Nissan X-trail 2.2dci 4x4
Zgodnie z tradycją przedstawiam następcę hrvki.
Po długich poszukiwaniach Subaru Forestera zanabyłem Nissana X-traila
trochę danych
rocznik: 2006
przebieg: w chwili zakupu 99800 – sam potwierdzałem dzwoniąc do serwisu a Austrii
motorownia: 2184 ccm
paliwo: diesel
moc: 136KM, 304NM – to teoria a ile jest to jeszcze nie wiem
napęd: FWD, auto, Lock 4x4
skrzynia: manual 6B
wyposażenie:
klima automatyczna, radio ze zmieniarką 6CD, kierownica w skórze z guziczkami z prawa i lewa, tempomat, siedzonka w czarnej skórze, podgrzewane z przodu z elektryczną regulacją, xenony (oryginał), lampy przeciwmgielne przednie, przyciemniane szybki (oryginał), ESP, szyberdach, reszta jak w standardowym aucie
Po kupnie:
wymieniona żarówka w postojówce
naprawiony mechanizm składania siedzeń tylnych
wymieniony filtr powietrza (reszta filtrów pozamawiana)
wymienione pióra wycieraczek
montaż nawigacji (przed kierą)
w planach:
serwis olejowy (czekam na filtry) dawno done
oponki wranglery 225/70/16 zimowe są grandtreki
lift zawiasu +2cale w ramach potrzeb – done
spojler ori – done
montaż kompa UKP – done
wyciszenie – done
odległe plany
wywalenie dpf
chip tuning
porządne audio znaczy focal... – done
zmiana IC na "lepsiejszy" – done
Foty z ogłoszenia:
Pierwszy wypad do lasu:
wiosenne foty 24.03.2013:
edit 27.03.2013
Komp UKP jest już zainstalowany i działa
edit 13.04.2013
lift zawiasu +2''
było:
jest:
Po długich poszukiwaniach Subaru Forestera zanabyłem Nissana X-traila
trochę danych
rocznik: 2006
przebieg: w chwili zakupu 99800 – sam potwierdzałem dzwoniąc do serwisu a Austrii
motorownia: 2184 ccm
paliwo: diesel
moc: 136KM, 304NM – to teoria a ile jest to jeszcze nie wiem
napęd: FWD, auto, Lock 4x4
skrzynia: manual 6B
wyposażenie:
klima automatyczna, radio ze zmieniarką 6CD, kierownica w skórze z guziczkami z prawa i lewa, tempomat, siedzonka w czarnej skórze, podgrzewane z przodu z elektryczną regulacją, xenony (oryginał), lampy przeciwmgielne przednie, przyciemniane szybki (oryginał), ESP, szyberdach, reszta jak w standardowym aucie
Po kupnie:
wymieniona żarówka w postojówce
naprawiony mechanizm składania siedzeń tylnych
wymieniony filtr powietrza (reszta filtrów pozamawiana)
wymienione pióra wycieraczek
montaż nawigacji (przed kierą)
w planach:
serwis olejowy (czekam na filtry) dawno done
oponki wranglery 225/70/16 zimowe są grandtreki
lift zawiasu +2cale w ramach potrzeb – done
spojler ori – done
montaż kompa UKP – done
wyciszenie – done
odległe plany
wywalenie dpf
chip tuning
porządne audio znaczy focal... – done
zmiana IC na "lepsiejszy" – done
Foty z ogłoszenia:
Pierwszy wypad do lasu:
wiosenne foty 24.03.2013:
edit 27.03.2013
Komp UKP jest już zainstalowany i działa
edit 13.04.2013
lift zawiasu +2''
było:
jest:
Ostatnio edytowano 29 sty 2014, 13:12 przez Barthez, łącznie edytowano 6 razy
nakładki alu są w standardzie.
Przy pierwszej jeździe w nocy miałem wrażenie że świateł nie zapaliłem – tak trochę dziwnie ciemno przed kierą – z navi już jest lepiej
ps
3 godziny to montowałem – nie niszcząc ori uchwytu do navi
bieski napisał(a):Jednak zegary na środku mają swój plus
Przy pierwszej jeździe w nocy miałem wrażenie że świateł nie zapaliłem – tak trochę dziwnie ciemno przed kierą – z navi już jest lepiej
ps
3 godziny to montowałem – nie niszcząc ori uchwytu do navi
Fajna fura,
To jest diesel od francuzów czy to jest konstrukcja Nissana ?
Znajomy miał tę drugą w Primerze i się była padła, męczarnia aby znaleźć głowicę itp. Chyba z pół roku składał ten motor później.
Ale w sumie całkiem dobre wozidło na dłuższe trasy i pewnie ludzko kosztowało jak na dość młody rocznik.
To jest diesel od francuzów czy to jest konstrukcja Nissana ?
Znajomy miał tę drugą w Primerze i się była padła, męczarnia aby znaleźć głowicę itp. Chyba z pół roku składał ten motor później.
Ale w sumie całkiem dobre wozidło na dłuższe trasy i pewnie ludzko kosztowało jak na dość młody rocznik.
..::Born To Rise Hell::..
Jak w porównaniu do HR-V?
Jest szansa, że jeszcze trochę pojeździ, skoro przetrwał do tej pory. ;)
JohnnyB napisał(a):To jest diesel od francuzów czy to jest konstrukcja Nissana?
Jest szansa, że jeszcze trochę pojeździ, skoro przetrwał do tej pory. ;)
the right man in the wrong place...
o ile w reniach narzekają mocno tak po zasięgnięciu lektury na forumie nysy – piszą "nie chcesz mieć problemów- kup 2.2dci" Dokładnie nie wiem, może że składane w japonii i tam klimat sprzyja czy może promieniowanie fukushimy – ludziska sobie to chwalą.
co do porównania...
podobieństwa: 4 koła, kierownica, wycieraczki z przodu, migacze
to kompletnie różne pojazdy, różniące się wszystkim.
silnik w Xie kopie między 2 a 3 tys (jak każdy TD) – niżej 2 gaśnie, powyżej 3 przestaje jechać
charakterystyka NA jest dużo lepsza – można było jechać pod górę na jałowym i nawet nie parsknęła (honda) no i się ładnie wkręcała powyżej 4k obr +dla hondy
za to buda w Xie obszerna (na czym mi bardzo zależało), jest komfortowo, przyjemnie – jak w pontonie, miękko, większe koła, lepszy napęd – mam na to wpływ czy fwd czy 4x4, nie rdzewieje, można podnieść trochę zawias. + dla nysy
X-trail to taki fajny, wygodny dvpowóz/tatusiowóz z możliwością wjazdu do lasu, czy pokonania zaspy.
Hrv – raczej fun car dla singla lub pary – kompletny brak miejsca z tyłu, symboliczny bagażnik (260l )
To m być auto do podróżowania, na hrvce nauczyłem się że kompromisy się nie sprawdzają, natomiast z racji wieku zaczynam powoli myśleć o nowej dyscyplinie sportu (dla emerytów) gdzie bym mógł się trochę w błocie popaplać
co do porównania...
podobieństwa: 4 koła, kierownica, wycieraczki z przodu, migacze
to kompletnie różne pojazdy, różniące się wszystkim.
silnik w Xie kopie między 2 a 3 tys (jak każdy TD) – niżej 2 gaśnie, powyżej 3 przestaje jechać
charakterystyka NA jest dużo lepsza – można było jechać pod górę na jałowym i nawet nie parsknęła (honda) no i się ładnie wkręcała powyżej 4k obr +dla hondy
za to buda w Xie obszerna (na czym mi bardzo zależało), jest komfortowo, przyjemnie – jak w pontonie, miękko, większe koła, lepszy napęd – mam na to wpływ czy fwd czy 4x4, nie rdzewieje, można podnieść trochę zawias. + dla nysy
X-trail to taki fajny, wygodny dvpowóz/tatusiowóz z możliwością wjazdu do lasu, czy pokonania zaspy.
Hrv – raczej fun car dla singla lub pary – kompletny brak miejsca z tyłu, symboliczny bagażnik (260l )
To m być auto do podróżowania, na hrvce nauczyłem się że kompromisy się nie sprawdzają, natomiast z racji wieku zaczynam powoli myśleć o nowej dyscyplinie sportu (dla emerytów) gdzie bym mógł się trochę w błocie popaplać
noo – baa...
ale to stara podkładka z poprzednim logo
co do spalania – w trakcie pomiarów:
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/50921
na trasie około 6l/100 w mieście 8-10 w terenie no limit
ale to stara podkładka z poprzednim logo
co do spalania – w trakcie pomiarów:
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/50921
na trasie około 6l/100 w mieście 8-10 w terenie no limit
Coraz większe kupujesz te hardtopy do mx'a
Ładny Nissanek, oby długo służył. Przerażają mnie te zegary na środku
Ładny Nissanek, oby długo służył. Przerażają mnie te zegary na środku
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
-
like a shadow
- Od: 13 maja 2008, 16:22
- Posty: 2161 (14/6)
- Skąd: Krk / Ostr
- Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89
Gratulacje, w końcu coś upolowałeś
Z zewnątrz bardzo fajne autko, w środku jednak dramatem są te zegary Nigdy nie zacznie mi się to podobać, w Mini mieliśmy podobnie jednak, tam przed kierownicą był chociaż obrotomierz więc jakaś namiastka zegarów istniała
Z zewnątrz bardzo fajne autko, w środku jednak dramatem są te zegary Nigdy nie zacznie mi się to podobać, w Mini mieliśmy podobnie jednak, tam przed kierownicą był chociaż obrotomierz więc jakaś namiastka zegarów istniała
Całkiem znośnie wygląda, a mówiłeś, że taki kanciak . Zegary faktycznie dziwnie są umieszczone. Jakiś czas temu jechałem jakąś taksówką (chyba Primerą) i mogłem sobie swobodnie obserwować poczynania kierownika z tylnej kanapy .
Wciąż nie umiem znaleźć sensu w ich umieszczeniu, ale cóż... Nie wszystko muszę rozumieć .
Także gratulacje .
Wciąż nie umiem znaleźć sensu w ich umieszczeniu, ale cóż... Nie wszystko muszę rozumieć .
Także gratulacje .
na te nasze drogi to w sam raz auto
nismo bardzo fajne
znając bartheza to nie problem
bezawaryjności życzę!!!
nismo bardzo fajne
Mateusz napisał(a):trochę go ubłoć i będzie piękny
znając bartheza to nie problem
bezawaryjności życzę!!!
Mateusz napisał(a):trochę go ubłoć i będzie piękny
czekam na odpowiednie opony, bo te które mam nie mogą nawet dorzucić błota do dachu
a tak przy okazji ciepłego weekendu...
Część 1 – wyciszenie bagażnika
Po pierwszych 2tys km mój poziom irytacji na szumy, stuki i inne dźwięki dochodzące z bagażnika osiągnął apogeum.
NIestety inżynierowie Nissana założyli, że goła blacha jest wystarczającym elementem wygłuszającym.
Po rozebraniu (ognisk rdzy na szczęście nie znalazłem) usunąłem kurz, odtłuściłem i zabrałem się za wyklejanki.
Na pierwszy ogień użyłem maty bitumicznej dekarskiej (kupiona w castoramie) i po kawałku wykleiłem od środka i z wewnątrz nadkola i błotkik.
Następnie na górny element plastykowy (wokół szyby) od środka nakleiłem piankę 5mm, kupioną w sieci Komfort służącą do kładzenia pod panele/wykładziny używając kleju tapicerskiego typu butapren.
pustkę między blachami wypełniłem gąbką tapiserską 50mm + ponownie pianką 5mm wykleiłem plasytkową obudowę nadkola.
po zmontowaniu:
Druga strona podobnie:
Następnie dokładnie wykleiłem podłogę bagażnika matą bitumiczną
brzegi oraz fragmenty pionowe pod plastykami oraz podłogę ze ściankami pod kołem zapasowympianką 10mm.
Pomimo późnej pory zawsze mogłem liczyć na pomocną łapę
niestety w niedzielny poranek było widać zmęczenie materiału u mojej pomocnicy , która ani myślała wyłazić z łóżka...
Następnego dzionka została do ogarnięcia klapa bagażnika. Standardowo: mata bitumiczna, gąbka 50mm + na maskownicę pianka 5mm.
Po poskładaniu do kupy wygląda to tak:
Wykładzina widoczna no foto – położyłem dywanik aby mój szczeniaczek nie ślizgał się po bagażniku.
Idąc za ciosem zabrałem się za siedzisko tylne: Mata bitumiczna + pianka 10mm
I po zmontowaniu – no gotowo:
Po pierwszej jeździe... O ile szumy i stuki z tyłu zostały wyeliminowane (dyndające kable, jakaś stukająca śrubka) tak teraz wyraźnie słychać szumy w przedniej części kabiny.
Koszty i materiały:
Mata bitumiczna dekarska szerokość 30cm 128zł/rolkę 10m – zużycie około 5m2 (castorama)
Pianka pod wykładzinę "comfort" – 5mm (22zł/m2) – zużycie 3m2
Pianka pod wykładzinę "comfort" – 10mm (27zł/m2) – zużycie 3m2
Gąbka tapicerska 50mm (około 30zł/m2) – zużycie – 2m2
klej butapren – 0,7l około 40zł – zużycie 0,5l
pędzelek – 3zł
Czas pracy – cała sobota do 23 + niedziela od 11 do 16
pytanie , bo podobno zapach tej maty bitumicznej nie jest szczególny zwłaszcza w ciepłe dni.
Nie przeszkadza?
i kiedy Gród Gryfa odwiedzicie?
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Super furka! Kolor czarny + skórka czarna – miodzio! Dopiero teraz zobaczyłem ten wątek. Prawie taka sama jak moich rodziców. Moich rodziców nissan jest 2 lata starszy, bo 2004r., silnik ten sam 2.2dci., brak nakładek na lusterka, na pedały. Za to ma rurę z przodu i halogeny.
Bardzo fajna furka! Życzę zadowolenia z jazdy.
Bardzo fajna furka! Życzę zadowolenia z jazdy.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
ostro dałeś po garach! wygląd zajefany!
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości