Strona 1 z 6

Ford Probe (fs-de+t) mx6sc

PostNapisane: 22 sty 2012, 10:37
przez mx6sc
Chcę zaprezentować na forum kolejne moje autko które mimo że jest ze mną od ponad roku do tej pory pełniło rolę pożyczaka <glupek2> ale do rzeczy
Ford Probe rok prod. 1995 z silnikiem fs-de 2.0L z lpg
wyposażony standardowo czyli elektryka jak w mx-6 bez klimy
przebieg 290 tyś. km.
autko trafiło do mnie jako w pełni seryjne ale z racji mojej choroby i pasji wprowadziłem kilka zmian :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ostatni pomysł i troszkę fotek z realizacji czyli turbo fs ale taki na co dzień czyli małe doładowanie i lpg zostaje na pokładzie
planowane ciśnienie to max. 0.65 bara i zobaczymy co z tego wyjdzie <diabełek>
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Ford Probe mx6sc

PostNapisane: 23 sty 2012, 09:39
przez mx6sc
autko prawie poskładane więc troszkę opisu
downpipe 2,25 cala reszta wydechu dwa cale na dwóch tłumikach przelotowych
orurowanie ic 1,6 cala przed i za intercoolerem który pochodzi z mazdy bf gtx
za dawkę paliwa odpowiedzialne puki co jest fmu i bardziej wydajna pompa paliwowa
instalacja lpg to zwykła I gen (zobaczymy czy będzie dawała radę) dzisiaj pierwsze jazdy i zobaczymy jakie będą efekty

Re: Ford Probe mx6sc

PostNapisane: 23 sty 2012, 15:09
przez check.
zdeka druciarski ten projekt <faja>

Re: Ford Probe mx6sc

PostNapisane: 23 sty 2012, 15:24
przez mx6sc
heh w dwa dni bida wyjechała na ulice i nie było moim celem robić puki co polerki dekla ,chińskiego kol. wydechowego czy złączek ala samco auto dziś wyjechało zachowuje się w porządku turbinka okazała się w sam raz do takiego ciśnienia i teraz tylko pogody troszkę żeby dało radę śmigać
resztę prac sprzątanie pod maską itp za dwa tygodnie ford musi troszkę pojeździć pewnie powychodzi to i owo i wtedy zadbam o oprawę wizualną (przy wymianie silnika)
ale powiem że efekt mnie zaskoczył liczyłem na mniej :)

PostNapisane: 23 sty 2012, 17:04
przez check.
mx6sc napisał(a):heh w dwa dni bida wyjechała na ulice

i właśnie o to się rozchodzi.. bo takie doklejenie na szybkiego turbiny nie wróży nic dobrego.. raz,że nie wygląda.. dwa,że więcej później problemów niż przyjemności z użytkowania doładowanego silnika.
0,65 bara bym sobie odpuścił na fmu i z lpg 1 gen. :)

Re: Ford Probe mx6sc

PostNapisane: 23 sty 2012, 17:14
przez MIRU
jaka turbina ?? a lpg to gdzie będzie podawane ?? zaraz za filtrem ??

Re: Ford Probe mx6sc

PostNapisane: 23 sty 2012, 17:47
przez mx6sc
ihi vj11 z probka gt lpg przed przepustnicą i działa puki co zobaczę jak będzie dawał radę na co dzień
dzisiaj fordzik humor mi poprawił znacznie więc pożądany efekt osiągnięty w sobotę zajmę się wnętrzem czyli zegary w słupek no a dalej to czas pokaże

PostNapisane: 24 sty 2012, 19:48
przez noxes
hmmm projekt podoba mi się. Jak wrazenia z jazdy? Jakiego przyrostu mocy oczekujesz? Jeśli to nie problem porób więcej zdjęć z turbiną, IC, rozmieszczeniem rur itp. Konstrukcyjnie ford ma podobny przód do mazdy 626, a sam sie rozglądałem jak by tam turbo upchac i napotkałem problem z rurami do IC.

Re: Ford Probe mx6sc

PostNapisane: 24 sty 2012, 20:13
przez Dominator
Projekt bardzo interesujący, będę bacznie śledził temat <spoko>

PostNapisane: 24 sty 2012, 21:28
przez janiszzz_mx3
Auto na 1gen lpg to najprostrzy temat do uturbienia. W parowniku dorabiasz kompensacje, czyli wstawiasz kroćce w deklach po obu stronach i łączysz je z dolotem. I już :) Do 0,5bar powinno być dobrze. LPG podajesz mikserem lub blosem tuż przed przepustnicą.

Re: Ford Probe mx6sc

PostNapisane: 24 sty 2012, 23:59
przez mx6sc
janisz dobrze prawisz to prościzna tylko że mi chodzi o okreslenie ile zniesie fs więc ciśnie co dwa tygodnie będzie sukcesywnie rosło
wrażenia z jazdy ? jak bym się spodziewał że będzie tak miło to zrobił bym to dużo wcześniej
fotki wstawię jak się ogarnie troszkę bo burdel straszny pod maską
pozdrawiam marcin

PostNapisane: 25 sty 2012, 11:56
przez noxes
Ok to ja czekam na fotki. Jaki jest koszt realny uturbienia fs'a na używanych częsciach?

Re: Ford Probe (fs-de+t) mx6sc

PostNapisane: 26 sty 2012, 16:33
przez mx6sc
Puki co to cięzko mi koszta policzyć bo oprócz trójnika do doprowadzenia oleju i przewodu plus redukcję (65 pln.) i płynu plus olej to reszta pochodzi z przeglądu garażu (pozostałości po innych autkach) ale myślę że jeżeli ktoś by chciał w miarę tanio i bez strojenia (fmu) to koszt rzędu około 5 tyś z robocizną to max ale mogę się mylić
co do fotek to w niedzielę posprzątam pod maską to pocykam bo muszę jeszcze jedną część dolotu zrobić nową bo ta jest obrzydliwa i śmieszna <glupek2> wynik wielu prób
więc na koniec tygodnia fot będzie

PostNapisane: 26 sty 2012, 21:42
przez waldii
mx6sc napisał(a):koszt rzędu około 5 tyś z robocizną to max


<co?> chyba z pozlacanymi trytami <lol>

ale popierdulka ciekawa,fajny drut projekt.Bez szczypania i pitolenia.Zrobione i koniec <spoko>

PostNapisane: 26 sty 2012, 22:35
przez sly
Gdzieś kiedyś czytałem, że ktoś uturbił sobie auto za około 1 tyś. I nawet napisał poradnik jak tego dokonał ale nie mogę znaleźć, ale był to chyba jakiś fiat;p A taki drut projekt to myślę, że w granicy 3 tyś. szło by ogarnąć.

PostNapisane: 26 sty 2012, 23:03
przez waldii
no wlasnie,3tysie jakos wyjdzie.Walnij kiedys wykresik z hamowni

PostNapisane: 26 sty 2012, 23:04
przez noxes
Z robotą nie ma problemu bo to sam bym zrobił, chodziło mi głównie o części :) Myłsę, że w następną zimę uturbię FS'a ewentualnie w lato, ale na to sa marne szanse.
Ok, ja czekam na fotki.

Re: Ford Probe (fs-de+t) mx6sc

PostNapisane: 27 sty 2012, 09:46
przez mx6sc
haha to jeśli chodzi o minimum to napisałem i le mnie kosztowało
usiądę w niedzielę i policzę ale tysiąc to za mało głupia t25 (jest na plus w stosunku do vj11)i bov kosztuje tyle więc raczej nie realne (wskaźniki to 580 pln. )
po za tym nie jest to jakiś mocno skomplikowany pomysł na kilka niutonków (w moim przypadku) ale nie robi się tego w dwie godziny więc sama robocizna to jakieś 2/5 ceny za trzy tysiączki to graty się skompletuje ja wkładałem to w przybliżeniu 25 godzin z gratów które miałem więc było więcej kombinacji ze spasowanie (w mazdach jest więcej miejsca) no i nie można zapomnieć że na powieszeniu samej turbinki się nie kończy jak się uporam z paliwem a sama pompa to koszt nie całe 400 pln. to będę wiedział co i ile ale nie sądzę żeby graty wyszły mniej niż 3 koła :P
autko na rolkach stanie w połowie lutego to zobaczymy jak to wygląda puki co z wczoraj (tylko trakcji nie było) idzie równo z x9 (chyba że kierownik nie cisnął) więc w porównaniu do tego co było wcześniej (ogarnięty przez golf 3 gti 8v) to jest rewelacyjnie <lol>

Re: Ford Probe (fs-de+t) mx6sc

PostNapisane: 27 sty 2012, 15:22
przez check.
ha ha soft turbo za tysiąc złotych <lol>
pokrótce lista części do złożenia sprawnego soft turbo:
-turbina – 800
-intercooler -200-300
-kolektor pod turbo 400-700
-wtryski 300-400
-pompa paliwa 200-300
-sterownik do wystrojenia np. ecumaster – 400-700
-BOV (jeśli nie ma DV przy turbinie) – 200 – 300
-wskaźniki bynajmniej boost i egt – 400 – 600
-stal kwasoodporna i łączniki silikonowe na orurowanie turbo-ic-dolot – 300-400
-stal na downpipe, wydech przelotowy i tlumiki przelotowe – 800 – 1000

Podstawowe części niezbędne do złożenia tzw. soft turbo. Części z podstawowej półki. Nie wiem czy przypadkiem nawet nie zaniżyłem zbytnio cen. Podliczając ceny minimalne z powyższej listy wychodzi okrągłe 4000zł. Pomijam już inne drobniejsze rzeczy jak węże, różnego typu opaski,króćce, uszczelki,świece,filtry które też swoje kosztują. Przyjmijmy,że do silnika zupełnie nie zaglądamy, chociaż w tak starym silniku pokusiłbym się chociażby o zmianę panewek.

Teraz pozostaje kwestia odpalenia wszystkiego i tak:
– strojenie – od 500zł , nie licząc dojazdów na strojenie i wyjeżdżonego paliwa podczas strojenia
– pospawanie orurowania i wydechu – min 500zł to myślę,że za pospawanie metodą MIG, pospawanie metodą TIG to sądzę,że ok 1000zł trzeba liczyć.

Czyli absolutne minimum ( ale i tutaj sporo zaniżyłem) wychodzi 1000zł. Podsumowując 4000zł + 1000zł = 5000zł

Jak wspomniałem wcześniej jest to absolutne minimum potrzebnych części, pominąłem sporo innych drobniejszych rzeczy a ceny podane są bardzo optymistyczne.

Re: Ford Probe (fs-de+t) mx6sc

PostNapisane: 27 sty 2012, 16:40
przez mx6sc
AMEN drobiazgi to około 300pln a jeszcze olej filtry tak jak by to miało tysiąc pln. kosztować to pewnie więcej by dmuchanych jeździło niż na lpg hahaha
dzięki za wsparcie w tłumaczeniu kosztów