Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

Postprzez sylwia323F » 17 maja 2021, 09:22

Co najmniej 2-3 tyś zł jak nie lepiej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 17:20
Posty: 782 (49/31)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

Postprzez Bartg » 17 maja 2021, 09:31

Ah te wspaniałe silniki w Saabach, mniej więcej identyczna sytuacja spotkała ostatnio szwagra w jego 9-3. Podziwiam jak wszyscy, zwłaszcza trzymania się tego silnika, który klęka każdemu, kto go chociaż trochę pałuje.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7787 (20/115)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Gib » 25 maja 2021, 13:24

Sam zmieniałeś rozrząd?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8921 (137/177)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez piwo » 25 maja 2021, 16:54

Nie
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4381 (150/102)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Gib » 25 maja 2021, 18:56

Czytam sobie czasami Saabtuning i nie wypowiada się na temat blokad z allegro zbyt dobrze. Drugie pytanie silnik po złożeniu był cichutki? Przecież to wycieranie łańcuchem metalu i plastiku to jazgot powinien być konkretny?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8921 (137/177)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez MrShaleck » 26 maja 2021, 11:52

Bartg napisał(a):Ah te wspaniałe silniki w Saabach, mniej więcej identyczna sytuacja spotkała ostatnio szwagra w jego 9-3. Podziwiam jak wszyscy, zwłaszcza trzymania się tego silnika, który klęka każdemu, kto go chociaż trochę pałuje.


Akurat B207 to bardzo udany silnik, z dużym potencjałem i stosunkowo niezawodny ;)
W dodatku drugi słupek jest tak tani, że aż szkoda ich nie modzić i katować <lol>

Gorzej jeśli mówimy o SAABOWSKIM B205, to mogą być już jaja, sam mam bardzo 'przyjemne' doświadczenia :D
------------------------
Marcin / Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2304 (7/30)
Skąd: PRAUST
Auto: BMW 530D E39 Msport
(225/490)
Merida Big Seven
Techlife X5S

Postprzez Gib » 26 maja 2021, 15:44

Trzeba jednakowoż pamiętać że to silnik zaprojektowany do jazdy na wprost w 9-3 być może szybka jazda w zakrętach mu nie służy :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8921 (137/177)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez MrShaleck » 26 maja 2021, 18:02

Gib napisał(a):Trzeba jednakowoż pamiętać że to silnik zaprojektowany do jazdy na wprost w 9-3 być może szybka jazda w zakrętach mu nie służy :)


Oczywiście ;) Tego nikt nie neguje. I tak dobrze, że ma 6L oleju, a nie 4,3 jak B2x5 ;)
------------------------
Marcin / Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2304 (7/30)
Skąd: PRAUST
Auto: BMW 530D E39 Msport
(225/490)
Merida Big Seven
Techlife X5S

Postprzez piwo » 27 maja 2021, 06:40

doklandie tak. a w seryjnym z22se wchodzilo tylko niecale 4 litry oliwy. wiec zawsze cos i pojemnosc cieplna oleju wieksza. zreszta zaden cywilny silnik nie na tor. wszystkie ktore nie maja suchej miski beda gorzej smarowane przy przeciazeniach bocznych 1,5G. pewnych rzeczy sie nie uniknie. trzeba tylko minimalizowac koszty jesli sie da.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4381 (150/102)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez piwo » 31 maja 2021, 15:52

Geometria na ten rok.
Załączniki
IMG_20210531_165414.jpg
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4381 (150/102)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Szyna » 2 cze 2021, 17:15

Piwo, coroczny remont silnika to nie jest minimalizacja kosztów :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3301 (84/145)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Gib » 11 cze 2021, 23:28

Będę się upierał że wina za ten rozrząd jest po stronie składającego.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8921 (137/177)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez piwo » 12 cze 2021, 16:12

Dziś pojeździłem trochę na torze Modlin tak rekreacyjnie. Z tyłu 5cio czy nawet więcej letnie Avon zzr 225/45r17 z przodu dość świeze a052 215/40r17. Czyli ogólnie na semislikach. Czasy mierzone za pomocą race chrono i 1hz gpsem telefonu to wyszło mi z najlepszych okrążeń ale w miarę właściwie policzonych 1m3s68 1m3,78s i 1m4,08s Ogólnie mega się cieszyłem bo jeden czas mi pokazało 1m0,8s no ale w domu już patrzylem że ucięło dystans więc błędnie odczytany ( teraz rozumiem jakim szmelcem jest GPS 1hz a jakim cudem jest GPS od racetcs). Więc realnie niecałe 1m4s .
dla porownania na tym samym ukladzie megane tropheo r 1m3s87s a alpine a110s 1m4,48s
https://www.youtube.com/watch?v=PXsv6apQEho&t=913s


Ale wróciły dawne demony czyli odcinanie zapłonu przez za niskie ciśnienie oleju i przegrzewanie wody do 120 °c i oleju jeszcze wyżej. Muszę w końcu coś z tym zrobić bo jazdy przez to nie ma ( ogólnie myślę że ze sprawnym silnikiem nie prychajacym nie odcinającym czas poniżej 1m3s był łatwo do zrobienia na tym setupie dzisiaj) . Na szczescie wróciłem na kołach. Ogólnie Modlin fajny jest.
Ogólnie z pracy zawieszenia byłem bardzo zadowolony. Zero podsterowności na wejściu w zakręty, bardzo dobre hamowanie. Z minusów bardzo ciężko się operuje przepustnica jak tylko lekko chce się przyspieszać w łuku. Wiem wina turbo ale chciałoby się bardziej płynna reakcje na przepustnice a nie albo rwie do przodu albo zwalnia . No i kolejna mała wada to brak trakcji na wyjściu. Ale opony mają już swój wiek a race TCS robił i tak za nie robotę. Ogólnie jestem szczęśliwy. Pojeździć to fajne uczucie odprężające i wypalające ;)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4381 (150/102)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Szyna » 12 cze 2021, 22:27

Najważniejsze że w końcu wróciłeś sprawnym samochodem do domu <rotfl>
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3301 (84/145)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez sylwia323F » 16 cze 2021, 09:44

Szyna napisał(a):Najważniejsze że w końcu wróciłeś sprawnym samochodem do domu <rotfl>

Szyna zamiast krytykować wybierz się z nami na jakiś wspólny zlot albo wycieczkę po Bałkanach :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 17:20
Posty: 782 (49/31)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

Postprzez Gib » 16 cze 2021, 16:09

Kto składał nowy rozrząd i na jakich blokadach?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8921 (137/177)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez piwo » 17 cze 2021, 12:54

blokady tej firmy.
a skladal
AUTO Profesja Kamil Marcinkiewicz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4381 (150/102)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez piwo » 27 cze 2021, 11:45

Chlodnica jeszcze nie założona. Dziś pojeździłem na jastrzebiu. Świetny tor, pięknie się jeździło. Zawias heble pracowały rewelacyjnie. Auto nie wykazywało krzty podsterowności. Po prostu mega. Niestety silnik szarpał praktycznie przy każdym dodaniu gazu ( tak jakby na 3 cylindrach pracował) a po dwóch sesjach musiałem zrezygnować ze względu na pęknięcie mikody z przodu. W między czasie pedał wpadł w podłogę i przeleciałem przez jedną szykanę ;). Jeden misiek Evo dziś zapłonął od palącego się klocka i straż go gasiła. No cóż kolejne mikody będą tylko nacinane nie nacinane i nawiercane. Na koniec drugiej sesji byłem drugi. No i to chyba tyle. a jeszcze krotka analiza logow i przy hamowniu mam przyspieszenia 1,23G a na zakretach stale 1,2G. i niestety to jest dramat. liczylem ze 1,3 na semi jest w moim zasiegu. mylilem sie. moze na innych torach. moze pozniej po nagumowaniu wieksze przyspieszenia boczne bylyby w moim zasiegu. nei wiem. do sprawdzenia kiedys. w kazdym badz razie czolowka na slikach i nie tylko robi po 1,45G juz. a to jest niestety juz przepasc.
Załączniki
IMG_20210627_124605.jpg
IMG_20210627_124249.jpg
IMG_20210627_124954.jpg
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4381 (150/102)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez piwo » 1 lip 2021, 17:03

Dziś przyszły tarcz nacinane mikoda i płyn hamulcowy. Niedługo powinny przyjść przewody w stalowym oplocie goodridge
Załączniki
IMG_20210701_175047.jpg
IMG_20210701_175042.jpg
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4381 (150/102)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez piwo » 3 lip 2021, 19:41

Parę zdjęć z jastrzebia
Załączniki
211523722_1834090390085651_8936477253605404159_n.jpg
210633706_1834090803418943_9161636456525750801_n.jpg
208547408_1834091676752189_2327829039725955128_n.jpg
209975806_1834090806752276_6616994139668351590_n.jpg
211403202_1834090106752346_5759287700552016576_n.jpg
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4381 (150/102)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s
Mazda 3 BM 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy