Strona 1 z 4

Nissan X-trail 2.2dci 4x4

PostNapisane: 1 paź 2012, 12:53
przez Barthez
Zgodnie z tradycją przedstawiam następcę hrvki.
Po długich poszukiwaniach Subaru Forestera zanabyłem Nissana X-traila ;)
trochę danych
rocznik: 2006
przebieg: w chwili zakupu 99800 – sam potwierdzałem dzwoniąc do serwisu a Austrii ;)
motorownia: 2184 ccm
paliwo: diesel
moc: 136KM, 304NM – to teoria a ile jest to jeszcze nie wiem
napęd: FWD, auto, Lock 4x4
skrzynia: manual 6B

wyposażenie:
klima automatyczna, radio ze zmieniarką 6CD, kierownica w skórze z guziczkami z prawa i lewa, tempomat, siedzonka w czarnej skórze, podgrzewane z przodu z elektryczną regulacją, xenony (oryginał), lampy przeciwmgielne przednie, przyciemniane szybki (oryginał), ESP, szyberdach, reszta jak w standardowym aucie

Po kupnie:
wymieniona żarówka w postojówce
naprawiony mechanizm składania siedzeń tylnych
wymieniony filtr powietrza (reszta filtrów pozamawiana)
wymienione pióra wycieraczek
montaż nawigacji (przed kierą)

w planach:
serwis olejowy (czekam na filtry) dawno done
oponki wranglery 225/70/16 zimowe są grandtreki
lift zawiasu +2cale w ramach potrzeb – done
spojler ori – done
montaż kompa UKP – done
wyciszenie – done

odległe plany
wywalenie dpf
chip tuning
porządne audio znaczy focal... – done
zmiana IC na "lepsiejszy" – done

Foty z ogłoszenia:
Obrazek

Obrazek

Pierwszy wypad do lasu:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

wiosenne foty 24.03.2013:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

edit 27.03.2013
Komp UKP jest już zainstalowany i działa :)
Obrazek

edit 13.04.2013
lift zawiasu +2''
było:
Obrazek
jest:
Obrazek

PostNapisane: 1 paź 2012, 13:07
przez bieski
Gratululacje <spoko>
Jednak zegary na środku mają swój plus :) Miejsca na nawi ekstra <spoko>

Zapomniałeś o sportowych pedałach :)

PostNapisane: 1 paź 2012, 13:21
przez Barthez
nakładki alu są w standardzie.
bieski napisał(a):Jednak zegary na środku mają swój plus

Przy pierwszej jeździe w nocy miałem wrażenie że świateł nie zapaliłem – tak trochę dziwnie ciemno przed kierą ;) – z navi już jest lepiej ;)

ps
3 godziny to montowałem – nie niszcząc ori uchwytu do navi ;)

Re: Nissan X-trail 2.2dci 4x4

PostNapisane: 1 paź 2012, 18:03
przez JohnnyB
Fajna fura,
To jest diesel od francuzów czy to jest konstrukcja Nissana ?
Znajomy miał tę drugą w Primerze i się była padła, męczarnia aby znaleźć głowicę itp. Chyba z pół roku składał ten motor później.

Ale w sumie całkiem dobre wozidło na dłuższe trasy i pewnie ludzko kosztowało jak na dość młody rocznik.

PostNapisane: 1 paź 2012, 21:51
przez Paweł
Jak w porównaniu do HR-V?

JohnnyB napisał(a):To jest diesel od francuzów czy to jest konstrukcja Nissana?

Jest szansa, że jeszcze trochę pojeździ, skoro przetrwał do tej pory. ;)

PostNapisane: 1 paź 2012, 22:41
przez Barthez
o ile w reniach narzekają mocno tak po zasięgnięciu lektury na forumie nysy – piszą "nie chcesz mieć problemów- kup 2.2dci" Dokładnie nie wiem, może że składane w japonii i tam klimat sprzyja czy może promieniowanie fukushimy – ludziska sobie to chwalą.

co do porównania...
podobieństwa: 4 koła, kierownica, wycieraczki z przodu, migacze

to kompletnie różne pojazdy, różniące się wszystkim.
silnik w Xie kopie między 2 a 3 tys (jak każdy TD) – niżej 2 gaśnie, powyżej 3 przestaje jechać
charakterystyka NA jest dużo lepsza – można było jechać pod górę na jałowym i nawet nie parsknęła (honda) no i się ładnie wkręcała powyżej 4k obr :D +dla hondy
za to buda w Xie obszerna (na czym mi bardzo zależało), jest komfortowo, przyjemnie – jak w pontonie, miękko, większe koła, lepszy napęd – mam na to wpływ czy fwd czy 4x4, nie rdzewieje, można podnieść trochę zawias. + dla nysy
X-trail to taki fajny, wygodny dvpowóz/tatusiowóz z możliwością wjazdu do lasu, czy pokonania zaspy.
Hrv – raczej fun car dla singla lub pary – kompletny brak miejsca z tyłu, symboliczny bagażnik (260l )

To m być auto do podróżowania, na hrvce nauczyłem się że kompromisy się nie sprawdzają, natomiast z racji wieku zaczynam powoli myśleć o nowej dyscyplinie sportu (dla emerytów) gdzie bym mógł się trochę w błocie popaplać ;)

PostNapisane: 2 paź 2012, 01:02
przez Paweł
Thx, ale jeszcze proszę sprawdź i powiedz ile ropy potrzebuje, żeby jechać.

P.S. Widzę, że podkładka przełożona. :)

PostNapisane: 2 paź 2012, 11:50
przez Barthez
noo – baa...
ale to stara podkładka z poprzednim logo :>

co do spalania – w trakcie pomiarów:
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/50921

na trasie około 6l/100 w mieście 8-10 w terenie no limit :P

PostNapisane: 2 paź 2012, 12:05
przez Michał88
Coraz większe kupujesz te hardtopy do mx'a ;)
Ładny Nissanek, oby długo służył. Przerażają mnie te zegary na środku :P

PostNapisane: 3 paź 2012, 00:06
przez onyx
Dobre auto :) Chociaż ja bym wolał Patrola :P

Silnik to ewolucja pancernego 2.2Di Nissana. Od francuzów dostał common rail i turbo z VNT, z efektów chipowania będziesz zadowolony :)

PostNapisane: 3 paź 2012, 09:17
przez radzi89
Gratulacje, w końcu coś upolowałeś <spoko>

Z zewnątrz bardzo fajne autko, w środku jednak dramatem są te zegary :P Nigdy nie zacznie mi się to podobać, w Mini mieliśmy podobnie jednak, tam przed kierownicą był chociaż obrotomierz więc jakaś namiastka zegarów istniała :P

PostNapisane: 4 paź 2012, 15:55
przez nemi
Całkiem znośnie wygląda, a mówiłeś, że taki kanciak :P. Zegary faktycznie dziwnie są umieszczone. Jakiś czas temu jechałem jakąś taksówką (chyba Primerą) i mogłem sobie swobodnie obserwować poczynania kierownika z tylnej kanapy <lol>.
Wciąż nie umiem znaleźć sensu w ich umieszczeniu, ale cóż... Nie wszystko muszę rozumieć :).

Także gratulacje :D.

PostNapisane: 11 paź 2012, 19:21
przez D4NI3L
na te nasze drogi to w sam raz auto :)

nismo bardzo fajne <spoko>

Mateusz napisał(a):trochę go ubłoć i będzie piękny

<lol>
znając bartheza to nie problem


bezawaryjności życzę!!!

PostNapisane: 22 paź 2012, 10:23
przez Barthez
Mateusz napisał(a):trochę go ubłoć i będzie piękny

czekam na odpowiednie opony, bo te które mam nie mogą nawet dorzucić błota do dachu ;)

a tak przy okazji ciepłego weekendu...

Część 1 – wyciszenie bagażnika
Po pierwszych 2tys km mój poziom irytacji na szumy, stuki i inne dźwięki dochodzące z bagażnika osiągnął apogeum.
NIestety inżynierowie Nissana założyli, że goła blacha jest wystarczającym elementem wygłuszającym.

Obrazek

Obrazek

Po rozebraniu (ognisk rdzy na szczęście nie znalazłem) usunąłem kurz, odtłuściłem i zabrałem się za wyklejanki.
Na pierwszy ogień użyłem maty bitumicznej dekarskiej (kupiona w castoramie) i po kawałku wykleiłem od środka i z wewnątrz nadkola i błotkik.
Obrazek
Następnie na górny element plastykowy (wokół szyby) od środka nakleiłem piankę 5mm, kupioną w sieci Komfort służącą do kładzenia pod panele/wykładziny używając kleju tapicerskiego typu butapren.
Obrazek

pustkę między blachami wypełniłem gąbką tapiserską 50mm + ponownie pianką 5mm wykleiłem plasytkową obudowę nadkola.
Obrazek

po zmontowaniu:
Obrazek

Druga strona podobnie:
Obrazek

Obrazek

Następnie dokładnie wykleiłem podłogę bagażnika matą bitumiczną
Obrazek

brzegi oraz fragmenty pionowe pod plastykami oraz podłogę ze ściankami pod kołem zapasowympianką 10mm.
Obrazek

Obrazek

Pomimo późnej pory zawsze mogłem liczyć na pomocną łapę ;)
Obrazek

niestety w niedzielny poranek było widać zmęczenie materiału u mojej pomocnicy :) , która ani myślała wyłazić z łóżka...
Obrazek

Następnego dzionka została do ogarnięcia klapa bagażnika. Standardowo: mata bitumiczna, gąbka 50mm + na maskownicę pianka 5mm.
Obrazek

Po poskładaniu do kupy wygląda to tak:
Obrazek

Wykładzina widoczna no foto – położyłem dywanik aby mój szczeniaczek nie ślizgał się po bagażniku.

Idąc za ciosem zabrałem się za siedzisko tylne: Mata bitumiczna + pianka 10mm
Obrazek

Obrazek

Obrazek

I po zmontowaniu – no gotowo:
Obrazek

Po pierwszej jeździe... O ile szumy i stuki z tyłu zostały wyeliminowane (dyndające kable, jakaś stukająca śrubka) tak teraz wyraźnie słychać szumy w przedniej części kabiny.
Koszty i materiały:
Mata bitumiczna dekarska szerokość 30cm 128zł/rolkę 10m – zużycie około 5m2 (castorama)
Pianka pod wykładzinę "comfort" – 5mm (22zł/m2) – zużycie 3m2
Pianka pod wykładzinę "comfort" – 10mm (27zł/m2) – zużycie 3m2
Gąbka tapicerska 50mm (około 30zł/m2) – zużycie – 2m2
klej butapren – 0,7l około 40zł – zużycie 0,5l
pędzelek – 3zł
Czas pracy – cała sobota do 23 + niedziela od 11 do 16

PostNapisane: 22 paź 2012, 11:08
przez Sabat
<spoko>
pytanie , bo podobno zapach tej maty bitumicznej nie jest szczególny zwłaszcza w ciepłe dni.
Nie przeszkadza?
i kiedy Gród Gryfa odwiedzicie? :)

PostNapisane: 22 paź 2012, 11:18
przez Barthez
mata bitumiczna (przynajmniej, której używam) jest bezwonna ;) a kilka aut przecież wyciszałem.
na razie czuć butapren ale dziś rano już tragedii nie było.

PostNapisane: 22 paź 2012, 11:35
przez Fans
Super furka! Kolor czarny + skórka czarna – miodzio! Dopiero teraz zobaczyłem ten wątek. Prawie taka sama jak moich rodziców. Moich rodziców nissan jest 2 lata starszy, bo 2004r., silnik ten sam 2.2dci., brak nakładek na lusterka, na pedały. Za to ma rurę z przodu i halogeny.
Bardzo fajna furka! Życzę zadowolenia z jazdy.

PostNapisane: 24 paź 2012, 18:12
przez Barthez
Mateusz napisał(a):trochę go ubłoć i będzie piękny

byłem na spacerku z pieskiem nad jeziorkiem ...
wyciągałem z błota audika a4.... quatro <rotfl>
Obrazek

PostNapisane: 24 paź 2012, 18:21
przez Fasola
Nieźle wygląda :D, oby ten motor Ci nie padł <spoko>

PostNapisane: 24 paź 2012, 18:25
przez Fans
Barthez napisał(a):
Mateusz napisał(a):trochę go ubłoć i będzie piękny

byłem na spacerku z pieskiem nad jeziorkiem ...
wyciągałem z błota audika a4.... quatro <rotfl>
Obrazek


ostro dałeś po garach! wygląd zajefany!