Buggy KF powered by Ethil

Postprzez Ethil » 22 wrz 2012, 22:55

Witam wszystkich forumowiczów.

Chciałbym przedstawić wam dzisiaj projekt mojego najnowszego buggy :) Myślę, że zamieszczenie go na forum mazdaspeed jest dobrym pomysłem bo zbudowany jest na podzespołach mazdy 323f 2.0v6 i wszelkie problemy techniczne będą się wiązać właśnie z tym autem. Pomysł narodził się w trakcie, kiedy kupiliśmy na spółkę z użytkownikiem kriswro mazdę po wypadku na części. On zabrał silnik, mi została cała reszta. Mając praktycznie całą mazdę bez silnika rozpoczęły się poszukiwania nowego serca. I tu z pomocą przyszedł Kamil (radar), który oddał mi serce ze swojej mazdy w super cenie :) Silnik brał olej więc i tak nie opłacało się go robić, ale w buggy to nie ma znaczenia.
Następnie nagromadziłem trochę materiałów, wziąłem migomat w ręce i ogień :) W budowie pomaga mi kolega z mojej okolicy, bo samemu czasem ciężko jest coś zrobić, szczególnie jak brakuje 3 ręki przy spawaniu :)


To kolejne budowane przeze mnie buggy, więc odpowiednie doświadczenie mam (w każdym przeżyłem dachowanie) :) Projekt jest własnego pomysłu, więc nie zamieszczę tu schematów budowy. Jak ktoś chce będzie musiał mnie torturować żebym je wyjawił :D

Cele jakie postawiłem sobie podczas budowy to koniecznie napęd na 4 koła i silnik z przodu umieszczony wzdłużnie oraz jak największy prześwit. Buggy głównie będzie służyło do wspinaczek. Układ napędowy to oryginalna skrzynia z kfa zespolona z reduktorem z samuraja i mostami z tego modelu.
Zawieszenie prawdopodobnie z rodziny vw ze względu na duży skok i miękkość. Mazdy zawieszenie niestety nie nadaje się zupełnie w teren, bo jest twarde jak kamień, a przy tej masie nie pracuje prawie w ogóle.
Układ kierowniczy z mazdy 323f ze względu na możliwość zamontowania wspomagania.
Może kiedyś klimatyzacja bo mam całość :D
Chłodnica przeniesiona na tył ze względów bezpieczeństwa.

W trakcie realizacji pewnie wyjdzie jeszcze cała masa innych przeróbek ale o tym będę na bieżąco informował :) Zapraszam do lektury.



Zamieszczę zdjęcia jak zawieszę silnik w ramie :D

Mogę dać tylko pierwszy spaw :)

Obrazek

A to odpowiedni asortyment czyli po pól litra na cylinder :D

Obrazek

I mniej więcej poskładany kf jako serce buggy zapakowany w mały domowym garażu bo już wszędzie gdzie mogłem wszystko zastawiłem i tylko tam było miejsce :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ostatnio edytowano 15 lut 2013, 08:49 przez Ethil, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 13:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez mlody1921 » 3 paź 2012, 12:09

Zostaw tego stwora rob BA :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Ethil » 23 lis 2012, 20:20

A jeśli chodzi o projekt buggy to też coś się ruszyło. Poskładałem trochę ramy i mam już mosty. Jak zrobię zawieszenie zabieram się za przymiarki silnika aby zrobić podpory na poduchy.

Na dzień dzisiejszy wygląda to tak:

Obrazek

Obrazek

Oczywiście te obleśne drzwi od lodówki będą wywalone. Służyły tylko jako przymiar pod pedały :)

W ramę będzie jeszcze około 10 mb rur wstawionych na wzmocnienia.
Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 13:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez radar88 » 24 lis 2012, 12:31

Ty to masz quffa łeb do takich rzeczy <spoko>
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Lords » 24 lis 2012, 13:09

Fajnie wyglada:) Jak wyginałeś rurki to mogles do srodka piasek powsypywac i zaspawac z 2 stron blaszkami wtedy podczas wyginania nie miał bys az tak pogietych kolan
[flash=]http://img828.imageshack.us/img828/9083/23745dc71d60e2d78f0b703.gif[/flash]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2010, 12:06
Posty: 82
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 94r 2.0 v6 BA

Postprzez Ethil » 25 lis 2012, 07:40

To nie pierwszy mój buggy :) Rury są ze ścianki 2mm więc nie trudno o załamania. Zabawa z sypaniem piasku naprawdę mało daje a uwierz, że buggy jak będzie poskładany do kupy nawet się nie ugnie :D Kiedyś zrobiłem z 1" rur bodajże moje pierwsze gdzie uczyłem się jeszcze spawać i wytrzymało zderzenie z drzewem przy 60, dachowanie a po sprzedaży gość uderzył w clio na zakręcie i poza małymi wygięciami z przodu nic się nie stało czego nie można powiedzieć o clio :P . W każdym rogu z załamaniem będzie również wzmocnienie.
Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 13:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez Boris86 » 1 sty 2013, 14:29

Ja się podpytam o ten projekt rurowca.
Z jakich rur to spawasz? Jaka średnica? Jaka stal? Ciągnione bezszfowe czy zwykłe?
Liczyłes to w jakims programie na skręcanie, zginanie itd?
Silnik będzie załozony centralnie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2004, 23:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Ethil » 2 sty 2013, 19:51

Średnica 46,5 mm gr ścianki 2,2mm. Rura zwykła aluminiowana niektóre ze szwem inne bez.

Rama nie była liczona bo po prostu nie chciało mi się tego robić :) Z doświadczenia wiem jak to wszystko może się poskręcać gdzie są największe momenty gnące no i na co warto zwrócić uwagę podczas budowy. Jak wspominałem to nie mój pierwszy buggy a ostatni bez szwanku przeżył liczne drzewa i dach. A kolejny właściciel uderzył w clio i też buggy wyszło całe :D

Silnik będzie umieszczony lekko za przednią osią. Reszta gratów czyli zbiornik chłodnica itp będzie zamontowana z tyłu dla przynajmniej częściowego rozłożenia masy. Z większym obciążeniem na przód buggy jest bardziej zwrotne i lepiej się wspina na wzniesienia ale 4x4 w terenie jest słabsze przez lżejszy tył. Coś za coś.
Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 13:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez Ethil » 10 sty 2013, 17:16

A tu na zakończenie zawiesiłem silnik w ramie. Dalej nie wygląda to estetycznie ale cierpliwości :)

Obrazek
Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 13:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez mlody1921 » 10 sty 2013, 17:19

Pytanie mam czego silnik z przodu ?? od czego skrzynia ??

I czego silnik nie z tyłu i w poprzek ze skrzynią od K serii ??
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Ethil » 10 sty 2013, 17:37

mlody1921 napisał(a):Pytanie mam czego silnik z przodu ?? od czego skrzynia ??

Było napisane kilka postów wyżej :) Silnik z przodu bo buggy będzie raczej do wspinaczek a taki układ jest dużo lepszy już to przerabiałem. Masa i tak będzie w miarę rozłożona. Skrzynia od kfa tylko reduktor z samuraja wędruje do niej.

I czego silnik nie z tyłu i w poprzek ze skrzynią od K serii ??


Nie w poprzek bo uniemożliwia to podłączenie reduktora i mostów napędowych. Buggy musi być bardzo wysokie więc muszą być mosty. Przednia półoś z podporą będzie przedłużona i zablokowana. Może później wykorzysta się to po odpowiednim przełożeniu do wyciągarki. Tylna będzie napędzała reduktor. Zobaczymy jak się to spisze bo to duże obciążenie dla dyferencjału ale takie było najprostsze rozwiązanie.
W razie czego na składzie mam jeszcze 2 skrzynie :D
Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 13:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez mlody1921 » 10 sty 2013, 21:37

Mi sie wydaje że te półośki długo nie pożyja, wydaje mi sie że lepiej zrobić jak w każdym aucie silnik z przodu skrzynia, wał, most albo jak chłopaki w golfie 2 v8 silnik z tyłu
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Ethil » 11 sty 2013, 08:27

Wszystko spoko tylko koszt dopasowania innej skrzyni jest dla mnie zaporowy :) Wszytko wyjdzie w praniu. Najsłabszym elementem będzie przegub przy skrzyni biegów chyba, że dorobię wał z takim wieloklinem który podejdzie mi do skrzyni z kfa. Połączenie reduktora ze skrzynią może być najsłabszym elementem. Jednak jeszcze daleko mi do tego miejsca :)
Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 13:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez mlody1921 » 11 sty 2013, 12:40

A bez mostów sie nie obejdzie silnik ze skrzynią zamontuj w poptrzek z tyłu :D i bez kombinacji napęd na tyl :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Ethil » 11 sty 2013, 13:37

Właśnie napęd ma być na 4 :) I tylko dla tego są takie kombinacje :D Myślałem nad tym żeby dać z tyłu i z tą mocą każdy zakręt bokiem <diabełek> Ale po ostatnim buggy teraz interesuje mnie bardziej przeprawa i wspinaczka a mam u siebie idealne tereny do tego typu zabaw bo wszędzie w koło są kopalnie piasku pozostałe po budowie s8 :]
Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 13:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez mlody1921 » 11 sty 2013, 13:42

Jak coś padnie to mozna zrobic swapa na KIA sportage, silnik mazdy FE skrzynie przełożyc reduktor i most :D i z waga tego monstrum to wspinaczkowóz bylby niezly :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Matheus » 12 sty 2013, 09:58

a do FE jest nawet skrzynia montowana wzdłuż z napędem na 4koła <serduszka>
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 16:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Ethil » 12 sty 2013, 17:19

Ta ale prawie kompletnego kfa kupiłem za 300zł z podziękowaniem dla Kamila :) A stała u mnie rozbita BA z której wyprułem wszystko co mi było potrzebne :)
Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 13:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez Ethil » 29 sty 2013, 09:57

Ostatnio walczę z elektryka w buggy wszystko podłączone teoretycznie dobrze i nie odpala sprawdziłem błędy i wywaliło mi 77, Blokada jazdy wstecz Błędny sygnał. Co to jest? :D

Odpalił. Zamiana sterownika pomogła. Obstawiam że problem był z immo.

Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 13:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez dziadowy » 29 sty 2013, 12:36

Haha to żeś stworzył wariata dobrego. Czekam na efekt końcowy. I apropo madzi – pieknie chodzi i niepozornie wygląda, strasznie mi sie to podoba. Sporo wyświetleń Ci nabiłem na jutubie <rotfl> Pozdrawiam i powodzenia!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 18:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy