BMW E90 318i N46 2.0 '06 (wszystkie zmiany str. 1)
w wiekszym ale czy ciezszym?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Ojjj, tyle komentarzy się zrobiło, że powoli muszę ogarnąć
Dziękuję
Dzięki
Kurde, tak to jest z tym środkiem, kiedy patrzymy przez pryzmat mazdy
Ale powiem wam, że jest fajne. Na zdjęciach wygląda gorzej. W rzeczywistości jest takie "napakowane", wszystko wydaje się takie grubo ciosane
No właśnie tej zimy trochę się obawiam
Mocniejszego silnika w benzynie na pewno bym nie kupił (spalanie). Ten mi w zupełności wystarcza .
Funkcje i przyciski znam już prawie wszystkie. Pierwszy raz ściągałem instrukcję obsługi do samochodu
Co do prowadzenia – masz rację. Jest świetnie. Chciałem dieselka, ale później stwierdziłem, że na pewno nie w BMW. Jest z nimi troszkę problemów (nie mówię tutaj o wspaniałym 3.0d, tylko o 2.0, którego koszty eksploatacji by mnie przerosły. Poza tym próżno szukać egzemplarzy z przebiegiem mniejszym niż 200kk)
Jak mawia Vitali Klitschko – Senk ju
18 cali na pewno nie. Jak już to 17. Myślałem, żeby zrobić coś z tymi – środek w czerń i wypolerować ranty. Wyszłoby taniej i na ksenony by zostało
Tak jak mówiłem – kombi też wygląda rewelacyjnie, ale jak dla mnie nie jest potrzebne. Poza tym w Niemczech nie ma zawsze używek w dobrych cenach pod zamówienie – trzeba brać, to co jest
I tak nastawiałem się głownie na mazdę 3/audi a3 sportback, a kupiłem bmw 
Dzięki
Też byłem bardzo zdziwiony spalaniem. I po co ja dieslami jeździłem do tej pory
Tak, to przepustnica
W mieście na pewno więcej spali niż typowy dieselek, ale dzięki temu odpada zmartwienie o wtryski, dpf/fap, egr i szereg innych.
Każdy kto wsiada, mówi, że w środku jest fajne. Może coś z tymi zdjęciami nie tak 
dzux napisał(a):Bardzo ładne autko
Dziękuję
loockas napisał(a):Coraz bardziej lubię BMW. Z zewnątrz wymiata... A wnętrze... No cóż... spaprali trochę w stosunku do E46. Ale tak jest prawie w każdym nowym aucie... Coraz biedniejsze te wnętrza wg mnie.
Oby się sprawował.
Dzięki

marek napisał(a):fixerq napisał(a):Pożyjemy, zobaczymyDziś odkryłem fajny bajer – po wrzuceni wstecznego, wybrane lusterko ustawia się w stronę krawężnika
![]()
pod warunkiem, ze przełącznik regulacji lusterek masz ustawiony na prawe lusterko
a zimą z tym silnikiem będziesz sobie spokojnie jeździł całkowicie bezstresowo. Zabawa się zaczyna jak przytrzymasz dłużej przycisk DTC i wyłaczysz całkiem układy wspomagające
po 100tys wnętrze BMW MUSI wygladać jak nowe. Jesli nie wygląda – to ma 200kkm minimum
Pojeździsz trochę, to będziesz chciał mocniejszy silnik a nie Mazdę 3 2,0E90 bardzo fajnie prowadzi się po zakrętach – precyzyjnie, dobrze się trzyma asfaltu i świetnie czuć nawierzchnię oraz to co dziej się z autem. Trochę kilometrów zrobiłem E91, ale 320d po chipie
i trochę E93 330d.
No właśnie tej zimy trochę się obawiam
Funkcje i przyciski znam już prawie wszystkie. Pierwszy raz ściągałem instrukcję obsługi do samochodu

Co do prowadzenia – masz rację. Jest świetnie. Chciałem dieselka, ale później stwierdziłem, że na pewno nie w BMW. Jest z nimi troszkę problemów (nie mówię tutaj o wspaniałym 3.0d, tylko o 2.0, którego koszty eksploatacji by mnie przerosły. Poza tym próżno szukać egzemplarzy z przebiegiem mniejszym niż 200kk)
pdrog napisał(a):Z zewnątrz bardzo ładne autko. Osobiście wolałbym kombi no i silnik trochę mocniejszy. Środek trochę smutny...ale i tak gratulacje i bezawaryjności życzę
Jak mawia Vitali Klitschko – Senk ju
18 cali na pewno nie. Jak już to 17. Myślałem, żeby zrobić coś z tymi – środek w czerń i wypolerować ranty. Wyszłoby taniej i na ksenony by zostało
piwo napisał(a):swietny woz.jest czego zazdroscic.te spalanie 6,2 litra jak na 2 litry w benyznie to masakra.jak tego dokonales. to ma system zmiennych wzniosow zaworow zamiast przepustnicy?piekny woz.ten typoszereg mi sie bardzo podoba.nawiazanie do lini e36.duzo fajniejszy niz ta wczesniejsza generacja.cudo.i to spalanie....
Dzięki


nemi napisał(a):Świetne autko, chętnie bym takie przygarnął. Mi się podoba zarówno na zewnątrz jak i w środku. Mi się to wnętrze kojarzy z wnętrzem typowym... dla kierowcy z zamiłowania. Proste, funkcjonalne, nierozpraszające – kierowca ma tylko prowadzić i czerpać z tego przyjemność.

- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
To ja już nie wiem
Pewnie jest jak mówisz. Na razie nie wiem praktycznie nic o tym silniku 
Jedno jest pewne. Silnik jest bardzo elastyczny – nie odczułem różnicy po przesiadce z diesla. Można sobie wrzucić piątkę przy niskich prędkościach i się ekonomicznie toczyć. Świetnie radzi sobie przy prędkościach obrotowych w granicach 2-2,5 krpm.
Jedno jest pewne. Silnik jest bardzo elastyczny – nie odczułem różnicy po przesiadce z diesla. Można sobie wrzucić piątkę przy niskich prędkościach i się ekonomicznie toczyć. Świetnie radzi sobie przy prędkościach obrotowych w granicach 2-2,5 krpm.
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
Od razu elastyczny
moim mogę jechać przy 1000 obr na 6 biegu
– dynamiczna jazda po mieście oznacza obroty 1500-2000 – i tak wszyscy zostaja
a swoja drogą sam jestem ciekaw jak chodzą te nowe 4-cylindrowe silniki 2,0 w BMW w porówaniu ze starymi R6 o pojemnościach 2 i 2,2 litra (takim jeździłem). Nigdy nie mieli w BMW do testów żadnych małych benzyn
a swoja drogą sam jestem ciekaw jak chodzą te nowe 4-cylindrowe silniki 2,0 w BMW w porówaniu ze starymi R6 o pojemnościach 2 i 2,2 litra (takim jeździłem). Nigdy nie mieli w BMW do testów żadnych małych benzyn
Ja nie zwracam aż tak uwagi na osiągi. Skoro ktoś pakuje tam motor 2-litrowy, tzn. że wystarcza. Mi również
Da się sprawnie wyprzedzać. Do tego mało pali, co dla mnie jest równie ważne. Wczoraj zrobiłem jakieś 220km na trasie, w tym przejazdy przez parę miast – średnia 6,5l/100km (6 bieg rzadko wrzucałem). Zalałem za 120 zł. Komp po 220 km pokazuje jakieś 110km do przejechania, a spokojnie da się więcej 
edit/
Pewnie dla wielu byłaby to padaka. Marek, w tym pewnie również dla Ciebie
Jakbym chciał coś mocniejszego, w tym budżecie spokojnie mógłbym sobie na to pozwolić 
edit/
Pewnie dla wielu byłaby to padaka. Marek, w tym pewnie również dla Ciebie
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
mały update 
Miałem się wstrzymać, ale nie wytrzymałem, bo nadarzyła się okazja
Zafundowałem sobie kompletne, skrętne reflektory xenonowe. Dałem 1300 zł
Są z przetwornicami, żarnikami i modułami. I co najważniejsze – mają RINGI
Cena okazyjna, bo na allegro średnio po 2 koła chodzą

Uploaded with ImageShack.us
Pozostała kwestia spryskiwaczy. Ale to później
Miałem się wstrzymać, ale nie wytrzymałem, bo nadarzyła się okazja
Zafundowałem sobie kompletne, skrętne reflektory xenonowe. Dałem 1300 zł

Cena okazyjna, bo na allegro średnio po 2 koła chodzą

Uploaded with ImageShack.us
Pozostała kwestia spryskiwaczy. Ale to później
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
spryskiwacze oraz samopoziomowanie czyli to:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=31&fg=05
i do razu Ci powiem, że wymiana modułu LCM (moduł świateł) to przerąbana sprawa, bo w nim jest zapisywany przebieg samochodu i może się pojawić kropka przy przebiegu
Moduł musi zostać zaprogramowany pod dane auto, musi być w nim zmieniony nr VIN.
A do tego, jeśli światła które kupiłeś są z polifta, to wtedy tylne światła sa diodowe i będzie kicha bo moduł LCM będzie się buntował. Przy dobrych wiatrach wszystko Ci będzie świeciło ale będzie Ci wywalało błąd na desce rozdzielczej
W każdym razie nie ma co liczyć na plug & play, zawsze w BMW wychodza jazdy przy zamianie świateł na ksenon 
tutaj w tabelce masz takie coś jak EBA, znajdź sobie dla swoich świateł- jest to instrukcja montażu i programowania.
Spróbuj tego po necie po szukać albo wyciągnąć z ASO (trzeba mieć układy bo niechętnie to udostepniają
)
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=63&fg=95
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=31&fg=05
i do razu Ci powiem, że wymiana modułu LCM (moduł świateł) to przerąbana sprawa, bo w nim jest zapisywany przebieg samochodu i może się pojawić kropka przy przebiegu
Moduł musi zostać zaprogramowany pod dane auto, musi być w nim zmieniony nr VIN.
A do tego, jeśli światła które kupiłeś są z polifta, to wtedy tylne światła sa diodowe i będzie kicha bo moduł LCM będzie się buntował. Przy dobrych wiatrach wszystko Ci będzie świeciło ale będzie Ci wywalało błąd na desce rozdzielczej
tutaj w tabelce masz takie coś jak EBA, znajdź sobie dla swoich świateł- jest to instrukcja montażu i programowania.
Spróbuj tego po necie po szukać albo wyciągnąć z ASO (trzeba mieć układy bo niechętnie to udostepniają
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=63&fg=95
Marku, temat mocno studiowałem i rozmawiałem z ludźmi, którzy już są po tym zabiegu.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=143927
Wystarczy dorobić kabelek z uziemieniem. Modułu nie trzeba zmieniać w ogóle. Znajomy robił dokładnie tak samo i wszystko gra.
Samopoziomowanie odpuszczam. Wątpię, że ktokolwiek się tego czepi. Co innego w jakimś starszym wozie.
Na zdjęciach widać, że to nie LCI
Wtedy byłby problem, bo moduł musowo trzeba zmieniać. Są tam diodowe migacze 
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=143927
Wystarczy dorobić kabelek z uziemieniem. Modułu nie trzeba zmieniać w ogóle. Znajomy robił dokładnie tak samo i wszystko gra.
Samopoziomowanie odpuszczam. Wątpię, że ktokolwiek się tego czepi. Co innego w jakimś starszym wozie.
Na zdjęciach widać, że to nie LCI
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
Po próbie generalnej
Wszystko działa. Muszę tylko dokupić żarówkę do ringów, bo jest przepalona. Ale to proste – wystarczyło dorobić 1 kabelek z uziemieniem. A wszyscy gadają, że trzeba moduły zmieniać, etc 
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
w E90 jest też w ringach zwykła żarówka za 1,5zł którą trzeba wydłubać z mocowania jak w E60 ? a jak nie chce się wydłubywać to kupić w ASO za 30 czy tam 40zł razem z mocowaniem? w E60 się w tym względzie bmw nie popisało :/
Gratulacje z okazji powodzenia z ksenonem
Gratulacje z okazji powodzenia z ksenonem
Ta żarówka kosztuje 100 zł. Wczoraj wyjąłem całą obudowę, ale żarówki nie da rady wyciągnąć. Trzeba by było coś rozciąć. Nie takie proste :/ Sprzedawca jest uczciwy – przeleje mi 50 zł, kupię całą żarówkę bez kombinowania i rzeźbienia 
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
a to nie jest żarówka podobna do tej ?
http://nokautimg2.pl/p-ad-46-ad469526d2 ... 3893cb.jpg
jeśli tak, to nie da się jej wyjąć bo te "wypustki" z cokołu haczą o kołnierz przymocowany na stałe do obudowy tej żarówki. Wystarczy w odpowiednim miejscu zagiąć minimalnie kołnierz tak, żeby wypustki przeszły i wyciągasz ją tak jak zwykłą żarówkę, wkładasz nową na miejsce i potem jak padnie to tylko żaróweczkę wymieniasz. Faktycznie ta żarówka kosztuje 100zł, nie wiem skąd mi się 30 wzięło.
Gdzieś na którymś polskim forum BMW są zdjęcia, a ja sam robiłem to w E60 i problemu nie ma a oszczędność duża.
http://nokautimg2.pl/p-ad-46-ad469526d2 ... 3893cb.jpg
jeśli tak, to nie da się jej wyjąć bo te "wypustki" z cokołu haczą o kołnierz przymocowany na stałe do obudowy tej żarówki. Wystarczy w odpowiednim miejscu zagiąć minimalnie kołnierz tak, żeby wypustki przeszły i wyciągasz ją tak jak zwykłą żarówkę, wkładasz nową na miejsce i potem jak padnie to tylko żaróweczkę wymieniasz. Faktycznie ta żarówka kosztuje 100zł, nie wiem skąd mi się 30 wzięło.
Gdzieś na którymś polskim forum BMW są zdjęcia, a ja sam robiłem to w E60 i problemu nie ma a oszczędność duża.
ja tak zrobiłem, że małym pilniczkiem naciąłem w dwóch miejscach odbłyśnik – potrzeba naciąć dosłownie max 1x1mm. Tylko musisz uważnie się przyjrzeć w których miejscach naciąć.
Nie dziwię się żarówce że strzeliła jak kombinerkami zaatakowałeś
Nie dziwię się żarówce że strzeliła jak kombinerkami zaatakowałeś
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość