Strona 1 z 3

BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 11:52
przez l3mur91
Jako, że przywiązany jestem do tego forum chciałbym pochwalić się nowym nabytkiem. Dupowozem. <serduszka>

Po sprzedaży E30 wiedziałem, że muszę jeszcze kiedyś mieć BMW :bmw:
Miało być znowu E30 albo E34 w sedanie... Ale trafiło się takie i jest. :ok:
Brałem pod uwagę też inne marki, ale na prawdę nie było nic ciekawego. Chciałem MX-6 ale straszny syf był, więc musiałem sobie darować. <oczy>

Z danych technicznych... Rozkodowany VIN.

Typ 525TD (EUR)
Typoszereg E E34 (2)
Seria 5
Rodzaj konstrukcji TOUR
Układ kierowniczy LL
Drzwi 5
Silnik M51
Pojemność skokowa 2.50
Moc 85
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor OXFORDGRUEN METALLIC (324)
Tapicerka STOFF FLOCK DIAGONAL/ANTHRAZIT (A2AT)
Data prod. 1994-09-02



Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S240A LEATHER STEERING WHEEL Kierownica skórzana z pod.pow.
S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera
S288A LT/ALY WHEELS Obr. BMW, st. le. spr. krz. 29
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S339A SATIN CHROME Shadow-Line
S404A DOUBLE SLIDING SUNROOF ELEC DOUBLE COVER-SLIDING LIFTING ROOF
S410A WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT Siłownik szyby elektryczny przedni
S413A LUGGAGE COMPARTMENT NET Siatka oddzielająca bagażnika
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S556A EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Wskaźnik temperatury zewn.
S651A BMW Bavaria C Reverse Radio BMW Reverse RDS
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S900A APPR. VEH.IMMOBILIZAT. ACC. TO AZT/TUEV Elektroniczny immobilizer


Z VINu wychodzi, że to Shadow Line. Nerki w chromie i znaczki niebieskie... Więc mogę chyba podejrzewać, że było uderzone kiedyś. :suchy:
Także na dniach pojawi się black front. Znaczków szukam.

Modyfikacje



1. Silnik i układ wydechowy:
Silnik:
Seria

Plan
Chip

Układ wydechowy:
Seria

Plan:
1.) Wycięcie kata.
2.) Przelot.
3.) Końcowy cięty 2x76 lub 2x86.

2. Koła:
Seria. 15" stalufelgi i ori kołpaki.

Plan:
1.) 18"

3. Wnętrze:
Seria

Plan:

1.) Kierownica z M3 lub M5.
2.) Siakieś inne taborety.
3.) Zegar doładowania i temp. oleju.

4. Car audio:
1.) Pioneer DEH-2000R
2.) 6x Nokia.
3.) Macrom M3W.124 (póki co w domu, czeka na skrzynie)
4.) Crunch P2250 (czeka w domu na Macroma :D )

Plan
1.)Panele pod 16 na przód.

5. Karoseria:
1.) seria

Plan:

1.) Czarne nerki.
2.) Lakier do odnowienia.
3.) Może M-Pakiet jak znajdzie się w dobrych $. :hyhy:


6. Oświetlenie
1.) Seria

Plan:

1.) Na dniach Black Bosh :rotfl:
2.) Fogi smoked.


7. Hamulce:
Seria


8. Zawieszenie:
Seria

Plan:

1.) Gwint trochę za drogi więc pewnie tylko springi. Albo Kit.


9. Skrzynia:
1.) Seria.

Plan:
1.) Skrócony drążek zmiany biegów.


FOTO:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Tak wiem auto brudne, ale zanim wróciłbym z myjni wyglądałoby tak samo więc... :|

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 14:06
przez Bart0n
Dobrze ,że nie TDS :P

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 14:31
przez l3mur91
Bart0n napisał(a):Dobrze ,że nie TDS :P


To ten sam silnik <lol>

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 15:47
przez ravo
A czemu dobrze we Wrocławiu jeździ TDS który ma grubo ponad 200KM i sprawuje się świetnie :)

85KW czy KM ? zresztą tak czy siak strasznie to musi być mulnięte da się tym bezpiecznie na trasie wyprzedzać ?

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 15:54
przez l3mur91
ravo napisał(a):A czemu dobrze we Wrocławiu jeździ TDS który ma grubo ponad 200KM i sprawuje się świetnie :)

85KW czy KM ? zresztą tak czy siak strasznie to musi być mulnięte da się tym bezpiecznie na trasie wyprzedzać ?


85 KW ... 115 km. Generalnie muszę się wybrać na hamownię bo nie wiem czy już nie było chipowane.
Powiem Ci, że też byłem sceptycznie nastawiony do osiągów. Ale generalnie z wyprzedzeniem czegokolwiek nie ma najmniejszego problemu. Turbo późno ciągnie bo dopiero od 2.5k, ale generalnie daje radę.

Wydaje mi się, że 0-100 jedzie podobnie jak SC 1.2 8v. <spoko>
Generalnie koleszka który na co dzień jeździ SC 1.2 16v powiedział, że "jedzie" więc coś musi w tym być. :P

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 17:47
przez Bart0n
To jest ten sam silnik co w Omegach? Czytałem trochę, że mają problemy z głowicą i układem chłodzenia, chociaż jak to ten sam silnik co w omedze to znajomy w sumie nie narzekał, tylko mówił ,że zimą to worki z piaskiem, cementem albo płyty chodnikowe na tył bo nie da się jeździć u nas w górzystym terenie :D

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 18:27
przez l3mur91
No w Omegach były montowane silniki właśnie z BMW. W 524TD był problem z pękającymi głowicami. Co do TDSów też było mnóstwo zastrzeżeń.
Ale wiesz jak jest... tak samo, że Fordy i Fiaty śmierdzą... jakby tak było, że wszystko się tak psuje to nikt by tego nie kupował i byłyby problemy ze sprzedażą. ;)

A tak na prawdę ostatnio TDSów na forach jak grzybów po deszczu. Jestem na etapie zgłębiania wiedzy na temat konwersji TD na TDS. <diabełek>

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 19:00
przez Bartg

<rotfl> :P
A tak serio dobry dupowóz, może nawet pojeździsz nim dłużej niż 2 tygodnie :P

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 19:56
przez andree
Bartek Ty się nie nabijaj.. :D , przynajmniej ma teraz duże, wygodne auto <spoko> , na pewno lepsze od poprzedniego pierdolota ;)

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 20:21
przez Paweł
Bart0n napisał(a):To jest ten sam silnik co w Omegach?

l3mur91 napisał(a):No w Omegach były montowane silniki właśnie z BMW.

A w BMW właśnie ze Steyr'ów. ;)

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 21:11
przez YaRQ
l3mur91 napisał(a):Chciałem MX-6 ale straszny syf był, więc musiałem sobie darować. <oczy>

a ja chciałem bmw, ale straszny syf był hahaha

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 22:59
przez Mev
Zrób ją tak jak ta w avatarze i będzie malinka :D

Na dobre forum (bmw5er.pl) już widziałem, że trafiłeś także jest w Tobie nadzieja :D

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 23:17
przez l3mur91
Mev napisał(a):Zrób ją tak jak ta w avatarze i będzie malinka


Panie same LM'y 16k <lol>
Dzisiaj właśnie na 5er zainteresowali mnie konwersją na TDS'a i potem chipowaniem tego. Także wygląd pójdzie chyba na dalszy plan. :D

Chociaż do wtorku powinienem mieć black front. <serduszka>

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 23:23
przez Mev
l3mur91 napisał(a):Panie same LM'y 16k

Albo replika za niecale 3 :]

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 23:27
przez l3mur91
Mev napisał(a):
l3mur91 napisał(a):Panie same LM'y 16k

Albo replika za niecale 3 :]


Na początku chodziła mi po głowie szeroka stal 17" taka jaką ma u siebie Kamil w 545i e34.
Ale ciężko dostać samą stal... <oczy>

Zobaczymy. Na razie muszę ogarnąć black front'a.

Aaa i Polit z 5er wymodził mi podobne naklejki tylko, że do e34 Touringa <serduszka>

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 23:27
przez KoKo
l3mur91 napisał(a):Wydaje mi się, że 0-100 jedzie podobnie jak SC 1.2 8v. <spoko>
Generalnie koleszka który na co dzień jeździ SC 1.2 16v powiedział, że "jedzie" więc coś musi w tym być. :P


Hola Hola :P Gdzieś czytałem, że SC 1.2 8V robi 16 na 1/4 a taki czas to mają KF-y i połowa KL na tym forum, wiec cos mi tutaj nie pasuje.

PS, Podobają mie sie stare piątki i siódemy, troche szkoda ze nie ma V8 pod maską, ale gratuluje autka. Pozdrawiam

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 23:29
przez Bartg
E tam stalówki do BMW można dostać, w Łodzi jest koleś co poszerza ;) Dobra opcja, bo lepsze BBS'y osiągają bandyckie ceny.

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 23:36
przez l3mur91
KoKo napisał(a):Gdzieś czytałem, że SC 1.2 8V robi 16


Ni uja. <lol> Coś Ty... 16v takiego czasu nie pociśnie. 1.2 8v to jakieś 17s. Nie pamiętam. :P
Arturo podłubanym 1.4 16v kręcił niskie 15.



A co do szerokiej.... stalówki w 17" owszem można ogarnąć ale ceny słabe... Nie sztuka wysrać w uj pieniędzy... <faja> Na razie to się nie zapowiada na pogodę więc nie kombinuje. ;P

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 23:41
przez KoKo
Na racingforum koles ma 1.2 8V i mowil ze wiekszosc 16V dostawala baty i robil 16.3. A dla 1.4 najlepszy czas to 14.6 a tego to mało które KL-ZE pobije.

Tak sobie pitole co wyczytalem bo w/w fiatami nie jeździlem. Ale też wydaje mi sie ze za dobry ten czas :|

Re: BMW E34 525TD Touring

PostNapisane: 13 sty 2011, 23:47
przez l3mur91
To albo ma uturbione albo srogo pomodzone N/A. <spoko>
Innej możliwości nie ma. Ja ja jeździłem 8v a znajomki 16v i lecieliśmy przez miasto to za każdym razem dostawałem baty. :P

Ze świateł nawet koleszka pomodzonym mk2 TDic mnie łykał do jakiejś tam prędkości powiedzmy.