Tytułem wstępu autko Ford Probe I-gen z roku 91 silnik F2T produkcji mazdy. Wszystkie elementy "tuningowe" łącznie z projektami i wykonaniem customowej elektronik zostało zrobione lub zamontowane przeze mnie w garażu (tudzież przy biurku
SILNIK I UKŁAD PALIWOWY:
– 2.2 GT turbo
– wtryskiwacze 330cc (przez moment były 440cc ale z uwagi na awarie jednej sztuki powróciłem do serii)
– pompa Walbro 255l/h
-sprzęgło + docisk Sachs (seria ale w razie potrzeby jest pomysł jak wzmocnić te dwa elementy)
– instalacja mokrego podtlenku firmy NX (Nitrous Exxpres) maksymalny strzał z podtlenku +150kM
UKŁAD DOLOTOWY:
– filtr grzybkowy (zolty bo podobno zółte dają najwięcej koni
– seryjne turbo IHI RHB5-VJ11 (turbinka trochę mala ale doładowanie podniesiono z 0,5 do 1 bara wiec można tak jeździć
– intercooler 450/300/76mm
– bov dwutloczkowy do 2 bar (chińczyk robiony na wzór Forge)
– cały dolot wykonany z alu łączenia silikonowe firmy autobahn 88
– natrysk N2O na intercooler (dla ewentualnego dochłodzenia intercoolera )
UKLAD WYDECHOWY:
– 2,5" downpipe kwasowka
– 2,5" reszta wydechu z kwasowki
ELEKTRONIKA I ELEKTRYKA (wszystkie elementy dodatkowe zaprojektowałem i wykonałem samodzielnie) :
– mój własny chip (zdjęcie boost cut zmiana map paliwa i zapłonu )
– shift light (customowy sterownik)
– procedura startowa (customowy sterownik)
– flat shift (customowy sterownik)
– wskaźnik zintegrowany boost,egt x2,temperatura oleju,ciśnienie oleju oraz boost controller (w najbliższym czasie wskaźnik ten zostanie zastąpiony wskaźnikiem opartym o nawigacje i technologie bluetooth)
-sterownik Instalacji NX o mocno rozbudowanych możliwościach konfiguracyjnych (jeszcze nie zakończyłem prac na tym urządzeniem zostanie zamontowane jak tylko prace dobiegną końca )
-kontrola trakcji (projekt rozpoczęty ale pewnie trochę czasu upłynie zanim go dokończę wiec na razie nie jest funkcjonalny )
-dodatkowa instalacja wymuszająca obieg w chłodnicy oleju skrzyni biegów
-płytka wykonawcza boost controllera wraz z zaworkiem n75
-nowa wiązka zasilająca pompę paliwa
ZAWIESZENIE:
– nowe amortyzatory gazowe (zastąpiły seryjne niestety musiałem pozbyć się sterowania twardością zawieszenia które było w seryjnych amorach )
– sprężyny Weitec – 35mm
– opony Toyo r888
– felgi od forda probe 2-gen
UKŁAD HAMULCOWY:
– standardowej wielkości nacinane i nawiercane tarcze przód, tyl standard
jest parę koncepcji hamulców (mam w domu hamulce od 3000GT jeśli będę miał wenę i czas to może to zmontuje razem
WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
– seria i tak ma pozostać
WNĘTRZE:
– fotele kubełkowe Mirco XXL
– kierownica sport Momo
– pasy szelkowe 3 punktowe (chce je wymienić na pasy 4 punktowe Takata)
– zmieniony panel przy lusterku (zmiany na zdjęciach) jego rolą jest włączanie rożnych elementów dodatkowych jak instalacja podtlenku azotu, grzanie
butli , włącznik pompy obiegowej chłodnicy oleju skrzyni biegów itp
No i kilka zdjęć :
Wnętrze i jego elementy podczas prac


wnętrze po zakończeniu prac



silnik


Na drugim zdjęciu widać w prawym górnym rogu zaworek do EBC (electronic boost controller) mniej więcej w środku solenoidy od podtlenku
wydech przed założeniem

downpipe (drugie zdjecie to seryjny downpipe vs downpipe 2,5")


natrysk N2O na intercooler

panel przy lusterku (przełączniki służą do uruchamiania poszczególnych funkcji (w momencie uruchomienia zapala się czerwona dioda)

a tak wygląda wspomniany zegarek wielofunkcyjny


i krótki filmik z testu jego następcy
wygląd zewnętrzny


Pozdrawiam