Subaru Impreza GF8 WRX STi Limited EJ207 MY00

Postprzez MariuS » 31 sie 2016, 22:07

Bartek1986 napisał(a): budujesz podobnie czy idziesz mocniej? :)


Opisane w temacie. Seria bo to daje radę :)

brii napisał(a):Biorąc pod uwagę ile Subarów ujeżdżałem to wychodzi na to, że przez 19 lat żadna panewka nie poszła i się nie zanosi by miała pójść – powiedzenie nieprawdziwe :P


Wiele osób zazdrości <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez brii » 1 wrz 2016, 09:03

onyx napisał(a):Za słabo je gniotłeś

Nie – to raczej kwestia
Bartek1986 napisał(a):Są dwa rodzaje Subaru:
1. Bezawaryjne
2. Turbo

:P
Jeden z pozostających w użytku Subarów ma turbo ale ma też system zabezpieczający przed pałowaniem – jest SUVem :] Jak się chce mocniej pojechać to buda i zawias natychmiast dają znać, że zaraz to się źle skończy ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez ravo » 1 wrz 2016, 15:09

Ja jestem tym z nielicznych któremu też się udało ale nie chce tego mówić bo zaraz to samo się stanie ale zrobiłem wersjami turbo około 70 tyś km może więcej i nigdy się to nie stało, choć sprzęgło mogę rzeczywiście nazwać elementem eksploatacyjnym to już silniki zawsze żyły a olej zmieniany co około 7tyś km i zawsze wierny 10w60 Valvo i czasami lałem motula ale już smołę :P
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Bo_Lo » 2 wrz 2016, 00:00

Właśnie Bartek zdradź na jakim oleum sie to stali.Moze olej nie dal rady palowaniu w ten upal.
Ravo Twój przypadek sie nie liczy bo ty sprzedajesz swoje subaru na dzień przed tym zanim je kupisz przez co wyprzedzasz panewe przed faktem ;–)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Bartek1986 » 6 wrz 2016, 02:43

Olej taki.
Obrazek

Tylko nie róbmy wątku olejowego <lol>
10w50 byłby lepszy jeśli by to się stało na poznaniu, albo na dwudziestominutowej sesji na Ułężu :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez MariuS » 6 wrz 2016, 12:45

Oleju to nie ma co podejrzewać, musiałby być mocno niedostosowany do warunków jazdy i silnika.
Millers np wogóle osiąga jedne z najniższych temp pracy pod obciążeniem – tak było kilka testów na forum Subaru i w każdym dawał radę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Bartek1986 » 28 wrz 2016, 16:14

Udało się coś co było niemożliwe.
Nowe oryginalne zegary ze wszystkimi czujnikami. Rzecz praktycznie nie do dostania ;)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Bo_Lo » 28 wrz 2016, 19:30

Hołli fak,kawior jakich malo.Graty <spoko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Bartek1986 » 19 paź 2016, 15:27

Jutro dam jakieś foty taj układanki :P
Panewki umarły, wał umarł, jedną tak wyobracało, że aż korba jest fioletowa od temperatury, sprzęgła nie było :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez ravo » 19 paź 2016, 19:00

Napisz mi na pw jakie koszty. Mam opcję kupienia sti ze stukajaca panewka o silnik ciężko więc pewnie bym remotowal
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Bartek1986 » 19 paź 2016, 19:03

Jak przyślesz do mnie to remont bez części przysłowiowe grosze :P
Jutro będę miał kalkulacje przy sobie to napisze.

Dopisano 19 paź 2016 19:05:

Ps. A jakbyś się nie decydował, to daj na PW info. Imprez nigdy nie za wiele <czarodziej>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez MariuS » 20 paź 2016, 10:27

To niezła gemela :P

Co do części:
najtaniej OEM ma XBike
Kpl części do remontu "panewkowego" + głowice, czyli tak naprawdę całego motoru to niespełna 5300zł

W tej cenie kpl uszczelek całego silnika, pompa oleju, wał, pierścienie, panewy główne Spec C, panewy korbowodowe Mahle WRC.
Robocizna w zależności od cennika mechnaiora :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Bartek1986 » 20 paź 2016, 14:32

:P

Obrazek

Dopisano 20 paź 2016 16:39:

Tak mniej więcej:
Wał korbowy SPEC C – 1600zł
Pompa oleju – 420zł
Panewki korbowodowe Mahle WRC – 650zł
Panewki główne OEM SPEC C – 550zł
Uszczelki pod głowice – 2x 140zł = 280zł
Uszczelniacze wałków rozrządu – 4x 17zł = 68zł
Uszczelniacze na wał – 17zł + 34zł = 51zł
Oringi do bloku – 40zł
Uszczelka pod kolektor ssący – 17zł
Korbowód – 240zł
Rozrząd ~ 800zł – rozrząd OEM plus pasek Mistuboshi bo nie zależy mi na 100kkm przebiegu i szkoda 4 stów
Pierścienie OEM – 500zł
Ogarnięcie głowic na nówki wraz z regulacją zaworów – 650zł komplet
Robocizna – 1000zł <faja>

Bez rozrządu to w ogóle fajna kwota ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez onyx » 21 paź 2016, 10:08

Ceny bardzo rozsądne, sądziłem że gorzej to wypada :) Można psuć częściej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez MariuS » 21 paź 2016, 11:00

Plus największy taki, że pomimo wieku auta nadal dostępny jest nowy wał czy pompa oleju i to w niekosmicznej cenie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez onyx » 21 paź 2016, 11:28

MariuS napisał(a):Plus największy taki, że pomimo wieku auta nadal dostępny jest nowy wał czy pompa oleju i to w niekosmicznej cenie :)


Dokładnie ;) Do mnie wał nowy nominał prawie 5k :P pompa ok 1,8k i trzeba samemu sprowadzać – bo z magazynów EU jeszcze drożej,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez weede » 21 paź 2016, 15:29

Z takimi cenami, to się nie dziwie, że ludzie się z tymi motorami nie cackają :D
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Neonixos666 » 21 paź 2016, 15:39

Widać marketing się kręci po co ma silnik przetrwać bez remontu jak można sprzedać auto i jeszcze zarobić na częściach do naprawy silnika <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bartek1986 » 21 paź 2016, 17:31

Bez przesady. Silnik 16 lat.. nigdy nie otwierany, nawet zawory nie regulowane hehe
Lekko nie miał na pewno ;)

Dopisano 21 paź 2016 17:50:

onyx napisał(a):Ceny bardzo rozsądne, sądziłem że gorzej to wypada :) Można psuć częściej :P


Właśnie historie z Subaru są jakie są przed nasze kochane serwisy. Maptek/4Turbo itd...
Przykład. Ten sam silnik co mój...
Dobra znalazlem fakturę :) ale lepiej usiądzcie no to tak samochód, żeby była jasność: Subaru impreza Wrx Sti type Ra version VI limited 1999 rok (produkcja) remont wykonywany przez Kocar Subaru i M a p t e k
Pozycji łącznie 33, podam te najważniejsze
1.uszczelki silnika 2.0 Tur. 2172zl
2.pierścienie tłokowe 785zł
3.korbowód 1199zł
4.rura powietrza 439zł
5.pompa olejowa 729zł
6.łożysko wyciskowe 631zł
7.Uszczelki pod głowice /cosw/ 2 sztuki 939zł
8.panewki korbowodowe king racing std 270zł
9.panewki główne king racing 484zł
10.wkładki do miski olej. Ej20/ej25/roger cl 1250zł
11.wał korbowy spec.c wzmacniany azotowany 2821zł
12.śruby do głowic arp 1090zł
13.szlif bloku góra 220zl
14.naprawa głowic 749zł
15.wymiana łożyska 615zł
16. Montaż/demontaż silnika 4305zł
To sa najgrubsze pozycje drobnicy jest drugie tyle różnych śrub śrubeczek nakrętek przewodów uszczelek itp. Remont został zakończony 17.12.2014r to tyle uff.. Pozdrawiam

Dopisano 21 paź 2016 17:50:

Można od klienta wziąć milion za robociznę i po tysiącu przyciąć na każdej ważniejszej części? Można :D

Dopisano 21 paź 2016 18:08:

onyx napisał(a): Można psuć częściej :P


No tak, w przyszłym roku pewnie skrzynie zmiele :P tylko, żeby tym razem wieczorem chociaż :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Dominator » 21 paź 2016, 21:33

Droga zabawa. I unikatowość [tiiit] skoro koszty napraw chore w tym przypadku konkretnym. Zakup się zwróci za jakieś 20-30 lat ;P
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy