Strona 1 z 70

Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

PostNapisane: 24 mar 2011, 10:45
przez piwo

greta.jpg

Obrazek

bylo
Obrazek
jest
Obrazek
Obrazek
8aef0768b7cba9b8.jpg

cyt z eksploatacji
"Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać..."

https://www.auto-swiat.pl/klasyki/young ... ny/3nt09ps

Jako ze Opel Speedster to było moje marzenie z młodości postanowiłem je zrealizować. Pojawiła się pewnego czasu okazja na allegro (25 tys. zł) i z dnia na dzień kupiłem autko i już powrotu nie było :)
Niestety nie miałem już co robić z Madzia (dwoma autami nie będę jeździł) i ta poszła na części, a pozostałości na złom.

Mój samochodzik to Opel Speedster 2,2 z roku 2001 nr 1047 z 7207 wyprodukowanych.

Wyposażenie:
szyby na korby, brak wspomagania kierownicy, RaceTCS , lotus 111r ABS, Torsen OBX z tyłu

Modyfikacje Silnika:
– Swap na B207R

Układ Dolotowy:
– Stożek ITG, dolot alu do stożka fi60, intercooler wodny z mercedesa 600s biturbo, chłodnica wody powietrza doładowanego z seicento

Układ Wydechowy:
– Wyspawany na nowo od turbo do katalizatora 3', kolektor wydechowy grubszy liftowy B207r saaba, katalizator sportowy 2,5', Tłumik końcowy el-tec przelotowy 2,5'
-Turbo TD04HL-20T, blow off properfect typ 2, olej motul 300v 0w40

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa:
– EMU Black; Całkowicie nowa wiązka zasilająca
– strojenie przez Artut Małecki
https://www.facebook.com/pg/ECU-Majster ... 014/about/
-Wtryskiwacze Siemens Deka630
_pompa paliwa DW200

Układ Napędowy:
– Skrzynia F23 XY 5-biegowa z krótszym przełożeniem 4,17
– torsen obx
– koło zamachowe garnkowe C20LET,
– Nowe sprzegło i wzmocniony docisk by Radzikowski, wyważanie krasnobrocka
-RaceTCS
https://www.facebook.com/HomeMadeTCS/

Układ Hamulcowy:
Abs z lotusa 111R
Przód:
– zacisk seryjny dwutłoczkowy AP Racing plus tarcza 288mm mikoda GT
– klocki Ferrodo DSUNO fcp1562z
Tył:
-Seryjny zacisk Bosch plus tarcza 288mm2 mikoda GT
– klocki Ferrodo DS1.11 fcp1560w

Plyn hamulcowy motul rbf700
Obrazek

Modyfikacje Zawieszenia:
– w wahaczach poliuretan
– Zawieszenie gwintowane nitron ntr40 (sprężyny tył 10,7kg, 8,9kg przód; wysokość 12cm tył i 11 cm przód )

Modyfikacje Wnętrza i Car Audio:
brak

Body KIT, Oświetlenie, Felgi, Opony:
– lotka karbonowa, tylny dyfuzor, spliter
– Opony/felgi
przod – yokohama Advan a052 215x40r17,
tył – Extreme vr2 HL 245/40/17
Felgi ats dtc 17x9 tyl i 17x8 przod

Fabryczna Moc i Moment:
147KM i 203Nm
Po modyfikacjach jest 1 bar przy 3000 obr./min rosnacy na 1,3 bara przy 6800 obr./min.
wyniki na 50% etanolu i pb98
329hp@ 6200obr/min.
408Nm@ 5000obr/min.


Auto ma już u mnie dość długi okres życia. W między czasie wymieniłem pare silników i skrzyń biegów. Obecny setup to auto RWD ze szperą, kontrola trakcji i absem oraz z silnikiem turbo z saaba.
Filmy:


z toru Bydgoszcz
Obrazek
Obrazek

Silnik z Saaba B207r (seria 207km) na turbince td04hl-20t (seria td04-14t), wtryski Siemens Deka630ccm (seria 286ccm), wydech 3" do katalizatora, od katalizatora 2,5', wydech przelotowy 2,5' el-tec. Trochę trzeba było podciąć bagażnik, by zrobić miejsce na turbo. Poduszki silnika seryjne, skrzynia i półosie seryjne. Jedyna modyfikacja jaka była konieczna to wymiana koła zamachowego na te z Opla Calibry turbo (silnik c20let). Do tego wzmocniony docisk i sprzęgło by Radzikowski.



czas na ćwiartkę póki co 13,9 sekundy (na silniku wolnossącym)
Tutaj porównanie z autem PITa (Rx-7 400 KM)


drugi obrazuje trudności przy wysiadaniu z auta.


filmy z przyspieszenia wersji wolnossacej



Geometria mocno się zmienia, ale ostatnia to:
pochylenia kol:
lew.przod...............praw.przod
-3°20..........................-3°20'
lew.tyl....................praw.tyl
.-3°...............................-3°
zbieznosc:
przod:.....-0°15'
tyl:........+0°20'
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
lewe:.....+4°................prawe:..........+4°



Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

DSC08404.JPG
ćwiartka z Ravo w Fiacie Coupe
dscn4447l.jpg
Tor Wyrazów z klubem vectra-unlimited
IMGP1766.jpg
Tor Kielce z Exoticars
IMGP1769.jpg
Tor Kielce z Exoticars
IMGP9349.jpg
Torsen działa? 1/4 Czaplinek
100_0030.JPG
strojenie (regulacja wałkami) tak to wygladalo u Zibiego jeszcze na silniku z22se
20120801231.jpg
komplet hebli na przód:
klocki ferodo ds2500
tarcze mikoda gt
płyn motul rbf660
IMG00004.JPG
wymiana felg
seria felga tył 17x7 5x110 et38 waży 11,5kg
a przód 17x5,5 5x110 et28 waży 10 kg
założyłem felgi Team Dynamics:
16x7 5x110 et20 na przód – waży 7,9kg
17x7,5 5x110 et37 na tył – waży 8,6kg

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 24 mar 2011, 15:13
przez mckoper
Gratulejszyn! <spoko>
To jest przednio czy tylno napędowe?

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 24 mar 2011, 15:37
przez piwo
silnik za plecami, naped na tyl, brak wspomagania kierownicy, brak szpery, kola z tylu 225 z przody 175, 110cm wysokosci, rama aluminiowa, poszycie plastikowe.

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 24 mar 2011, 15:38
przez ravo
piwo napisał(a):ma 147 km ma silnik z tylu za plecami i naped na tyl.

oj Dawid hehe

Super szkoda, że nie turbo :P

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 24 mar 2011, 15:46
przez Seraf
185 cm żywej masy się zmieści czy nie bardzo?

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 24 mar 2011, 15:48
przez l3mur91
Fajne to to :D

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 24 mar 2011, 15:49
przez piwo
roznica w cenie: 25tys ja dalem za toto a turbo ceny od 50tys za uszkodzone sie zzaczynaja.wiec moze i szkoda ale mysle ze za 25tys to ja moge sobei wsadzic silnik z saba 2,3 turbo zrobiony na 400 koni u coobcia.wiec cos za cos.chcialbym wersje turbo ale mnie nie stac bylo.tak bedzie za to wersja NA.pierwsze mdoy silnika juz niedlugo.na pewno szybko zmienie dolot kolektor od wersji 2,4 i przesune odcinke z 6100(smieszne) na 7500.

w srodku jest bardzo wygodnie.wysiada sie licho.

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 24 mar 2011, 15:51
przez People_Hate_Me
Piwo znając Ciebie to niedługo i tak wsadzisz tam turbine :D
fajne autko :) powiem wiecej jak zobacze w Koninie :D

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 24 mar 2011, 15:57
przez piwo
szczerze?mam juz dosc aut turbo.mam juz wypatrzone walki w usa i pojde w obroty.moment duzy w tym aucie to zabojstwo.juz pare razy jechalem bokiem na wejsciu w zakret przy dohamowaniu.powiem ze nie sadzilem ze da rade wyprowadzic autko z tak glebokich wychylow.ale te autko to potrafi. gwaltownie zarzuca tylem ale potem przy szybkiej kontrze da rade wyjsc.ale mimo wszystko szpere uznaje jako priorytet. w warszawie jak mnie bokiem postawilo na trzypasmowce miedzy samochodami to jednak troche sie spocilem.a ze proszku mi szkoda na pranie spoconych koszulek wiec szpera musi wjechac a mody tylko takie ktore zwieksza moc a nie moment obrotowy.

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 24 mar 2011, 16:01
przez People_Hate_Me
Piwo zobaczymy zobaczymy :P

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 24 mar 2011, 16:08
przez Radex
fajna zabawka piwo :P ledwo sie tam mieścisz do środka chopie <czarodziej>

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 24 mar 2011, 17:32
przez mckoper
Mam nadzieję, że dasz mi się karnąć ;)

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 24 mar 2011, 18:14
przez piwo
spoko.ja sobie pojezdze rx7 ty spidim. :)

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 28 mar 2011, 17:45
przez Bartg
Super autko, na zlocie we Wrocku dopiero by pazur pokazało ;) Kojarzę ten egzemplarz, widziałem w Łodzi nie raz ;)

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 28 mar 2011, 17:57
przez Chaty
Bardzo fajne autko, nie pamiętam żebym na żywo takie widział, pewnie robi wrażenie. Powodzenia w użytkowaniu.

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 28 mar 2011, 19:49
przez Mev
Taki zgarbiony musisz jeździć? :P

Fajne autko, zawsze mi się podobały, ale przyznaję... Na żywo takiego jeszcze nie widziałem :)

Gratuluję zakupu :)

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 28 mar 2011, 21:57
przez Blade
piwo napisał(a):wazy 870kg ma 147 km ma silnik z tylu za plecami i naped na tyl.


Hell yeah <spoko>

Przy tej wadze i mocy musi być niezła awantura <diabełek> Gratuluję zakupu i niech dobrze służy.

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 28 mar 2011, 22:10
przez ravestation
to auto, to jedno z moich niespełnionych marzeń motoryzacyjnych <serduszka>

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 28 mar 2011, 23:31
przez piwo
no ja wlasnie postanowilem sie spelnic :)
auto powoli dzieki swemu wiekowi robi sie dostepne dla ludu.ale poniewaz wyprodukowano tylko 7tys sztuk oraz posiada mnostwo wad (ciezko sie wsiada wysiada) nie grozi mu popularnosc.na szczescie. :)

Re: Opel Speedster 2,2 2001

PostNapisane: 28 mar 2011, 23:32
przez ravestation
no i jest to tak naprawdę lotus <faja>