Ostatnio przypadkiem stałem się posiadaczem pierwszego w swoim życiu BMW – trafiło na E30 316i coupe. Jakoś nie planowałem zakupu ale skoro się trafiło to coś trzeba z niej zrobić.

Ciekawostki o aucie:
Wyprodukowane w 1989 roku. Miało jednego właściciela od nowości. Jeździła tylko po Niemieckich drogach więc zachowała się w bardzo fajnym stanie technicznym. Środek bardzo zadbany, głównie pewnie przez niewielki przebieg jak na tyle lat – 170 tys. km.
Buda ? Co ciekawe bardzo zdrowa. Oczywiście kilka ognisk korozji się znalazło ale to nie dramat. Jeden z forumowych kolegów (forum E30 ) ocenił to cudo jako "zajeb****sta".
Kolejną ciekawostką jest oryginalny lakier na każdym elemencie – jedynie zmieniony był przedni lewy błotnik, pewnie coś tam delikatnego się przydarzyło ale wszelkie wnęki i każdy inny element ma fabryczny lakier. Niestety widać to też po jego stanie – kolor fajny ale kompletnie wypłowiały.
Wyposażenie:
*Elektryczne szyby
*Elektryczne lusterka
*Elektryczny szyberdach
*Centralny zamek
*Fotele sportowe
*Audio premium BMW
*Sportowe zawieszenie M
*Sportowa kierownica skórzana
*Halogeny
*Shadow-line
Silnik M40B16, przynajmniej jeszcze przez jakiś czas bo prawdopodobnie lekko mnie poniesie w tej kwestii, dokładnie się nie wypowiadam – czas pokaże.
Plany ? :
*Nowe obszycie foteli
*Obszycie deski i podsufitki
*Pozbycie się wszelkiej korozji
*Nowy lakier
*Nowe koła
*Hamulce tarczowe na tył +nowe zaciski, tarcze i klocki
*Hamulce wentylowane na przód +nowe zaciski, tarcze i klocki
*Delikatne audio
*Black Hella
*Gleba
*Część zawiechy z poliuretanu
*Nowe lampki rejestracji
*Nowy wydech
*Kiera M tech II
*Lekkie mody wnętrza
*Dokładka IS
*Spoiler na tył
*Obrysówki US
*Sporo nowych elementów eksploatacyjnych i wizualnych...
Mam też nadzieję upolować kilka ciekawych rarytasów dla niej żeby była czymś jeszcze ciekawszym.
Tak oto wyglądała po zakupie i postawieniu na placu BMW Banzai ( zaprzyjaźniona firma handlująca częściami BMW) :


















Tak oto wygląda po kilku dniach w moim posiadaniu, w przygotowaniu do oddania w ręce blacharzy i lakiernika













Mam nadzieję, że z biegiem czasu, pracy, pieniędzy i pomocy przyjaciół stworzę z tego auta pięknego klasyka
Pozdrawiam. Rafał
[b]EDIT : 31.07.2012
Dzisiaj udało się poskładać całkowicie zawieszenie i hamulce. Trzeba jedynie dorobić przewody na tył ale tym zajmiemy się gdy już nowe serwo będzie wsadzone.
Przy wrzucaniu silnika zajmę się jeszcze przednimi wahaczami – nowe tuleje acentryczne i sworznie.
Wracając do tego co jest na dzień dzisiejszy to właśnie rozpoczął się kolejny etap
Przetransportowałem auto na lakiernię i od jutra zaczyna się walka z blacharką.
Kilka fotek










Co do mechaniki wsadzone :
Nowe piasty przód ( Optimal )
Nowe łożyska tył ( Febi Bilstein )
Nowe klocki (Meyle )
Nowe tarcze ( Meyle )
Nowe zaciski ( Ate )
Nowe linki ręcznego ( ASO )
Nowe tuleje tylnego zaiweszenia
Nowe łączniki i gumy stabilizatora (Lemforder)
Nowe podstawki sprężyn ( ASO )
Nowe poduszki amortyzatorów (Lemforder)
Nowe sprężyny ( FK )
Nowe amorki ( chwilowo Ta Technix, zamówione B8 ale trzeba czekać
Nowe osłony amorków (Sachs )
Nowe tarcze kotwiczne ( ASO )
Nowe śruby ( ASO )
Pozdrawiam, Rafał