Strona 1 z 1

Ford Focus MK1 RS Collection

PostNapisane: 3 kwi 2013, 23:54
przez Szyman
Jak wiecie Mazdy już nie ma niestety, ale jest nowa perełka, którą teraz wam szczegółowo przedstawię bo warto :) A więc zapraszam do lektury.

Informacje podstawowe:

Nazwa pojazdu: FF1 1.6 RS Collection
Rok produkcji: 2004
Producent: Ford
Model: Focus
Kolor: Dark Navy
Wyposazenie: FX

Modyfikacje

Zewnętrzne:

– przyciemnione szyby +20% by Galeria Tonów.
– ciemne lampy przednie black clear – od sportowej wersji ST170 by Visteon (dodatkowo wymieniony pomarańczowy klosz kierunkowskazów na biały).
– kierunki black clear by Depo.
– tylne lampy black clear by HBM.
– dolna lampa przeciwmgielna zastąpiona lampą z wersji angielskiej (uzyskana symetria oświetlenia z tyłu).
– zderzak przód Focus RS Edition (oryginalnie uzbrojony)
– zderzak tył Focus RS Edition (oryginalnie uzbrojony)
– halogeny z Focus/Escort RS Edition
– listwy w kolor
– klamki w kolor
– tylna listwa w kolor
– progi a'la Focus RS Edition
– lotka
– atrapa Focus RS
– znaczki forda a'la carbon
– ramię wycieraczki tył od Citroena Berlingo

Wnętrza:

– panel nawiewów a'la carbon by Rasta
– osłona drążka zmiany biegów a'la carbon by Rasta
– wymiana manetki wycieraczek na wersję z interwałem + okablowanie
– dodatkowy komputer / termometr wraz z wiązką czujników i wyświetlaczem wkomponowanym w panel (temp in/out, światła, pasy, zmiany pogody, i inne informacje)
– skórzane wnętrze od limitowanej sportowej wersji (pół-kubły elektrycznie regulowane, opcje lędźwiowe, poduszki, podgrzewanie siedzisk, tylna kanapa składana)
– gałka od sportowej wersji Focusa II
– skórzana kierownica a'la RS – wg własnego projektu
– ruchomy podłokietnik w skórze i floku – oferta dla Forda

Audio/Wideo:

– wygłuszenie matami
– własnego pomysłu system bass support na bazie Clariona
– średnie i niskie tony Clarion'a
– zabudowa tweeterów w osłonach lusterek
– stary już hi-end'owy Clarion DXZ748RMP

Co pod maską:

– układ dolotowy zamknięty w carbonie (Simota) (CAI)
– rozpórka kielichów.
– duży chwyt dolotu (custom) podający bezpośrednio powietrze z atrapy poprzez aluminiowe rury 70mm do carbonowej puszki filtra
– nowy software komputera
– nowe mapy paliwowe (98 oct.) i zapłonu
– większa przepustnica od focusa 2.0, lekko splanowana
– rozwiercony kolektor dolotowy (o 9mm)
– metalowe kółeczka rozrządu
– kolektor rurowy 4-1 z nierdzewki + taśma termiczna (El-Tec)
– sportowy katalizator dwukomorowy z nierdzewki (AWG)
– układ wydechowy typu cat-back 2 tłumiki, rury o przekroju 2,25" (firma Jetex-Fortex)
– sportowe sprzęgło SACHS
– lekkie koło zamachowe i docisk (org. miał 7,5 kg – teraz ma 4,4)
– obniżony akumulator
– dodane okablowanie halogenów

Zawieszenie

– sprężyny Eibach Pro-Kit (-30mm).
– amortyzatory Kayaba AGX (regulowana twardość)

Felgi, Opony i Hamulce

– fele 17x7x49 Ford Rally Team od sportowej wersji ST170.
– oponki Continental SportContact 215/45/17 (lato)
– oponki NEXEN SportContact (Grupa Bridgestone) 215/45/17 (zima)

Hamulce przód:

– tarcze Brembo.
– klocki Ferodo Premium

Hamulce tył:

(swap układu hamulcowego tarczowego – dawca focus z wersji 2.0)
– tarcze Brembo.
– klocki Ferodo Premium

Zdjęcia

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jutro zrobię fotkę z pod maski :) Pozdrawiam!

Re: Ford Focus MK1 RS Collection

PostNapisane: 4 kwi 2013, 01:33
przez Rafał_
Ładny. Jaka moc w serii, a jaka po modyfikacjach?

Re: Ford Focus MK1 RS Collection

PostNapisane: 4 kwi 2013, 01:57
przez Arkadius 73
O ile dobrze pamiętam to seria miała 100 kuni

btw. skądś znam to auto , nie kupiłeś przypadkiem od usera FKP?

PostNapisane: 4 kwi 2013, 08:21
przez Seraf
wygląda bardzo zacnie ale faktycznie nic nie piszesz o motorowni poza modyfikacjami :D

PostNapisane: 4 kwi 2013, 09:33
przez Szyman
no tak zapomniałem o najważniejszym Hehe w serii 100km a po zmianach 115+ czyli tak pomiędzy 115 a 120 muszę sprawdzić na hamowni. auto kupiłem od ARESA z klubu focusa ;–)

Re: Ford Focus MK1 RS Collection

PostNapisane: 6 kwi 2013, 10:23
przez Gib
Myślałem że to prawdziwy RS mk.1
Pogratulować nabytku, szkoda że 1.6 a nie 1.8 czy 2.0, kiedyś jak szukałem auta dla kolegi to znajomy handlarz częściami mówił że silniki 1.4/1.6 długo nie leżą a na większe ciężko znaleźć kupca czyli coś w tym jest.
Jak przeschnie można spota Gtechowego zrobić.

PostNapisane: 6 kwi 2013, 15:54
przez Szyman
Bardzo chętnie, dziś odwiedziłem S8 i fajnie się zwija ten maluch ;)

PostNapisane: 6 kwi 2013, 16:00
przez Bartek1986
Ładny, ale ja jednak wole samochody szybsze niż wyglądają, a nie odwrotnie :P

Odp: Ford Focus MK1 RS Collection

PostNapisane: 6 kwi 2013, 18:43
przez arjot
Oo, fajna foka :)
Gratulacje nowego nabytku Szyman. Ładnie się prezentuje. Podjedz na spota, pochwal się na żywo!

Re: Ford Focus MK1 RS Collection

PostNapisane: 7 kwi 2013, 12:13
przez aneta.f
Śliczny focus. To i owo bym pozmieniała ale i tak wygląda zacnie :)