Seat Toledo 1M 2000r 2.3 V5 150KM

Postprzez loockas » 28 cze 2011, 10:22

Seat Toledo 1M V5 2000r. Zakupiony 25.06.2011.

Wyposażenie:

– silnik 2.3 V5 150km/6000rpm i 220 Nm/3600rpm
– sprzęgło i koło zamachowe z 2.8 VR6
– ABS i EDS
– 4x AirBag
– 4x el. szyby
– el. lusterka, el. składane, podgrzewane, lusterko pasażera opuszcza się w dół po wbiciu wstecznego biegu
– klimatyzacja automatyczna
– Seat Sound System Aura CD ze emulatorem zmieniarki
– spryskiwacze reflektorów
– halogeny
– skórzane fotele z alcantarą
– oba elektrycznie sterowane fotele + pamięć fotela kierowcy wraz z lusterkami
– podgrzewane fotele
– podłokietnik przód oraz tył
– skórzana kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
– komputer pokładowy
– lotka na tylnej szybie
– alufelga 16" Seat Sport z oponami 205/55 Pirelli P7


Mała chronologia. Przy poprzednim aucie okazała się bardzo przydatna podczas sprzedaży :)

Cel prosty – doprowadzić auto do serii.

Czerwiec 2011

Zakup auta. Zdjęcia z ogłoszenia.

Obrazek

Na przywitanie wyleciały dystanse z kół. Założyłem nowe sprężyny, łożyska amortyzatorów i wydech. Następnie przyszła pora na wymianę filtrów i oleju. Dołożyłem też zmieniarkę MP3.

Lipiec 2011

Po miesiącu auto zaczyna przypominać serię. Doszła instalacja SGI na głównych podzespołach: komputer Stag300+, wtryski Hana, reduktor AC. Wyleciała dokładka przedniego zderzaka. Nie bardzo komponowała się z resztą samochodu. Doszło do awarii skrzyni biegów. Została wymieniona na nową.  

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sierpień 2011

Mała renowacja kierownicy i montaż CB radia. Wybór miejsca montażu padł na podłokietnik. Przeważnie nie mam potrzeby patrzenia na radio, a jak już muszę to wystarczy unieść podłokietnik. Kable oczywiście schowane jak tylko się dało. Nawiercona mała dziurka i puszczone w tunel. Kabel antenowy idzie pod wykładziną do bagażnika, a zasilanie tunelem pod instalacje z zapalniczki.

Obrazek

W seacie pojawiły się ślady wody po deszczu. Problem znany chyba wszystkim użytkownikom. Póki co zrobiłem odpływy w uszczelkach drzwi, uszczelniłem tylne lampy oraz poprawiłem uszczelkę filtra przeciwpyłkowego, która była głównym sprawcą problemów. Zostało mi jeszcze zrobić uszczelnienie drzwi, ale z racji zrobienia otworów zyskałem na czasie. Woda nie dostaje się już do kabiny.

Korzystając z okazji wyprałem całe wnętrze seata.

Na początek zdemontowałem fotele i podniosłem wykładzinę. Niestety było pod spodem trochę mokro dlatego cały wieczór spędziłem z suszarką w ręku. Chciałem ściągnąć całą wykładzinę, ale mokro było tylko na brzegach więc oszczędziłem nieco pracy. Po wysuszeniu użyłem preparatu widocznego na zdjęciu (ten, który robi za podpórkę) i wyczyściłem tym wykładzinę od spodu by zniwelować nieprzyjemny zapach deszczówki.

Obrazek

Całą noc auto się wietrzyło w garażu, a rano zabrałem się za składanie wykładziny i plastików oraz pranie. Efekt bardzo zadowalający. Na koniec wszystko podkładałem, a elementy skórzane i plastiki potraktowałem moimi ulubionymi od niedawna preparatami Tenzi.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wrzesień 2011

Miałem czekać z tą zmianą do przyszłego sezonu, ale trafił się komplet upatrzonych kół w bardzo ładnym stanie. Żal było nie skorzystać.

Chyba jestem jedyny, który zrobił downgrade z 17" do 16" :P Nie sądziłem, że to powiem ale jeździ się znacznie wygodniej...


Obrazek

Obrazek

Seat zaliczył kolejny zlot klubu Mazdaspeed. Tym razem Tor Rakietowa:

Film z emeryckiego przejazdu:
http://www.youtube.com/watch?v=LKNl-CQV8Tg

Kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Marzec 2012

Korzystając z pogody postanowiłem zmienić koła, obmyć auto po zimie i doprowadzić tylną klapę do seryjnego stanu. Domyślam się, że większość ściąga znaczki, ale ja jestem nieco inny :D Jakoś strasznie pokracznie mi wygląda goła klapa w toledo. Kompletnie mi się to nie podobało. Tym bardziej, że u mnie efekt paskudził napis Toledo na dole klapy.

Tak to wyglądało:
Obrazek

Najpierw pozbyłem się starych naklejek. Niestety został dość mocny ślad po kleju. W ruch poszła polerka :)

Obrazek

No i klejenie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Maj 2012

Wywaliłem te śmieszne chromy z grilla. Wiem, że sprawa wygląda na banalna, ale jakiś idiota niemiec/turek pokleił to jakimś mocnym klejem cyanopodobnym. Niestety musiałem ściągnąć grilla, zeszlifować klej i pomalowałem na czarny mat. Wyszło nie najgorzej, a pseudo chrom już mnie nie straszy :)

Domyślam się, ze nowy grill kupiłbym za 50zł, ale w niedziele, w okolicznych supermarketach nie było :P

Przód przed

Obrazek

Po (wiem, lekko przebajerowałem z balansem bieli w aparacie :P)

Obrazek
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Pyton162 » 28 cze 2011, 10:40

wydech faktycznie do wymiany, reszta fajnie wyglada , łącznie z kołami ktorym tylko rant dac w polerke i bedzie malina, pozdro
Pyton162
 

Postprzez Radex » 28 cze 2011, 10:42

ładne autko :)
ja bym pomalował koła na czarno i rant w polerkę <faja> i zdjął tą wiejską dokładkę zderzaka która i tak nie pasuje bo nie ma progów <oczy> :P
co do wydechu, nie wiem jak to wygląda razem z całym tyłem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez loockas » 28 cze 2011, 10:45

Dokładka zostaje. Musiałbym pomalować zderzak po jej zdjęciu. A na to nie mam na razie czasu. Ona jest praktycznie w tej samej wysokości co oryginalnie zderzak. Progi są zbędne. Na żywo zupełnie inaczej to wygląda. Zyg chyba potwierdzi bo oboje po obejrzeniu zdjęć chcieliśmy ją wywalić :) Ale pomyślę o jej wywaleniu na kolejny sezon razem z nowymi kołami.

Wydech jest paskudny i jego chwile są już policzone. Pomijam dźwięk. Mnie po prostu nigdy takie coś nie kręciło. Seria jest już w drodze :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez ravo » 28 cze 2011, 12:16

Mi się nie podoba <płacze> ale auto zacne eksploatacyjne i wyposażeniowo więc będziesz zadowolony ja jestem z tych durni co by się zapożyczyli i kupili albo IS albo Impreze GD.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez abrams » 28 cze 2011, 12:54

A mnie sie podoba tak jak jest teraz:–)
Rok temu bralem pod uwage takiego Seata ale trafila sie gf 2.0 136 ps -sam mam zalozona tylko koncowke wydechu i tyle w temacie tuningu -nie widze na razie potrzeby na cos wiecej

Seaty natomiast sa troche pospolite ,jest ich sporo i taka forma wyroznienia sie z tlumu jest ciekawa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2010, 11:41
Posty: 54
Auto: MAZDA 626 GF 2.0 H.P

Postprzez nemi » 28 cze 2011, 13:01

Fajne autko, dokładka na zderzaku mi się osobiście podoba. Jest w miarę dyskretna :).
Gratulacje – myślę, że eksploatacja nie przysporzy kłopotów :).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Barthek » 28 cze 2011, 14:33

Bardzo ładne autko, od dawna podobają mi się Toledo <spoko>
Przednia dokładna też ładnie wygląda, a sprężyny zostaw albo zmień na inne obniżające :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Bartg » 28 cze 2011, 14:37

Fajne Toledo :) W eleganckiej opcji <serduszka> Szkoda, że sprężyny odpadają, fajnie na nich wygląda i na tym kole ;)
Barthek napisał(a):a sprężyny zostaw albo zmień na inne obniżające

Cieżko pewnie by było znaleźć sprężyny -20mm na przykład ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7809 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Barthez » 28 cze 2011, 15:04

loockas napisał(a):Nie znoszę ryczących wydechów

a mi taki by sie przydał... szpaki mi czereśnie na drzewach rąbią... :]

ps
<spoko> trza by opić nowy faszystowski nabytek w rykach ;) co by dobrze jeździł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Grucha » 28 cze 2011, 15:55

Przed Mazdą jeździłem Toledo II 1.8 , dobre auto – składali je w Hiszpanii i Belgii przez 5 lat padła przepływka i sonda , części tanie , jak padnie podnośnik szyby to się odezwij mam jeszcze gdzieś zapasowe :) to chętnie oddam

Pozdr
Grucha
 

Postprzez piwo » 28 cze 2011, 16:35

to v5 czy r5? ogolnie 5 cylidrow fajnie brzmi.i autko slicznie wyglada.jest na czym oko zawiesic.troche tyl wysoko zadarty.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez loockas » 28 cze 2011, 17:05

piwo napisał(a):to v5 czy r5?

VR5 tak na prawdę. Seat nazwał to jednak V5.

Mateusz napisał(a):choć nie rozumiem, jak można jeździć VAGiem...

Buehehe.

ravo napisał(a):ja jestem z tych durni co by się zapożyczyli i kupili albo IS albo Impreze GD.

Ja bym też tak zrobił... Na szczęście mam obok ludzi, którzy w odpowiednim momencie walą mnie w łeb. A tak serio o ile IS oferuje fajne wyposażenie w standardzie, to GD w tej kasie (~20kzł) olbrzymim luksusem jest manualna klima. Za 17k oglądałem 1.6 bez klimy :P

Barthek napisał(a):a sprężyny zostaw albo zmień na inne obniżające


Sprężyny wylatują. Seria nie jest aż taka strasznie wysoka i miękka w V5 jak w przypadku np 1.6 czy 1.8. Powinien nie wyglądać najgorzej.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Bandit » 28 cze 2011, 19:25

Mam nadzieję, że w Rykach dasz poszaleć po pasie? :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Szymon » 28 cze 2011, 19:50

loockas napisał(a):Zyg chyba potwierdzi bo oboje po obejrzeniu zdjęć chcieliśmy ją wywalić


potwierdzi. Na zdjęciach z ogłoszenia to było pierwsze co miało lecieć. Ale na żywo wygląda lepiej niż dobrze.




Poza tym świetne auto, cholernie mi się podoba i bardzo ciężko było mi przy zakupie być tym 'gaszącym napalenie głosem rozsądku' :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez loockas » 28 cze 2011, 20:49

Zyg jest pierwszy do jakiejkolwiek jazdy. Zaraz po tym jak auto doprowadzę do odpowiedniego stanu :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Szymon » 28 cze 2011, 21:10

nie odmówię sobie tej przyjemności :D bo jazda testowa na placu, na dwójce, się nie liczy! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez Grzyby » 28 cze 2011, 21:41

Ale w tym wątku nie ma prawie nic o samym aucie łośki :P
Jedyne info jakie jest to tylko temat :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bandit » 28 cze 2011, 21:53

loockas napisał(a):skuszony bardzo bogatym wyposażeniem zakupiłem wersję z silnikiem V5 150km.
loockas napisał(a):Wyposażenie chyba standardowe w tej wersji silnikowej więc nie będę pisał. Lista jest tak długa, że nawet nie pamiętam co tam siedzi

Pisz pisz bo nikt nie wie ;) Co to za leń przez Ciebie przemówił?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez loockas » 28 cze 2011, 22:42

No to tak w skrócie. Jutro to wrzuce na pierwszą stronę :_

– ABS i EDS
– 4x AirBag
– 4x el. szyby
– el. lusterka, el. składane, podgrzewane, lusterko pasażera opuszcza się w dół po wbiciu wstecznego biegu
– klimatyzacja automatyczna
– Seat Sound System czyli 8 głośników i radio Aura CD ze zmieniarką (zmieniarki nie mam, wpadnie xcarlink)
– tempomat
– spryskiwacze reflektorów
– halogeny
– skórzane fotele z alcantarą
– oba elektrycznie sterowane fotele
– możliwość zaprogramowania ustawień fotela kierowcy i lusterek
– podgrzewane fotele
– podłokietnik przód oraz tył
– dodatkowy nawiew na przednią szybę pomagający przy zaparowaniu
– skórzana kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
– komputer pokładowy
– wyświetlacz od radia pod licznikami
– lotka na tylnej szybie
– alu 17"
– dokładka zderzaka ms design

chyba tyle :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy