ze sprzęgła cała suwa się po podłużnicy, co jest bardzo odczuwalne. Na zdjęciu widać ślad, który pozostawiła:

20180219_100045.jpg


Możliwe, że niepotrzebnie wkładkę nasmarowałem, ale smar był razem z nią w komplecie, więc pewnie tego oczekiwał producent... W każdym razie – stosunkowo tanie i ładne, ale nie polecam takich rozwiązań.

Jeśli mocowanie skrzyni sprawdzi się, dokupię do niego to przy rozrządzie, gdzie aktualnie też jest wkładka – od rodzimego Racingflexa. Jeśli natomiast ta poduszka nie utrzyma silnika, to chyba pozostanie mi przyspawanie go do budy...

P.S. Paskudny korozyjny nalot na aluminiowych elementach w komorze silnika powstał podczas postoju auta. Yuck.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzyby » 27 mar 2018, 03:01

Paweł napisał(a):Paskudny korozyjny nalot na aluminiowych elementach w komorze silnika powstał podczas postoju auta

Niestety w autach nieużytkowanych ten nalot pojawia się błyskawicznie. Cronos oczekując na sprzedaż po 2 miesiącach stania (w garażu), był cały bielutki pod maską.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez loockas » 27 mar 2018, 08:46

Paweł napisał(a):W każdym razie – stosunkowo tanie i ładne, ale nie polecam takich rozwiązań.


Zależy od konstrukcji poduchy. W foce poducha i wkładka wygląda tak i nie ma tam co latać:

poducha.jpg


wkładka.jpg


calosc.jpg
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Paweł » 27 mar 2018, 22:37

Może rzeczywiście zależy od konstrukcji poduszki. Do łap reakcyjnych typu "dogbone" istnieją takie wkładki i pewnie działają dużo lepiej, niż wynalazki do poduszek głównych. Na podstawie własnych doświadczeń dopowiem tylko, że o ile wkładki mocowań ograniczających "obrót" silnika zamontowałbym w "daily", to wzmocnienie mocowań przy rozrządzie i skrzyni tak bardzo zmienia samochód (pozytywnie i negatywnie, bo wibracje stają się uciążliwe), że zostawiłbym je tylko dla aut wyłącznie do zabawy. Tam półśrodki – jak w przypadku mojego pierwszego podejścia – nie mają jednak sensu.

Dzisiejsze postępy reanimacyjne:

Korzystając z okazji, że popsuło mi się ucho i lekarz zalecił pozostanie w domu, zabrałem się za dalsze rozkręcanie samochodu (niedługo zostaną w nim już chyba tylko deska rozdzielcza i szyby). Poniżej tarcze po 30 tys. km:

20180327_134756.jpg


Klocki hamulcowe po niecałych 20 tys. km:

20180327_134802.jpg


Jak przewidział Andrzej – nadają się tylko do wywalenia. Postój zamienił je w kruchą masę.

Słynna kolumna "PerfoHub" – zaprojektowana, zapakowana, nazwana i sprzedana zanim Ford w ogóle zaczął myśleć o "Revoknuckle" – ściągnięta z samochodu:

20180327_151944.jpg


Kolumna jest słynna dzięki temu, że schodzi z auta po nie mniej, niż dwudziestu siarczystych przekleństwach i trzech przytrzaśniętych palcach.

Olej 75W80 po niecałych 10 tys. km:

20180327_152110.jpg


Ravo poszedł w moc, a mnie nie było dane posiąść magicznego programu, dlatego będę walczył z nim masą (raczej nie własną). Megane fabrycznie, ma dość słaby rozkład nacisku przód/tył. Dlatego tutaj już odelżone na tor:

20180327_154901.jpg


Andrzeju – musisz być naprawdę szybki, jeśli chcesz wygrać. Za to ja muszę zacząć to szybko składać :).

Dziura wstydu. Jakby co, to ona będzie wszystkiemu winna ;).

20180327_164354.jpg


Pustka i pajęczyny:

20180327_164529.jpg


Oby znikły do końca przyszłego tygodnia. Swoją drogą, francuskie samochody sprzed dekady można naprawdę polubić. To co zrobiła Mazda z blachami, to chyba jedyny powód dla którego kupiłbym mazdę, ale tylko nową (może kiedyś).

Były modne trytyki i szara taśma. Ja stawiam na parciane pasy (obserwujcie środowisko motoryzacyjne w przyszłym sezonie):

20180327_170020.jpg


Ramę pomocniczą i wahacze (w które wreszcie trafią poliuretany sprzed kilku stron) miałem przed ponownym zamontowaniem piaskować i malować proszkowo, ale po przetarciu szmatką i spojrzeniu w kalendarz (oraz do portfela), przełożyłem ten plan na później:

20180327_171342.jpg
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez ravo » 27 mar 2018, 22:49

Andrzej ma zawsze rację.
W uchu wata?

Kiedy Ty w końcu złożysz auto miesiąc przed zlotem by go sprawdzić?
Ja codziennie odliczam godziny tak bardzo jestem spragniony jazdy.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Paweł » 27 mar 2018, 22:51

W uchu penknoł bęben. Nie chce mi się nawet o tym gadać :/. Zawsze wiedziałem, że lepiej połykać, niż dmuchać. Dziękuję, że pytasz, słabo.

Dopisano 27 mar 2018 23:06:

Żeby nie było zupełnie na smutno, przedstawiam moje weekendowe wypociny:

2018-03-27.png


Link do podglądu projektu:

https://viewer.autodesk.com/id/dXJuOmFkc2sub2JqZWN0czpvcy5vYmplY3Q6YTM2MHZpZXdlci90MTUyMjAwODc3MDM5OV8wMzg1MDM3ODA3MTU4NDQyOF8xNTIyMDA4NzcwMzk5LnN0ZXA?=&designtype=step&sheetId=ZTBlMjBjYTUtNDNhNy00ODgyLWFkOGItNjBjZmZhNzllYTcy

Projekt zrobiony w Fusion 360. Odkryłem ten program niedawno i jestem pod wrażeniem – przede wszystkim dlatego, że do celów prywatnych, Autodesk bez opłat przekazuje narzędzie, którym można zaprojektować elementy do druku 3d, obróbki frezarkami, cięcia, gięcia, na wtryskarkę, a jakby było mało, to można przyłożyć siły, opisać materiał i zobaczyć, czy to wszystko nie [tiiit]. :)

Analiza wytrzymałościowa projektu:

2018-03-27 (1).png


2018-03-27 (3).png


Zastanawiałem się, czy nie dołożyć jeszcze jednego żebra na lewym końcu, ale materiał będzie nieco wytrzymalszy niż przyjęty w projekcie, a poza tym wydaje mi się, że takie odkształcenia przy około 35 G są do przyjęcia.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez DARO MAZDA 323 » 28 mar 2018, 08:39

Paweł czy Ty chcesz to poskładać na Poznań ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez nemi » 28 mar 2018, 09:26

Ależ ja to śledzę z zapartym tchem!
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez piwo » 28 mar 2018, 10:33

Zawsze wiedziałem, że lepiej połykać, niż dmuchać.

<rotfl> rozumiem ze zona ma zakaz czytania forum?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4734 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez stachan » 28 mar 2018, 18:46

Ja uwielbiam standard stylistyczny Pawła, gdy z taką swadą merytoryczną opisuje swoje przygody warsztatowe. Kiedyś miałem dziewczynę, która w określonych sytuacjach mówiła w obcym języku. Bardzo mnie to ekscytowało. Teraz w zasadzie czuję się podobnie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy