Honda Civic VIII 1.8 '07 sedan – z nadzieją ku słońcu – 300-ta na blacie, czas na nowe sprzęgło
ZdzichuZ napisał(a):Nie miałeś przypadkiem w planach założenia kompletu całorocznych? Ja od roku mam i jestem zadowolony. Tylko nie miałem jakichś ekstremalnych warunków w zimę, ani konieczności np. nagłego awaryjnego hamowania.
Nigdy nie miałem takich planów.
Wychodzę z założenia, że zmiana musi nastąpić.
Nie widzę też ekonomicznego sensu pomijając fakt większej wygody, bo nie trzeba zmieniać co sezon..
Miałem kiedyś wielosezonowe 15" na maździe i faktycznie dawały radę ale teraz nie chce mi się doktoryzować w tym temacie
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Ostatnio spojrzałem sobie na swoje oponki, które jako nowe kupowałem w covidzie.
No nie wygląda to jakoś super, biorąc pod uwagę, że producent to nie jakiś chinol..
No nie wygląda to jakoś super, biorąc pod uwagę, że producent to nie jakiś chinol..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Opona 5 letnia to już stara opona.
UV robi swoje.
Ja na szczęście/nieszczęście robie tyle km, że takie problemy nie zdążą się pojawić przed wymianą na nowy komplet.
Inna sprawa, czy to rzeczywiście jest problemem? Bo czy to przekłada się na właściwości trakcyjne opony? Chyba nie bardzo wiadomo. A jeśli auto jeździ wokół przysłowiowego komina po mieście, to nie sądzę żeby to był jakiś problem.
Co innego kiedy śmigasz szybko po A lub Skach. Wtedy bym zmienił dla własnego spokoju.
UV robi swoje.
Ja na szczęście/nieszczęście robie tyle km, że takie problemy nie zdążą się pojawić przed wymianą na nowy komplet.
Inna sprawa, czy to rzeczywiście jest problemem? Bo czy to przekłada się na właściwości trakcyjne opony? Chyba nie bardzo wiadomo. A jeśli auto jeździ wokół przysłowiowego komina po mieście, to nie sądzę żeby to był jakiś problem.
Co innego kiedy śmigasz szybko po A lub Skach. Wtedy bym zmienił dla własnego spokoju.
Właśnie śmigam po tych S-kach i autostradach, ale tam nie ma problemu z przyczepnością, natomiast raz dość szybko (za szybko) jechałem zwyklą gminną z wyjeżdżonymi koleinami od tirów, było krótko po deszczu , to nie powiem... stojąca woda sprawiła trochę emocji, zwłaszcza w łuku ale chyba "po wierzchu" płynąłem kołami ..
Myślę, że jeszcze kolejny sezon przejadę, a dalej – to się zobaczy jak z kasą.
Tu są na razie bardzo płytkie "szczelinki" – podobnie jak na początku rozpadu nokianów zimowych (jeszcze dwie zimy jeździły) .
Przykre, że renomowane opony dobrej firmy nie potrafią wytrzymać tyle co dawniej..
Aktualnie trochę trudniej finansowo stoję, to nawet się nie przymierzam do większych zakupów aż złapię równowagę..
Myślę, że jeszcze kolejny sezon przejadę, a dalej – to się zobaczy jak z kasą.
Tu są na razie bardzo płytkie "szczelinki" – podobnie jak na początku rozpadu nokianów zimowych (jeszcze dwie zimy jeździły) .
Przykre, że renomowane opony dobrej firmy nie potrafią wytrzymać tyle co dawniej..
Aktualnie trochę trudniej finansowo stoję, to nawet się nie przymierzam do większych zakupów aż złapię równowagę..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Dramat. Zimowe Kormorany z 2019r które dostałem z autem wyglądają przy tym jak nówki. Na ten sezon jeszcze je wrzucę i zobaczymy. Ba, półtora roku temu na poprzednim aucie miałem założone zimowe Continentale rocznik 2012 (musiałem na nich wrócić
) i pomijając słaby bieżnik wyglądały dużo lepiej
. Gównolit dzisiaj klepią i tyle...
Myszelin mocno spadł z jakością. Ja miałem walkę z krzywymi Alpin 5...
I automatycznie koła 4 lata nie wyważane
zadra napisał(a):Nie widzę też ekonomicznego sensu pomijając fakt większej wygody, bo nie trzeba zmieniać co sezon..
I automatycznie koła 4 lata nie wyważane
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
MrShaleck napisał(a):Myszelin mocno spadł z jakością. Ja miałem walkę z krzywymi Alpin 5...zadra napisał(a):Nie widzę też ekonomicznego sensu pomijając fakt większej wygody, bo nie trzeba zmieniać co sezon..
I automatycznie koła 4 lata nie wyważane
Jak ktoś jest bystry, to co jakiś czas podjedzie poza sezonem na "wagę" – ja w parzyste lata ważę zimowe a w nieparzyste latówki
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Dzisiaj był dzień wymiany kół na zimowy zestaw.
Wymieniłem również świece zapłonowe, bo coś zaczynało się dziać z silnikiem..
Aktualnie zamontowałem zwykłe denso, żeby prawidłowo i niezbyt drogo zdiagnozować przyczynę i eliminować skutki i chyba się udało – już przejechałem setkę kilometrów i objawy ustąpiły(było czuć delikatne szarpanie – jakby załączanie sprężarki klimatyzacji aczkolwiek bez uruchomionej klimatyzacji, zatem to nie sprężarka powodowała .. ).
Szacuję, że aktualne świece powinny wystarczyć mi na 2 sezony lub 50tys km..
Zobaczymy i będę trzymał rękę na pulsie, żeby mi czasami elektrody nie wypaliło..
Wymieniłem również świece zapłonowe, bo coś zaczynało się dziać z silnikiem..
Aktualnie zamontowałem zwykłe denso, żeby prawidłowo i niezbyt drogo zdiagnozować przyczynę i eliminować skutki i chyba się udało – już przejechałem setkę kilometrów i objawy ustąpiły(było czuć delikatne szarpanie – jakby załączanie sprężarki klimatyzacji aczkolwiek bez uruchomionej klimatyzacji, zatem to nie sprężarka powodowała .. ).
Szacuję, że aktualne świece powinny wystarczyć mi na 2 sezony lub 50tys km..
Zobaczymy i będę trzymał rękę na pulsie, żeby mi czasami elektrody nie wypaliło..
Ostatnio edytowano 17 lis 2025, 16:39 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Zdrowe zużycie
Ile kilometrów na nich przelatałeś?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
MrShaleck napisał(a):Zdrowe zużycieIle kilometrów na nich przelatałeś?
Jakoś chyba 105 tys km na ElPeGie..
Może po czyszczeniu, jeszcze pojadą, ale na razie nie muszę ich ponownie wkręcać
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Powiedziałbym, że bardzo dobra żywotność. LPG dobrze wyregulowane 
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
MrShaleck napisał(a):Powiedziałbym, że bardzo dobra żywotność. LPG dobrze wyregulowane
A dziękuję, dziękuję – samodzielna robota
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Jest połowa listopada a mnie "się zachciało" olej wymieniać
Świadomie lekko przeskoczyłem licznikowe kilometry, żeby kolejną wymianę robić jak się ciepło zrobi i dni trochę dłuższe będą bo szacuję, że przypadnie jakoś w kwietniu..
Tak więc wleciał kolejny raz Total 5w40 oraz standardowe filtry knechta i purfluxa.
Wyjątkowo nawet kupiłem też filtr kabinowy, ale .. zapomniałem wymienić
(wymienię jak znajdę chwilę).
Również wymieniłem filtry instalacji gazowej.
Wkład fazy ciekłej – dość spracowany podobnie jak wkład filtra fazy lotnej KME.
Wkład FL nie puścił oleju do wylotów ale widać jak się mocno odbarwił pochłaniając frakcje olejowe.
Cóż – filtry gazowe nie były ostatnio wymieniane, ale widać dobry gaz tankuję
Na LPG-forum opisują, że filtr powinien wytrzymać standardowo około 2000 litrów gazu, czyli u mnie wypadałaby wymiana jakoś raz na 25000 km przebiegu i taką taktykę zacznę stosować, ale i tak co chwila grzebię w wężach więc mogę kontrolować, czy się coś nie przelewa do wtryskiwaczy.
Wczoraj również wymieniłem odcinek przewodu gazowego, żeby inaczej ułożyć filtr FFL pod maską.
Może aktualne ułożenie przypadnie mi bardziej do gustu niż poprzednie i już tak zostawię.
Niby zakres prac niewielki, ale 3h pyknęły jak nic przy aucie.
Chyba coraz mniej mi się chce
Dopisano 19 lis 2025 19:09:
Dopiszę sobie jeszcze dwie uwagi.
1. Na PLUS : Klocki przednie w doskonałym stanie i grubo "mięcha" a już mają ponad 110tys nalotu
2. Na MINUS : Kiepsko wygląda stalowa obejma węża od chłodnicy przy dolnym króćcu.
Znany to temat w civicach, że ta obejma szybko rdzewieje i podcieka płyn, ale ja u siebie ją wymieniałem razem z wymianą płynu w kwietniu ubiegłego roku a już ruda ją mocno opanowała..
Wystarczyło 1,5 roku żeby rudzielec na nią wszedł.. Wiosną-latem znowu muszę wylać płyn z układu, żeby tę obejmę wymienić albo poczekam aż mocniej podkoroduje..
Przydałaby się tam jakaś nierdzewka jako obejma..
Świadomie lekko przeskoczyłem licznikowe kilometry, żeby kolejną wymianę robić jak się ciepło zrobi i dni trochę dłuższe będą bo szacuję, że przypadnie jakoś w kwietniu..
Tak więc wleciał kolejny raz Total 5w40 oraz standardowe filtry knechta i purfluxa.
Wyjątkowo nawet kupiłem też filtr kabinowy, ale .. zapomniałem wymienić
(wymienię jak znajdę chwilę).Również wymieniłem filtry instalacji gazowej.
Wkład fazy ciekłej – dość spracowany podobnie jak wkład filtra fazy lotnej KME.
Wkład FL nie puścił oleju do wylotów ale widać jak się mocno odbarwił pochłaniając frakcje olejowe.
Cóż – filtry gazowe nie były ostatnio wymieniane, ale widać dobry gaz tankuję
Na LPG-forum opisują, że filtr powinien wytrzymać standardowo około 2000 litrów gazu, czyli u mnie wypadałaby wymiana jakoś raz na 25000 km przebiegu i taką taktykę zacznę stosować, ale i tak co chwila grzebię w wężach więc mogę kontrolować, czy się coś nie przelewa do wtryskiwaczy.
Wczoraj również wymieniłem odcinek przewodu gazowego, żeby inaczej ułożyć filtr FFL pod maską.
Może aktualne ułożenie przypadnie mi bardziej do gustu niż poprzednie i już tak zostawię.
Niby zakres prac niewielki, ale 3h pyknęły jak nic przy aucie.
Chyba coraz mniej mi się chce
Dopisano 19 lis 2025 19:09:
Dopiszę sobie jeszcze dwie uwagi.
1. Na PLUS : Klocki przednie w doskonałym stanie i grubo "mięcha" a już mają ponad 110tys nalotu
2. Na MINUS : Kiepsko wygląda stalowa obejma węża od chłodnicy przy dolnym króćcu.
Znany to temat w civicach, że ta obejma szybko rdzewieje i podcieka płyn, ale ja u siebie ją wymieniałem razem z wymianą płynu w kwietniu ubiegłego roku a już ruda ją mocno opanowała..
Wystarczyło 1,5 roku żeby rudzielec na nią wszedł.. Wiosną-latem znowu muszę wylać płyn z układu, żeby tę obejmę wymienić albo poczekam aż mocniej podkoroduje..
Przydałaby się tam jakaś nierdzewka jako obejma..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
