Strona 1 z 2

Ford Probe I 2.2 GT F2T – 92'

PostNapisane: 23 lut 2014, 20:58
przez Rotaryx
Kupiłem swoje pierwsze Probe 2.2 GT z 92 roku jakoś 6 dni temu – plan był prosty – dojechać do domu (150 km) bez OC, bez lusterka kierowcy i z dziurawym kolankiem dolotu, moim jedynym ubezpieczeniem było wzięte ze sobą CB radio. Wszystko poszło zgodnie z planem i o godzinie 23 byłem w domu <faja>

Na drugi dzień, po przyjeździe na kanał zderzyłem się z rzeczywistością, zapewnienia o konserwacji podwozia sprzedającego było można wsadzić między baśnie Andersena. Być może rzeczywiście był konserwowany, z tą różnicą że chyba solą drogową <lol>
Lista rzeczy które są niesprawne jest o niebo dłuższa od tych które są sprawne, ale liczyłem się z tym – w końcu dałem za niego 1500 zł <oczy> Ważne że blacharsko nie jest tragiczny, a podłoga zapewnia mi nie wypadnięcie na asfalt razem z fotelem.
Oto zapewnienia sprzedawcy:

-wymieniona uszczelka pod głowicą oraz głowica została sprawdzona pod kątem pęknięć.
-wymienione uszczelki kolektorów oraz klawiatury
-wymieniony lewy wahacz kompletny
-założone nowe kompletne sprzęgło
-wymieniona została skrzynia biegów

A moje odczucia są takie, że sprzęgło łapie za wysoko, drążek zmiany biegów nie jest precyzyjny bo cięgna pod spodem mają wyruchane gumy, spod pokrywy klawiatury się poci, a wahacz rzeczywiście – jest wymieniony <oczy>

Tak czy tak mam zamiar dołożyć do niego około 2 tysiące na początek, dzisiaj sczytałem kod check engine – 09, naprawiłem czujnik temp. płynu chłodniczego, wymieniłem płyn hamulcowy, chłodniczy i spawnąłem dziurkę w wydechu. Następnie zająłem się naprawą wycieraczek (nie chodziły), oświetlenia wnętrza i dmuchawy. To na razie tyle, do zrobienia jeszcze zostało mi o tyle:

Do zrobienia:
Zawór odmy (wymienić)
Wąż dolny chłodnicy (wymienić)
Kolanko dolotu, guma przepływomierza (wymienić)
Kable zapłonowe (wymienić)
Olej, filtr oleju i benzyny (wymienić)
Zbieżność, wyważenie przednich kół (ustawić)
Silniczek otwierania lampy prawej (zdiagnozować/wymienić)
Tulejki gumowe łączników stabilizatora przód i tył (wymienić)
Tulejki gumowe cięgien zmiany biegów (wymienić)
Uszczelniacz wału (wymienić)
Uszczelka pod pokrywą klawiatury (wymienić)
Pasek alternatora (odtłuścić/zmienić)
Prędkościomierz (naprawić/wymienić)
Lusterko kierowcy (kupić)
Klocki hamulcowe (wymienić)
Radio, głośniki (kupić/zamontować)
Kielichy przód (usunąć rdze)
Opony tył (wymienić)
Oświetlenie przeciwmgłowe (naprawić)
Lakier (wypolerować)

I po tych zabiegach ma chodzić elegancko :D

Kilka zdjęć z prania wnętrza które zajęło mi 9,5 godziny, a jeszcze została podsufitka i wykładzina...

Przed:
http://pokazywarka.pl/mlg8l3/

Po:
http://pokazywarka.pl/s3kolv/

PostNapisane: 23 lut 2014, 21:54
przez Bartg
Witamy na forum :) Dorzuć jeszcze ze 2/3 aktualne zdjęcia i przenosimy ;)

Re: Ford Probe I 2.2 GT F2T – 92'

PostNapisane: 26 lut 2014, 16:39
przez Rotaryx
Dzisiaj była mała polerka ręczna :)

http://pokazywarka.pl/c7gohl/

Re: Ford Probe I 2.2 GT F2T – 92'

PostNapisane: 26 lut 2014, 19:19
przez Yackoba
witam , autko fajne, prezentuje się naprawde nieżle , choć wiadomo z racji rocznika jeszcze troche kwiatków wyjdzie. Mam nadzieje że oc w dniu zakupu oplaciłeś

Re: Ford Probe I 2.2 GT F2T – 92'

PostNapisane: 26 lut 2014, 19:24
przez Rotaryx
Wszystko jest tak jak należy :)

Jeszcze trochę pucowania, ustawienie wysokości świateł i wymiana kabli zapłonowych :D

Re: Ford Probe I 2.2 GT F2T – 92'

PostNapisane: 26 lut 2014, 20:32
przez Pyton162
bardzo podobają mi sie te fordy a do tego fajny silniczek. Powodzenia w odbudowie, pozdro

PostNapisane: 26 lut 2014, 21:59
przez cichy_86
powodzonka w pracach a auto <spoko>

PostNapisane: 27 lut 2014, 19:51
przez Szyna
F2T... marzenie wszystkich z początku lat 90-tych :D Fajne klasyczne auto :) Powodzenia w pracach i wytrwałości bo na pewno się przyda przy głębszych oględzinach :P Ale na pewno warto.

PostNapisane: 27 lut 2014, 20:19
przez Rotaryx
Oj przyda się, przyda <lol> Dzięki ;)

Dzisiaj wleciały nowe kable zapłonowe NGK, jako że stare miały już przebicie :)
Jutro jak dobrze pójdzie przybędzie jeszcze dmuchawa, żarówki, wkręty żeby poskręcać wnętrze (tak, połowa plastików lata), odbłyśniki żarówek rejestracji i silnik podnoszenia prawej lampy :D
Zakupiłem też środek do czyszczenia silników AKRA, więc jutro będę miał sporo pracy ;)

PostNapisane: 27 lut 2014, 21:49
przez Szyna
Jak już wymieniłeś kable to od razy wymię świece na Denso i palec z kopułką ;)

PostNapisane: 27 lut 2014, 22:52
przez Rotaryx
To jest całkiem dobry pomysł, szczególnie że probówka stała 13 miesięcy nieużywana, a nie wiadomo ile przebiegu ma kopułka z palcem. Świece też są co cylinder inne, więc muszę wykosztować się pewnie te nieplanowane 120 zł i porobić te rzeczy.
Dzięki za uwagę! :)

PostNapisane: 2 mar 2014, 00:20
przez Rotaryx
Dzisiaj wziąłem się za wyciąganie silnika żeby sprawdzić gdzie cieknie i powymieniać uszczelniacze, jednak po kilku godzinach zabawy odpuściłem na dzisiaj, bo nie mogę wydostać przegubu od strony pasażera...
Jutro najwyżej wykręci się całą zwrotnicę i silnik wyjdzie :)

PostNapisane: 4 mar 2014, 21:45
przez Stig
Nabrał wyglądu po tej polerce :) dobrze, że trafił w dobre ręce, widać że coś z tego będzie, nie trać zapału ! :)

PostNapisane: 5 mar 2014, 01:27
przez Rotaryx
Zapał jest, finanse topnieją <lol>

Dzisiaj silnik wpadł do budy, małe podsumowanie:

– zrobiony został dokładny przegląd silnika
– wymieniono węże gumowe
– olej w skrzyni biegów został zmieniony na Dexron III (oleju w skrzyni było niecałe 0.5l, wchodzi 3.65l <oczy> )
– olej w silniku został zmieniony na Orlen 10W40 półsyntetyczny
– wymienione zostały uszczelki: kolektora ssącego, pokrywy zaworów, miski olejowej
– sprawdzony został rozrząd, wymieniony simering na wale
– wymieniony został simering lewej półosi
– wymienione zostały filtr paliwa i oleju
– wymienione zostały kable zapłonowe

I w sumie tyle, niby nic wielkiego a 500 zł bez robocizny poszło. Poza tym wpadły nowe wycieraczki Boscha, lewa lampa przednia bo odbłyśnik w starej był zardzewiały, naprawiłem też dmuchawę i oświetlenie wnętrza :)

Re: Ford Probe I 2.2 GT F2T – 92'

PostNapisane: 5 mar 2014, 13:33
przez Yackoba
Dexron III to olej do przekładni automatycznych, czy na pewno do Twojego Proboszcza jest on zalecany?(jeżeli tak to prosze mnie uświadomić bo może czegoś nie wiem :) )

PostNapisane: 5 mar 2014, 19:54
przez Rotaryx
Tak, zalecany jest olej Dexron III ze względu na chłodnicę oleju w skrzyni biegów, tak z resztą podaje książka serwisowa :)

Re: Ford Probe I 2.2 GT F2T – 92'

PostNapisane: 12 mar 2014, 23:23
przez Lukas007
Przypomina mi się mój, kiedy go kupiłem ... nie pozostaje nic innego jak życzyć Ci powodzenia w doprowadzaniu do należytego stanu. Na plus masz już na początku kolor. Te auta w czerni prezentują się chyba najlepiej. Jakbyś potrzebował to lusterko to chyba mam, bo wymieniałem na US. Jakieś inne częsci też pewnie gdzieś leżą, więc jak coś to pisz na PW, chętnie pomogę.

Zapraszam na forum Probe, funpage na FB, no i na najbliższy zlot – wilu pewnie z chęcią zobaczy na żywo ;)

Pozdrawiam

PostNapisane: 13 mar 2014, 16:45
przez Rotaryx
Z częściami na pewno do Ciebie coś napiszę, a na forum wolę zostać tutaj, jakoś bardziej mi się podoba niż na fordprobe.pl ;)

Z aktualizacji, to zrobiłem dmuchawę na wszystkie biegi i zamontowałem lusterko tyle że od wersji GL :)

PostNapisane: 15 mar 2014, 22:08
przez Rotaryx
Mam dziurę w gumie dolotu, a dostać taki łącznik to tragedia. Za 18 letnie używki wołają po 100 zł ლ(ಠ_ಠ ლ) a wiadomo jak zachowuje się niezbrojona guma poddawana ciśnieniom turbo przez taki szmat czasu.
Dlatego zrobię sobie taki zestaw:

Od przepustnicy:

http://allegro.pl/kolanko-redukcyjne-si ... 44433.html

plus kawałek kwasówki 76 mm coby połączyć obydwie gumy + taka redukcja do rury od intercoolera i ma śmigać :D

http://allegro.pl/prosta-redukcja-silik ... 78021.html

Myślę że wszystko powinno sprostać ogromnemu doładowaniu 0,5 bara <lol>

Re: Ford Probe I 2.2 GT F2T – 92'

PostNapisane: 26 mar 2014, 21:58
przez Rotaryx
Po przymiarkach wszystkiego okazało się, że mój zamysł był błędny – za mało miejsca pod maską.
Postanowiłem spasować wszystko po kolei:

Przepustnica
Kolanko od przepustnicy 90* 83-63 mm
Łącznik aluminiowy 63 mm
Wąż gumowy Stomil 63 mm (ciśnienie pracy 6 bar)
Łącznik aluminiowy 63 mm
Redukcja prosta FMIC 63-45 mm
Intercooler

Musiałem tak pokombinować żeby wszystko się pod maską ułożyło. Składane będzie na wytrzymałych obejmach SGB. Koszt takiej zabawy to 260 zł z przesyłkami.
Zdjęcia będą pewnie na weekend – wtedy wszystko poskładam do kupy :D