Honda Civic VIII 1.8 '07 sedan – z nadzieją ku słońcu – badamy reduktor po 110tys km

Postprzez gt10r5 » 13 maja 2024, 22:02

Mógł być nieorginalny. Kwestia gdzie go kupiłeś :)
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 315 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez zadra » 13 maja 2024, 22:44

gt10r5 napisał(a):Mógł być nieorginalny. Kwestia gdzie go kupiłeś :)

to już chyba pozostanie słodką tajemnicą warsztatu w którym zakladana była instalacja..
Ja dostałem to co mi założyli – nie mam powodu twierdzić, że podzespoły nie były nowe albo nieoryginalne.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3176 (36/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez zadra » 20 maja 2024, 20:56

Dobrałem się do "starego" reduktora.
W sumie chyba niepotrzebnie – jest we wzorowym stanie ;)
Spodziewałem się znaleźć więcej zanieczyszczeń, jakiegoś syfu i mułu, smoły i sam nie wiem co jeszcze a okazało się, że brudu są śladowe ilości.
Oczywiście i te śladowe ilości ładnie wyczyściłem..
Membrana już taka sobie – widywałem bardziej twarde i spękane. Ta może nie jest już fabrycznie elastyczna, bo przecież 110tys km jeździła i w sumie obsłużyła szybko licząc jakieś 8,5 do 9 tys litrów gazu. Ani dużo ani mało.

Nie kupowałem zestawu naprawczego, bo reduktor po wyczyszczeniu i lekkim tuningu (zrobię go tak jak poprzedniego i jeszcze dołożę ze dwa cudze pomysły) będzie odłożony i poczeka na swój czas.
Gdybym zregenerował, to gumy starzałyby się nie pracując.
Dopiero jak zajdzie potrzeba, to kupię zestaw regeneracyjny i sobie podmienię przed samym montażem.

Wklejam do wglądu jak wyglądał reduktor po rozebraniu:

Dopisano 20 maja 2024 20:11:

Ze stanu reduktora mogę wnosić, że tankuję bardzo czysty gaz a sam reduktor spokojnie wytrzymałby kolejne 2 lub 3 takie same rundy przebiegu. <lol>

Niestety chyba nigdy nie dowiem się dlaczego nie utrzymywał zadanego ciśnienia przy szokowym traktowaniu na autostradzie.
Może była to kwestia reduktora, może zasilania listwy wtryskowej..
Na szczęście nie muszę się na razie tym przejmować, bo teraz jest już bardzo dobrze w stosunku tego co było przed ostatnimi zmianami.
Co jakiś czas sobie będę monitorował i jeśli się wykrzaczy cokolwiek to na pewno będę wiedział pierwszy ;)

Stawiam na czujnik temperatury – może wytrzyma kolejne 18miesięcy.. <lol>
Załączniki
20240520_185359.jpg
ogólnie- reduktor po 4 latach używania
20240520_185342.jpg
20240520_185356.jpg
20240520_190116.jpg
część wodna
20240520_190125.jpg
20240520_190127.jpg
20240520_190357.jpg
20240520_190745.jpg
strona gazowa
20240520_191205.jpg
20240520_190538.jpg
20240520_190548.jpg
20240520_190705.jpg
20240520_190730.jpg
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3176 (36/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy