Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

Postprzez piwo » 9 kwi 2018, 21:52

No tak ale ja to testowałem na wszystkich dostępnych w komplecie sprężynach i jeszcze cztery bardziej miękkie od najbardziej miękkiej z kompletu forga wkładałem z własnych zasobów i dźwięk zawsze był ten sam, mimo że ewidentnie czuć było ręka że zawór po odpuszczeniu gazu psika w dolot czyli się otwiera.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Gib » 9 kwi 2018, 23:29

może się okazać że na stożku będzie i seryjny słychać
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Eklerek323f » 10 kwi 2018, 01:29

A ta czerwona kontrolka co sie zapalała wlaściwie tylko przy mocnych dohamowaniach i i tylko lewych zakretach (w prawych chyba nie widziałem) nie była czasem od ciśnienia oleju?
np z 1 filmu 11:55 10;00 13;20
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez piwo » 10 kwi 2018, 04:52

dales do myslenia.
Obrazek
ogolnie jak reczny spuszczalem to gasla ikonka P w podwojnym kolku a na zakretach pojawial sie wykrzyknik w podwojnym kolku. toeretycznie wykrzyknik oznacza handbreak warning, a P w podwojnym kolku parking brake light. nie wiem jak to interpertowac.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez dam92 » 10 kwi 2018, 10:28

Z ciekawości, jaki olej był zalany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez piwo » 10 kwi 2018, 12:58

mobil 5w50
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez jackkpl » 10 kwi 2018, 13:06

Piwo – po raz kolejny wychodzi brak szacunku do sprzętu. Mi jak fura przestaje nawet przez 1s jechać, to odejmuję gazu i myślę, co jest nie tak. Mam parę zabezpieczeń – np. po ciśnieniu oleju, po temperaturze w dolocie. Tobie fura przestaje jechać i pałujesz do końca. W ten sposób to zabijesz każdy silnik...

Masz emu, kup sobie czujnik ciśnienia oleju i zrób w EMU zabezpieczenia. Koszt czujnika 100zł z ebaya.
Inna kwestia, że takie rzeczy powinni podpowiadać ludzie odpowiedzialni za mechanikę i strojenie ;).
Ostatnio edytowano 10 kwi 2018, 13:09 przez jackkpl, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Paweł » 10 kwi 2018, 13:06

Albo grubo, albo wcale. +1 :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez piwo » 10 kwi 2018, 13:12

czujnik cisnienia oleju i egt sa w planach. na pewno do zrobienia. mam tyle baboli w tym aucie ze mi zycia nie starczy by wszystkie naprawic wiec jezdze jak moge. czujnik dolotu pokazuje mi np temperature komory silnika mimo ze jest rura izolowana a czujnik ladnie zatopiony w rurze. linki wybieraka skrzyni biegow przed zlotem wymienilem i na zimno bylo ok. rozgrzalo sie auto i biegi nie wchodza.
kuzwa tez bym chcial miec niezawodne auto ze nic kompletnie nie robie wsiadam upalam piec sezonow i nic kompletnie sie nie dotykam. ale jest inaczej i wiecznie jakies problemy.
Jacek moze chcesz mi serwisowac auto?
zaplace tobie 5 tys i masz mi zrobic auto ktore nie bedzie sie psulo. co ty na to?
Ostatnio edytowano 10 kwi 2018, 13:21 przez piwo, łącznie edytowano 2 razy
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez jackkpl » 10 kwi 2018, 13:14

EGT to może nie konicznie – chyba,ze po EGT zrobisz korekcje w sofcie. Wyswietlacz i kurnik z pipczykiem to sa bajki z FF. Podczas jazdy nie ma czasu na zerkanie na zegary.
Im grubiej zmodzone auto, tym więcej trzeba robić samemu. Taka smutna rzeczywistość... Nawet fura na profi gratach potrafi się poddać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 10 kwi 2018, 13:17

czyli tylko czujnik temp oleju? co niby ten czujnik mialby korygowac? ktora mape?boosta? zaplonu? odciecie zaplonu przesuwac na 2000 obrotow? co da sie zrobic w emu?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez jackkpl » 10 kwi 2018, 13:24

Po temperaturze oleju możesz np uruchomic timer. Tzn jak olej przekracza np 130 stopni , to uruchamiasz wirtualne wyjscie , a to wyjscie steruje timerem. Timer reguluje boost i np obcina ci do 0. Ale akurat u ciebie sa mapy z pupy zrobione, bo boost jest na sztywno.

Po c isnieniu oleju mozna odciac silnik. Jak cis spadnie ponizej pewnego progu (jest mapa cisnienia po obrotach), to odcina ci silnik na 1s lub dluzej (konfigurowalne). Jest to bardzo dobry sygnal, jak odcina silnik to wiesz,ze cos jest nie tak i nie palujesz.

Po IAT powinien zdejmowac doladowanie. Tak sie robi w kazdym samochodzie z doladowaniem, bo jak sie robi awaria icka lub cokolwiek innego, to mozesz miec 150 stopni w dolocie bez problemu. Ja tak mam i jak mi ucieknie woda z icka (a zdarza sie to czesto), to auto nie jedzie. Ale jest tak zrobione,ze moge go palowac , po prostu jedzie jak wolnossak :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Biniu » 10 kwi 2018, 13:39

No to bardzo dobre i proste rozwiązanie. W sumie czy odcina zapłon czy cofka kąta wyprzedzenia zapłonu, bez znaczenia. Silnik jest bezpieczny, bo nie da rady dalej iść pełną mocą, a kierowca wie, że coś jest nie tak i trzeba zjechać do depo szukać awarii. Jak zabiorę się za silnik w BG to na pewno coś takiego będę chciał ustrugać.

Zresztą w ori sterownikach takie zabezpieczenia awaryjne są.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez jackkpl » 10 kwi 2018, 13:52

Biniu napisał(a):No to bardzo dobre i proste rozwiązanie. W sumie czy odcina zapłon czy cofka kąta wyprzedzenia zapłonu, bez znaczenia. Silnik jest bezpieczny, bo nie da rady dalej iść pełną mocą, a kierowca wie, że coś jest nie tak i trzeba zjechać do depo szukać awarii. Jak zabiorę się za silnik w BG to na pewno coś takiego będę chciał ustrugać.

Zresztą w ori sterownikach takie zabezpieczenia awaryjne są.


Zapłon nie do końca, bo opóźnienie zapłonu zmniejszy moment na silniku. Temperatury w dolocie Ci nie obniży, temperatury oleju też nie (bo ta rośnie mocniej od obrotów, niż od obciążenia). A jak masz wysokie EGT i cofniesz zapłon, to tylko pogorszysz sprawę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 10 kwi 2018, 13:54

cofanie zaplonu to pol srodek. na torze w kasku nie wyczujesz 10 koni mniej. na torze tylko radykalne srodki jak odciecie zaplonu calkowicie albo przesuniecie odcinki na 1000 obrotow/min (to bym preferowal dla siebie) albo zgasniecie silnika. ale znajac zycie i jak zawsze jakies zaklucenia to zadnego okrazenia wtedy bym nie przejechal bo zawsze by wywalalo jakis blad. abs i tcs tez mialo dzialac a nie dzialalo bo pewnie jakis kabelek czy wtyczka od czujnika abs sie przytarla.
Ostatnio edytowano 10 kwi 2018, 13:56 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez jackkpl » 10 kwi 2018, 13:56

piwo napisał(a):cofanie zaplonu to pol srodek. na torze w kasku nie wyczujesz 10 koni mniej. na torze tylko radykalne srodki jak odciecie zaplonu calkowicie albo przesuniecie odcinki na 1000 obrotow/min (to bym preferowal dla siebie) albo zgasniecie silnika. ale znajac zycie i jak zawsze jakies zaklucenia to zadnego okrazenia wtedy bym nie przejechal bo zawsze by wywalalo jakis blad. abs i tcs tez mialo dzialac a nie dzialalo bo pewnie jakis kabelek czy wtyczka od czujnika abs sie przytarl.


TCS działał (chyba,że go musiałeś odpiąć ), bo jakby przestał działać, to by w ogole wtryski się nie otwierały :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 10 kwi 2018, 13:57

nie dzialal bo go wylaczylem. nie moglem tcs uzyc przez blad czujnika. zle sie wyrazilem.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez zemoj » 10 kwi 2018, 16:01

Różne są podejścia do zabawy na torze.
Można kupić w miarę tanio NA/NB 1.8 czy nawet 1.6 i upalać je w miarę bezproblemowo na każdym zlocie, robiąc w generalce średnie czasy, ale starając się za każdym razem przesuwać rekordy i granice swoje własne, a można bardzo chcieć za każdym razem wygrać cały zlot i wracać prawie z każdego z nich na lince lub lawecie.

Sorry, ale jak w trakcie zlotu kolega zapytał "zgadnijcie kto zabił silnik?", to nie miałem najmniejszego problemu z odpowiedzią.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Fiveopac » 10 kwi 2018, 19:06

ravo napisał(a):Indor jest od twardej sprężyny. Bardziej go słychać zawsze od otwartego dolotu czyli stożek czy gąbka

+1
Ten indor to najszybsza droga do rozwalenia uszczelniaczy w turbinie a potrafi także ukręcić wirnik. Zmiękcz sprężynę tak aby był czysty dźwięk upuszczanego powietrza.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez piwo » 10 kwi 2018, 19:17

zmiekczalem. dalem na prawde miekka (mysle ze z 4 razy bardziej miekka niz ta najbardziej miekka z zestawu czyli zielona ,
https://www.forgemotorsport.com/Valve_S ... --826.html
) i dzwiek byl taki sam. dziwek ten jest tylko gdy na rure dolotowa do zimnej strony turbiny nalozony jest stozek. gdy jest pusta rura bez stozka dzwiek znika. sprawdzalem odpuszczanie gazu bez rury dolotowej na turbinie to bypas sie otwiera i zrzuca powietrze do dolotu ale ze stozkiem wydaje taki wlasnie dzwiek.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Neonixos666 i 27 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy