Insane Patrol Y60 '92
Dzięki, zabawka genialna i z czystym sumieniem mogę stwierdzić że kupiłbym go jeszcze raz. Szkoda tylko że z uwagi na dzisiejszych oszołomów (eko i budowalnaka) jest co raz mniej miejsc gdzie można sobie pojeździć
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Jako że Mazda rozkręcona i nie ma co w niej robić to wziąłem się w końcu za montaż ICka.
PIerwsze przymiarki i coś mi nie pasowało
To trzeba było zmienić koncepcje, więc zrzuciłem starego ssaka:
I po założeniu nowego ICek jakoś się wpasował:
Następnym krokiem było zrobienie rury turbo->ICek:
I montaż:
Jutro musze wzmocnić mocowanie ICka, wyciąć dziurę w masce, zrobić kurnik i jak zdążę to podpiąć wentylatory.
PIerwsze przymiarki i coś mi nie pasowało
To trzeba było zmienić koncepcje, więc zrzuciłem starego ssaka:
I po założeniu nowego ICek jakoś się wpasował:
Następnym krokiem było zrobienie rury turbo->ICek:
I montaż:
Jutro musze wzmocnić mocowanie ICka, wyciąć dziurę w masce, zrobić kurnik i jak zdążę to podpiąć wentylatory.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
No i dzisiaj udało się posadzić kurnik i zawiesić wiatraki. Zostało jeszcze podłączyć przekaźnik i heja.
ale od początku, najpierw trzeba było wymierzyć gdzie wyciąć:
Na silniku położyłem koc co by chociaż trochę zabezpieczyć:
Akuku
Następny krok to kurnik. Zacząłem od blachy:
A skończyłem z czymś takim:
Z pierwszych wrażeń muszę stwierdzić że pupy to nie urywa. Jak założyliśmy mniejszego ICka z niedrożnymi wężami było dużo lepiej (a przynajmniej tak mi się wydaje).
Obstawiam, że sprężyny zaworowe dają dupala i trzeba znaleźć coś twardszego. No i trochę więcej boosta , bo teraz jest chyba 0,9
ale od początku, najpierw trzeba było wymierzyć gdzie wyciąć:
Na silniku położyłem koc co by chociaż trochę zabezpieczyć:
Akuku
Następny krok to kurnik. Zacząłem od blachy:
A skończyłem z czymś takim:
Z pierwszych wrażeń muszę stwierdzić że pupy to nie urywa. Jak założyliśmy mniejszego ICka z niedrożnymi wężami było dużo lepiej (a przynajmniej tak mi się wydaje).
Obstawiam, że sprężyny zaworowe dają dupala i trzeba znaleźć coś twardszego. No i trochę więcej boosta , bo teraz jest chyba 0,9
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Coś z subaru mogłeś zapodać na maskę:P
niby tak, tylko taki kurnik to ze 200ziko minimum + jest z plastiku więc przy kontakcie z gałęziami lub przypadkowym wdepnięciu przy chodzeniu po masce mógłby szybko zakończyć żywot
No i wlot byłby mniejszy niż ICek, a tak mam porządny kurnik, idealnie wycięty pod wymiar ICka no i satysfakcja że zrobiony własnoręcznie
No i wlot byłby mniejszy niż ICek, a tak mam porządny kurnik, idealnie wycięty pod wymiar ICka no i satysfakcja że zrobiony własnoręcznie
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Dowód to Ci chyba zabiorą ucinacz głów
najpierw trzeba by wpaść na maskę, a nie pod auto h
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
tekkenfan napisał(a):najpierw trzeba by wpaść na maskę, a nie pod auto h
a jak będzie na ławce stał, albo podskoczy?
Ciekawe czy nie było by lepszego efektu gdyby icek był jednostronny. Zawsze to mniejsza pojemność układu.Fajny ten diesel, nie wiem jaka tam jest pompa ale gdyby tak ją podkręcił zwiększył doładowanie to było by już fajnie.
Czy w sytuacji gdy jedziesz wolno po terenie z dość dużymi obrotami nie robi się dla tego icka sauna pod maską z braku przepływu powietrza?
Czy w sytuacji gdy jedziesz wolno po terenie z dość dużymi obrotami nie robi się dla tego icka sauna pod maską z braku przepływu powietrza?
Generalnie jednostronne ICki mają gorszą sprawność, chociaż przy zawrotnych mocach jakie rozwija Patrol nie zrobiłoby to dużej różnicy.
Decyzja o tym, a nie innym ICku wyniakała z faktu że do Astiny wpadł większy, więc ten co był poszedł tutaj. Na spodzie zamontowane są 2 male wiatraki, które są załączane pstryczkiem. Idealnym rozwiązaniem byłby wodny ICek, no ale to zabiera trochę więcej miejsca, więc trzeba się zadowolić tym co jest .
Bardziej jak pompa przydałaby się jakaś turbina na kulkach + VNT, co by z dołu był kop. W chwili obecnej jak się zmuli do 1800 to już się robi nie wesoło.
Jak będzie trochę wolnego czasu to chcę założyć zegarki EGT, temp wody i wpiąć w wydech sondę. Wtedy można się bawić w kręcenie pompą i zwiększanie boosta.
Przy obecnych temperaturach nawet na szumexach które ważą dużo więcej niż 35"MTeki Parchacz zbiera się akceptowalnie jak na takiego klocka.
W grudniu udało się trochę potaplać w błocie i byłem w szoku jak obecny setup się sprawdza. Myślałem że opony mnie zamulą ale nic z tych rzeczy, jak tylko dałem w palnik to był jeden wielki rozrzutnik hehe.
Decyzja o tym, a nie innym ICku wyniakała z faktu że do Astiny wpadł większy, więc ten co był poszedł tutaj. Na spodzie zamontowane są 2 male wiatraki, które są załączane pstryczkiem. Idealnym rozwiązaniem byłby wodny ICek, no ale to zabiera trochę więcej miejsca, więc trzeba się zadowolić tym co jest .
Bardziej jak pompa przydałaby się jakaś turbina na kulkach + VNT, co by z dołu był kop. W chwili obecnej jak się zmuli do 1800 to już się robi nie wesoło.
Jak będzie trochę wolnego czasu to chcę założyć zegarki EGT, temp wody i wpiąć w wydech sondę. Wtedy można się bawić w kręcenie pompą i zwiększanie boosta.
Przy obecnych temperaturach nawet na szumexach które ważą dużo więcej niż 35"MTeki Parchacz zbiera się akceptowalnie jak na takiego klocka.
W grudniu udało się trochę potaplać w błocie i byłem w szoku jak obecny setup się sprawdza. Myślałem że opony mnie zamulą ale nic z tych rzeczy, jak tylko dałem w palnik to był jeden wielki rozrzutnik hehe.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Jako że żegnam się z tym forum (szczegóły tu) ostatnie pamiątkowe zdjęcie:
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości