Strona 1 z 1

Mercedes CLK 320 V6 218 KM 98r

PostNapisane: 17 gru 2012, 13:43
przez jaskul
Cześć
Postanowiłem założyć wątek tu o jednym z moich aut ze względu na jego nietuzinkowość, poza tym forum użytkowników tego auta nie jest tak przyjazne jak mazda speed :)
Po okresie jazd autami typu Opel Tigra, Mazda 323C, Mazda 323F zachciało mi się odrobiny luksusu i postanowiłem zasmakować jazdy z gwiazdą. Nie oznacza to zerwania z Mazdą – w garażu pod prześcieradłem stoi MX-5 :)
Za to na codzień postanowiłem zakupić coś wygodnego, ładnego no i szybkiego.
Wybór padł na Mercedesa CLK koniecznie w wersji z silnikiem V6 o pojemności 3,2 litra. Wybór był dość mocno przemyślany są to samochody które kosztowały krocie w salonie – mój egzemplarz kosztował wg cennika w 1998 roku 265 tyś złotych, dziś jego ceny (używanych) są dużo bardziej przystępne, mechanika jest sprawdzona, koszty części nie przerażają. Wygląd ma charakterny, a jazda nim... poprostu trzeba spróbować.
Po przeszukaniu ogłoszeń i ofert nic ciekawego nie znalazłem. Te auta sprowadzane do nas są w większości w fatalnym stanie, poskładane z kilku i odpicowane do sprzedaży.
Po 3 miesiącach poszukiwań w czasie wakacji we wrześniu 2010 trafiła się okazja wyjazdu do Niemiec z kolegą, przejrzałem wiec ogłoszenia Niemieckie typując kilka egzemplarzy i pojechaliśmy.
Tam znalazłem swoje auto.
Srebrne CLK 320 w wersji Elegance z roku 1998 z wyposażeniem bardzo mi odpowiadającym* i co najważniejsze dla mnie auto było oryginalne. Żadnych dodatków tuningów ulepszeń itp.
Stan auta wykazywał na normalną bezwypadkową eksploatację, przebieg 230 tyś km. Sprzedawał je drugi właściciel osoba nie za młoda – jak powiem że czarnoskóry lekarz to nikt nie uwierzy ale tak było <rotfl> a jak dodam że teraz jeździ nim nauczyciel to tym bardziej zaczyna przypominać to tekst handlarzy <rotfl>
Zakup, powrót do domu z bananem na twarzy :)
U nas przerejestrowanie – ech duży silnik = duża akcyza.
No i przegląd pozakupowy z wymianą wszystkich elementów wykazujących na zuzycie.
Wszystkie filtry i oleje jakiś puszczający simering, serwis ASB, hamulce, drażek kierowniczy oraz pasek klinowy z rolkami i kołem pasowym.
Jeszcze LPG :D i jazda.
Koszty okazały się w sumie bardzo duże – przepłaciłem jakieś 30% od "średnich cen allegro" ale patrząc z perspektywy czasu warto było. Stałem się właścicielem jednego z ładniejszych CLK 320 w naszym kraju. Nie pasuje on pod opisy naszych handlarzy z allegro tam są same egzemplarze kolekcjonerskie w cenach mniejszych niż w Niemczech, ze śladowym przebiegiem np. 100 tyś km itd itp. Wyglądające pięknie na obrazku – rzeczywistość bardzo rozczarowuje.
I tak 3 rok jeżdżę autem z gwiazdą na masce.
Przez ten okres miałem jedną awarię – popsuła się pompa wody. Pozatym jest to auto zupełnie niezawodne i bezawaryjne.
Jego stan został doceniony przez dziennikarza motoryzacyjnego dzięki któremu mój egzemplarz posłużył jako inspiracja i tło do artykułu umieszczonego na onecie – Tam są jego fotki.
http://moto.onet.pl/1667263,1,mercedes- ... node=18883
Przebieg rośnie w chwili obecnej na liczniku mam 258 tyś km całkowicie autentyczne i realne jak na auto które ma 14 lat. Silnik nie wykazuje żadnych śladów zużycia, nie bierze oleju itp.
Tak więc ... bez gwiazdy nie ma jazdy :)
Czasem to powiedzenie modyfikuję wyprowadzając z garażu MXa, że bez mazdy też nie ma jazdy.

* Wyposażenie.
Silnik 3200 V6 – 218 km Pakiet ELEGANCE
ASB – z możliwością ręcznego przełączania biegów.
Klimatyzacja dwustrefowa
Szyberdach elektryczny
Parktronic
ESP
Skórzana jasna tapicerka
Podgrzewane Fotele
Elektryczna roleta tylnej szyby
Fotochromatyczne lusterka
Zagłówki składane automatycznie
Otwieranie tylnej klapy z pilota
Domykanie szyb
Koła letnie 225/45/17 – oryginał mercedes
Koła zimowe 205/55/16 – oryginał mercedes
I wiele innych dodatków które w Mercedesie należą do standartu w pakiecie Elegance wiec wymienianie ich nie ma sensu :)
Przyszłość – utrzymanie auta w oryginale i w dobrym stanie technicznym.

Re: Mercedes CLK 320 V6 218 KM 98r

PostNapisane: 18 gru 2012, 15:23
przez JohnnyB
Piękne auto,
Ideał ergonomii jak dla mnie, zresztą jak każdy mercedes z tego okresu.
Sam mocno takiego szukałem, ale nie starczyło budżetu.......szkoda że nie dozbierałem :–).

Pilnować czy korozja nie zjada i jeździć :–)

PostNapisane: 18 gru 2012, 19:23
przez ravo
Piękne i ciekawe autko, chciałbym mieć takie autko jako dupowóz jak chce sobie ciszej i wygodniej pojechać :) dobry wybór <spoko>

PostNapisane: 18 gru 2012, 19:25
przez GRU
ravo napisał(a):Piękne i ciekawe autko, chciałbym mieć


A kto by nie chciał :D Gratulacje :) Bez gwiazdy nie ma jazdy ;)

PostNapisane: 23 gru 2012, 10:08
przez jaskul
Dziekuję :)
Sprawdza się jako "dupowóz" znakomicie. Jako auto rodzinne też :D do pełni szczęścia brakuje tylnych drzwi – czyli MB CLS – ale to już inna bajka cenowa...
Takiego w chwili obecnej można kupić za 20 tyś PLN CLSa co najmniej 2-3 razy tyle. I koszty utrzymania są bez porównania. Tu większość rzeczy pasuje od C i E klasy które są niezwykle popularne.

PostNapisane: 23 gru 2012, 12:08
przez radzi89
Bardzo dobry silniczek, chyba najlepszy jaki był montowany w tym modelu. Mamy w domu nowsze CLK 350 i zawsze mi się gęba cieszy jak nim jadę :) Jedynie co to przeszkadzało nam miękkie zawieszenie i je trochę zmodernizowaliśmy :P

Wracając do Twojego auta bardzo fajny egzemplarz i przyjazny środeczek :)

Re: Mercedes CLK 320 V6 218 KM 98r

PostNapisane: 9 sty 2013, 00:20
przez dadan
Gratuluje auto, w środku jest naprawde miło :) Brakuje chyba do pelni szczescia klimatronika, czy sprawdzałes moze spalanie na autostradzie? Przy większych predkosciach? Rozrzad jest na lancuchu czy pasek?

Re: Mercedes CLK 320 V6 218 KM 98r

PostNapisane: 10 sty 2013, 08:43
przez jaskul
Rozrząd jest na grubym podwójnym bezobsługowym łańcuchu.
Jeśli chodzi o spalanie to – LPG – dobra sekwencyjna instalacja.
Miasto – 14 litrów LPG, trasa 11-12 litrów.
Autostrada do 150 km/h podobnie, powyżej rośnie.
Raz pozwoliłem sobie pojechać A1 z tempomatem zapiętym na 180 km/h to 13 litrów przekroczyłem.
Ogólnie nie jest źle jak na taką moc i prędkości.
Jadąc nad morze razem z Fiatem Pandą zasilanym Pb zapłaciłem mniej za podróż.
Najfajniejsze jest to, że w aucie jest cicho i komfortowo można jechać 200 km/h słuchać radia rozmawiać nie czując prędkości i łatwo zostać płatnikiem budżetu...
Dla porównania Mazda 323f po mieście paliła mi 11 litrów LPG wiec tu jest o 3 wiecej...

PostNapisane: 10 sty 2013, 10:30
przez Seraf
Fajne autko, klasycznei jak na ten silnik to faktycznie spalanie nie przeraża :D

PostNapisane: 12 sty 2013, 16:36
przez KiRi
Cudowny samochodzik.

Zawsze ciekawiło mnie w jaki sposób właściciele takich samochodów, napędzanych TAKIMI silnikami, są w stanie opanować wzwód ruszając z każdego skrzyżowania :D

PostNapisane: 14 sty 2013, 14:37
przez jaskul
hmmm chyba nie załapałem o co chodzi...
Niem mam żadnego problemu z fizjologią :P

Re: Mercedes CLK 320 V6 218 KM 98r

PostNapisane: 16 sty 2013, 19:00
przez jarsoN
Na moje to chodziło mu, ze podczas przyśpieszenia mu się namiot robi w spodniach <lol>

Re: Mercedes CLK 320 V6 218 KM 98r

PostNapisane: 7 lut 2013, 15:50
przez jaskul
Bez przesady aż takich doznań nie zapewnia :).

Re: Mercedes CLK 320 V6 218 KM 98r

PostNapisane: 20 mar 2013, 15:39
przez jaskul
Mój Mercedes będzie sprzedawany. Myślę że jest to bardzo ładnie utrzymany, bezwypadkowy egzemplarz. Nie wymagający wkładu finansowego.
viewtopic.php?f=78&t=151771

PostNapisane: 29 mar 2013, 13:22
przez jaskul
W związku z moim pierwszym zdaniem napisanym w tym wątku – jestem zmuszony przenieść tu wszelkie informacje z forum CLK. Tam pewnie znikną.
Jest to opis wraz z "książką serwisową":
Dama wyprodukowana w 1998 roku wersja Elegance. VIN WDB2083651F065920
Jestem jej 3 włascicielem – dwóch Niemców i ja.
Auto kupiłem osobiście bezpośrednio od Niemieckiego właściciela – nie dotknął go żaden Turek czy nasz handlarz ani tjuner. Auto jest bezwypadkowe, wszystkie elementy są oryginalne.
Bezpośrednio po zakupie październik 2010 przy przebiegu 234 000 km oddałem go do zaprzyjaźnionego serwisu gdzie wymieniłem wszystkie elementy mające ślady zużycia.
Wszystkie filtry włącznie z filtrem paliwa, wszystkie płyny i oleje (silnik, wspomaganie, hamulce, chłodnica itp.)
Serwis ASB – olej, uszczelka, filtr, gniazdo.
Wymiana paska wielorowkowego wraz ze wszystkimi rolkami i kołem pasowym.
Wymiana 12 świec na Beru platinium.
Wymiana Drążków układu kierowniczego wraz z amortyzatorem skrętu i ustawieniem geometrii.
Wymiana czujnika położenia wału.
Wymiana hamulców przód tył tarcze i klocki (TRW, Brembo)
Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia.
Dzięki takiej inwestycji (około 5 tyś PLN) Mercedes odwdzięcza się bezproblemową eksploatacją.

Październik 2010
Założenie instalacji sekwencyjnej LPG – wlew pod klapka benzyny, zbiornik 60 litrów w miejsce koła, włącznik pod klapką popielniczki, pojedyńcze wtryskiwacze pod osłoną silnika Instalacja jest jakby jej nie było

wiosna 2011 – zakup 4 nowych opon letnich 225/45/17

Serwis 249 000 km
Olej Mobil 10W 40, filtr oleju, filtr powietrza filtr kabiny. Wymiana simeringów silnika przy filtrze i podgrzewaczu oleju oraz kole pasowym na oryginały. Serwis klimatyzacji.
Zaprawki lakiernicze.

255000 km Awaria – uszkodzenie pompy wody – wymiana na nową

wrzesień 2012 – sesja fotograficzna do artykułu – http://moto.onet.pl/1667263,1,mercedes- ... tykul.html
Auto nie było do tego wogóle przygotowane – po prostu przyjechałem z pracy do domu, przyjechał pan obejrzał, przejechał się, fotki zrobił.
Dziennikarz nie dowierzał, że 14 letnie auto o takim przebiegu może być w takim stanie mechanicznym i wizualnym.

260000 km – wymiana tulei drążka stabilizatora – Febi. Zakup 2 nowych opon zimowych 205/55/16

Oraz rozkodowanie VIN
VEHICLE TYPE: Car
MODEL NAME: CLK 320
ENGINE: 112940 30 310163
TRANSMISSION: 722607 01 169297
ORDER NUMBER: 0821430118
LIGHTS: HELLA
INTERIOR COLOR: 215A
PAINTS: 744
RETARDER: 1 981021
DELIVERY DATE: 21/10/98
PRODUCTION ORDER REFERENCE: N
200A LEATHER

220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)

249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR

260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID – ELIMINATION

273 TELEPHONE PRE-INSTALLATION D-NET MOBILE

304 ODDMENTS TRAY, FRONT WITH SOCKET

345 RAIN SENSOR

354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET

414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION

423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION

441 ADJUSTABLE STEERING COLUMN

540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW

543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-

580 AIR CONDITIONING

611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS

648 INVALID/L.A.WHEELS 6-HOLE: FR. 7X16 / REAR 8X16

673 HIGH-CAPACITY BATTERY

682 FIRE EXTINGUISHER

756 RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS

809 AEJ 06/1/M/X

873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS

875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM

910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)

955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE

988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL

W ogłoszeniu znajduje sie dużo aktualnych zdjęć auta:
viewtopic.php?f=78&t=151771

Re: Mercedes CLK 320 V6 218 KM 98r

PostNapisane: 18 mar 2014, 13:04
przez Floyd
W mojej rodzinie również jest identyczny samochód (3.2 Avantgarde) też srebrny.
Ojciec jeździł nim 5 lat (przez ten czas zrobił 201 tysięcy (auto teraz ma 384 tysiące)

Jedyne awarie :czujnik położenia wału padł i wymiana szczotek w alternatorze ( w tym miejscu nadmienię, że te dwie usterki razem z robocizną kosztowały mnie mniej niż jedna obudowa rozrządu do Madzi w ASO) hahaha

No i tak się stało, że właśnie w zeszłym tygodniu oddałem swoją Mazdę 626 bratu i odkupiłem od Ojca tego Mercedesa. <serduszka>

Przyjemne auto polecam, ma niestety trochę problem z rdzą. Jeździ jak przyklejone

I taka uwaga, w tych rocznikach nie było na 99% ESP tylko ASR a to nie to samo ;)