BMW X3 E83 3.0 i 231KM
Strona 1 z 1
BMW X3 E83 rok 2004
Silnik 3.0 i 231 KM
Produkowany: od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa: 2979 cm3
Typ silnika: benzynowy + LPG
Moc silnika: 231 KM, przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm
Montaż silnika: z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów: 6
Układ cylindrów: rzędowy
Liczba zaworów: 4
Stopień sprężania: 10,2 : 1
Typ wtrysku: wielopunktowy (MPI)
Manualna skrzynia biegów: 6-biegowa
Rodzaj napędu: 4x4
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Przyspieszenie (0 do 100km/h): 7,8 s
Masa auta: 1835 kg
Opony podstawowe: 235/55 R17
Felgi podstawowe: 8.0 J X 17
Rodzaj hamulców: tarczowe
Spalanie średnie (cykl mieszany): 11,4 l/100km
Spalanie w mieście: 16,0 l/100km
Więcej zdjęć samochodu pod adresem http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... =dareczeq2
Silnik 3.0 i 231 KM
Produkowany: od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa: 2979 cm3
Typ silnika: benzynowy + LPG
Moc silnika: 231 KM, przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm
Montaż silnika: z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów: 6
Układ cylindrów: rzędowy
Liczba zaworów: 4
Stopień sprężania: 10,2 : 1
Typ wtrysku: wielopunktowy (MPI)
Manualna skrzynia biegów: 6-biegowa
Rodzaj napędu: 4x4
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Przyspieszenie (0 do 100km/h): 7,8 s
Masa auta: 1835 kg
Opony podstawowe: 235/55 R17
Felgi podstawowe: 8.0 J X 17
Rodzaj hamulców: tarczowe
Spalanie średnie (cykl mieszany): 11,4 l/100km
Spalanie w mieście: 16,0 l/100km
Więcej zdjęć samochodu pod adresem http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... =dareczeq2
Ostatnio edytowano 25 kwi 2013, 18:56 przez Dareczeq, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
Czekam na fotki
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Pierwsze wrażenia po kilku dniach użytkowania:
– niesamowity moment obrotowy (samochód płynnie przyspiesza w całym zakresie obrotów)
– Nie należy bać się kosztów spalania tego silnika, gdyż przy spokojnej jeździe można osiagnąć wynik 10,5 litra na 100 km benzyny lub 11,5 litra gazu na 100 km
– świetne zawieszenie (jadąc po lokalnej drodze człowiek czuje się jakby wyjechał na autostradę)
– bardzo dobra pozycja za kierownicą, dobra widoczność.
Podsumowując jak narazie same same plusy. Myślę, że z czasem jakieś minusy też się znajdą.
Na chwilę obecną zauważyłem, że moja wersja jest nieco uboższa i nie ma nawigacji, podgrzewanej kierownicy i podgrzewanych foteli. Ale czy to jest powód to zmartwień? Chyba nie
– niesamowity moment obrotowy (samochód płynnie przyspiesza w całym zakresie obrotów)
– Nie należy bać się kosztów spalania tego silnika, gdyż przy spokojnej jeździe można osiagnąć wynik 10,5 litra na 100 km benzyny lub 11,5 litra gazu na 100 km
– świetne zawieszenie (jadąc po lokalnej drodze człowiek czuje się jakby wyjechał na autostradę)
– bardzo dobra pozycja za kierownicą, dobra widoczność.
Podsumowując jak narazie same same plusy. Myślę, że z czasem jakieś minusy też się znajdą.
Na chwilę obecną zauważyłem, że moja wersja jest nieco uboższa i nie ma nawigacji, podgrzewanej kierownicy i podgrzewanych foteli. Ale czy to jest powód to zmartwień? Chyba nie
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
Mam nadzieję, że można szczerze
Brzydal
Brzydal
Grucha chętnie odpowiem na Twoje pytania dotyczące tego samochodu. Jak na razie zrobiłem nim około 8 tys km w różnych terenach i jestem bardzo zadowolony. Świetnie sprawdzał się na wakacjach w Kotlinie Kłodzkiej. Rewelacyjna elastyczność i moc silnika. W porównaniu z jakimś Nissanem Qashqai albo Suzuki Vitarą lub Kia Sorento a nawet Mercedesem ML to jak niebo a ziemia. Nigdy nie byłem fanem BMW ale ten model na prawdę im się udał. Chciałem początkowo kupić troszkę większą X5 ale ostatecznie padło na młodszą X3.
Co do Twojej opinii Bartek1986 to jak dla mnie nie ma ona wielkiego znaczenia. Jeśli jednak coś Ci się w nim nie podoba to napisz proszę konkretniej. Lubię dyskusje poparte argumentami a nie ogólniki.
Co do Twojej opinii Bartek1986 to jak dla mnie nie ma ona wielkiego znaczenia. Jeśli jednak coś Ci się w nim nie podoba to napisz proszę konkretniej. Lubię dyskusje poparte argumentami a nie ogólniki.
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
Prędkość maksymalna: 210 km/h. Eeeee chyba troszkę więcej pójdzie ten silniczek:) Dane skopiowane czy sam próbowałeś?
- Od: 1 sie 2013, 16:27
- Posty: 28
- Skąd: Sieniawa
- Auto: Mazda 323 F BA Z5
viewtopic.php?f=312&t=160869
No racja waga spora ale 4x4 nic nie ma do prędkości maksymalnej.Auto ładne i zadbane niech służy bezawaryjnie.
- Od: 1 sie 2013, 16:27
- Posty: 28
- Skąd: Sieniawa
- Auto: Mazda 323 F BA Z5
viewtopic.php?f=312&t=160869
rubyd963 napisał(a):No racja waga spora ale 4x4 nic nie ma do prędkości maksymalnej.Auto ładne i zadbane niech służy bezawaryjnie.
Dwa identyczne samochody, identyczne silniki, opony itd. Jeden z nich jest 4x4. Jeśli myślisz że oba przyśpieszają tak samo/mają taką samą prędkość maksymalną to kiedyś to sprawdź
rubyd963 napisał(a):No racja waga spora ale 4x4 nic nie ma do prędkości maksymalnej.
Fakt przeniesienie napędu na drugą oś absolutnie nic nie waży.......
Fajna fura, ogólnie chyba optymalne auto do jazdy miejskiej z możliwością zjazdu na drogę nie utwardzoną. Do tego świetny komfort podróżowania i bardzo dobre podróżowanie po asfalcie.
Może kiedyś :–)........
..::Born To Rise Hell::..
JohnnyB napisał(a):Może kiedyś :–)........
No właśnie zwłaszcza że pali tyle co mój sedan a jest większe i cięższe
Czas pomyśleć o zmianie hmmm
-
Grucha
rubyd963 dane skopiowałem z jakiejś strony www ale osobiście mogę potwierdzić, że auto pojedzie szybciej (sprawdzone).
esperal uwierz mi, że jak na swoją wagę auto jest naprawdę zrywne i potrafi zaskoczyć przyspieszeniem choć nie na wyścigi jest ten samochód lecz dla ludzi lubiących aktywne życie. W końcu to SAV.
JohnnyB od zawsze chciałem mieć auto 4x4. Pokochałem takie samochody od kiedy wsiadłem do jednego z nich zimą. Wtedy jazda samochodem z koszmaru zaczyna być niesamowitym funem ale pod kontrolą.
Autem poruszam się głównie po zwykłych drogach (20% miasto, 80% trasa). Jakiś czas temu zmieniłem miejsce pracy i codziennie pokonuje ok 70 km. Uwierzcie, że mazdą MX-3 bez klimy ciężko mi było przebyć taką drogę w upale komfortowo (ale jeszcze jej nie sprzedałem).
A tutaj macie filmik jakiegoś gościa z przyspieszeniem i max prędkością.
Po zegarach widzę, że na filmiku jest wersja po liftingu F25 z ciut mocniejszym silnikiem niż E83.
Zatem z pewnością mój aż tak szybko nie pojedzie ;–)
esperal uwierz mi, że jak na swoją wagę auto jest naprawdę zrywne i potrafi zaskoczyć przyspieszeniem choć nie na wyścigi jest ten samochód lecz dla ludzi lubiących aktywne życie. W końcu to SAV.
JohnnyB od zawsze chciałem mieć auto 4x4. Pokochałem takie samochody od kiedy wsiadłem do jednego z nich zimą. Wtedy jazda samochodem z koszmaru zaczyna być niesamowitym funem ale pod kontrolą.
Autem poruszam się głównie po zwykłych drogach (20% miasto, 80% trasa). Jakiś czas temu zmieniłem miejsce pracy i codziennie pokonuje ok 70 km. Uwierzcie, że mazdą MX-3 bez klimy ciężko mi było przebyć taką drogę w upale komfortowo (ale jeszcze jej nie sprzedałem).
A tutaj macie filmik jakiegoś gościa z przyspieszeniem i max prędkością.
Po zegarach widzę, że na filmiku jest wersja po liftingu F25 z ciut mocniejszym silnikiem niż E83.
Zatem z pewnością mój aż tak szybko nie pojedzie ;–)
Ostatnio edytowano 17 wrz 2013, 19:17 przez Dareczeq, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
A nie mówiłem że pojedzie troche szybciej?:)Jak na tą wagę to naprawdę super.
- Od: 1 sie 2013, 16:27
- Posty: 28
- Skąd: Sieniawa
- Auto: Mazda 323 F BA Z5
viewtopic.php?f=312&t=160869
Dla mnie aż tak duża prędkość jest zbyteczna. Jednak spokojnie 220 km/h pojedzie.
Ten filmik przedstawia najprawdopodobniej wersje F25 z silnikiem 3.5 litrowym o mocy 306 KM.
Więc i wskazóweczka szybciej i mocniej się wygina.
Ja to już prawie jak emeryt się kulam a moc to tylko do wyprzedzania i na wzniesieniach ostrych wykorzystuję. Jednym słowem przykładny kierowca. A samochód nie rzuca się w oczy, nie jest on dla ludzi, którzy chcą imponować lub lansować się na mieście. Dzisiaj zatankowałem do pełna i pobiłem rekord spalania min. 10,99 L gazu/100 km bez włączonej klimatyzacji. Auto nie przestaje zaskakiwać.
Ten filmik przedstawia najprawdopodobniej wersje F25 z silnikiem 3.5 litrowym o mocy 306 KM.
Więc i wskazóweczka szybciej i mocniej się wygina.
Ja to już prawie jak emeryt się kulam a moc to tylko do wyprzedzania i na wzniesieniach ostrych wykorzystuję. Jednym słowem przykładny kierowca. A samochód nie rzuca się w oczy, nie jest on dla ludzi, którzy chcą imponować lub lansować się na mieście. Dzisiaj zatankowałem do pełna i pobiłem rekord spalania min. 10,99 L gazu/100 km bez włączonej klimatyzacji. Auto nie przestaje zaskakiwać.
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
Jak dla mnie to auto jest ohydne. Boki jeszcze ujdą, ale to jak [tiiit]@@li przód i tył to jakieś nieporozumienie. Zresztą wszyskie SUV'y od BMW nie robią na mnie wrażenia, no może oprócz X6. W dodatku wnętrze od 10 lat takie same, jeśli chodzi o E83. Zegary, deska, wszystko prawie identyczne jak w innych modelach.
Jedynie motor naprawdę super, wierzę że jest elastyczny i może spalić mniej niż 10litrów, no może nie w X3 ale w serii 5 jak najbardziej. Nie obraź się czy coś, po prostu wyraziłem swoja opinie Może kiedyś dorosnę do takiego auta i zacznie mi się podobać pzdr.
Jedynie motor naprawdę super, wierzę że jest elastyczny i może spalić mniej niż 10litrów, no może nie w X3 ale w serii 5 jak najbardziej. Nie obraź się czy coś, po prostu wyraziłem swoja opinie Może kiedyś dorosnę do takiego auta i zacznie mi się podobać pzdr.
Młody.
W sumie to nie jest do końca SUV tylko SAV. Co do Twojej opinii nie mam Ci niczego za złe. Wszak są różne gusta. Głównym czynnikiem dla którego wybrałem ten samochód był silnik i stały napęd 4x4. Sylwetka stanowiła natomiast drugorzędny tok wyboru. Przyznaję jednak, iż to co nie podoba się Tobie a mianowicie przód mi podoba się najbardziej. Linia boczna także nie budzi u mnie zastrzeżeń. Jeśli mam być szczery to jedyne co nie podoba mi się w wyglądzie zewn. to tył.
Oceniając samochód zapomniałeś, że ma 9 lat i porównując go w kwestii stylistycznej powinieneś wziąć pod uwagę auta tamtej epoki. Jeśli na prawdę chcesz porównania to zobacz jak wygląda Mazda Tribute z tamtego okresu.
Dzisiejsze samochody tego typu to kolejny duży krok do przodu i pisząc o BMW X6 można wziąć jako japoński odnośnik Mazdę CX-9. Jednak przy całej mej sympatii do Mazdy i japońskich marek (posiadam jeszcze MX-3 93 i CR-V 98) niestety BMW wypada tutaj lepiej. No ale to już mój subiektywny pogląd.
Oceniając samochód zapomniałeś, że ma 9 lat i porównując go w kwestii stylistycznej powinieneś wziąć pod uwagę auta tamtej epoki. Jeśli na prawdę chcesz porównania to zobacz jak wygląda Mazda Tribute z tamtego okresu.
Dzisiejsze samochody tego typu to kolejny duży krok do przodu i pisząc o BMW X6 można wziąć jako japoński odnośnik Mazdę CX-9. Jednak przy całej mej sympatii do Mazdy i japońskich marek (posiadam jeszcze MX-3 93 i CR-V 98) niestety BMW wypada tutaj lepiej. No ale to już mój subiektywny pogląd.
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości