Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)
No tak ale ja to testowałem na wszystkich dostępnych w komplecie sprężynach i jeszcze cztery bardziej miękkie od najbardziej miękkiej z kompletu forga wkładałem z własnych zasobów i dźwięk zawsze był ten sam, mimo że ewidentnie czuć było ręka że zawór po odpuszczeniu gazu psika w dolot czyli się otwiera.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
A ta czerwona kontrolka co sie zapalała wlaściwie tylko przy mocnych dohamowaniach i i tylko lewych zakretach (w prawych chyba nie widziałem) nie była czasem od ciśnienia oleju?
np z 1 filmu 11:55 10;00 13;20
np z 1 filmu 11:55 10;00 13;20
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
dales do myslenia.
ogolnie jak reczny spuszczalem to gasla ikonka P w podwojnym kolku a na zakretach pojawial sie wykrzyknik w podwojnym kolku. toeretycznie wykrzyknik oznacza handbreak warning, a P w podwojnym kolku parking brake light. nie wiem jak to interpertowac.
ogolnie jak reczny spuszczalem to gasla ikonka P w podwojnym kolku a na zakretach pojawial sie wykrzyknik w podwojnym kolku. toeretycznie wykrzyknik oznacza handbreak warning, a P w podwojnym kolku parking brake light. nie wiem jak to interpertowac.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Z ciekawości, jaki olej był zalany?
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
mobil 5w50
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Piwo – po raz kolejny wychodzi brak szacunku do sprzętu. Mi jak fura przestaje nawet przez 1s jechać, to odejmuję gazu i myślę, co jest nie tak. Mam parę zabezpieczeń – np. po ciśnieniu oleju, po temperaturze w dolocie. Tobie fura przestaje jechać i pałujesz do końca. W ten sposób to zabijesz każdy silnik...
Masz emu, kup sobie czujnik ciśnienia oleju i zrób w EMU zabezpieczenia. Koszt czujnika 100zł z ebaya.
Inna kwestia, że takie rzeczy powinni podpowiadać ludzie odpowiedzialni za mechanikę i strojenie .
Masz emu, kup sobie czujnik ciśnienia oleju i zrób w EMU zabezpieczenia. Koszt czujnika 100zł z ebaya.
Inna kwestia, że takie rzeczy powinni podpowiadać ludzie odpowiedzialni za mechanikę i strojenie .
Ostatnio edytowano 10 kwi 2018, 13:09 przez jackkpl, łącznie edytowano 2 razy
czujnik cisnienia oleju i egt sa w planach. na pewno do zrobienia. mam tyle baboli w tym aucie ze mi zycia nie starczy by wszystkie naprawic wiec jezdze jak moge. czujnik dolotu pokazuje mi np temperature komory silnika mimo ze jest rura izolowana a czujnik ladnie zatopiony w rurze. linki wybieraka skrzyni biegow przed zlotem wymienilem i na zimno bylo ok. rozgrzalo sie auto i biegi nie wchodza.
kuzwa tez bym chcial miec niezawodne auto ze nic kompletnie nie robie wsiadam upalam piec sezonow i nic kompletnie sie nie dotykam. ale jest inaczej i wiecznie jakies problemy.
Jacek moze chcesz mi serwisowac auto?
zaplace tobie 5 tys i masz mi zrobic auto ktore nie bedzie sie psulo. co ty na to?
kuzwa tez bym chcial miec niezawodne auto ze nic kompletnie nie robie wsiadam upalam piec sezonow i nic kompletnie sie nie dotykam. ale jest inaczej i wiecznie jakies problemy.
Jacek moze chcesz mi serwisowac auto?
zaplace tobie 5 tys i masz mi zrobic auto ktore nie bedzie sie psulo. co ty na to?
Ostatnio edytowano 10 kwi 2018, 13:21 przez piwo, łącznie edytowano 2 razy
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
EGT to może nie konicznie – chyba,ze po EGT zrobisz korekcje w sofcie. Wyswietlacz i kurnik z pipczykiem to sa bajki z FF. Podczas jazdy nie ma czasu na zerkanie na zegary.
Im grubiej zmodzone auto, tym więcej trzeba robić samemu. Taka smutna rzeczywistość... Nawet fura na profi gratach potrafi się poddać.
Im grubiej zmodzone auto, tym więcej trzeba robić samemu. Taka smutna rzeczywistość... Nawet fura na profi gratach potrafi się poddać.
czyli tylko czujnik temp oleju? co niby ten czujnik mialby korygowac? ktora mape?boosta? zaplonu? odciecie zaplonu przesuwac na 2000 obrotow? co da sie zrobic w emu?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Po temperaturze oleju możesz np uruchomic timer. Tzn jak olej przekracza np 130 stopni , to uruchamiasz wirtualne wyjscie , a to wyjscie steruje timerem. Timer reguluje boost i np obcina ci do 0. Ale akurat u ciebie sa mapy z pupy zrobione, bo boost jest na sztywno.
Po c isnieniu oleju mozna odciac silnik. Jak cis spadnie ponizej pewnego progu (jest mapa cisnienia po obrotach), to odcina ci silnik na 1s lub dluzej (konfigurowalne). Jest to bardzo dobry sygnal, jak odcina silnik to wiesz,ze cos jest nie tak i nie palujesz.
Po IAT powinien zdejmowac doladowanie. Tak sie robi w kazdym samochodzie z doladowaniem, bo jak sie robi awaria icka lub cokolwiek innego, to mozesz miec 150 stopni w dolocie bez problemu. Ja tak mam i jak mi ucieknie woda z icka (a zdarza sie to czesto), to auto nie jedzie. Ale jest tak zrobione,ze moge go palowac , po prostu jedzie jak wolnossak .
Po c isnieniu oleju mozna odciac silnik. Jak cis spadnie ponizej pewnego progu (jest mapa cisnienia po obrotach), to odcina ci silnik na 1s lub dluzej (konfigurowalne). Jest to bardzo dobry sygnal, jak odcina silnik to wiesz,ze cos jest nie tak i nie palujesz.
Po IAT powinien zdejmowac doladowanie. Tak sie robi w kazdym samochodzie z doladowaniem, bo jak sie robi awaria icka lub cokolwiek innego, to mozesz miec 150 stopni w dolocie bez problemu. Ja tak mam i jak mi ucieknie woda z icka (a zdarza sie to czesto), to auto nie jedzie. Ale jest tak zrobione,ze moge go palowac , po prostu jedzie jak wolnossak .
No to bardzo dobre i proste rozwiązanie. W sumie czy odcina zapłon czy cofka kąta wyprzedzenia zapłonu, bez znaczenia. Silnik jest bezpieczny, bo nie da rady dalej iść pełną mocą, a kierowca wie, że coś jest nie tak i trzeba zjechać do depo szukać awarii. Jak zabiorę się za silnik w BG to na pewno coś takiego będę chciał ustrugać.
Zresztą w ori sterownikach takie zabezpieczenia awaryjne są.
Zresztą w ori sterownikach takie zabezpieczenia awaryjne są.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu napisał(a):No to bardzo dobre i proste rozwiązanie. W sumie czy odcina zapłon czy cofka kąta wyprzedzenia zapłonu, bez znaczenia. Silnik jest bezpieczny, bo nie da rady dalej iść pełną mocą, a kierowca wie, że coś jest nie tak i trzeba zjechać do depo szukać awarii. Jak zabiorę się za silnik w BG to na pewno coś takiego będę chciał ustrugać.
Zresztą w ori sterownikach takie zabezpieczenia awaryjne są.
Zapłon nie do końca, bo opóźnienie zapłonu zmniejszy moment na silniku. Temperatury w dolocie Ci nie obniży, temperatury oleju też nie (bo ta rośnie mocniej od obrotów, niż od obciążenia). A jak masz wysokie EGT i cofniesz zapłon, to tylko pogorszysz sprawę.
cofanie zaplonu to pol srodek. na torze w kasku nie wyczujesz 10 koni mniej. na torze tylko radykalne srodki jak odciecie zaplonu calkowicie albo przesuniecie odcinki na 1000 obrotow/min (to bym preferowal dla siebie) albo zgasniecie silnika. ale znajac zycie i jak zawsze jakies zaklucenia to zadnego okrazenia wtedy bym nie przejechal bo zawsze by wywalalo jakis blad. abs i tcs tez mialo dzialac a nie dzialalo bo pewnie jakis kabelek czy wtyczka od czujnika abs sie przytarla.
Ostatnio edytowano 10 kwi 2018, 13:56 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):cofanie zaplonu to pol srodek. na torze w kasku nie wyczujesz 10 koni mniej. na torze tylko radykalne srodki jak odciecie zaplonu calkowicie albo przesuniecie odcinki na 1000 obrotow/min (to bym preferowal dla siebie) albo zgasniecie silnika. ale znajac zycie i jak zawsze jakies zaklucenia to zadnego okrazenia wtedy bym nie przejechal bo zawsze by wywalalo jakis blad. abs i tcs tez mialo dzialac a nie dzialalo bo pewnie jakis kabelek czy wtyczka od czujnika abs sie przytarl.
TCS działał (chyba,że go musiałeś odpiąć ), bo jakby przestał działać, to by w ogole wtryski się nie otwierały .
nie dzialal bo go wylaczylem. nie moglem tcs uzyc przez blad czujnika. zle sie wyrazilem.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Różne są podejścia do zabawy na torze.
Można kupić w miarę tanio NA/NB 1.8 czy nawet 1.6 i upalać je w miarę bezproblemowo na każdym zlocie, robiąc w generalce średnie czasy, ale starając się za każdym razem przesuwać rekordy i granice swoje własne, a można bardzo chcieć za każdym razem wygrać cały zlot i wracać prawie z każdego z nich na lince lub lawecie.
Sorry, ale jak w trakcie zlotu kolega zapytał "zgadnijcie kto zabił silnik?", to nie miałem najmniejszego problemu z odpowiedzią.
Można kupić w miarę tanio NA/NB 1.8 czy nawet 1.6 i upalać je w miarę bezproblemowo na każdym zlocie, robiąc w generalce średnie czasy, ale starając się za każdym razem przesuwać rekordy i granice swoje własne, a można bardzo chcieć za każdym razem wygrać cały zlot i wracać prawie z każdego z nich na lince lub lawecie.
Sorry, ale jak w trakcie zlotu kolega zapytał "zgadnijcie kto zabił silnik?", to nie miałem najmniejszego problemu z odpowiedzią.
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3195 (146/240)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
ravo napisał(a):Indor jest od twardej sprężyny. Bardziej go słychać zawsze od otwartego dolotu czyli stożek czy gąbka
+1
Ten indor to najszybsza droga do rozwalenia uszczelniaczy w turbinie a potrafi także ukręcić wirnik. Zmiękcz sprężynę tak aby był czysty dźwięk upuszczanego powietrza.
Less roof, more fun
zmiekczalem. dalem na prawde miekka (mysle ze z 4 razy bardziej miekka niz ta najbardziej miekka z zestawu czyli zielona ,
https://www.forgemotorsport.com/Valve_S ... --826.html
) i dzwiek byl taki sam. dziwek ten jest tylko gdy na rure dolotowa do zimnej strony turbiny nalozony jest stozek. gdy jest pusta rura bez stozka dzwiek znika. sprawdzalem odpuszczanie gazu bez rury dolotowej na turbinie to bypas sie otwiera i zrzuca powietrze do dolotu ale ze stozkiem wydaje taki wlasnie dzwiek.
https://www.forgemotorsport.com/Valve_S ... --826.html
) i dzwiek byl taki sam. dziwek ten jest tylko gdy na rure dolotowa do zimnej strony turbiny nalozony jest stozek. gdy jest pusta rura bez stozka dzwiek znika. sprawdzalem odpuszczanie gazu bez rury dolotowej na turbinie to bypas sie otwiera i zrzuca powietrze do dolotu ale ze stozkiem wydaje taki wlasnie dzwiek.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Neonixos666 i 27 gości