Toyota Corolla E12 – 2002 – 1.6 VVT-i E3Z-Y52L

Postprzez Vein » 13 maja 2011, 15:52

Witajcie!
Po dość długiej nieobecności na forum postanowiłem wrócić i pochwalić się nowym wozidełkiem. Dla tych, którzy mnie nie pamiętają przedstawiam moją byłą Mazdę: viewtopic.php?f=312&t=36415 A autkiem, którym teraz śmigam jest:

Toyota Corolla E12 sedan z silnikiem 1.6 VVT-i E3Z-Y52L z początku produkcji czyli roku 2002. Kupiony dość okazyjnie, bo od rodziców ;) Jest z nami od nowości, ciągle serwisowana w ASO. Na liczniku ma już około 140 000 km, silniczek pracuje idealnie, całkiem żwawo się zbiera. Jedynym mankamentem jest zawieszenie, które jest nastawione na komfort, a ja wolę coś innego <oczy>

Dodatkowo, ciekawym elementem tego wątku z pewnością będzie testowanie różnych auto kosmetyków na Corolli. W sierpniu prawdopodobnie przeprowadzę kompletny proces detailingu łączne z korektą lakieru w celu eliminacji delikatnych swirli i obtarć lakieru. Oczywiście, jeśli temat zostanie przyjęty bardzo chętnie wszystko dokładnie opiszę i sfotografuję.

Wyposażenie:
– elektryczne szyby z przodu
– elektryczne lusterka
– radio CD
– 2 poduszki powietrzne
– komputer pokładowy
– alarm z centralnym zamkiem

SILNIK:
E3Z-Y52L – 1595cm3 z systemem VVT-i
Moc: 110KM/6000rpm
Moment obrotowy: 150Nm/3800rpm
Modyfikacje:
Seria

ZAWIESZENIE:
Seria

HAMULCE:
Seria

KOŁA:
– felgi TTE 17"
– opony Yokohama Parada Spec-2 205/45/17

STYLING:
Seria

WNĘTRZE:
Seria

AUDIO:
Seria

PLANY:
Planów jest dużo, przede wszystkim poprawa prowadzenia przez montaż jakiegoś lepszego zawieszenia, rozpórek i twardszego stabilizatora belki skrętnej. Następnie delikatne podkręcenie motorowni (w sferze bardzo odległych planów swap na 2zz-fe z TS albo soft turbo). W międzyczasie prawdopodobnie wpadnie kilka smaczków do wnętrza jak i zewnętrza oraz jakaś instalacja audio ;)

FOTKI:
Aktualnie bez szału, obiecuję poprawę ;)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2007, 12:21
Posty: 655
Skąd: Lubin
Auto: Toyota Corolla E12

Postprzez letkoletki » 13 maja 2011, 23:11

Gratuluję autka, życzę bezawaryjnej eksploatacji i spełnienia ciekawych planów.

Vein napisał(a):w sferze bardzo odległych planów swap na 2zz-fe z TS albo soft turbo

Chyba najlepszym rozwiązaniem byłby swap na 1.8 z TS-a + kompresor z wersji TTE, lub kompresor od Blitz-a (chociaż nie wiem czy czasem to nie to samo). Jeśli chodzi o turbo, to z tego co się tak w klubie Corolli przypadkowo dowiedziałem, to te silniki są zbyt wyżyłowane. Nie piszę, że się nie da, ale kompresor to sprawdzona modyfikacja... i ten dźwięk <serduszka>
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 17:18
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz | Włocławek

Postprzez mckoper » 17 maja 2011, 23:22

Gratulejszyn... ! Jeździłem taką Corolką i nawet fajnie się tym jeździ :) Szerokości! <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Kevin. » 19 maja 2011, 21:48

Piekna Toyota :D :P Alusy wymiataja powodzenia i szerokosci :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez Dominator » 19 maja 2011, 22:01

szkoda że nie hatchback 3 drzwiowy :D Ale solidne autko,choc słyszałem że przekładnie kierownicze siadały, ale to chyba w polsce tylko;)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez megabebzon » 25 maja 2011, 08:59

Te Parady wyglądają niesamowicie na feli :D
Mistrza cechuje spokój i długie ruchy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2006, 16:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Częstochowa/Koszalin/Wędrzyn/Warszawa Targówek/Bródno
Auto: mercedes 450 SL '72 EU
smart roadster

Postprzez Vein » 5 cze 2011, 11:06

letkoletki napisał(a):Chyba najlepszym rozwiązaniem byłby swap na 1.8 z TS-a + kompresor z wersji TTE, lub kompresor od Blitz-a (chociaż nie wiem czy czasem to nie to samo). Jeśli chodzi o turbo, to z tego co się tak w klubie Corolli przypadkowo dowiedziałem, to te silniki są zbyt wyżyłowane. Nie piszę, że się nie da, ale kompresor to sprawdzona modyfikacja... i ten dźwięk <serduszka>

W tym wypadku najlepiej i najprościej byłoby trafić seryjnego TS Compressor i zrobić swap. Ale samo znalezienie tego silnika będzie dość trudne ;) Jeśli zdecyduję się na drugą drogę, to jest w Pl koleś który ogarnia turbo w 3zz-fe i 2zz-fe. Z ciekawostek to podobno 3zz-fe turbo osiąga 170KM/220Nm i objeżdża TSa <oczy> Koszty swapu lub uturbiania wychodzą podobne.
Co do Corolla Clubu to zdążyłem sobie wyrobić niezbyt pochlebne zdanie na jego temat...

letkoletki napisał(a):Gratuluję autka, życzę bezawaryjnej eksploatacji i spełnienia ciekawych planów.

mckoper napisał(a):Gratulejszyn... ! Jeździłem taką Corolką i nawet fajnie się tym jeździ :) Szerokości! <spoko>

Kevin9118 napisał(a):Piekna Toyota :D :P Alusy wymiataja powodzenia i szerokosci :P

megabebzon napisał(a):Te Parady wyglądają niesamowicie na feli :D

Dzięki za miłe słowo :D

Z kategorii aktualności, w Rolce zagościła rozpórka przednia górna i twardszy stabilizator belki.
Graty przed montażem:
Obrazek

Seryjny stab:
Obrazek

Wrażenia? Uczucie jakby Corolla jeździła ze zwartymi pośladkami, tyłek zrobił się mniej rozlazły. No i deska przestała trzeszczeć na wrocławskiej kostce. Subiektywne odczucie lepszej pracy amortyzatorów, jakby lepiej tłumiły nierówności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2007, 12:21
Posty: 655
Skąd: Lubin
Auto: Toyota Corolla E12

Postprzez Blade » 5 cze 2011, 12:18

Felgi robią robotę <spoko> Jeszcze mały spoilerek na klapę i będzie git :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy