Ford Probe I 2.2 GT F2T – 92'

Postprzez Rotaryx » 23 lut 2014, 20:58

Kupiłem swoje pierwsze Probe 2.2 GT z 92 roku jakoś 6 dni temu – plan był prosty – dojechać do domu (150 km) bez OC, bez lusterka kierowcy i z dziurawym kolankiem dolotu, moim jedynym ubezpieczeniem było wzięte ze sobą CB radio. Wszystko poszło zgodnie z planem i o godzinie 23 byłem w domu <faja>

Na drugi dzień, po przyjeździe na kanał zderzyłem się z rzeczywistością, zapewnienia o konserwacji podwozia sprzedającego było można wsadzić między baśnie Andersena. Być może rzeczywiście był konserwowany, z tą różnicą że chyba solą drogową <lol>
Lista rzeczy które są niesprawne jest o niebo dłuższa od tych które są sprawne, ale liczyłem się z tym – w końcu dałem za niego 1500 zł <oczy> Ważne że blacharsko nie jest tragiczny, a podłoga zapewnia mi nie wypadnięcie na asfalt razem z fotelem.
Oto zapewnienia sprzedawcy:

-wymieniona uszczelka pod głowicą oraz głowica została sprawdzona pod kątem pęknięć.
-wymienione uszczelki kolektorów oraz klawiatury
-wymieniony lewy wahacz kompletny
-założone nowe kompletne sprzęgło
-wymieniona została skrzynia biegów

A moje odczucia są takie, że sprzęgło łapie za wysoko, drążek zmiany biegów nie jest precyzyjny bo cięgna pod spodem mają wyruchane gumy, spod pokrywy klawiatury się poci, a wahacz rzeczywiście – jest wymieniony <oczy>

Tak czy tak mam zamiar dołożyć do niego około 2 tysiące na początek, dzisiaj sczytałem kod check engine – 09, naprawiłem czujnik temp. płynu chłodniczego, wymieniłem płyn hamulcowy, chłodniczy i spawnąłem dziurkę w wydechu. Następnie zająłem się naprawą wycieraczek (nie chodziły), oświetlenia wnętrza i dmuchawy. To na razie tyle, do zrobienia jeszcze zostało mi o tyle:

Do zrobienia:
Zawór odmy (wymienić)
Wąż dolny chłodnicy (wymienić)
Kolanko dolotu, guma przepływomierza (wymienić)
Kable zapłonowe (wymienić)
Olej, filtr oleju i benzyny (wymienić)
Zbieżność, wyważenie przednich kół (ustawić)
Silniczek otwierania lampy prawej (zdiagnozować/wymienić)
Tulejki gumowe łączników stabilizatora przód i tył (wymienić)
Tulejki gumowe cięgien zmiany biegów (wymienić)
Uszczelniacz wału (wymienić)
Uszczelka pod pokrywą klawiatury (wymienić)
Pasek alternatora (odtłuścić/zmienić)
Prędkościomierz (naprawić/wymienić)
Lusterko kierowcy (kupić)
Klocki hamulcowe (wymienić)
Radio, głośniki (kupić/zamontować)
Kielichy przód (usunąć rdze)
Opony tył (wymienić)
Oświetlenie przeciwmgłowe (naprawić)
Lakier (wypolerować)

I po tych zabiegach ma chodzić elegancko :D

Kilka zdjęć z prania wnętrza które zajęło mi 9,5 godziny, a jeszcze została podsufitka i wykładzina...

Przed:
http://pokazywarka.pl/mlg8l3/

Po:
http://pokazywarka.pl/s3kolv/
Załączniki
P2180788.JPG
P2180792.JPG
P2210894.JPG
P2210895.JPG
P2210898.JPG
Ostatnio edytowano 25 lut 2014, 23:38 przez Rotaryx, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2014, 19:43
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: Ford Probe 2.2 GT 92' – sprzedany
Mazda 626 GD F8 1.8 12V 89'

Postprzez Bartg » 23 lut 2014, 21:54

Witamy na forum :) Dorzuć jeszcze ze 2/3 aktualne zdjęcia i przenosimy ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7811 (21/121)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Rotaryx » 26 lut 2014, 16:39

Dzisiaj była mała polerka ręczna :)

http://pokazywarka.pl/c7gohl/
Załączniki
Untitled-1.jpg
P2260960.JPG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2014, 19:43
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: Ford Probe 2.2 GT 92' – sprzedany
Mazda 626 GD F8 1.8 12V 89'

Postprzez Yackoba » 26 lut 2014, 19:19

witam , autko fajne, prezentuje się naprawde nieżle , choć wiadomo z racji rocznika jeszcze troche kwiatków wyjdzie. Mam nadzieje że oc w dniu zakupu oplaciłeś
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 19:29
Posty: 41
Skąd: Kalisz
Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9

Postprzez Rotaryx » 26 lut 2014, 19:24

Wszystko jest tak jak należy :)

Jeszcze trochę pucowania, ustawienie wysokości świateł i wymiana kabli zapłonowych :D
Załączniki
P2260968.JPG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2014, 19:43
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: Ford Probe 2.2 GT 92' – sprzedany
Mazda 626 GD F8 1.8 12V 89'

Postprzez Pyton162 » 26 lut 2014, 20:32

bardzo podobają mi sie te fordy a do tego fajny silniczek. Powodzenia w odbudowie, pozdro
Pyton162
 

Postprzez cichy_86 » 26 lut 2014, 21:59

powodzonka w pracach a auto <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez Szyna » 27 lut 2014, 19:51

F2T... marzenie wszystkich z początku lat 90-tych :D Fajne klasyczne auto :) Powodzenia w pracach i wytrwałości bo na pewno się przyda przy głębszych oględzinach :P Ale na pewno warto.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Rotaryx » 27 lut 2014, 20:19

Oj przyda się, przyda <lol> Dzięki ;)

Dzisiaj wleciały nowe kable zapłonowe NGK, jako że stare miały już przebicie :)
Jutro jak dobrze pójdzie przybędzie jeszcze dmuchawa, żarówki, wkręty żeby poskręcać wnętrze (tak, połowa plastików lata), odbłyśniki żarówek rejestracji i silnik podnoszenia prawej lampy :D
Zakupiłem też środek do czyszczenia silników AKRA, więc jutro będę miał sporo pracy ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2014, 19:43
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: Ford Probe 2.2 GT 92' – sprzedany
Mazda 626 GD F8 1.8 12V 89'

Postprzez Szyna » 27 lut 2014, 21:49

Jak już wymieniłeś kable to od razy wymię świece na Denso i palec z kopułką ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Rotaryx » 27 lut 2014, 22:52

To jest całkiem dobry pomysł, szczególnie że probówka stała 13 miesięcy nieużywana, a nie wiadomo ile przebiegu ma kopułka z palcem. Świece też są co cylinder inne, więc muszę wykosztować się pewnie te nieplanowane 120 zł i porobić te rzeczy.
Dzięki za uwagę! :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2014, 19:43
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: Ford Probe 2.2 GT 92' – sprzedany
Mazda 626 GD F8 1.8 12V 89'

Postprzez Rotaryx » 2 mar 2014, 00:20

Dzisiaj wziąłem się za wyciąganie silnika żeby sprawdzić gdzie cieknie i powymieniać uszczelniacze, jednak po kilku godzinach zabawy odpuściłem na dzisiaj, bo nie mogę wydostać przegubu od strony pasażera...
Jutro najwyżej wykręci się całą zwrotnicę i silnik wyjdzie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2014, 19:43
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: Ford Probe 2.2 GT 92' – sprzedany
Mazda 626 GD F8 1.8 12V 89'

Postprzez Stig » 4 mar 2014, 21:45

Nabrał wyglądu po tej polerce :) dobrze, że trafił w dobre ręce, widać że coś z tego będzie, nie trać zapału ! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 22:49
Posty: 64
Skąd: Łódź
Auto: Ford Probe II GT-ZE
Ford Probe I 2.2 Turbo

Postprzez Rotaryx » 5 mar 2014, 01:27

Zapał jest, finanse topnieją <lol>

Dzisiaj silnik wpadł do budy, małe podsumowanie:

– zrobiony został dokładny przegląd silnika
– wymieniono węże gumowe
– olej w skrzyni biegów został zmieniony na Dexron III (oleju w skrzyni było niecałe 0.5l, wchodzi 3.65l <oczy> )
– olej w silniku został zmieniony na Orlen 10W40 półsyntetyczny
– wymienione zostały uszczelki: kolektora ssącego, pokrywy zaworów, miski olejowej
– sprawdzony został rozrząd, wymieniony simering na wale
– wymieniony został simering lewej półosi
– wymienione zostały filtr paliwa i oleju
– wymienione zostały kable zapłonowe

I w sumie tyle, niby nic wielkiego a 500 zł bez robocizny poszło. Poza tym wpadły nowe wycieraczki Boscha, lewa lampa przednia bo odbłyśnik w starej był zardzewiały, naprawiłem też dmuchawę i oświetlenie wnętrza :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2014, 19:43
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: Ford Probe 2.2 GT 92' – sprzedany
Mazda 626 GD F8 1.8 12V 89'

Postprzez Yackoba » 5 mar 2014, 13:33

Dexron III to olej do przekładni automatycznych, czy na pewno do Twojego Proboszcza jest on zalecany?(jeżeli tak to prosze mnie uświadomić bo może czegoś nie wiem :) )
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 19:29
Posty: 41
Skąd: Kalisz
Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9

Postprzez Rotaryx » 5 mar 2014, 19:54

Tak, zalecany jest olej Dexron III ze względu na chłodnicę oleju w skrzyni biegów, tak z resztą podaje książka serwisowa :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2014, 19:43
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: Ford Probe 2.2 GT 92' – sprzedany
Mazda 626 GD F8 1.8 12V 89'

Postprzez Lukas007 » 12 mar 2014, 23:23

Przypomina mi się mój, kiedy go kupiłem ... nie pozostaje nic innego jak życzyć Ci powodzenia w doprowadzaniu do należytego stanu. Na plus masz już na początku kolor. Te auta w czerni prezentują się chyba najlepiej. Jakbyś potrzebował to lusterko to chyba mam, bo wymieniałem na US. Jakieś inne częsci też pewnie gdzieś leżą, więc jak coś to pisz na PW, chętnie pomogę.

Zapraszam na forum Probe, funpage na FB, no i na najbliższy zlot – wilu pewnie z chęcią zobaczy na żywo ;)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Rotaryx » 13 mar 2014, 16:45

Z częściami na pewno do Ciebie coś napiszę, a na forum wolę zostać tutaj, jakoś bardziej mi się podoba niż na fordprobe.pl ;)

Z aktualizacji, to zrobiłem dmuchawę na wszystkie biegi i zamontowałem lusterko tyle że od wersji GL :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2014, 19:43
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: Ford Probe 2.2 GT 92' – sprzedany
Mazda 626 GD F8 1.8 12V 89'

Postprzez Rotaryx » 15 mar 2014, 22:08

Mam dziurę w gumie dolotu, a dostać taki łącznik to tragedia. Za 18 letnie używki wołają po 100 zł ლ(ಠ_ಠ ლ) a wiadomo jak zachowuje się niezbrojona guma poddawana ciśnieniom turbo przez taki szmat czasu.
Dlatego zrobię sobie taki zestaw:

Od przepustnicy:

http://allegro.pl/kolanko-redukcyjne-si ... 44433.html

plus kawałek kwasówki 76 mm coby połączyć obydwie gumy + taka redukcja do rury od intercoolera i ma śmigać :D

http://allegro.pl/prosta-redukcja-silik ... 78021.html

Myślę że wszystko powinno sprostać ogromnemu doładowaniu 0,5 bara <lol>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2014, 19:43
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: Ford Probe 2.2 GT 92' – sprzedany
Mazda 626 GD F8 1.8 12V 89'

Postprzez Rotaryx » 26 mar 2014, 21:58

Po przymiarkach wszystkiego okazało się, że mój zamysł był błędny – za mało miejsca pod maską.
Postanowiłem spasować wszystko po kolei:

Przepustnica
Kolanko od przepustnicy 90* 83-63 mm
Łącznik aluminiowy 63 mm
Wąż gumowy Stomil 63 mm (ciśnienie pracy 6 bar)
Łącznik aluminiowy 63 mm
Redukcja prosta FMIC 63-45 mm
Intercooler

Musiałem tak pokombinować żeby wszystko się pod maską ułożyło. Składane będzie na wytrzymałych obejmach SGB. Koszt takiej zabawy to 260 zł z przesyłkami.
Zdjęcia będą pewnie na weekend – wtedy wszystko poskładam do kupy :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2014, 19:43
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: Ford Probe 2.2 GT 92' – sprzedany
Mazda 626 GD F8 1.8 12V 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy