Strona 1 z 1

BMW 325i Coupe E36

PostNapisane: 2 maja 2013, 00:12
przez Boris86
Oto autko nad którym spędziłem trochę czasu na przełomie 2012 i 2013 roku.
Odstępstwo od Mazdy bo miało być coś z RWD i rozwojowym silnikiem.
Oglądałem RHD Supry Mk4 do przekładki, 2 budy po RX7 FD3S, RX8. Skończyło się na BMW ze względu na pancerność i dostępność części. A tak naprawdę później Rx7, Rx8 i prawie Supra Mk4 czyli Soarer na podwoziu wspólnym z Suprą i tak się w moim życiu pojawiły.

Trafiła się Coupe z bardzo wytrzymałym M50B25 bez Vanosa czyli 192KM w serii.

Z zewnątrz auto otrzymało:
-świerzy lakier zgodny z kodem VIN czyli Hell's rot
-dokładka przednia Alpina
-Progi M-pakiet
-Tylny zderzak M-pakiet
-Dymione kierunkowskazy
-Grill Poliftingowy
-Lusterka w czarnej perle.
-Listwy w kolorze nadwozia
-Dach w okleinie Carbon 3M

W środku:
-Czarne skóry Sportsitze
-Kierownica Poliftowa z E46
-Gałka biegów M-pakiet
-Nakładka na ręczny Hamann
-Słupki w alcantarze

Silnik to jak wspomniałem M50B25, a wspomagane je:
– kolektor 6-2-1 z kwasówki
– podwójny wydech z kwasówki

Zawieszenie gwintowane jeszcze z zapasem 4 cm.
Kielichy spięte rozpórką aluminiową.

Koła 17' Inter Active o wzorze BBS LM
Rotory w czarnej perle, ranty i śrubki w brązowej perle.

PostNapisane: 3 maja 2013, 11:35
przez rclmati
Świetny kolor , jedno z niewielu E36, które ładnie się prezentuje na Łodzkich drogach. :)

PostNapisane: 3 maja 2013, 13:18
przez l3mur91
Byłoby na prawdę fajnie bez tego czarnego dachu <nie>

PostNapisane: 3 maja 2013, 13:28
przez Boris86
Dach jest w Carbonie 3M.

PostNapisane: 3 maja 2013, 13:35
przez l3mur91
Jeden czort. Powinien być czerwony :D

PostNapisane: 3 maja 2013, 13:40
przez piwo
autko zawsze bylo moim marzeniem. wlasnie e36 coupe. kiedys nawet na taka zbieralem ale nie dozbieralem :)
kolor mi totalnie nie pasi, postarza auto o conajmniej dekade. no ale o gustach sie nie dyskutuje.
milej zabawy autkiem na trackdayach :)

PostNapisane: 3 maja 2013, 13:51
przez Boris86
l3mur91 :) Dużo rzeczy na świecie nie jest takie jak powinno, tylko takie jak podoba się ich właścicielom :) Więc ja przyjmuje na klate słowa krytyki, a ty musisz jakoś przeżyć że taki narazie zostanie ;) Myślę że się nie obrazisz że nie zerwę go jutro :)

Piwo auto ma 21 lat i chyba nie przeszkadza mu że na tyle wygląda. No bo na ponad 31 chyba nie wygląda, prawda?
Gejlukowe lampy założył mu poprzedni właściciel i akurat tą pogoń za odmładzaniem auta zdjąłem w pierwszej kolejności. Ja uważam że E36 najlepiej stroi w Czerni, Srebrze i Czerwieni. Właśnie w takiej kolejności. Ale skoro fabrycznie było czerwone to takie pozostało. Czarne, ani srebrne M50B25 w zadowalającym stanie nie chciało się trafić, a BMW z kolorem innym niż ten z VIN bardzo tracą na wartości.
Na trackday'e poza kilkoma eliminacjami Youngtimer Party ma TP nie jeżdżę i pewnie to autko tego za bardzo nie zmieni. Nigdy nie byłem szybkim kierowcą :)

Re: BMW 325i Coupe E36

PostNapisane: 3 maja 2013, 13:52
przez Gib
@Piwo
Chyba zbierałeś na M3 skoro Ci nie starczyło na E36 a wystarczyło na Speeda ;)
Coś mi nie gra w tym aucie, jest zbyt czerwone :)
Już wiem, listwy powinny być czarne.

PostNapisane: 3 maja 2013, 14:04
przez l3mur91
Boris86 napisał(a):l3mur91 Dużo rzeczy na świecie nie jest takie jak powinno, tylko takie jak podoba się ich właścicielom Więc ja przyjmuje na klate słowa krytyki, a ty musisz jakoś przeżyć że taki narazie zostanie Myślę że się nie obrazisz że nie zerwę go jutro


Ja tylko mówię, że mi się nie podoba. Po prostu mam w głowie utarte ścieżki tuningu BMW, widocznie za dużo czasu spędziłem na syndykacie <faja> . Każdy robi auto pod siebie i wszystko w temacie. Jeśli docelowo będzie wyglądało na tyle dobrze co 323 to nawet ten dach nie będzie mi wadził :D

PostNapisane: 3 maja 2013, 14:39
przez Boris86
Problemem utartych ścieżek tuningu BMW jest to że każde auto idące tymi ścieżkami ma:
1. Wyglądać jak seryjne M3
2. Posiadać felgi 3tgl z polerowanym rantem i 10" z tyłu
3. Mieć gwint skręcony na max i pasowanie na psi kłak.

Tak, jest to naprawdę ładne i pasuje do BMW rewelacyjnie, ale:

1. Mało ambitne jest robienie stylingu na "udaję że mam M3" w czasach kiedy prawdziwe E36 M3 można mieć za 20kpln. Mimo że fabryczne M3 faktycznie jest klasycznym, pieknym Coupe.
Po tym jak auto kupiłem i tak wszystkie lampy, halogeny, progi, migacze, zderzaki, dokładkę, grill, listewki itd. miało zmieniane przed lakierowaniem na nowe. Poprzednie albo miały jakiś odprysk, albo zagniotke, albo były poniszczone. Więc cześć stylistyczna auta jest efektem przeanalizowania setek zdjęć i dobrania tego tak żeby było zgodnie z duchem epoki, ponadczasowo, ale przy okazji niepowtarzalnie.

2. Banie na polerowane koła miałem przez ostatnie pare lat, nadal mi się podobają i nie wykluczam że jak się trafi jakieś fajne koło którego nie widać na codrugim BMW, to takie tu nie wpadnie. Na chwilę obecną składając to autko chciałem mocno nawiązać do mojej 323, tak żeby postawione koło siebie razem stanowiły całość. Autem mam zamiar trochę pojeździć, a spory naciąg niestety jest mordercą kół w użytkowaniu poza zlotem.

3. Czasy ultra gleby też przerabiałem pare lat temu i kilka pucharków zgarnąłem. Na tym gwincie jeszcze ponad 4 cm regulacji w dół zostały. Pewnie na jakieś specjalne okazje dotoczę się ciorając podwoziem o ziemię, ale większość czasu auto przejeździ z obniżeniem zbliżonym do tego ze zdjęć.

Re: BMW 325i Coupe E36

PostNapisane: 3 maja 2013, 15:03
przez piwo
Chyba zbierałeś na M3 skoro Ci nie starczyło na E36 a wystarczyło na Speeda
\
nie na 2,5 r6
tyle ze bylo to okolo 10 lat temu. wtedy niestety mialem duzo mniejsze mozliwosci finansowe. w sumie liczylem wtedy ze uda mi sie dorwac e36 do 500 euro. nie udalo sie i wjechala mazda 323. :)

ta czerwien to prawie pomarancz. ciekaw jestem jak to wyglada na zywo bo zdjecia czesto klamia.

Re: BMW 325i Coupe E36

PostNapisane: 3 maja 2013, 15:08
przez Gib
Właśnie zapomniałem napisać że znając Twoje projekty pewnie wszystko jest tip top, ja czepiam się tylko polakierowanych w kolor listew, przez co auto wygląda jakby ich nie miało, o ile na drzwiach to jeszcze czasem uchodzi to na zderzakach trochę zaburza optycznie i wyglądają jak jakieś laminaty do dragu, gdzieś te wszystkie niuanse kształtu zderzaka znikają. Natomiast na żywo może być inne wrażenie.
Mając 20 tys można podchodzić do kupna M3? Myślałem że niewiele taniej trzeba dać za ładne 328i.

@PIWO R6 na litość boską, nie V6.

Jak swego czasu jak szukaliśmy auta żeby zmienić 626 GD to ojciec oglądał w komisie 325i w sedanie, granatowy metalik z białym wnętrzem, a w końcu kupił opla...

PostNapisane: 3 maja 2013, 15:26
przez Boris86
piwo napisał(a):ta czerwien to prawie pomarancz. ciekaw jestem jak to wyglada na zywo bo zdjecia czesto klamia.

Fakt. Może to wina mojego aparatu. Bo w temacie o mojej 323 Czerwonej też się przewija opinia że jest pomarańczowa.
Lakier to Hell's Rot z palety BMW.

PostNapisane: 4 maja 2013, 21:09
przez Fedor
Pierwsze zdjęcie PRAWIE jak z twojego avatara :)

PostNapisane: 17 mar 2014, 17:36
przez Odcina
Ładna :) Mój kolega twierdzi że nie ma Vanosa i ma 170km a z Vanosem mają 192km <co?>

Re: BMW 325i Coupe E36

PostNapisane: 17 mar 2014, 18:44
przez Gib
Zależy jaki silnik.
M50B25 Non Vanos 192 KM 325i wczesne
M50B25 Vanos 192 KM 325i późne
M52B25 Vanos 170 KM 323i

Re: BMW 325i Coupe E36

PostNapisane: 18 mar 2014, 23:42
przez mlody1921
Kurde no nie można tego nijak porównać do RX7,RX8 czy supry już E30 było by lepsze a marzenie to E21 no ale to nia ja mam lubieć a autor :)

Będzie jakiś dopalacz ?;>

PostNapisane: 19 mar 2014, 10:46
przez Boris86
Marzenie o E21 nie mialo sensu, bo takowa kiedys juz mialem i jej miejsce zajał Kadett C Coupe ktorego uwazam za o wiele ciekawszego Youngtimera.
Nie wiem czy jezdziles Supra 2JZ-GE czy RX8. Osiagami M50B25 nie odbiega od wolnossacej Supry i RX8, rzekl bym ze jest dynamiczniejsze. I na dzien dzisiejszy pisze to juz jako Posiadacz Rx8. Supry w rozsadnym budzecie to niestety tylko Rhd. Przekladka zgodna z fabryka w przypadku Supry to majatek, a w przypadku Fd3s to lata poszukiwan czesci. Rx8 sprawilem sobie z milosci do marki, ale z czasem stwierdzam ze poza swiezszym i jak dla mnie naprawde swietnym wygladem nie oferuje wiecej niz E36 coupe. Roznica jest taka ze M50B25 cisniesz bez opamietania, a z Renesisem kazdego dnia myslisz czy to dzis nastapi dzien w ktorym nalezy zaczac myslec o nowym silniku. Nie mowiac o 1.5 krotnosci zuzycia paliwa przy takim samym traktowaniu.

Re: BMW 325i Coupe E36

PostNapisane: 19 mar 2014, 11:19
przez mlody1921
Do czego ma służyć to auto, co będzie rozwijane w silniku ;>?

PostNapisane: 20 mar 2014, 22:49
przez Boris86
Auta służą do jeżdżenia :)
A tak na serio do sprawiania mi szeroko pojętej radości z jazdy i ich posiadania.
Jak każde inne moje auto. Nie buduję aut do sportu, driftu, dragu czy rajdów bo po prostu nie mam czasu na takie zabawy. Na co dzień robię jakieś 35000km rocznie firmowym Grande Punto, pozostałe auta na dzień dzisiejszy użytkuję bardzo okazyjnie, weekendowo. Stoją po garażach i czekają na weekendy z suchym asfaltem.
Wstępny plan przy zakupie zakładał jakiś 1bar z M112 (które w domu leży) lub GT35 i 400-440KM. Ale na pewno w tym roku się tego nie doczeka bo muszę skończyć składać moje pierwsze 323.
Jak pojeżdżę nią trochę i uznam ze chce tą znajomość ciągnąć dalej to na pewno silnik będzie rozwijany.
Z tego względu właśnie jedynym interesującym silnikiem w E36 był dla mnie M50B25NV ze swoimi pancernymi korbami i najbardziej przepustowym kolektorem. Idealny pod i tuning wolnossący, strokery itd, jak i pod konkretne dmuchanie.