Strona 1 z 13

Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 10:22
przez loockas
Seat Toledo 1M V5 2000r. Zakupiony 25.06.2011.

Wyposażenie:

– silnik 2.3 V5 150km/6000rpm i 220 Nm/3600rpm
– sprzęgło i koło zamachowe z 2.8 VR6
– ABS i EDS
– 4x AirBag
– 4x el. szyby
– el. lusterka, el. składane, podgrzewane, lusterko pasażera opuszcza się w dół po wbiciu wstecznego biegu
– klimatyzacja automatyczna
– Seat Sound System Aura CD ze emulatorem zmieniarki
– spryskiwacze reflektorów
– halogeny
– skórzane fotele z alcantarą
– oba elektrycznie sterowane fotele + pamięć fotela kierowcy wraz z lusterkami
– podgrzewane fotele
– podłokietnik przód oraz tył
– skórzana kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
– komputer pokładowy
– lotka na tylnej szybie
– alufelga 16" Seat Sport z oponami 205/55 Pirelli P7


Mała chronologia. Przy poprzednim aucie okazała się bardzo przydatna podczas sprzedaży :)

Cel prosty – doprowadzić auto do serii.

Czerwiec 2011

Zakup auta. Zdjęcia z ogłoszenia.

Obrazek

Na przywitanie wyleciały dystanse z kół. Założyłem nowe sprężyny, łożyska amortyzatorów i wydech. Następnie przyszła pora na wymianę filtrów i oleju. Dołożyłem też zmieniarkę MP3.

Lipiec 2011

Po miesiącu auto zaczyna przypominać serię. Doszła instalacja SGI na głównych podzespołach: komputer Stag300+, wtryski Hana, reduktor AC. Wyleciała dokładka przedniego zderzaka. Nie bardzo komponowała się z resztą samochodu. Doszło do awarii skrzyni biegów. Została wymieniona na nową.  

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sierpień 2011

Mała renowacja kierownicy i montaż CB radia. Wybór miejsca montażu padł na podłokietnik. Przeważnie nie mam potrzeby patrzenia na radio, a jak już muszę to wystarczy unieść podłokietnik. Kable oczywiście schowane jak tylko się dało. Nawiercona mała dziurka i puszczone w tunel. Kabel antenowy idzie pod wykładziną do bagażnika, a zasilanie tunelem pod instalacje z zapalniczki.

Obrazek

W seacie pojawiły się ślady wody po deszczu. Problem znany chyba wszystkim użytkownikom. Póki co zrobiłem odpływy w uszczelkach drzwi, uszczelniłem tylne lampy oraz poprawiłem uszczelkę filtra przeciwpyłkowego, która była głównym sprawcą problemów. Zostało mi jeszcze zrobić uszczelnienie drzwi, ale z racji zrobienia otworów zyskałem na czasie. Woda nie dostaje się już do kabiny.

Korzystając z okazji wyprałem całe wnętrze seata.

Na początek zdemontowałem fotele i podniosłem wykładzinę. Niestety było pod spodem trochę mokro dlatego cały wieczór spędziłem z suszarką w ręku. Chciałem ściągnąć całą wykładzinę, ale mokro było tylko na brzegach więc oszczędziłem nieco pracy. Po wysuszeniu użyłem preparatu widocznego na zdjęciu (ten, który robi za podpórkę) i wyczyściłem tym wykładzinę od spodu by zniwelować nieprzyjemny zapach deszczówki.

Obrazek

Całą noc auto się wietrzyło w garażu, a rano zabrałem się za składanie wykładziny i plastików oraz pranie. Efekt bardzo zadowalający. Na koniec wszystko podkładałem, a elementy skórzane i plastiki potraktowałem moimi ulubionymi od niedawna preparatami Tenzi.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wrzesień 2011

Miałem czekać z tą zmianą do przyszłego sezonu, ale trafił się komplet upatrzonych kół w bardzo ładnym stanie. Żal było nie skorzystać.

Chyba jestem jedyny, który zrobił downgrade z 17" do 16" :P Nie sądziłem, że to powiem ale jeździ się znacznie wygodniej...


Obrazek

Obrazek

Seat zaliczył kolejny zlot klubu Mazdaspeed. Tym razem Tor Rakietowa:

Film z emeryckiego przejazdu:
http://www.youtube.com/watch?v=LKNl-CQV8Tg

Kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Marzec 2012

Korzystając z pogody postanowiłem zmienić koła, obmyć auto po zimie i doprowadzić tylną klapę do seryjnego stanu. Domyślam się, że większość ściąga znaczki, ale ja jestem nieco inny :D Jakoś strasznie pokracznie mi wygląda goła klapa w toledo. Kompletnie mi się to nie podobało. Tym bardziej, że u mnie efekt paskudził napis Toledo na dole klapy.

Tak to wyglądało:
Obrazek

Najpierw pozbyłem się starych naklejek. Niestety został dość mocny ślad po kleju. W ruch poszła polerka :)

Obrazek

No i klejenie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Maj 2012

Wywaliłem te śmieszne chromy z grilla. Wiem, że sprawa wygląda na banalna, ale jakiś idiota niemiec/turek pokleił to jakimś mocnym klejem cyanopodobnym. Niestety musiałem ściągnąć grilla, zeszlifować klej i pomalowałem na czarny mat. Wyszło nie najgorzej, a pseudo chrom już mnie nie straszy :)

Domyślam się, ze nowy grill kupiłbym za 50zł, ale w niedziele, w okolicznych supermarketach nie było :P

Przód przed

Obrazek

Po (wiem, lekko przebajerowałem z balansem bieli w aparacie :P)

Obrazek

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 10:40
przez Pyton162
wydech faktycznie do wymiany, reszta fajnie wyglada , łącznie z kołami ktorym tylko rant dac w polerke i bedzie malina, pozdro

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 10:42
przez Radex
ładne autko :)
ja bym pomalował koła na czarno i rant w polerkę <faja> i zdjął tą wiejską dokładkę zderzaka która i tak nie pasuje bo nie ma progów <oczy> :P
co do wydechu, nie wiem jak to wygląda razem z całym tyłem...

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 10:45
przez loockas
Dokładka zostaje. Musiałbym pomalować zderzak po jej zdjęciu. A na to nie mam na razie czasu. Ona jest praktycznie w tej samej wysokości co oryginalnie zderzak. Progi są zbędne. Na żywo zupełnie inaczej to wygląda. Zyg chyba potwierdzi bo oboje po obejrzeniu zdjęć chcieliśmy ją wywalić :) Ale pomyślę o jej wywaleniu na kolejny sezon razem z nowymi kołami.

Wydech jest paskudny i jego chwile są już policzone. Pomijam dźwięk. Mnie po prostu nigdy takie coś nie kręciło. Seria jest już w drodze :)

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 12:16
przez ravo
Mi się nie podoba <płacze> ale auto zacne eksploatacyjne i wyposażeniowo więc będziesz zadowolony ja jestem z tych durni co by się zapożyczyli i kupili albo IS albo Impreze GD.

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 12:54
przez abrams
A mnie sie podoba tak jak jest teraz:–)
Rok temu bralem pod uwage takiego Seata ale trafila sie gf 2.0 136 ps -sam mam zalozona tylko koncowke wydechu i tyle w temacie tuningu -nie widze na razie potrzeby na cos wiecej

Seaty natomiast sa troche pospolite ,jest ich sporo i taka forma wyroznienia sie z tlumu jest ciekawa

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 13:01
przez nemi
Fajne autko, dokładka na zderzaku mi się osobiście podoba. Jest w miarę dyskretna :).
Gratulacje – myślę, że eksploatacja nie przysporzy kłopotów :).

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 14:33
przez Barthek
Bardzo ładne autko, od dawna podobają mi się Toledo <spoko>
Przednia dokładna też ładnie wygląda, a sprężyny zostaw albo zmień na inne obniżające :D

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 14:37
przez Bartg
Fajne Toledo :) W eleganckiej opcji <serduszka> Szkoda, że sprężyny odpadają, fajnie na nich wygląda i na tym kole ;)
Barthek napisał(a):a sprężyny zostaw albo zmień na inne obniżające

Cieżko pewnie by było znaleźć sprężyny -20mm na przykład ;)

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 15:04
przez Barthez
loockas napisał(a):Nie znoszę ryczących wydechów

a mi taki by sie przydał... szpaki mi czereśnie na drzewach rąbią... :]

ps
<spoko> trza by opić nowy faszystowski nabytek w rykach ;) co by dobrze jeździł

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 15:55
przez Grucha
Przed Mazdą jeździłem Toledo II 1.8 , dobre auto – składali je w Hiszpanii i Belgii przez 5 lat padła przepływka i sonda , części tanie , jak padnie podnośnik szyby to się odezwij mam jeszcze gdzieś zapasowe :) to chętnie oddam

Pozdr

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 16:35
przez piwo
to v5 czy r5? ogolnie 5 cylidrow fajnie brzmi.i autko slicznie wyglada.jest na czym oko zawiesic.troche tyl wysoko zadarty.

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 17:05
przez loockas
piwo napisał(a):to v5 czy r5?

VR5 tak na prawdę. Seat nazwał to jednak V5.

Mateusz napisał(a):choć nie rozumiem, jak można jeździć VAGiem...

Buehehe.

ravo napisał(a):ja jestem z tych durni co by się zapożyczyli i kupili albo IS albo Impreze GD.

Ja bym też tak zrobił... Na szczęście mam obok ludzi, którzy w odpowiednim momencie walą mnie w łeb. A tak serio o ile IS oferuje fajne wyposażenie w standardzie, to GD w tej kasie (~20kzł) olbrzymim luksusem jest manualna klima. Za 17k oglądałem 1.6 bez klimy :P

Barthek napisał(a):a sprężyny zostaw albo zmień na inne obniżające


Sprężyny wylatują. Seria nie jest aż taka strasznie wysoka i miękka w V5 jak w przypadku np 1.6 czy 1.8. Powinien nie wyglądać najgorzej.

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 19:25
przez Bandit
Mam nadzieję, że w Rykach dasz poszaleć po pasie? :P

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 19:50
przez Szymon
loockas napisał(a):Zyg chyba potwierdzi bo oboje po obejrzeniu zdjęć chcieliśmy ją wywalić


potwierdzi. Na zdjęciach z ogłoszenia to było pierwsze co miało lecieć. Ale na żywo wygląda lepiej niż dobrze.




Poza tym świetne auto, cholernie mi się podoba i bardzo ciężko było mi przy zakupie być tym 'gaszącym napalenie głosem rozsądku' :)

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 20:49
przez loockas
Zyg jest pierwszy do jakiejkolwiek jazdy. Zaraz po tym jak auto doprowadzę do odpowiedniego stanu :)

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 21:10
przez Szymon
nie odmówię sobie tej przyjemności :D bo jazda testowa na placu, na dwójce, się nie liczy! :)

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 21:41
przez Grzyby
Ale w tym wątku nie ma prawie nic o samym aucie łośki :P
Jedyne info jakie jest to tylko temat :P

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 21:53
przez Bandit
loockas napisał(a):skuszony bardzo bogatym wyposażeniem zakupiłem wersję z silnikiem V5 150km.
loockas napisał(a):Wyposażenie chyba standardowe w tej wersji silnikowej więc nie będę pisał. Lista jest tak długa, że nawet nie pamiętam co tam siedzi

Pisz pisz bo nikt nie wie ;) Co to za leń przez Ciebie przemówił?

Re: Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

PostNapisane: 28 cze 2011, 22:42
przez loockas
No to tak w skrócie. Jutro to wrzuce na pierwszą stronę :_

– ABS i EDS
– 4x AirBag
– 4x el. szyby
– el. lusterka, el. składane, podgrzewane, lusterko pasażera opuszcza się w dół po wbiciu wstecznego biegu
– klimatyzacja automatyczna
– Seat Sound System czyli 8 głośników i radio Aura CD ze zmieniarką (zmieniarki nie mam, wpadnie xcarlink)
– tempomat
– spryskiwacze reflektorów
– halogeny
– skórzane fotele z alcantarą
– oba elektrycznie sterowane fotele
– możliwość zaprogramowania ustawień fotela kierowcy i lusterek
– podgrzewane fotele
– podłokietnik przód oraz tył
– dodatkowy nawiew na przednią szybę pomagający przy zaparowaniu
– skórzana kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
– komputer pokładowy
– wyświetlacz od radia pod licznikami
– lotka na tylnej szybie
– alu 17"
– dokładka zderzaka ms design

chyba tyle :)