BMW E90 318i N46 2.0 '06 (wszystkie zmiany str. 1)

Postprzez piwo » 12 wrz 2011, 09:15

w wiekszym ale czy ciezszym?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez fixerq » 12 wrz 2011, 10:00

Ojjj, tyle komentarzy się zrobiło, że powoli muszę ogarnąć :)

dzux napisał(a):Bardzo ładne autko :D

Dziękuję :)
loockas napisał(a):Coraz bardziej lubię BMW. Z zewnątrz wymiata... A wnętrze... No cóż... spaprali trochę w stosunku do E46. Ale tak jest prawie w każdym nowym aucie... Coraz biedniejsze te wnętrza wg mnie.

Oby się sprawował.

Dzięki <spoko> Kurde, tak to jest z tym środkiem, kiedy patrzymy przez pryzmat mazdy :D Ale powiem wam, że jest fajne. Na zdjęciach wygląda gorzej. W rzeczywistości jest takie "napakowane", wszystko wydaje się takie grubo ciosane :P

marek napisał(a):
fixerq napisał(a):Pożyjemy, zobaczymy :) Dziś odkryłem fajny bajer – po wrzuceni wstecznego, wybrane lusterko ustawia się w stronę krawężnika :D


pod warunkiem, ze przełącznik regulacji lusterek masz ustawiony na prawe lusterko ;)

a zimą z tym silnikiem będziesz sobie spokojnie jeździł całkowicie bezstresowo. Zabawa się zaczyna jak przytrzymasz dłużej przycisk DTC i wyłaczysz całkiem układy wspomagające :P

po 100tys wnętrze BMW MUSI wygladać jak nowe. Jesli nie wygląda – to ma 200kkm minimum ;)

Pojeździsz trochę, to będziesz chciał mocniejszy silnik a nie Mazdę 3 2,0 ;) E90 bardzo fajnie prowadzi się po zakrętach – precyzyjnie, dobrze się trzyma asfaltu i świetnie czuć nawierzchnię oraz to co dziej się z autem. Trochę kilometrów zrobiłem E91, ale 320d po chipie ;) i trochę E93 330d.


No właśnie tej zimy trochę się obawiam :P Mocniejszego silnika w benzynie na pewno bym nie kupił (spalanie). Ten mi w zupełności wystarcza .

Funkcje i przyciski znam już prawie wszystkie. Pierwszy raz ściągałem instrukcję obsługi do samochodu <lol>

Co do prowadzenia – masz rację. Jest świetnie. Chciałem dieselka, ale później stwierdziłem, że na pewno nie w BMW. Jest z nimi troszkę problemów (nie mówię tutaj o wspaniałym 3.0d, tylko o 2.0, którego koszty eksploatacji by mnie przerosły. Poza tym próżno szukać egzemplarzy z przebiegiem mniejszym niż 200kk)

pdrog napisał(a):Z zewnątrz bardzo ładne autko. Osobiście wolałbym kombi no i silnik trochę mocniejszy. Środek trochę smutny...ale i tak gratulacje i bezawaryjności życzę :)


Jak mawia Vitali Klitschko – Senk ju :D

18 cali na pewno nie. Jak już to 17. Myślałem, żeby zrobić coś z tymi – środek w czerń i wypolerować ranty. Wyszłoby taniej i na ksenony by zostało :) Tak jak mówiłem – kombi też wygląda rewelacyjnie, ale jak dla mnie nie jest potrzebne. Poza tym w Niemczech nie ma zawsze używek w dobrych cenach pod zamówienie – trzeba brać, to co jest :) I tak nastawiałem się głownie na mazdę 3/audi a3 sportback, a kupiłem bmw :P

piwo napisał(a):swietny woz.jest czego zazdroscic.te spalanie 6,2 litra jak na 2 litry w benyznie to masakra.jak tego dokonales. to ma system zmiennych wzniosow zaworow zamiast przepustnicy?piekny woz.ten typoszereg mi sie bardzo podoba.nawiazanie do lini e36.duzo fajniejszy niz ta wczesniejsza generacja.cudo.i to spalanie....


Dzięki <piwo> <czarodziej> Też byłem bardzo zdziwiony spalaniem. I po co ja dieslami jeździłem do tej pory <lol> Tak, to przepustnica :P W mieście na pewno więcej spali niż typowy dieselek, ale dzięki temu odpada zmartwienie o wtryski, dpf/fap, egr i szereg innych.

nemi napisał(a):Świetne autko, chętnie bym takie przygarnął :). Mi się podoba zarówno na zewnątrz jak i w środku. Mi się to wnętrze kojarzy z wnętrzem typowym... dla kierowcy z zamiłowania. Proste, funkcjonalne, nierozpraszające – kierowca ma tylko prowadzić i czerpać z tego przyjemność.


<piwo> Każdy kto wsiada, mówi, że w środku jest fajne. Może coś z tymi zdjęciami nie tak <lol>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez nemi » 12 wrz 2011, 10:09

piwo napisał(a):w wiekszym ale czy ciezszym?

Bladego pojęcia nie mam <lol>.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez piwo » 12 wrz 2011, 10:29

Tak, to przepustnica

ma przepustnice? nie ma valvetronica?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Valvetronic
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez fixerq » 12 wrz 2011, 10:47

To ja już nie wiem :P Pewnie jest jak mówisz. Na razie nie wiem praktycznie nic o tym silniku :D

Jedno jest pewne. Silnik jest bardzo elastyczny – nie odczułem różnicy po przesiadce z diesla. Można sobie wrzucić piątkę przy niskich prędkościach i się ekonomicznie toczyć. Świetnie radzi sobie przy prędkościach obrotowych w granicach 2-2,5 krpm.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez marek » 19 wrz 2011, 21:18

Od razu elastyczny ;) moim mogę jechać przy 1000 obr na 6 biegu :P – dynamiczna jazda po mieście oznacza obroty 1500-2000 – i tak wszyscy zostaja ;)

a swoja drogą sam jestem ciekaw jak chodzą te nowe 4-cylindrowe silniki 2,0 w BMW w porówaniu ze starymi R6 o pojemnościach 2 i 2,2 litra (takim jeździłem). Nigdy nie mieli w BMW do testów żadnych małych benzyn :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez fixerq » 19 wrz 2011, 23:16

Ja nie zwracam aż tak uwagi na osiągi. Skoro ktoś pakuje tam motor 2-litrowy, tzn. że wystarcza. Mi również :) Da się sprawnie wyprzedzać. Do tego mało pali, co dla mnie jest równie ważne. Wczoraj zrobiłem jakieś 220km na trasie, w tym przejazdy przez parę miast – średnia 6,5l/100km (6 bieg rzadko wrzucałem). Zalałem za 120 zł. Komp po 220 km pokazuje jakieś 110km do przejechania, a spokojnie da się więcej :)

edit/

Pewnie dla wielu byłaby to padaka. Marek, w tym pewnie również dla Ciebie :P Jakbym chciał coś mocniejszego, w tym budżecie spokojnie mógłbym sobie na to pozwolić :P
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez fixerq » 20 wrz 2011, 21:36

mały update :P

Miałem się wstrzymać, ale nie wytrzymałem, bo nadarzyła się okazja :)

Zafundowałem sobie kompletne, skrętne reflektory xenonowe. Dałem 1300 zł :D Są z przetwornicami, żarnikami i modułami. I co najważniejsze – mają RINGI <list>

Cena okazyjna, bo na allegro średnio po 2 koła chodzą :)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Pozostała kwestia spryskiwaczy. Ale to później :P
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez marek » 20 wrz 2011, 22:33

spryskiwacze oraz samopoziomowanie czyli to:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=31&fg=05

i do razu Ci powiem, że wymiana modułu LCM (moduł świateł) to przerąbana sprawa, bo w nim jest zapisywany przebieg samochodu i może się pojawić kropka przy przebiegu ;)
Moduł musi zostać zaprogramowany pod dane auto, musi być w nim zmieniony nr VIN.

A do tego, jeśli światła które kupiłeś są z polifta, to wtedy tylne światła sa diodowe i będzie kicha bo moduł LCM będzie się buntował. Przy dobrych wiatrach wszystko Ci będzie świeciło ale będzie Ci wywalało błąd na desce rozdzielczej ;) W każdym razie nie ma co liczyć na plug & play, zawsze w BMW wychodza jazdy przy zamianie świateł na ksenon ;)

tutaj w tabelce masz takie coś jak EBA, znajdź sobie dla swoich świateł- jest to instrukcja montażu i programowania.
Spróbuj tego po necie po szukać albo wyciągnąć z ASO (trzeba mieć układy bo niechętnie to udostepniają ;) )

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=63&fg=95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez fixerq » 20 wrz 2011, 23:19

Marku, temat mocno studiowałem i rozmawiałem z ludźmi, którzy już są po tym zabiegu.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=143927

Wystarczy dorobić kabelek z uziemieniem. Modułu nie trzeba zmieniać w ogóle. Znajomy robił dokładnie tak samo i wszystko gra.

Samopoziomowanie odpuszczam. Wątpię, że ktokolwiek się tego czepi. Co innego w jakimś starszym wozie.

Na zdjęciach widać, że to nie LCI :P Wtedy byłby problem, bo moduł musowo trzeba zmieniać. Są tam diodowe migacze :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez marek » 20 wrz 2011, 23:22

To w takim razie życzę, żeby montaż poszedł bezproblemowo jak piszesz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez fixerq » 20 wrz 2011, 23:27

Nie dziękuję <piwo> jutro podepnę, zobaczę czy w ogóle to świeci :P niby wszystko jest na miejscu. Nawet żarówki drogowe :D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez Radex » 21 wrz 2011, 20:38

są ringi jest impreza <czarodziej> czekam na montaż :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez fixerq » 21 wrz 2011, 20:40

Po próbie generalnej :) Wszystko działa. Muszę tylko dokupić żarówkę do ringów, bo jest przepalona. Ale to proste – wystarczyło dorobić 1 kabelek z uziemieniem. A wszyscy gadają, że trzeba moduły zmieniać, etc :D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez marek » 21 wrz 2011, 22:50

w E90 jest też w ringach zwykła żarówka za 1,5zł którą trzeba wydłubać z mocowania jak w E60 ? a jak nie chce się wydłubywać to kupić w ASO za 30 czy tam 40zł razem z mocowaniem? w E60 się w tym względzie bmw nie popisało :/

Gratulacje z okazji powodzenia z ksenonem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez fixerq » 22 wrz 2011, 09:17

Ta żarówka kosztuje 100 zł. Wczoraj wyjąłem całą obudowę, ale żarówki nie da rady wyciągnąć. Trzeba by było coś rozciąć. Nie takie proste :/ Sprzedawca jest uczciwy – przeleje mi 50 zł, kupię całą żarówkę bez kombinowania i rzeźbienia :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez marek » 22 wrz 2011, 10:08

a to nie jest żarówka podobna do tej ?

http://nokautimg2.pl/p-ad-46-ad469526d2 ... 3893cb.jpg

jeśli tak, to nie da się jej wyjąć bo te "wypustki" z cokołu haczą o kołnierz przymocowany na stałe do obudowy tej żarówki. Wystarczy w odpowiednim miejscu zagiąć minimalnie kołnierz tak, żeby wypustki przeszły i wyciągasz ją tak jak zwykłą żarówkę, wkładasz nową na miejsce i potem jak padnie to tylko żaróweczkę wymieniasz. Faktycznie ta żarówka kosztuje 100zł, nie wiem skąd mi się 30 wzięło.
Gdzieś na którymś polskim forum BMW są zdjęcia, a ja sam robiłem to w E60 i problemu nie ma a oszczędność duża.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez fixerq » 22 wrz 2011, 10:12

Tak, podobna :) Czyli nacinam tak jakby odbłyśnik? Bo inaczej nie wyjdzie :/ Żarówka mi strzeliła pod naciskiem kombinerek :P Ale metalowa końcówka dalej jest w środku...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez marek » 22 wrz 2011, 10:15

ja tak zrobiłem, że małym pilniczkiem naciąłem w dwóch miejscach odbłyśnik – potrzeba naciąć dosłownie max 1x1mm. Tylko musisz uważnie się przyjrzeć w których miejscach naciąć.
Nie dziwię się żarówce że strzeliła jak kombinerkami zaatakowałeś :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez fixerq » 22 wrz 2011, 10:24

Ale powiem Ci, że twarda sztuka była :P Okej, jeszcze tak spróbuję w takim razie. Dzięki :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy