Volvo S60 2.4 2008 By Jarek
1, 2
Witam wszystkich.Po cztero letniej przygodzie z Mazdą 6 Chciałbym przedstawić Wam moje Volvo S60. Kilka danych o aucie:
Volvo S60 2.4 b 170KM CLASSIC MOMENTUM produkcja 02 12 2008r a pierwsza rejestracja w Polsce to 15 01 2009r. Kupione w Szwecji przez firme SSAB TUNNPLAT AB i przyjechało na kołach do polski do firmy SSAB POLAND . Cena za jaką auto było kupione w Szwecji to około 100tys.zł w Polsce takie auto kosztowało około 117tys.zł. Auto firmowe i jeździła autem tylko jedna osoba po Polsce i po Europie-większość trasy. Wszystkie naprawy robione w ASO. Auto kupiłem w Marcu 2013r z przebiegiem 225tyś.km. Od początku serwisowane w AUTOGALI( 11 razy) a ostatnie trzy przeglądy były w EUROSERVICE ,ostatni przy 210 754km 05 11 2012r.Olej wymieniany był co 15tys.km. Jedyna naprawa nie w ASO była wykonywana w firmie TOM-CAR Opacz Kolonia 07 11 2012r i było to:pióra wycieraczek,sprzęgło,łożysko oporowe,tuleja wahacza przedniego 4x,ustawienie geometrii i usługa serwisowa ,wszystko 2600zł.częsci oryginalne. U mnie na pierwszy „strzał” wymienione zostały tylne tarcze hamulcowe ATE i klocki ATE. Czekam na olej Castrol rekomendowany przez Volvo i oryginalne świece Volvo(ze świecami się wstrzymam bo przy 240tyś.km trzeba będzie wymienić)Zestaw filtrów MANN już mam i na dniach wymiana oleju i filtrów. Też będę się trzymał wymian co 15tyś.km. Jestem już po polerce bo auto miało strasznie zaniedbany i porysowany lakier od myjni automatycznych-teraz wygląda lepiej ale to jeszcze nie to(użyłem za drobno ziarnistej pasty i nie wszystkie rysy zeszły). Umyłem silnik i wszystkie wnęki przy silniku,przy drzwiach i przy kapie od bagażnika bo od nowości chyba nie było nic robione i jeszcze odkurzanie,czyszczenie skóry i tapicerka. Wyszorowanie aluminiowych felg 8szt. Też wyglądały nie zaciekawie.
Volvo S60 2.4 b 170KM CLASSIC MOMENTUM produkcja 02 12 2008r a pierwsza rejestracja w Polsce to 15 01 2009r. Kupione w Szwecji przez firme SSAB TUNNPLAT AB i przyjechało na kołach do polski do firmy SSAB POLAND . Cena za jaką auto było kupione w Szwecji to około 100tys.zł w Polsce takie auto kosztowało około 117tys.zł. Auto firmowe i jeździła autem tylko jedna osoba po Polsce i po Europie-większość trasy. Wszystkie naprawy robione w ASO. Auto kupiłem w Marcu 2013r z przebiegiem 225tyś.km. Od początku serwisowane w AUTOGALI( 11 razy) a ostatnie trzy przeglądy były w EUROSERVICE ,ostatni przy 210 754km 05 11 2012r.Olej wymieniany był co 15tys.km. Jedyna naprawa nie w ASO była wykonywana w firmie TOM-CAR Opacz Kolonia 07 11 2012r i było to:pióra wycieraczek,sprzęgło,łożysko oporowe,tuleja wahacza przedniego 4x,ustawienie geometrii i usługa serwisowa ,wszystko 2600zł.częsci oryginalne. U mnie na pierwszy „strzał” wymienione zostały tylne tarcze hamulcowe ATE i klocki ATE. Czekam na olej Castrol rekomendowany przez Volvo i oryginalne świece Volvo(ze świecami się wstrzymam bo przy 240tyś.km trzeba będzie wymienić)Zestaw filtrów MANN już mam i na dniach wymiana oleju i filtrów. Też będę się trzymał wymian co 15tyś.km. Jestem już po polerce bo auto miało strasznie zaniedbany i porysowany lakier od myjni automatycznych-teraz wygląda lepiej ale to jeszcze nie to(użyłem za drobno ziarnistej pasty i nie wszystkie rysy zeszły). Umyłem silnik i wszystkie wnęki przy silniku,przy drzwiach i przy kapie od bagażnika bo od nowości chyba nie było nic robione i jeszcze odkurzanie,czyszczenie skóry i tapicerka. Wyszorowanie aluminiowych felg 8szt. Też wyglądały nie zaciekawie.
Ostatnio edytowano 3 maja 2013, 22:22 przez Rafał_, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawienie tytułu na zgodny z regulaminem
Powód: Poprawienie tytułu na zgodny z regulaminem
:–) kolejny łoś na forum
U mnie też 2.4 ale D5.
Co do oleju to nie wiem czy jest sens czekać na Castrola, nic szczególnego a drogi w cholerę. Ja przeszedłem z Castrola na Millersa. W moim przypadku dodatkowo Castrol nie miał wzmianki od normach C dla filtrów DPF.
Mój też firmowy, aczkolwiek przebieg nieco mniejszy. Wyposażenie też <omentum z tą różnicą ze ja mam jasne pół skóry i Geartronic.
Zadowoloenia z użytkowania :–).

U mnie też 2.4 ale D5.
Co do oleju to nie wiem czy jest sens czekać na Castrola, nic szczególnego a drogi w cholerę. Ja przeszedłem z Castrola na Millersa. W moim przypadku dodatkowo Castrol nie miał wzmianki od normach C dla filtrów DPF.
Mój też firmowy, aczkolwiek przebieg nieco mniejszy. Wyposażenie też <omentum z tą różnicą ze ja mam jasne pół skóry i Geartronic.
Zadowoloenia z użytkowania :–).
..::Born To Rise Hell::..
Zdecydowałem się na tego Castrola po konsultacji z VolvoTechem (taki odpowiednik jak w Maździe AutoJaksa,Mazvagtech) żeby nie schodzić przy tym silniku z lepkości 0w30 i klasy A5/B5 to jest olej LongLife i znalazłem za litr 40zł. Inni producenci tego nie spełniają albo ja słabo szukałem 

Śliczny kawał auta!
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Zgadza sie
Piekne auto z najzywotniejszym silnikiem w gamie, nie liczac slabszej odmiany 140KM. Zawsze mi sie podobaly, swietny design wnetrza.
Szkoda ze to nie liftback, bylo by prawie auto dla mnie
Kanapa jest skladana i dzielona bo nie pamietam?
Szkoda ze to nie liftback, bylo by prawie auto dla mnie
Kanapa jest skladana i dzielona bo nie pamietam?
Dziękuje. Dałem za auto 30tyś.zł. ale to było decyzja w 30min że biore a historie auta znałem wcześnej niż było na sprzedaż więc to nie jest ulep z trzech aut tylko pełnowartościowe auto z nie Polskim przebiegiem(w Polsce takie auto powinno mieć 60-80tyś.km- na tyle wygląda)
Dopisano 05 maja 2013 10:26:
Tak,kanapa jest składana i dzielona i też otwierana od strony bagażnika i ze strony szoferki.
Dopisano 05 maja 2013 10:26:
Tak,kanapa jest składana i dzielona i też otwierana od strony bagażnika i ze strony szoferki.
jarek999 napisał(a): 0w30 i klasy A5/B5 to jest olej LongLife i znalazłem za litr 40zł
Ja kupuje Millers LL C2 5w30. U nas nie Skandynawia i nie ma potrzeby lania czegoś 0w. A5/B5 jak najbardziej Millers spełnia. W moim przypadku jest jeszcze DPF, zatem muszę patrzyć na normy Hths. Castrol nie precyzował żadnych w oficjalnych ulotkach. Wybrałem pośredni C2.
Auto śmiga jak najbardziej poprawnie na tym oleju, płace coś w okolicy 200 PLN za 6 litrów (6,2 litra wchodzi do mojego D5, za pierwszym razem kupiłem 7 litrów) u oficjalnego dystrybutora Millers a wymieniam średnio raz w roku albo co 10-12 tyś, nie trzymam się norm LL – wymiana co 30 tyś.
Co do Castrola, to w IC Castrol Professional dla Volvo jest po 80 PLN/litr. Na allegro nie szukałem.
Kanapa jest składana, masz dwa uchwyty w bagażniku aby położyć, ale nie wiem czy dzielona, nie skłądałem jej jeszcze :–). Aż z ciekawości sprawdzę.
U mnie nie ma "dziury" na narty, podłokietnik jednak składa się tak ze można z niego zrobić fotelik dla dziecka ;–).
To trafiła cie się okazja. Mój był droższy o 10 tyś i zakup też był na żywioł, auto kupiłem od znajomego handlarza.
tu masz moje auto :–) viewtopic.php?f=320&t=140249
..::Born To Rise Hell::..
Ja olej zamawiałem tu:http://rolcar.pl/pl/castrol-edge-professional-a5-0w-30-volvo.html#op1 Ja auto kupiłem od gościa,który jeździł tym autem. On to auto odkupił od tej swojej firmy w której pracuje za 21tyś.zł.(mam fakture) a sprzedał za 30tyś.zł. mi-on na tym wyszedł dobrze a ja jeszcze lepiej
Teraz firma fundnęła mu Volvo XC60 D5 215KM
Widziałem Twój nabytek i chyba od tego zaraziłem się do łosia i zaczęły mi się podobać bo wcześniej nie zwracałem uwagi na Volvo ale już teraz do Mazdy nie wróce jak mam łosia 

ASO Volvo wyceniło to auto na 21tyś.zł.ponieważ: nienormatywny przebieg 225 000km(mi pasuje taki-oryginalny nie cofany)-średnia waha się w okolicy 80 000km,zużyte tarcze i klocki na tylnej osi(wymienione na ATE 480zł) ,duża różnica siły hamowania na osi przedniej 11%(zaciski rozebrane przeczyszczone i nasmarowane -różnica 3%)malowane dwa elementy tylne prawe drzwi i tylny prawy błotnik(obcierka parkingowa i grubość po ponownym malowaniu nie przekracza w najgrubszym miejscu 250mikronów)
jarek999 napisał(a):....ale już teraz do Mazdy nie wróce jak mam łosia
:–), to tak jak u mnie i przesiadkę robiłeś tak jak ja z 6 MZR-CD 121KM z 03 roku :–).
