Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)
Napisane: 24 mar 2011, 10:45
bylo
jest
cyt z eksploatacji
"Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać..."
https://www.auto-swiat.pl/klasyki/young ... ny/3nt09ps
Jako ze Opel Speedster to było moje marzenie z młodości postanowiłem je zrealizować. Pojawiła się pewnego czasu okazja na allegro (25 tys. zł) i z dnia na dzień kupiłem autko i już powrotu nie było
Niestety nie miałem już co robić z Madzia (dwoma autami nie będę jeździł) i ta poszła na części, a pozostałości na złom.
Mój samochodzik to Opel Speedster 2,2 z roku 2001 nr 1047 z 7207 wyprodukowanych.
Wyposażenie:
szyby na korby, brak wspomagania kierownicy, RaceTCS , lotus 111r ABS, Torsen OBX z tyłu
Modyfikacje Silnika:
– Swap na B207R
Układ Dolotowy:
– Stożek ITG, dolot alu do stożka fi60, intercooler wodny z mercedesa 600s biturbo, chłodnica wody powietrza doładowanego z seicento
Układ Wydechowy:
– Wyspawany na nowo od turbo do katalizatora 3', kolektor wydechowy grubszy liftowy B207r saaba, katalizator sportowy 2,5', Tłumik końcowy el-tec przelotowy 2,5'
-Turbo TD04HL-20T, blow off properfect typ 2, olej motul 300v 0w40
Modyfikacje Elektroniki i Paliwa:
– EMU Black; Całkowicie nowa wiązka zasilająca
– strojenie przez Artut Małecki
https://www.facebook.com/pg/ECU-Majster ... 014/about/
-Wtryskiwacze Siemens Deka630
_pompa paliwa DW200
Układ Napędowy:
– Skrzynia F23 XY 5-biegowa z krótszym przełożeniem 4,17
– torsen obx
– koło zamachowe garnkowe C20LET,
– Nowe sprzegło i wzmocniony docisk by Radzikowski, wyważanie krasnobrocka
-RaceTCS
https://www.facebook.com/HomeMadeTCS/
Układ Hamulcowy:
Abs z lotusa 111R
Przód:
– zacisk seryjny dwutłoczkowy AP Racing plus tarcza 288mm mikoda GT
– klocki Ferrodo DSUNO fcp1562z
Tył:
-Seryjny zacisk Bosch plus tarcza 288mm2 mikoda GT
– klocki Ferrodo DS1.11 fcp1560w
Plyn hamulcowy motul rbf700
Modyfikacje Zawieszenia:
– w wahaczach poliuretan
– Zawieszenie gwintowane nitron ntr40 (sprężyny tył 10,7kg, 8,9kg przód; wysokość 12cm tył i 11 cm przód )
Modyfikacje Wnętrza i Car Audio:
brak
Body KIT, Oświetlenie, Felgi, Opony:
– lotka karbonowa, tylny dyfuzor, spliter
– Opony/felgi
przod – yokohama Advan a052 215x40r17,
tył – Extreme vr2 HL 245/40/17
Felgi ats dtc 17x9 tyl i 17x8 przod
Fabryczna Moc i Moment:
147KM i 203Nm
Po modyfikacjach jest 1 bar przy 3000 obr./min rosnacy na 1,3 bara przy 6800 obr./min.
wyniki na 50% etanolu i pb98
329hp@ 6200obr/min.
408Nm@ 5000obr/min.
Auto ma już u mnie dość długi okres życia. W między czasie wymieniłem pare silników i skrzyń biegów. Obecny setup to auto RWD ze szperą, kontrola trakcji i absem oraz z silnikiem turbo z saaba.
Filmy:
z toru Bydgoszcz
Silnik z Saaba B207r (seria 207km) na turbince td04hl-20t (seria td04-14t), wtryski Siemens Deka630ccm (seria 286ccm), wydech 3" do katalizatora, od katalizatora 2,5', wydech przelotowy 2,5' el-tec. Trochę trzeba było podciąć bagażnik, by zrobić miejsce na turbo. Poduszki silnika seryjne, skrzynia i półosie seryjne. Jedyna modyfikacja jaka była konieczna to wymiana koła zamachowego na te z Opla Calibry turbo (silnik c20let). Do tego wzmocniony docisk i sprzęgło by Radzikowski.
czas na ćwiartkę póki co 13,9 sekundy (na silniku wolnossącym)
Tutaj porównanie z autem PITa (Rx-7 400 KM)
drugi obrazuje trudności przy wysiadaniu z auta.
filmy z przyspieszenia wersji wolnossacej
Geometria mocno się zmienia, ale ostatnia to:
pochylenia kol:
lew.przod...............praw.przod
-3°20..........................-3°20'
lew.tyl....................praw.tyl
.-3°...............................-3°
zbieznosc:
przod:.....-0°15'
tyl:........+0°20'
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
lewe:.....+4°................prawe:..........+4°