Strona 1 z 1

Saab 9-5 SportKombi 2.3t '03

PostNapisane: 6 gru 2013, 23:54
przez prezes83
Witam ponownie, tym razem jako "zdrajca" ;)
Po 4 latach z Madzią przyszedł czas na zmiany. Poszukiwania były z dużym rozrzutem: civic VIII i VII gen, accord VII gen, mazda 3, volvo s60, saab 9-3... i jak to często bywa zakup okazał się niespodziewany. Po odrzuceniu z różnych względów pozostałych modeli poszukiwania skupiły się na s60 i ss 9-3. S60 okazało się za drogie, a 9-3 przeraziło jakością lakierowanych plastików... i tak oto poniższe autko stało się moją własnością :)

Silnik: 2.3t 185KM ( obecnie 210KM i 350Nm)
Kolor: Ciemna zieleń
Skrzynia: automatyczna, 5-biegowa
Wersja wyposażenia: ARC

Ponadto wyposażenie i bajery:
– skórzana tapicerka
– xenony
– elektryczna regulacja foteli przednich ( kierowcy z pamięcią)
– wentylowane i podgrzewane fotele przednie
– podgrzewana tylna kanapa
– czujnik deszczu
– fotochromatyczne lusterka zewnętrzne i wewnętrzne
– tempomat
– elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
– ESP
– Night Panel

Fotki jeszcze od sprzedającego... nowych pewnie długo nie będzie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na razie ciężko przywyknąć do przeskoku z 626GE... szczególnie pod względem wyposażeniowym. Najwiekszym minusem jest niestety spalanie <glupek2> stąd pierwszą przewidzianą modyfikacją będzie instalacja podtlenku LPG ;) choć być może wcześniej lekka zmiana mapy paliwa na nieco ponad 200KM i ok 340Nm :)

22.01.2014
Nowa mapa paliwowa co skutkuje: 210KM i 350KM.

07.02.2014
Instalacja lpg na gratach:
– Reduktor AC R01
– Zbiornik 59l ( 51l netto)
– Sterownik Stag Qbox
– Wtryskiwacze Hana 2001 blue

PostNapisane: 7 gru 2013, 17:06
przez jarek999
Dobry Szwed nie jest zły :) Ładna sztuka,szerokości :) ps:działa ta wentylacja foteli,sprawdza się?(w zime pewnie nie bardzo ale w lato bardziej przydatne)

PostNapisane: 8 gru 2013, 13:06
przez Lukano
Wentylki w fotelach i składane lusterka to rzadka rzecz w 9-5.
ARC jest najrzadszą wersją.
Ja szukałem Audi, saaaba itp. No i miał być tylko w benzynie. A kupiłem Alfę z dieselkiem ;)
Spalanie niestety takie będzie, przy tej masie mocy i automacie :)
Ja po roku z 9-5 założyłem podtlenek, ale najpierw zwiększyłem moc do jakiś 230 koni.

Re: Saab 9-5 SportKombi 2.3t '03

PostNapisane: 8 gru 2013, 13:39
przez zigu18
Auto fajne, ale ten parapet paskudzi.. Lotka by bardziej pasowała

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka

Re: Saab 9-5 SportKombi 2.3t '03

PostNapisane: 8 gru 2013, 14:45
przez prezes83
No myślę, że wentylacja będzie zbawienna w lecie ;)
Na więcej mocy jak 200KM trzeba by już mechanicznie dłubać... więc nie wiem czy nie rozsądniejsze w tym momencie będzie zamiana na Aero z manualem ;)

zigu18... kwestia gustu oczywiście. Na żywo jednak ten "parapet" robi wrażenie ;)

PostNapisane: 9 gru 2013, 09:51
przez loockas
Ta decha to drewno czy okleina? Bo tylko to mi nie pasuje. Cała reszta genialna. Coraz bardziej mi się te samochody podobają :)

Re: Saab 9-5 SportKombi 2.3t '03

PostNapisane: 9 gru 2013, 10:08
przez JohnnyB
:–)
Jednak zostało :–), gratuluje zatem i zadowolenia z użytkowania.
Kawał naprawdę fajne fury.

Re: Saab 9-5 SportKombi 2.3t '03

PostNapisane: 9 gru 2013, 11:41
przez prezes83
Ano zostało :) Trochę jest do ogarnięcia, no ale z tym trzeba się liczyć...mało kto sprzedaje auto po wymianach do jazdy. Silnik okazał się być w stanie rewelacyjnym więc jeden stres mniej :)

Dzięki ;)

PostNapisane: 10 gru 2013, 11:31
przez Lukano
prezes83 napisał(a):Na więcej mocy jak 200KM trzeba by już mechanicznie dłubać...

Nie trzeba mechanicznie. Ja miałem przed liftową, czyli 175 koni i po pierwszym hamowaniu wypluła chyba 208 koni. Trochę zabawy i da radę 220-230.Co nie zmienia faktu, że i 200 już robi robotę. Trzeba pamiętać tylko o automacie u Ciebie, nie wytrzymuje więcej jak 350 NM. Więcej to już zmiana turbo, potem wydech i 300 pęka bez problemu. Jeździłem 9-3, tą starą z tym silnikiem która miała 350 koni.
prezes83 napisał(a):zigu18... kwestia gustu oczywiście. Na żywo jednak ten "parapet" robi wrażenie

Ten parapet ;) to fabryczna robota, na żywo mnie się podoba. Też miałem taką zakładać.

Re: Saab 9-5 SportKombi 2.3t '03

PostNapisane: 10 gru 2013, 21:41
przez prezes83
A dziś Saabina dostała nowe gumki :D
Obrazek

Re: Saab 9-5 SportKombi 2.3t '03

PostNapisane: 13 gru 2013, 11:45
przez oblivion
Fajny, też brałem pod uwagę zakup ale znajomy, długoletni komisant samochodowy mi odradzał, nie pamiętam dlaczego...
Okleina aż się prosi o "przeklejenie" na nową (czarne alu szczotkowane?) ;)
ile siorbie?

Re: Saab 9-5 SportKombi 2.3t '03

PostNapisane: 13 gru 2013, 12:08
przez prezes83
Jako komisant powód pewnie ten sam co i mazda... brak części, drogie części itd... :)
No cóż... już słyszałem że będę się czuł jak w trumnie od środka :P Podeślij jakiś wzór okleiny.

oblivion napisał(a):ile siorbie?

I jeszcze musi humor popsuć na weekend no!
Hm... od 8 (80-100km/h) do 15,5 ( 25km/h wg komputera). Przy "dobrej" autostradowej jeździe 10,5.

PostNapisane: 13 gru 2013, 12:25
przez bifor
Przy spokojnej jeździe Szwajcaria-Polska nawet 6,5 ;–)

PostNapisane: 13 gru 2013, 12:35
przez Paweł
Fajoski! Mógłbym takim jeździć. :)

Spalanie moim zdaniem bardzo akceptowalne (nie będę pisał ile pali C5 o podobnej mocy, a spędza mi to sen z powiek). Nieco przeraża mnie jednak brak sklepów z częściami, a mam zwyczaj latać po każdy zniszczony plasticzek, czy podrdzewiałą śrubkę.

PostNapisane: 13 gru 2013, 12:36
przez oblivion
prezes83 napisał(a):I jeszcze musi humor popsuć na weekend no!
<diabełek> auć, wolę moje spalanie...
alu takie:
Obrazek

Re: Saab 9-5 SportKombi 2.3t '03

PostNapisane: 13 gru 2013, 12:47
przez prezes83
Paweł napisał(a):mam zwyczaj latać po każdy zniszczony plasticzek, czy podrdzewiałą śrubkę.

To daj znać jak będziesz jakąś furę sprzedawał :D

Ogólnie z częściami nie ma źle z tego co do tej pory widzę. Jest kilka elementów nieporównywalnie drogich w stosunku do innych marek, jednak wydaje mi się, że w każdym aucie takie części występują.

A spalanie, no cóż... automat i prawie 1700kg masy swoje robi.

oblivion jak będzie czas na wiosnę to może i pomyślę :) Liczę na instrukcję montażu ;)

Re: Saab 9-5 SportKombi 2.3t '03

PostNapisane: 13 gru 2013, 12:50
przez oblivion
Nie ma sprawy, jak przyjedziesz to ci wykleję za free, tylko kup folię i obczaj demontaż plastików ;)

PostNapisane: 14 gru 2013, 01:59
przez Lukano
prezes83 napisał(a):Ogólnie z częściami nie ma źle z tego co do tej pory widzę. Jest kilka elementów nieporównywalnie drogich w stosunku do innych marek, jednak wydaje mi się, że w każdym aucie takie części występują.

Hmmm, kaseta??
Rozrząd łańcuch, tańszy niż VW, BMW itp. Turbo, kasa taka sama jak innych. Zawieszenie misz-masz vectry C i B ;)
Paweł bo po części to nie lata się do sklepu ;) Tylko internet. Kupisz każdy plastyczek, śrubkę co tylko chcesz. Jak nie w Polsce to w Anglii, a tam sporo części wychodzi taniej nawet z przesyłką.
Mam już chyba szóstego saaba ;)
Saab cars zbankrutował w 2010 roku, za to saab parts miał, no i nadal ma się wyśmienicie.
Tego wszyscy się boją. Dla mnie plus jest taki, że ich ceny spadły od tych sprzed lat.
Komisant w Polsce poleci tylko VW i Audi bo tylko to idzie w polsce i to sprowadzają.

Spalanie rewelka, nie ma co marudzić, mój lpt-ek to do 13-14 zaczynał rozmowę ;)

Re: Saab 9-5 SportKombi 2.3t '03

PostNapisane: 9 sty 2014, 13:32
przez Gib
Piękny, jeździłbym ;)
Mam bardzo ekonomiczne auto z tego co czytam.

Re: Saab 9-5 SportKombi 2.3t '03

PostNapisane: 23 sty 2014, 09:29
przez prezes83
Mała zmiana mocy i momentu na 210KM i 350Nm ;)

Dodatkowo wjechała instalacja podtlenku lpg ;) specyfikacja w pierwszym poście.