Po paru przejażdżkach moim D5, kolega, fanatyk Audi, przesiadł się ostatnio w XC60 D5, ale ten wcześniejszy 205KM.
Mi jednak ten jego XC60 się nie podoba, środek jest mniej "przyjemny". Mi osobiście bardziej odpowiada stonowana stylistyka wcześniejszych Volvo. Nowa jest jakaś taka, nijaka.
..::Born To Rise Hell::..
Deska rozdzielcza-''wodospad''
Jeśli pojemność silnia w w oliwę w przypadku 2,4 PB i 2,4 D5 jest identyczna zabraknie Ci odrobiny oliwy :–).
W D5 wchodzi 6,2 litra.
W D5 wchodzi 6,2 litra.
..::Born To Rise Hell::..
Wchodzi 5.5litra a kupiłem 7 litrów bo nie wiem czy ten silnik lubi sobie podciągnąć oliwy... w Maździe na 10tyś.km musiałem dolać jakieś 300-400ml żeby utrzymać maksymalny stan. Po 7 tyś.km robiłem dolewkę bo spadało do połowy stanu. Zobaczymy jak będzie tutaj. Ty u siebie masz jakąś różnice w spalaniu/parowaniu oleju między D5 a CITD między wymianami oleju?
W jednym i drugim nie dolewałem/dolewam oliwy.
Od wymiany do wymiany upijały może z 0,2 litra.
W przypadku D5 o ile kojarzę stan między min a max ma około 2 litrów. W przypadku mojego motoru wlewam 6,2 litra. Dopiero drugi raz wymieniałem w swoim. Mam go dopiero rok i przejechałem 11 tyś km :–).
Od wymiany do wymiany upijały może z 0,2 litra.
W przypadku D5 o ile kojarzę stan między min a max ma około 2 litrów. W przypadku mojego motoru wlewam 6,2 litra. Dopiero drugi raz wymieniałem w swoim. Mam go dopiero rok i przejechałem 11 tyś km :–).
..::Born To Rise Hell::..
JohnnyB napisał(a):Mi osobiście bardziej odpowiada stonowana stylistyka wcześniejszych Volvo. Nowa jest jakaś taka, nijaka.
Mam to samo, szukam 850 T5 Estate w jakimś rozsądnym stanie
Fura fajna jak mi w końcu przejdzie ochota do ciśnięcia to chętnie bym łyknął wolnossącego łosia.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Gib napisał(a):szukam 850 T5
Miałeś już jedno, było tańsze niż Vectra i szybsze
Wracając do S60, jest mega. Moje małe marzenie tyle, że z literą R.
Młody.
S60R jest drogie, ogólnie Volvo tanie nie jest ale R ma kilka patentów (zawieszenie i hamulce) takich że jest koszmarnie drogo, ale nie wiem nie miałem, czytałem tylko na racingforum opinie użytkowników.
Co się stało z moim T5, moja wersja jest taka że puścił oring od wtryskiwacza benzyny przy wkładaniu/wyciąganiu listwy i polała się wacha na coś gorącego pod maską. Taki lajf. Nie udało się ugasić.
Niestety 850 T5 w rozsądnych pieniądzach to w większości egzemplarze które dogorywają, ale za to można kupić całkiem zdrowe wolnossaki w dobrej cenie.
Nabywcy gratulacje, auto niebanalne moc swoją posiada i wygląda jeszcze całkiem świeżo
Jak ekonomia jazdy względem MZR-CD?
Co się stało z moim T5, moja wersja jest taka że puścił oring od wtryskiwacza benzyny przy wkładaniu/wyciąganiu listwy i polała się wacha na coś gorącego pod maską. Taki lajf. Nie udało się ugasić.
Niestety 850 T5 w rozsądnych pieniądzach to w większości egzemplarze które dogorywają, ale za to można kupić całkiem zdrowe wolnossaki w dobrej cenie.
Nabywcy gratulacje, auto niebanalne moc swoją posiada i wygląda jeszcze całkiem świeżo

Jak ekonomia jazdy względem MZR-CD?
Stała pod ścianą prężąc kakao
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/57559 -to moje zapiski. Mam zamontowany LPG i w trasie spala 10litrów a MZR CD przy tym stylu jazdy spalił by mi 6.2-6.4litra. Przy jeździe do 100km/h Mazda paliła 5.6-5.8litra na 100km-testowałem kilka razy i 1000km na zbiorniku robiłem. W Volvo przy jeździe do 100km/h zszedł by może do 9.5litra gazu.Gib napisał(a):
Jak ekonomia jazdy względem MZR-CD?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości