Audi A6 C7 2.0TFSI '12 S-Line Phantom Black @ 270KM // Weelkoo

Postprzez Weelkoo » 12 lis 2018, 18:58

Szczerze – to chyba ostatnia powłoka aplikowana przez mnie (a przynajmniej aplikowana w studio). Liczyłem na to (w zasadzie to było jedyne czego oczekiwałem od powłoki), że ograniczy mocno powstawanie swirli a to nie ma miejsca – swirle są, także odporność na zarysowania jest IMO niewielka. Wygląd czy hydrofobowość to dla mnie żadne zalety, bo to samo osiągnąć mogę przy bieżącej pielęgnacji czy to poprzez woskowanie, aplikację sealanta czy powłok typu C2 V3. Z chęcią poczekam na Twoją opinię, bo być może (w co jednak wątpię) to kwestia lipnej aplikacji albo samej powłoki ale z tego co widzę (np. na aucie na którym też od niespełna roku leży Gyeon Q2 MOHS) to po prostu cudów nie ma. <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez radzi89 » 12 lis 2018, 19:50

Ja póki co wstrzymuje się z opiniami. Jedyne spostrzeżenia to po pierwsze, że auto można faktycznie umyć na myjni bezdotykowej, a po 2 że jak jest czyste lakier bardzo się "szkli".

Czemu wybrałeś serum light, a nie np. black czy ultra? Masz położoną warstwę exo?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez KMBak » 12 lis 2018, 19:52

Powłoki nigdy nie zabezpieczą przed rysami. To największa ściema. Niestety.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez radzi89 » 12 lis 2018, 21:12

Nie mam na to specjalnych dowodów ale wydaje mi się, że topowe powłoki w pewnym stopniu chronią przed zarysowaniami jeśli w jakimś stopniu uważamy na lakier. Nie są to jakieś naukowe badania ale widzę jak wygląda lakier w aucie męża mojej mamy. Ma obecnie dwa lata i wygląda w mojej opinii rewelacyjnie chociaż nie idealnie. Sposób dbania o auto się nie zmienił względem poprzedniego samochodu, a jednak lakier na poprzedniku po 2 latach był w zdecydowanie gorszej kondycji.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Weelkoo » 12 lis 2018, 21:26

radzi89 napisał(a):auto można faktycznie umyć na myjni bezdotykowej, a po 2 że jak jest czyste lakier bardzo się "szkli".


Czyli dokładnie jak po dobrym sealancie czy środku typu "Spray & Wipe" ;) Exo mam położone – choć nie ma wpływu na odporność na zarysowania bo to typowa powłoka hydrofobowa. A wybór Serum Light był prosty – według aplikującego (zresztą według GTechniq też) pod względem odporności na zarysowania nie odbiega praktycznie od Black i Ultra a jak pisałem, to jedyny aspekt jaki mnie interesował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez radzi89 » 12 lis 2018, 22:14

Weelkoo napisał(a):Czyli dokładnie jak po dobrym sealancie czy środku typu "Spray & Wipe"


Prawdopodobnie tak – nie znam się ;) w tym przypadku liczę głównie na długotrwałość tego efektu. Niestety kiedyś miałem mnóstwo czasu na dbanie o samochodu i potrafiliśmy każde auto woskować dwa razy w miesiącu ale teraz moje życie poszło w kierunku dużego deficytu wolnego czasu, do tego doszła córeczka i w efekcie dbanie o auto ogranicza się do myjki bezdotykowej gdzieś po drodze. Gdy auto jest już tak brudne, że wstyd wsiadać jakoś je wcisnę do kogoś na myjnie i póżniej nie mam czasu odebrać przez kilka dni :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Weelkoo » 13 lis 2018, 19:55

W takiej sytuacji nabiera to jakiegoś sensu, bo powłokę wybierasz również ze względu na trwałość / brak czasu na regularną pielęgnację <spoko>

Tymczasem dziś dotarła pierwsza felga – wszystko zgodnie z opisem ;) Na żywo wygląda fajnie <serduszka> Zobaczymy jak na aucie... teraz pozostało odebrać pozostałe dwie, zamówić ostatnią i zaaplikować na nie powłokę (leży na szafie mr Fix 9H więc pewno na niej się skończy) – mam nadzieję, że wykończenie felgi zimą nie ucierpi ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez motomike6 » 13 lis 2018, 22:51

Wyglada calkiem dobrze ;) czekamy na resztę i finałowe osadzenie na piascie. Opony zostawiasz czy tez cos nowego na te felgi wejdzie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez Neonixos666 » 13 lis 2018, 23:07

Felgowe porno <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Weelkoo » 13 lis 2018, 23:22

motomike6 napisał(a):Wyglada calkiem dobrze ;) czekamy na resztę i finałowe osadzenie na piascie. Opony zostawiasz czy tez cos nowego na te felgi wejdzie ?


Opony w zeszłym roku kupowałem więc zostają Hankooki i*Cept Evo2 235/45R19 <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez zemoj » 14 lis 2018, 15:08

Wzór fajny :)

Weelkoo napisał(a):mam nadzieję, że wykończenie felgi zimą nie ucierpi

Oby powłoka pomogła w tym względzie, bo polerowane alu i sól na ogół nie znoszą się dobrze ;)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Weelkoo » 14 lis 2018, 16:05

Gołe polerowane aluminium i owszem, co nie znaczy że się nie da zimą użytkować – tu jednak jest całość pokryta klarem (na elementach polerowanych grubość klaru to 160~240μm ;) ), jak nie jest to klar na poziomie tego stosowanego na felgach Mazdy to nie powinno być problemu ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez zemoj » 14 lis 2018, 19:30

Chyba że tak :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Weelkoo » 14 lis 2018, 20:07

Bardziej właśnie chodziło mi o to, że jest to jednak felga pokrywana klarem a nie malowana proszkowo a takie na zimę nie są zalecane <spoko> Dlatego olałem Mr Fix'a i zamówiłem powłokę, która na pewno przez zimę nie polegnie – DLUX od CarPro :) A dziś odebrałem kolejne dwie felgi, zostało zamówienie i odbiór ostatniej czwartej sztuki, najbardziej bolesne bo już po normalnej cenie rynkowej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez radzi89 » 14 lis 2018, 21:51

Możesz z ciekawości zdradzić jaka jest oszczędność przez tą kombinację z zamawianiem felg z różnych źródeł :P ?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Weelkoo » 14 lis 2018, 22:07

Za 3 sztuki zakupione w DE (z dostawą) zapłaciłem mniej więcej tyle co zapłacę w PL za tą ostatnią, brakująca sztukę <diabełek> <oczko>
Ostatnio edytowano 14 lis 2018, 22:20 przez Weelkoo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez rafałmazda » 14 lis 2018, 22:08

chyba muszę się douczyć o detailingu trochę, bo sensu powłok nie rozumiem wcale <nauka> <oczy> jeśli chodzi o ochronę lakieru przed czynnikami zewnętrznymi w postaci UV czy deszczu to zdecydowanie wybieram dobry wosk, który jest znacznie tańszy i łatwiejszy w nakładaniu. A odnośnie ochrony mechanicznej, czyli przed zarysowaniami, wybrałbym folię, ponieważ ceramika w przypadku styczności z np. gałęziami w terenie nic nie da <co?> no ale może się nie znam jeszcze :D
Felg już zazdraszczam <serduszka>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Weelkoo » 16 lis 2018, 18:45

@rafałmazda
powłoka jest dla tych co nie mają czasu na regularne woskowanie itp, tu faktycznie żywotność jest bardzo dobra (stosunek ceny do żywotności już nie ;) ), przy okazji ma niby zapewniać dodatkową ochronę przed powstawaniem zarysowań (mikrozarysowań i tylko ich) ale z tego co widzę to jedynie je trochę ogranicza i tyle. No dobra, część swirli pewno przyjmuje dodatkowo na siebie i pod powłoką na lakierze będzie ich jeszcze mniej co nie zmienia faktu, że powstają a żeby się ich pozbyć potrzeba auto ponownie polerować :P Folia to jest optymalne rozwiązanie pod względem ochrony (no, prawie – wolę jednak rozwiązania jak lakier Nissana / Infiniti z zdolnością do samoregeneracji) ale koszt jej aplikacji to kilkukrotnie wyższy wydatek niż aplikacja nawet drogiej powłoki – za cenę dobrej folii ochronnej na całe auto można by mieć przyzwoite 6 GG a w przypadku niektórych folii i aut to i jakiegoś trupa GH ;)

W związku z prognozami dziś wpadł komplet dotychczasowych zimówek – wczoraj z kolei opłaciłem 4 sztukę Brock B37 – tym razem kupiona w PL, w przeciągu przyszłego tygodnia powinna dotrzeć <spoko> Dotarła również powłoka, która zostanie zaaplikowana na Brocki – padło na C.Quartz DLUX od CarPro, do tego ich Eraser jako finalne przygotowanie pod aplikację powłoki :) Dodatkowo nadchodzi pora na coroczną wymianę filtrów powietrza i kabinowego – na razie zamówiłem ten drugi, wybór padł jak zwykle na Knechta ale tym razem na jakąś super-hiper-turbo odmianę CareMetix, która ma skutecznie nie tylko filtrować ale i wyłapywać nieprzyjemne zapachy i alergeny – się sprawdzi, czy faktycznie jest jakaś różnica :) We wtorek zaś przegląd techniczny ale to formalność.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez rclmati » 18 lis 2018, 18:09

Warto wydawać tyle kasy w filtr ? Ja wymieniam wszystkie filtry co 10-12 tys wiec co pol roku , kupuje filtrona albo maana zwykłego i jest git. Ciekawe czy coś więcej daje ten filtr
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 22:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez Weelkoo » 18 lis 2018, 18:32

Ten był trochę droższy niż markowe węglowe (Knecht / Mann / OE) więc wziąłem z ciekawości ;) Jak w C7 z filtrami jest nie wiem ale w Hyundaiu i GG jak brałem zwykły filtr Filtrona przed okresem jesiennym to jeszcze zimą go wymieniałem bo szyby parowały – węglowy Knecht przy wymianie po roku nie miał takich problemów więc zostałem przy Knechcie. Cenowo to w C7 z tego co widziałem Filtron jest niewiele tańszy, z tanich Meyle widziałem ale co warte nie wiem, jednak wolę zostać przy sprawdzonym Knecht/Mahle ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy