Nissan X-trail 2.2dci 4x4

Postprzez Bart0n » 10 cze 2013, 18:06

To uniwersalny. Można kupić na allegro. Tyle ,że nie do każdego auta da się podłączyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Barthez » 10 cze 2013, 18:43

Nie da się do tych, w których nie występuje instalacja elektryczna ;)
Z wstępnych rozmów mailowych z producentem UKP też wynikało, że raczej prawidłowo działać nie będzie... a jednak dało radę

Niestety nie posiadam do X-Traila dokumentacji i nie wiem czy będą sygnały do pomiaru zużycia paliwa i prędkości. Z tego co kojarze to jest to silnik PSA (francuski) – może orientuje się Pan w jakich autach był jeszcze montowany? może w ten sposób uda się zdobyć dokumentacje


:]
Tak naprawdę to UKP działa tak od marca z krótką przerwą (dosłownie :P obluzowało się połączenie) do teraz.
Wskazania średniego spalania z normalnej mieszanej eksploatacji pokrywają się z wyliczeniami z tankowania tak do 0,2l/100km. Kalibrację prędkości robiłem do gps – odległość sprawdzałem po słupkach kilometrowych. Tankowania robiłem na jednej stacji podczas testów. Na trasie przy spokojnej długiej jeździe potrafi zaniżyć tak do 0,5l/100 i odwrotnie w mieście i w terenie tak do 0,5 zawyża. Już pisałem o tym problemie, ale potrzebują odczyt z oscyloskopu a ja takowego nie posiadam...
Samo urządzonko jest dosyć sprytne... potrafi liczyć czasy przyśpieszeń do danej prędkości, czas na 1/4, elastyczność itp. Po podłączeniu sondy szerokopasmowej ma możliwość odczytu AFR i wiele, wiele innych pierdułek ;) Szerzej o możliwościach: http://www.reveltronics.com/pl/produkty ... ladowy-ukp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Bart0n » 10 cze 2013, 18:54

Kiedyś widziałem aukcję tego, pisali właśnie ,ze nie działa ze wszystkimi samochodami, nawet wyszczególnili co auto musi mieć. Nie wiem czy np. nie musiał mieć jednego wtrysku z przewodem sygnałowym, w VAGach jest w każdym ale np. w DiTD podobno nie ma i nie szło tego założyć. Może to jakaś udoskonalona wersja i działa teraz lepiej. Poczytałem stronkę i w tej kasie rewelacja. Wyjdzie ~250zł na gotowo, a jakbym chciał do siebie zakładać pełny FIS to licznik, przestrajanie immo i cała rzeźba w gwnie, przynajmniej 6 stówek. Dużo z tym jest zabawy przy podłączaniu? Ten silnik co ty masz chyba jest jeszcze w Primerach i Almerze końcówki produkcji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Barthez » 10 cze 2013, 19:07

Da radę i w ditd.
do pomiaru zużycia potrzebujesz:
1) sygnał prędkości – w ditd jest na bank, licznik masz elektroniczny więc sygnał można ukraść z tego miejsca.
2) sygnał z w(y)trysku – albo z kabla przy cpu albo jak nie masz schematu to można wpiąć się za wtryskiem
ewentualnie 3) – (tak jak u mnie) – pomiar ciśnienia na CR

Bart0n napisał(a):Dużo z tym jest zabawy przy podłączaniu?

2 godzinki (na mrozie ;) ). Kwestia podłączenia prosta jak sikanie... problem ewentualnie może być z zamontowaniem wyświetlacza – ja np. nie miałem miejsca fabrycznego, więc kombinowałem z zaślepką od radia 1 din, która też nie pasowała.

Co do silnika. To co ja mam to chyba tylko w X... Blok 2.2 -tak, był w różnych ale były jakieś różnice w osprzęcie i mocach.
Wiem jednak, że zamiast dwumasy można zrobić konwersję na jednomas z tino. P&P ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Bart0n » 10 cze 2013, 19:37

A zrobiłeś u siebie obsługę czujnika ciśnienia doładowania? Fajna funkcja. Przeraża mnie wizja ściągania tylu plaściorów i przepychania kabli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Barthez » 14 cze 2013, 22:47

Bart0n napisał(a):A zrobiłeś u siebie obsługę czujnika ciśnienia doładowania? Fajna funkcja. Przeraża mnie wizja ściągania tylu plaściorów i przepychania kabli.

będzie doładowanie, afr i temp oleju ;) ale to kiedyś... jak będzie potrzebne ;)

ps
nemi się chwali spalaniem forda to i ja się pochwalę :P
Obrazek

Na pierwszy rzut oka to żadna rewelacja... ale należy uwzględnić kilka dodatkowych parametrów:
zimowe wielkie kapcie, aerodynamikę stodoły, jak i dodatkowe kręcenie tylnego wała...
No i trasa długości około 60km pokonana w obie strony, gdzie najdłuższa prosta (bez zakrętów, podjazdów i zjazdów) miała może z kilometr.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Barthez » 15 kwi 2014, 18:48

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez piwo » 15 kwi 2014, 21:43

te ostatnie miedzy drzewami trudne. malo co nie zawislo autko. fajnie to wyglada. :) troche chyba bardziej miekki zawias by sie przydal bo widac ze tylne kola dosc szybko sie odrywaly od piachu. tam jest stabilizator, bo tak wyglada jakby cos trzymalo zewnetrzne kolo i nie pozwalalo na wiekszy skok zawieszenia?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Barthez » 15 kwi 2014, 22:08

jest stabilizator... ale to nie jest terenówka :) jak na suva radzi sobie przyzwoicie

ostatnia minuta filmu – fakt – było hardcorowo... dobrze, że ma "blokade" (pomaga sobie hamulcami) bo 2 koła wisiały po przekątnej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez loockas » 15 kwi 2014, 22:25

No powiem Ci, że jak na suva, to wygląda to bardzo fajnie.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez oblivion » 16 kwi 2014, 10:14

Jak tam, wymodziłes coś z wnętrzem?
Fajny Tank ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Fans » 17 kwi 2014, 09:52

Super filmik!!
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez aneta0708 » 17 maja 2014, 20:37

Ładny filmik widze ze radzi sobie dzielnie w terenie :) przy ostatnim przejezdzie widac mały stresik <spoko> wazne ze daje niezła frajde
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 21:09
Posty: 64 (0/1)
Auto: Mazda 5 CR
Frota z błota
Jeep WJ itd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy