Ford Probe mk I 2,2l F2T
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Rainsport2 ok ale jeśli chodzi o winkle to strasznie się kładzie. Miałem w zeszłym sezonie założone je na przód to pozostawia dużo do życzenia na suchym przy dynamicznej jeździe. Fakt ze na mokrym nie mam co tym oponom zarzucić
Regeneracja DPF........info PW
A ja znow mam pytanie do kolegi Lucasa 
Planuje w swoim f2t zrobic wydech. Od turba bedzie 2.5". Czy jesli koncowy tlumik (remus dedykowany do probe 2.5 v6) bedzie mial mniejszą srednice wlotu to bedzie jakis problem? Mnie osobiscie wydaje sie ze nie i ze powinno to wszystko gadac ale prosze o jakąs podpowiedz osoby znajace temat no i Lucasa
PS. Mysle ze miedzy turbem a koncowym wpadnie jeszcze przelot ale to juz na srednicy 2.5"
Planuje w swoim f2t zrobic wydech. Od turba bedzie 2.5". Czy jesli koncowy tlumik (remus dedykowany do probe 2.5 v6) bedzie mial mniejszą srednice wlotu to bedzie jakis problem? Mnie osobiscie wydaje sie ze nie i ze powinno to wszystko gadac ale prosze o jakąs podpowiedz osoby znajace temat no i Lucasa
PS. Mysle ze miedzy turbem a koncowym wpadnie jeszcze przelot ale to juz na srednicy 2.5"
Dzialac bedzie, ale nie powinno sie takich akcji robic zwlaszcza w turbodoladowanym silniku ktory ma miec jak najluzniejszy wydech. Roznica nie wiem jaka bedzie bo nie mierzylem nigdy na hamowni auta z takim rozwiazaniem.
Co do mojego auta. Przede wszystkim w końcu zostalo wystrojone i to w dodatku na najlepszym możliwym sprzęcie (przynajmniej w PL, a podobno nie tylko) czyli ECU Master EMU.
Przy okazji doszło trochę rzeczy pod inne turbo, które włożę za rok. Póki co jest wydajna pompa paliwa Epman 310l/h i wtryski od EVO IX 560cc. Do tego usunięta przepływka, dzięki czemu został wyspawany ładny dolocik 3" do seryjnej turbiny. Sterowanie doładowaniem za pomocą n75 połączonego oczywiscie i sterowanego z EMU. Seryjna cewka i aparat (kopułka/palec) poszły w odstawkę i wleciała nowa cewka z Alfy Romeo 147 bodajże. Dzięki temu nie ma problemu ani z zapłonem, ani z paliwem.
Wyniki póki co takie sobie bo turbo małe – późno wstaje i sie zapycha na wys. obrotach, ale za rok nie bedzie już tego problemu. Jest obecnie 248km i 434nm. Przy okazji posprzątane troche pod maską – wywalone z 10kg podciśnień, czujniczków, filterków i innych wynalazków z epoki które tylko zagracały komorę.
Co do mojego auta. Przede wszystkim w końcu zostalo wystrojone i to w dodatku na najlepszym możliwym sprzęcie (przynajmniej w PL, a podobno nie tylko) czyli ECU Master EMU.
Przy okazji doszło trochę rzeczy pod inne turbo, które włożę za rok. Póki co jest wydajna pompa paliwa Epman 310l/h i wtryski od EVO IX 560cc. Do tego usunięta przepływka, dzięki czemu został wyspawany ładny dolocik 3" do seryjnej turbiny. Sterowanie doładowaniem za pomocą n75 połączonego oczywiscie i sterowanego z EMU. Seryjna cewka i aparat (kopułka/palec) poszły w odstawkę i wleciała nowa cewka z Alfy Romeo 147 bodajże. Dzięki temu nie ma problemu ani z zapłonem, ani z paliwem.
Wyniki póki co takie sobie bo turbo małe – późno wstaje i sie zapycha na wys. obrotach, ale za rok nie bedzie już tego problemu. Jest obecnie 248km i 434nm. Przy okazji posprzątane troche pod maską – wywalone z 10kg podciśnień, czujniczków, filterków i innych wynalazków z epoki które tylko zagracały komorę.
Lukas007 napisał(a):Dzialac bedzie, ale nie powinno sie takich akcji robic zwlaszcza w turbodoladowanym silniku ktory ma miec jak najluzniejszy wydech. Roznica nie wiem jaka bedzie bo nie mierzylem nigdy na hamowni auta z takim rozwiazaniem.
Co do mojego auta. Przede wszystkim w końcu zostalo wystrojone i to w dodatku na najlepszym możliwym sprzęcie (przynajmniej w PL, a podobno nie tylko) czyli ECU Master EMU.
Przy okazji doszło trochę rzeczy pod inne turbo, które włożę za rok. Póki co jest wydajna pompa paliwa Epman 310l/h i wtryski od EVO IX 560cc. Do tego usunięta przepływka, dzięki czemu został wyspawany ładny dolocik 3" do seryjnej turbiny. Sterowanie doładowaniem za pomocą n75 połączonego oczywiscie i sterowanego z EMU. Seryjna cewka i aparat (kopułka/palec) poszły w odstawkę i wleciała nowa cewka z Alfy Romeo 147 bodajże. Dzięki temu nie ma problemu ani z zapłonem, ani z paliwem.
Wyniki póki co takie sobie bo turbo małe – późno wstaje i sie zapycha na wys. obrotach, ale za rok nie bedzie już tego problemu. Jest obecnie 248km i 434nm. Przy okazji posprzątane troche pod maską – wywalone z 10kg podciśnień, czujniczków, filterków i innych wynalazków z epoki które tylko zagracały komorę.
czemu dopiero za rok? generalnie widać że głowica słaba z takich kresek a turbo małe to raczej wcześnie wstaje wg mojego info. dla porównania na 20V miałem 226 KM 290 Nm gdzie 270-280 KM było samym MBC do ugrania ale zabrakło odwagi...
Jak mówią stare szkoły "moc rodzi się w głowicy cała reszta ma za zadanie się nie rozpaść"
Stała pod ścianą prężąc kakao
Lukas007 napisał(a):Dzialac bedzie, ale nie powinno sie takich akcji robic zwlaszcza w turbodoladowanym silniku ktory ma miec jak najluzniejszy wydech. Roznica nie wiem jaka bedzie bo nie mierzylem nigdy na hamowni auta z takim rozwiazaniem.
Co do mojego auta. Przede wszystkim w końcu zostalo wystrojone i to w dodatku na najlepszym możliwym sprzęcie (przynajmniej w PL, a podobno nie tylko) czyli ECU Master EMU.
Przy okazji doszło trochę rzeczy pod inne turbo, które włożę za rok. Póki co jest wydajna pompa paliwa Epman 310l/h i wtryski od EVO IX 560cc. Do tego usunięta przepływka, dzięki czemu został wyspawany ładny dolocik 3" do seryjnej turbiny. Sterowanie doładowaniem za pomocą n75 połączonego oczywiscie i sterowanego z EMU. Seryjna cewka i aparat (kopułka/palec) poszły w odstawkę i wleciała nowa cewka z Alfy Romeo 147 bodajże. Dzięki temu nie ma problemu ani z zapłonem, ani z paliwem.
Wyniki póki co takie sobie bo turbo małe – późno wstaje i sie zapycha na wys. obrotach, ale za rok nie bedzie już tego problemu. Jest obecnie 248km i 434nm. Przy okazji posprzątane troche pod maską – wywalone z 10kg podciśnień, czujniczków, filterków i innych wynalazków z epoki które tylko zagracały komorę.
No to ladnie poszedles z projektem
Wsadzaj duze turbo i bedziesz kroil fury jak na tym filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=UKPOdUd ... JzutrT4j1w
Co do wydechu to wiem ze w silniku turbo im luzniejszy tym lepiej ale mam tego remusa i chyba sie na niego zdecyduje (chyba ze bedzie za duzy to wtedy kupie taki z wejsciem na 2.5"). Moze przy pomiarach na hamowni zrobie tez pomar bez tlumika i z nim to by bylo wiadomo
Ale moim skromnym zdaniem nie powinno byc jakiejs wielkiej zamulki
Coś ciekawego sie dzieje ? jakieś turbo na oku ? miałem podobny dylemat z wtryskami 560 z evo są nikoomowe trzeba zakładać rezystory, narazie kupiłem wysokoomowe z Rx-8
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Czas trochę uaktualnić temat 
Na początek kilka nowych, oryginalnych części zamiennych, które zakupiłem do swojego projektu
– uszczelki (zestaw na gore silnika)
– filtr paliwa z mocowaniem
– regulator cisnienia paliwa
– zawor PCV
– gumy do mocowania chlodnicy
– nakretki na piasty, przod
– podkladka pod akumulator
– kompletny rozrzad
– nowy knock sensor
– nowe węże PCV oraz podciśnienie do serwa
Dodatkowo kilka "tuningowych"
– podwojne sprezynki zaworowe
– kolektor wydechowy pod turbo z flansza T3
– czarny filtr stozkowy (zmiana kolorystyki pod maska)
– kocyk termiczny na czesc goraca turbosprezarki
– bandaz termiczny



Następne zakupy ...
– turbosprężarka T3/T04 od FTWL Motorsport
– czarne kolanka do dolotu D1 Spec
– rury i kolanka 2.5" z nierdzewki do zrobienia downpipe
– Loctite 3020 pod uszczelki (Reinz obowiązkowo też musiał się znaleźć – np. miska olejowa)
– olej na przepłukanie silnika po złożeniu (jakiś syntetyk 5w40)


Przyszła kolej na składanie ...






– cała góra silnika poskładana na nowych, oryginalnych uszczelkach OEM Ford + nowy rozrząd
– zrobiona głowica – nowe uszczelniacze, płaszczyzna
– szpilki do kolektora wydechowego M8x1.25 wkręcone w głowice na stalowych wkrętkach
– podwójne sprężynki zaworowe
– kolektor eBay poprawiony przez GTPerformance (spawy na pelen przetop, wspawana tulejka pod EGT), następnie na obu flanszach zrobiona płaszczyzna
– zamontowana turbosprężarka replika Garrett T3/T04 FTWL Motorsport
– downpipe 2.5" łączony z turbiną na v-band, dodatkowo owinięty bandażem termicznym
– kocyk na gorącą część turbiny
– osłony termiczne na fajki przewodów WN
– dopływ oleju na dorobionym restryktorze 2mm
– spływ oleju w miske (wąż 16mm)
– duża odma do dolotu fi 14mm (wywalony łącznik metalowy z pokrywy fi 8mm)
– całkowicie zlikwidowany EGR
– łączniki silikonowe D1 SPEC czarne
– filtr powietrza Spectre czarny
Tak to wygląda finalnie pod maską








Strojenie auta zapewne jakoś w maju. Wtedy pojawią się wyniki z hamowni
Na początek kilka nowych, oryginalnych części zamiennych, które zakupiłem do swojego projektu
– uszczelki (zestaw na gore silnika)
– filtr paliwa z mocowaniem
– regulator cisnienia paliwa
– zawor PCV
– gumy do mocowania chlodnicy
– nakretki na piasty, przod
– podkladka pod akumulator
– kompletny rozrzad
– nowy knock sensor
– nowe węże PCV oraz podciśnienie do serwa
Dodatkowo kilka "tuningowych"
– podwojne sprezynki zaworowe
– kolektor wydechowy pod turbo z flansza T3
– czarny filtr stozkowy (zmiana kolorystyki pod maska)
– kocyk termiczny na czesc goraca turbosprezarki
– bandaz termiczny



Następne zakupy ...
– turbosprężarka T3/T04 od FTWL Motorsport
– czarne kolanka do dolotu D1 Spec
– rury i kolanka 2.5" z nierdzewki do zrobienia downpipe
– Loctite 3020 pod uszczelki (Reinz obowiązkowo też musiał się znaleźć – np. miska olejowa)
– olej na przepłukanie silnika po złożeniu (jakiś syntetyk 5w40)


Przyszła kolej na składanie ...






– cała góra silnika poskładana na nowych, oryginalnych uszczelkach OEM Ford + nowy rozrząd
– zrobiona głowica – nowe uszczelniacze, płaszczyzna
– szpilki do kolektora wydechowego M8x1.25 wkręcone w głowice na stalowych wkrętkach
– podwójne sprężynki zaworowe
– kolektor eBay poprawiony przez GTPerformance (spawy na pelen przetop, wspawana tulejka pod EGT), następnie na obu flanszach zrobiona płaszczyzna
– zamontowana turbosprężarka replika Garrett T3/T04 FTWL Motorsport
– downpipe 2.5" łączony z turbiną na v-band, dodatkowo owinięty bandażem termicznym
– kocyk na gorącą część turbiny
– osłony termiczne na fajki przewodów WN
– dopływ oleju na dorobionym restryktorze 2mm
– spływ oleju w miske (wąż 16mm)
– duża odma do dolotu fi 14mm (wywalony łącznik metalowy z pokrywy fi 8mm)
– całkowicie zlikwidowany EGR
– łączniki silikonowe D1 SPEC czarne
– filtr powietrza Spectre czarny
Tak to wygląda finalnie pod maską








Strojenie auta zapewne jakoś w maju. Wtedy pojawią się wyniki z hamowni
Fajnie się to prezentuje pod maską i teraz dopiero się dowiedziałem że to 12v 

wygląda to bardzo smacznie i z gustem
Jakie moce planujesz na nowej turbinie ?
Jakie moce planujesz na nowej turbinie ?
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
kolektor będzie owinięty?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości