Strona 65 z 71

PostNapisane: 18 sie 2019, 18:03
przez piwo
Powiem tak. Dla mnie perełka. Jak ktoś lubi jeździć gokartami pokocha ten tor. Trudny techniczny z wieloma śliskimi i podchwytliwymi miejscami jak zacieśniajacy się łuk na mostku czy szykana na hopce. Świetne miejsce do ćwiczenia optymalnej linii, uczy cierpliwości z pedałem gazu i ustawiania się odpowiednio z łuków na proste. Poznań to inny typ toru. Na nim jeździmy długimi prostymi i odpoczywamy czekając na jakiś zakręt. Tu cały czas coś się dzieje od zakrętu do zakrętu. Prędkości są zupełnie inne i na poznaniu łatwo o gwałtowna nadsterowność a tu łatwo o gwałtowna podsterowność na dohamowaniu.
Dla mnie Modlin to bardzo miła odskocznia od poznania. Auto się tak nie zużywa a frajdy więcej. Jedyna wada to bandy blisko i np jak ja byłem to koleś skasował forda rsa nowego za 150tys. Oba drzwi powyginane po dach, zderzak urwany, lampa połamana. A to nie rzadkość bo właściciel wspominał o tym jakoś koleś skasował pożyczonego nissana gtr za 600tys zł. Przód skończył się na przedniej szybie. A to przeciez wolny tor ( vmax to może 140km/h)

Re: Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

PostNapisane: 19 lis 2019, 12:47
przez sylwia323F
Ale tu wieje grobową ciszą :D :P ;)

PostNapisane: 19 lis 2019, 21:55
przez piwo
Bo nic się nie dzieje. Nudzi się Tobie? Dzieciaki płaczą :P

Re: Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

PostNapisane: 27 gru 2019, 22:20
przez piwo
Ok to mała modyfikacja
Moje przednie lampy nigdy nie były w dobrej formie
Obrazek
Nie dość że prawa lampa to był anglik i nie oświetlała pobocza, to wszystkie uchwyty od regulacji były połamane a odbłyśniki przegnite. Dodam tylko że w serwisie jedna lampa kosztuje 7500zl netto.
Więc zdecydowałem się na odrestaurowanie lamp w
http://www.xenon.waw.pl/
Założone są nowe większe soczewki mijania z jakiegoś merca a całe lampy poklejone, odmalowane i odrestaurowane. Oczywiście regulatory działają. Lampy świecą teraz jakieś 5 razy mocniej. Wcześniej widziałem w nocy może parę metrow przed autem, teraz światła wręcz działają oślepiająco. Przede mną jeszcze regulacja wysokości, ale to już pikuś.

PostNapisane: 27 gru 2019, 23:43
przez Szyna
No to z 14 tys w kieszeni :P Piwo, będzie na nowy silnik :D

Re: Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

PostNapisane: 28 gru 2019, 17:18
przez sylwia323F
Proszę mi tu nic nie krakać :P Limit nowych silników został wyczerpany <rotfl>

PostNapisane: 2 lut 2020, 11:18
przez piwo

Re: Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

PostNapisane: 24 lut 2020, 22:09
przez piwo
Mały updated
W oplach speedsterach i lotusach elise tylna zbieżność regulowana jest za pomocą zmiany długości jednego drążka. Niestety sworznie tego drążka potrafią pękać na zakrętach a koło staje w poprzek co kończy się często kraksa.



Dlatego zamiast ciężkich stalowych drążków na sworzniach kulowych z śrubą M10 wskoczą lekkie aluminiowe drążki Unit Racing na unibalach Fluro Motorsporti śrubach M12. Waga oryginalnego wahacza wynosi 0,93 kg, wersja z końcówkami uniball, mimo większej średnicy samego wahacza oraz zastosowania większych śrub M12 (fabrycznie M10), wynosi tylko 0,79 kg.

Re: Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

PostNapisane: 26 lut 2020, 14:36
przez Capazo
Pamietaj, że sam drążek nie eliminuje pękania. Trzeba wstawić jeszcze wzmocnienie.

PostNapisane: 26 lut 2020, 14:44
przez piwo
bede mial jak u ciebie przyspawane do ramy z 4mm blachy

Re: Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

PostNapisane: 6 mar 2020, 20:49
przez piwo
Prezent od żony na urodziny założony. Prezentuje się bardzo ładnie.

Re: Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

PostNapisane: 25 kwi 2020, 17:03
przez piwo
Trochę podstroilem dziś auto.
Moc po przyjeździe na hamownie. Przez wypadające zapłony auto nie chciało się wkręcać na obroty.
IMG_20200425_125603.jpg


Zostały sklepane świece z 1,1 na 0,6mm no i podniesiony boost z 1 na 1,1 na 1 rosnący do 1,2 bara
IMG_20200425_142933_1.jpg

Dodatkowo już po hamowni wymieniłem dwie cewki zapłonowe na nowe więc moc powinna być jeszcze wyższa. Ile? Nie wiem. W każdym bądź razie silnik wkręca się do 6900 obr/min.

Wymieniona szyba z naklejkami Złotów :(
IMG_20200515_120604.jpg

IMG_20200515_120612_1.jpg



Wymienione zawieszenie na gwint nitrona od Mateusza. Twardość sprężyn 6,7kg przód 8,5kg tył. Amory ustawione wstępnie na przód 13 klików na 25 tył 23 na 25.
IMG_20200507_094455.jpg
IMG_20200507_094436.jpg


Auto mocno siadlo. Przód jest na 10,5cm tył na 11,5cm. (Było 12 i 13cm)
IMG_20200511_144121_1.jpg

IMG_20200511_154812.jpg



Mocno agresywną geometria. Przód -3,4 stopnia pochylenia, tył -3,3 stopnia pochylenia.

IMG_20200528_163157.jpg

PostNapisane: 20 lip 2020, 15:52
przez piwo
W sobotę troszkę pojezdzilem na Modlinie. Nowe geo z kątami -3st30m tyl i -3st40m przód oraz nowy zawias nitrona spisywał się rewelacyjnie. Praktycznie zero podsterownosci. Nawet raz mnie na nawrocie przy redukcji z 3 na 2 obróciło więc jest duża duża poprawa. Nawet nie wiem czy nie dam ciut więcej zbieżności tyłu co by uspokoić auto przy przyspieszaniu. Długo o taką charakterystykę walczyłem. Bezskutecznie. Do soboty. Podobało mi się. Niestety był upał i wszystko się gotowalo. Pedal wpadal w podłogę po 5 kółkach mimo że rbf 660 wymieniałem (tylko strzykawka że zbiorniczka ale to chyba zły pomysł i trzeba upuszczać z zacisku jednak). Opony tylne Avon zzr a64 też płynęły po paru kolkach. Przednie twarde kumho dawały radę. Tyl miał po ostudzeniu 60st przód koło 50 z dobrymi rozkładami. Ogolnie fajnie się jeździło lecz w wyniku uszkodzenia karty sd filmu i czasu brak z czego jestem lekko wkurwiony. Na szczęście na Modlin mam blisko. A i trzeci bieg straciłem więc większa część jazf było jezdzone 2-4. Czeka mnie wymiana skrzyni ;(

PostNapisane: 22 lip 2020, 23:23
przez Szyna
Wiesz co kup sobie jeszcze ciężarówkę :D Bo musiał byś wozić wszystkie części ze sobą i twoim szczęściem :P

Re: Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

PostNapisane: 22 lip 2020, 23:37
przez Neonixos666
bus z wyposażeniem warsztatowym i podpiętą lawetą wystarczył by :P

Re: Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

PostNapisane: 22 sie 2020, 16:13
przez piwo
Oj dziś było bardzo ciężko. Ekipa mocna mmc na ulezu a tutaj kierownik i auto nie podawaly. Niestety chyba wtrysk na jednym garze lał mniej paliwa i elektroda świecy się stopiła. Mam nadzieję że to wtrysk a nie tłok stopiony. Wiedziałem że będzie ciężko bo bez głównego biegu na tor czyli trójki ciężko zrobić wynik ale 10s straty do czołówki boli :( . Z szybkich wniosków to a052 przy 50stopni asfaltu klei może przez jedno kółko. Szybko pojawia się graining. Czy ma wyższą przyczepność szczytowa od V70a? Ciężko powiedzieć ale chyba niekoniecznie. Za to w deszczu jak wracałem bezproblemowo przy 120. Więc źle nie jest. Zużycie opony bardzo duże. Nie jest to opona na takie temperatury. Pewnie przy 20stopniach na dworzu byłoby lepiej.
Mogę też dodać że duże negatywy czyli tył -3°30' i przód -3°40' się nie sprawdziły. Były na ulezu zdecydowanie za duże. Myślę że optimum by było u mnie koło -3°10' tył i 3°20 przód. Może nawet mniej. Ogólnie brakowało mi dziś przyczepnosci niestety.


IMG_20200822_140243.jpg

PostNapisane: 24 sie 2020, 09:23
przez Szyna
Jak wyświetla mi się wpis u piwa w temacie to pierwsza myśl "co znowu zepsuł" <rotfl>
Czyli udało się pojeździć i nawet do domu wróciłeś :D

PostNapisane: 24 sie 2020, 11:36
przez piwo
:)

Re: Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

PostNapisane: 1 wrz 2020, 12:23
przez piwo
chyba jednak musze podniesc ten zawias
nie sadzilem ze po wymianie gwintu z twardszymi o 50% sprezynami i amorami zawias bedzie przysiadal na zakretach na odbojach.

Re: Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

PostNapisane: 3 wrz 2020, 07:24
przez DARO MAZDA 323
ale to musi fajnie jechać
jaki jest stosunek mocy do masy ?
Co do zawiasu to jest nisko , opona nie obciera o nadkole przy mocnym zakręcie ?