Sorry... używanego Espace 5 da się wyrwać od 85-90k
Renault Grand Scenic 3 1.4 TCe '10
Nadal wolałbym dorzucić
. Segment mini Van po prostu mi się nie podoba. Jeśli kiedyś będę musiał się przesiąść w coś takiego to raczej będę celował coś w segment wyżej. Ale jak kto lubi, potrzebuje, może......
. Na szczęście nie jestem jakimś ortodoksem, nie wyznaję religii przesuwnych drzwi, stąd nadal kombi jest możliwe.....
..::Born To Rise Hell::..
Nie pamiętam co wymieniałem
, ale absolutnie nie było tego dużo
. Priorytety się zmieniły, zbieram na kwadrat
, zmiany nie będzie przez najbliższe dwa lata.
Absolutnie nic nie radze
. Jeździsz czym jeździsz. Fajnie ze się dobrze odpycha. Sam jestem dość pozytywnie zaskoczony możliwościami Golfa w tej małej turbo PB.
Absolutnie nic nie radze
..::Born To Rise Hell::..
loockas napisał(a):A poprzednia generacja jest z czasów Laguny 2.
Nie wiem, czy nie jest nawet starsza... Wiele rozwiązań jest archaicznych – np. brak wizualizacji czujników parkowania, hydrauliczne wspomaganie. Mój ma silnik z ciężarówki bez DPF-u. Można mnożyć takie przykłady.
Z drugiej strony Megane/Scenic III wcale nie są specjalnie świeższe, bo bazują na platformie z 2002 roku, stworzonej dla Megane II i tym samym mającej wiele wspólnego ze wspomnianą Laguną. Megane/Scenic II i III mają w zasadzie identyczną płytę podłogową, elektrykę. Pomijając wprowadzenie małolitrażowych silników TCE, zmiany były kosmetyczne i w zasadzie tylko wizualne. Coś jak GE i GF u Mazdy.
the right man in the wrong place...
Tak poważnie. Staram się dobierać auta do aktualnych potrzeb. Póki co minivan mi wystarcza. Zmienić auto to żaden problem. Nie zarzekam się, ale nie chciałbym iść w kierunku większego vana czy jak tam je zwał. Wolałbym raczej to wypośrodkować i póki co najlepszym następcą Scenica jest wciąż S-MAX. Z tym, że teraz celowałbym w obecną generację. Nowy Espace też się wpisuje na listę, bo to już nie jest rodzinny van jak poprzednia generacja.
Jedno jest pewne, że póki mam dzieci z fotelikami to chcę samochód z fotelami w tylnym rzędzie. Z resztą przy wypadach na narty to też jest świetne rozwiązanie. W Scenicu składam środkowe siedzenie i mam miejsce na sprzęt. Jednocześnie dwie dorosłe osoby mieszczą się z tyłu. W Lagunie to było niewykonalne.
E, no coś się zmieniło a już w elektryce zwłaszcza. Przebudowane hands free i zmienione karty (te się nie psujo...) to na pewno. Wspomaganie kierownicy chyba też. Multimedia zupełnie inne i cała reszta wyposażenia wnętrza. Silniki zgoda, tutaj jest miszmasz z poprzednią generacją. Patrząc na Megane 3 i Scenic 3, to widzę dużo podobieństw w elementach wyposażenia do Laguny 3. Niektóre elementy są po prostu te same
Z drugiej strony nie ma się co dziwić, skoro Espace 4 był robiony od 2002 do 2014 to gdzieś się to musi zacierać z innymi generacjami które wychodziły w tym zakresie. Poza tym Reno lubi robić kilka liftów i ostatni ma na pewno więcej wspólnego z kolejną generacją niż pierwszy.
Jedno jest pewne, że póki mam dzieci z fotelikami to chcę samochód z fotelami w tylnym rzędzie. Z resztą przy wypadach na narty to też jest świetne rozwiązanie. W Scenicu składam środkowe siedzenie i mam miejsce na sprzęt. Jednocześnie dwie dorosłe osoby mieszczą się z tyłu. W Lagunie to było niewykonalne.
Paweł napisał(a):Z drugiej strony Megane/Scenic III wcale nie są specjalnie świeższe, bo bazują na platformie z 2002 roku, stworzonej dla Megane II i tym samym mającej wiele wspólnego ze wspomnianą Laguną.
E, no coś się zmieniło a już w elektryce zwłaszcza. Przebudowane hands free i zmienione karty (te się nie psujo...) to na pewno. Wspomaganie kierownicy chyba też. Multimedia zupełnie inne i cała reszta wyposażenia wnętrza. Silniki zgoda, tutaj jest miszmasz z poprzednią generacją. Patrząc na Megane 3 i Scenic 3, to widzę dużo podobieństw w elementach wyposażenia do Laguny 3. Niektóre elementy są po prostu te same
Z drugiej strony nie ma się co dziwić, skoro Espace 4 był robiony od 2002 do 2014 to gdzieś się to musi zacierać z innymi generacjami które wychodziły w tym zakresie. Poza tym Reno lubi robić kilka liftów i ostatni ma na pewno więcej wspólnego z kolejną generacją niż pierwszy.
a czy ktoś siedział w takim Scenicu w trzecim rzędzie? Tylko dla dzieci czy dorośli się tam zmieszczą?
Zmieszczą się, ja się władowałem. Ale to tak po mieście przejechać
No i żeby nie trzeba było nóg amputować to fotele w drugim rzędzie trzeba przesunąć do przodu. Robi się ciaśniej wszędzie. Jeszcze nie użyłem tych foteli, ale awaryjnie może się kiedyś przydadzą.
Czyli teściowa może siedzieć te 400km
jak będziesz miał to rozłożone to cyknij fotkę i wrzuć ile bagażnika zostaje i miejsca na nogi jest.

jak będziesz miał to rozłożone to cyknij fotkę i wrzuć ile bagażnika zostaje i miejsca na nogi jest.
loockas napisał(a):E, no coś się zmieniło a już w elektryce zwłaszcza
Zaadoptowano rozwiązania z L2 PH2 , które poddano kosmetyce. Zmian w stosunku do PH1 było wiele
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Przez kilkanaście lat, tych zmian w Megane/Scenicu oczywiście było bez liku. RS ravo po lifcie – w stosunku do mojego – ma dość zmienioną elektrykę nawet wokół tego samego silnika. W Espace trudno dojść, które części wzajemnie pasują, bo już same elementy wnętrza – od foteli, przez przełączniki do pojedynczych plastików – występowały przez ten czas w kilku wzajemnie niekompatybilnych wersjach. U loockasa są np. jednostki sterujące nowszej generacji. Pod tym względem Francuzi są jak Włosi, bo składają auta z tego, co akurat mają pod ręką ;). Wywnioskowanie czegoś z EPC to droga przez mękę :).
Mimo wszystko podstawa konstrukcyjna auta jednak się nie zmieniła. Zresztą nic w tym dziwnego, bo większość producentów opracowuje nadwozia i układy napędowe na przynajmniej 2-3 generacje, starając się przy tym poskładać to na mijankę – tj. wchodzi "nowy" model (jak n.p. Megane/Scenic III), oparty o starą budę – przypudrowaną po wierzchu, ale jednocześnie pojawiają się całkowicie nowe silniki. Ten sposób jest może łatwiejszy do przełknięcia dla księgowych, no i w mniejszym stopniu naraża klientów na "choroby wieku dziecięcego".
BTW. Espacowi bliżej do (staruszka) VelSatisa, niż Laguny. Co ciekawe, mechanicznie to są niemal identyczne auta.
Mimo wszystko podstawa konstrukcyjna auta jednak się nie zmieniła. Zresztą nic w tym dziwnego, bo większość producentów opracowuje nadwozia i układy napędowe na przynajmniej 2-3 generacje, starając się przy tym poskładać to na mijankę – tj. wchodzi "nowy" model (jak n.p. Megane/Scenic III), oparty o starą budę – przypudrowaną po wierzchu, ale jednocześnie pojawiają się całkowicie nowe silniki. Ten sposób jest może łatwiejszy do przełknięcia dla księgowych, no i w mniejszym stopniu naraża klientów na "choroby wieku dziecięcego".
BTW. Espacowi bliżej do (staruszka) VelSatisa, niż Laguny. Co ciekawe, mechanicznie to są niemal identyczne auta.
the right man in the wrong place...
Vel Satis to w 70% (jak nie więcej) Laguna II PH1, grube różnice są w tylnej części samochodu – tam zawieszenie jest kompletnie inne, ale elektryka jest praktycznie taka sama. Espace od Vel Satisa różni chyba tylko wnętrze 
Jak obserwuję tą markę od ~20 lat tak widzę, że nowe modele to zazwyczaj nowa buda na starej technologii, potem jest lift – nowe silniki, elektryka albo coś tam i dopiero kolejna buda na tych rozwiązaniach. Stąd najlepiej od nich kupować modele poliftowe a nie "nowe"
Jak obserwuję tą markę od ~20 lat tak widzę, że nowe modele to zazwyczaj nowa buda na starej technologii, potem jest lift – nowe silniki, elektryka albo coś tam i dopiero kolejna buda na tych rozwiązaniach. Stąd najlepiej od nich kupować modele poliftowe a nie "nowe"
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Stąd najlepiej od nich kupować modele poliftowe a nie "nowe"
Tak, ale chyba co drugiej generacji. Bo jak już wspólnie stwierdziliśmy w przypadku megane 3 / laguny 3 mamy tak naprawdę kontynuację udanego liftu 2 generacji. Patrząc już na Megane 4 czy Scenica 4 to dla mnie to już nowy rozdział, a nie kontynuacja 3 gen. Tutaj faktycznie trzeba poczekać na lift. Talisman to już na pewno nie jest kontynuacja udanej L3
Paweł napisał(a):Wywnioskowanie czegoś z EPC to droga przez mękę.
Szczególnie w takich tasiemcach jak Espace, który był produkowany wyjątkowo długo w tej generacji. Z laguną 3 czy Scenic 3 nie mam problemów. Tylko 1 lift po drodze. Twój Espace miał chyba 3 lifty
Jak z LPG przy tym 1.4 TCe łyka jak pelikan czy nie bardzo?
Miałem zamiar brać diesla ale jeśli ten 1.4 da się zagazować to bez sensu pakować się w klekota tym bardziej że ceny ON są wysokie. Jakie najmniejsze spalanie udało Ci się osiągnąć?
Jak niżej
Trasa do Korbielowa i z powrotem (200km), zima, 3 dorosłe osoby + sprzęt narciarski. Jak się nie staram to w trasie 7-8 w zależności od nogi. W mieście trzeba liczyć 10l, na krótkich odcinkach potrafi i 11 wciągnąć. Średnia z baku zwykle wychodzi ok 8-9 ale u nas to auto bardzo często robi krótkie odcinki (od 1 do 3km).
przeglądając ogłoszenia zauważyłem znaczne zużycie przycisków od radia szczególnie ściszanie/podgłaszanie. Świadczy to o sporym przebiegu czy te elementy są dość delikatne i szybko się wycierają?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości