Buggy KF powered by Ethil
Napisane: 22 wrz 2012, 23:55
Witam wszystkich forumowiczów.
Chciałbym przedstawić wam dzisiaj projekt mojego najnowszego buggy Myślę, że zamieszczenie go na forum mazdaspeed jest dobrym pomysłem bo zbudowany jest na podzespołach mazdy 323f 2.0v6 i wszelkie problemy techniczne będą się wiązać właśnie z tym autem. Pomysł narodził się w trakcie, kiedy kupiliśmy na spółkę z użytkownikiem kriswro mazdę po wypadku na części. On zabrał silnik, mi została cała reszta. Mając praktycznie całą mazdę bez silnika rozpoczęły się poszukiwania nowego serca. I tu z pomocą przyszedł Kamil (radar), który oddał mi serce ze swojej mazdy w super cenie Silnik brał olej więc i tak nie opłacało się go robić, ale w buggy to nie ma znaczenia.
Następnie nagromadziłem trochę materiałów, wziąłem migomat w ręce i ogień W budowie pomaga mi kolega z mojej okolicy, bo samemu czasem ciężko jest coś zrobić, szczególnie jak brakuje 3 ręki przy spawaniu
To kolejne budowane przeze mnie buggy, więc odpowiednie doświadczenie mam (w każdym przeżyłem dachowanie) Projekt jest własnego pomysłu, więc nie zamieszczę tu schematów budowy. Jak ktoś chce będzie musiał mnie torturować żebym je wyjawił
Cele jakie postawiłem sobie podczas budowy to koniecznie napęd na 4 koła i silnik z przodu umieszczony wzdłużnie oraz jak największy prześwit. Buggy głównie będzie służyło do wspinaczek. Układ napędowy to oryginalna skrzynia z kfa zespolona z reduktorem z samuraja i mostami z tego modelu.
Zawieszenie prawdopodobnie z rodziny vw ze względu na duży skok i miękkość. Mazdy zawieszenie niestety nie nadaje się zupełnie w teren, bo jest twarde jak kamień, a przy tej masie nie pracuje prawie w ogóle.
Układ kierowniczy z mazdy 323f ze względu na możliwość zamontowania wspomagania.
Może kiedyś klimatyzacja bo mam całość
Chłodnica przeniesiona na tył ze względów bezpieczeństwa.
W trakcie realizacji pewnie wyjdzie jeszcze cała masa innych przeróbek ale o tym będę na bieżąco informował Zapraszam do lektury.
Zamieszczę zdjęcia jak zawieszę silnik w ramie
Mogę dać tylko pierwszy spaw
A to odpowiedni asortyment czyli po pól litra na cylinder
I mniej więcej poskładany kf jako serce buggy zapakowany w mały domowym garażu bo już wszędzie gdzie mogłem wszystko zastawiłem i tylko tam było miejsce
Chciałbym przedstawić wam dzisiaj projekt mojego najnowszego buggy Myślę, że zamieszczenie go na forum mazdaspeed jest dobrym pomysłem bo zbudowany jest na podzespołach mazdy 323f 2.0v6 i wszelkie problemy techniczne będą się wiązać właśnie z tym autem. Pomysł narodził się w trakcie, kiedy kupiliśmy na spółkę z użytkownikiem kriswro mazdę po wypadku na części. On zabrał silnik, mi została cała reszta. Mając praktycznie całą mazdę bez silnika rozpoczęły się poszukiwania nowego serca. I tu z pomocą przyszedł Kamil (radar), który oddał mi serce ze swojej mazdy w super cenie Silnik brał olej więc i tak nie opłacało się go robić, ale w buggy to nie ma znaczenia.
Następnie nagromadziłem trochę materiałów, wziąłem migomat w ręce i ogień W budowie pomaga mi kolega z mojej okolicy, bo samemu czasem ciężko jest coś zrobić, szczególnie jak brakuje 3 ręki przy spawaniu
To kolejne budowane przeze mnie buggy, więc odpowiednie doświadczenie mam (w każdym przeżyłem dachowanie) Projekt jest własnego pomysłu, więc nie zamieszczę tu schematów budowy. Jak ktoś chce będzie musiał mnie torturować żebym je wyjawił
Cele jakie postawiłem sobie podczas budowy to koniecznie napęd na 4 koła i silnik z przodu umieszczony wzdłużnie oraz jak największy prześwit. Buggy głównie będzie służyło do wspinaczek. Układ napędowy to oryginalna skrzynia z kfa zespolona z reduktorem z samuraja i mostami z tego modelu.
Zawieszenie prawdopodobnie z rodziny vw ze względu na duży skok i miękkość. Mazdy zawieszenie niestety nie nadaje się zupełnie w teren, bo jest twarde jak kamień, a przy tej masie nie pracuje prawie w ogóle.
Układ kierowniczy z mazdy 323f ze względu na możliwość zamontowania wspomagania.
Może kiedyś klimatyzacja bo mam całość
Chłodnica przeniesiona na tył ze względów bezpieczeństwa.
W trakcie realizacji pewnie wyjdzie jeszcze cała masa innych przeróbek ale o tym będę na bieżąco informował Zapraszam do lektury.
Zamieszczę zdjęcia jak zawieszę silnik w ramie
Mogę dać tylko pierwszy spaw
A to odpowiedni asortyment czyli po pól litra na cylinder
I mniej więcej poskładany kf jako serce buggy zapakowany w mały domowym garażu bo już wszędzie gdzie mogłem wszystko zastawiłem i tylko tam było miejsce