Mazda CX-5 KF PY-VPS '19 Touring [USA edition]

CX-3 (DK) / CX-5 (KE) / CX-7 (ER) / CX-9 (TB) / Tribute (CZ/CU) / BT-50 / B

Postprzez danrok » 2 cze 2019, 03:15

Hej!

wreszcie powracam do Mazdy :) Jakiś czas temu byłem właścicielem Mazdy 3 BK z silnikiem Y6. Auto sprawowało się bardzo fajnie, ale chciałem coś nowszego, zmieniłem więc na Opla Astrę K z racji tego, że cenowo bardzo fajnie wychodził i auto mi się w sumie podobało.

Długo się nim nie nacieszyłem bo pojawił się temat emigracji za granicę. Auto sprzedałem więc z leasingiem i pojechaliśmy. Przez rok w Kanadzie nie mieliśmy samochodu własnego z racji bardzo wysokich cen ubezpieczeń w naszej prowincji. Wykorzystałem ten czas jednak na zapoznanie się z różnymi markami i modelami z wypożyczalni. W międzyczasie na świat przyszedł nasz syn, więc moje poszukiwania skierowałem bardziej w stronę SUV.

Aktualnie mieszkamy w Teksasie, więc to jeszcze dodatkowo skłoniło mnie do poszukiwania SUVa jako samochód rodzinny. Wybierałem między Mazdą CX-5, Hondą CR-V i Toyotą RAV-4. Honda w nowych CR-V wprowadziła silniki 1.5l turbodoładowanie, Toyota w sumie ma swój sprawdzony 2.5l, ale jakoś w środku mi nie przypadła do gustu, więc szybkie jazdy próbne i wyjechaliśmy z salonu nową CX-5.

Auto wziąłem w leasing, jak większość ludzi w USA. Jest to chyba jedna z najbardziej korzystnych opcji z punktu finansowego. Całkowity koszt leasingu to około $2,000, a w ciągu 3 lat nie interesuje mnie żaden serwis. Jedyny "mankament" leasingu to limit mil – w moim przypadku wynosi on 12 tyś mil/rok, lub inaczej 36 tyś mil/3 lata. Myślałem że to nie będzie problem, ale w ciągu 1.5 tygodnia zrobiłem 500 mil, a nawet nie wiem gdzie <lol>. Fakt jest taki, że tu wszędzie jest bardzo daleko, nie ma chodników i przez to wszędzie się jeździ samochodem, nawet do parku z dzieckiem.

Wracając do temu – wybrałem kolor biały (żeby się nie nagrzewał w Teksasie hahaha ) z ciemnymi felgami i wersją wyposażenia Touring, bo posiada interesujące mnie funkcje jak automatycznie zamykającą się klapę bagażnika (przy dziecku i ciągłą walką z wódkiem to konieczność). Auto jest oczywiście w automacie. Jak na razie przejechane prawie 500 mil i jestem suuuper zadowolony! Spalanie wychodzi ~8-9l/100km (lub około 25mpg), ale przy cenach benzyny 2.5zł/l naprawdę mnie to nie boli :)

W wątek będę wrzucał nie tylko zdjęcia samochodu, ale także wycieczek po USA :D

A autko prezentuje się tak:

EFA09B50-3698-4ADF-B2A1-CD1CF073EE35-42726-000016250D56A3F2.jpg
Przód
C881E075-29A2-41E0-A904-7F9B26F94EAD-42726-000016252084C010.jpg
Tył
7BF42B6B-7106-446C-8D54-B7F22FF53EFF-42726-00001625108A1D80.jpg
Zegary
032BB3DF-A657-4CA3-98C9-7B31D734646D-42726-000016252B9DA23A.jpg
488C0AD0-2B2B-407D-A5AF-55DA7C59C0F5-42726-0000162526301B6C.jpg
FB525E73-DC90-4B7B-988F-C944057BC5D6-42726-000016251E001475(1).jpg
FCEE6735-7D39-4D5C-9981-0B837B98B63D-42726-00001625290B0A61.jpg
C6BA7698-8A1A-4E32-97DB-EA981471BE2C-42726-00001625236C8EF6.jpg


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 16:10
Posty: 367 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019
Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez andrep » 4 cze 2019, 20:54

Witaj danrok , śliczniutka ta twoja mazdeczka <spoko> , lampy tylne chyba przyciemnione? – fajnie wyglądają. Czekam na dalsze wpisy dot. autka i nie tylko <oczko>
Android Auto i Car Play był fabrycznie zamontowany?
Pozdrawiam
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 16:58
Posty: 1633 (42/106)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety

Postprzez danrok » 5 cze 2019, 03:04

Tylne lampy sa takie oryginalnie :) wrzuce jutro lepsze zdjecie.

Android Auto i Apple Car Play byl fabrycznie zamontowany i podpiety pod jedno gniazdo w podlokietniku. Nosze sie jeszcze z zamiarem zakupu map. W tym modelu wystarczy zebym kupil karte SD za $30 na ebay i wklada do gniazda SD takze w podlokietniku. Wszystko powinno dzialac z automatu.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 16:10
Posty: 367 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019
Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez Paolo » 12 cze 2019, 08:10

Francja Elegancja <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 13:46
Posty: 1765 (98/41)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe i białe

Postprzez Adoz » 26 cze 2019, 21:27

CX5 mnie nie pociągają ale ten temat będę śledził bo kręcą mnie stany jak i tamtejsze auta. Sam fakt właśnie tych funkcji dodatkowych których chyba u nas nie ma ? chwal się jak tam się śmiga mazdą jakie wychodzi spalanie na ich paliwie ? jakie koszta itd. Bo to że w stanach nowe mazdy w salonie są tańsze niż nowe u nas to to wiem xD
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 10:31
Posty: 452 (1/6)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Premacy '03

Postprzez danrok » 30 cze 2019, 16:16

No to tak. Ja za samochod dalem ~$28,000 w leasingu na 3 lata. Rata wychodzi mnie $410/mc z podatkiem, a wykup jakos $17,000. Calkowity koszt leasingu wynosi wiec okolo ~$31,000 czyli okolo 111,000zl. Nie jest to duzo moim zdaniem, szczegolnie przy zarobkach w USA i to, ze auto nie jest wersja podstawowa :)

Jesli chodzi o spalanie to wynosi ono okolo 25mpg czyli okolo 9.4l/100km. Przyczym caly bak paliwa kosztuje mnie ... $24 :-P
IMG_3713.JPG

IMG_3714.JPG


Ogladalem jeszcze Mazde 6, w sumie dosc dlugo sie nad nia zastanawialem, ale dostepna jest tu tylko opcja sedan. W ogole nie ma tu samochodow typu kombi. Sa sedany (najpopularniejsze), hatchbacki (bardzo malo popularne, ale np Mazda 3 jest) oraz SUV. Z racji, ze mamy male dziecko i wlasciwie codziennie wkladamy z zona wozek i wyciagamy z auta pewnie z 20x, jedyna opcja byl SUV, stad tez CX-5. Mooooze jak dostaniemy Green Carte niedlugo, to nastepnym autem bedzie Tesla (tez leasing), ale to zobaczymy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 16:10
Posty: 367 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019
Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez danrok » 25 gru 2019, 18:28

Dawno mnie tu nie bylo, ale to dlatego ze duzo sie dzialo :–)

Mazde oddalem zonie, wozi nia syna do zlobka i na zajecia :–) przeszla ostatnio przeglad bez zadnych zastrzezen po 5 tysiacach mil. W sumie z auta jestesmy BARDZO zadowoleni. Komfort jazdy jest rewelacyjny. Jednak SUV to SUV. Niby ciezkie auto i duze opory powietrza, ale silnik 2.5 litra naprawde daje rade.

Ja sobie kupilem Camry 2019 rocznik, wersja SE – pewnie niedlugo zaloze temat w odpowiednim dziale :)

Z ciekawostek – ostatnio wybralismy sie nad zatoke Meksykanska gdzie po plazy mozna jezdzic samochodami. Miejscowosc nazywa sie Jamaica Beach <serduszka>
Załączniki
3CA114C9-825F-43A7-A515-1765C7063DD4-6937-0000033D37F23474.jpg
B6C9B881-39EB-4C02-BA56-28ED621C219B-6937-0000033D301EC4D2.jpg
C315073A-7589-49CB-9A48-15FE51F7508C-6937-0000033D327EC745.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 16:10
Posty: 367 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019
Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez andrep » 25 gru 2019, 19:46

danrok dzięki za zdjęcia , od razu nastrój się poprawia człowiekowi <jupi> (W KRK plucha ,pada deszcz :( )
Dobrze wiedzieć że autko się sprawdza <spoko>no i widać że w plenerze ładne jest :)
Pozdrawiam
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 16:58
Posty: 1633 (42/106)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety

Postprzez danrok » 27 gru 2019, 03:08

Haha :–) w sumie czlowiek zapomina, ze w Polsce zima. Jako ze mieszkamy aktualnie w Teksasie, to teraz mamy +20 stopni, wiec temperatura jest odpowiednia. W lecie praktycznie zyc sie nie da :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 16:10
Posty: 367 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019
Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez PiotrekZ95 » 7 sty 2020, 14:31

Super auto i miejsce do życia ! Niech Ci wszystko służy ;)
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2019, 19:33
Posty: 77 (1/0)
Skąd: Śląsk
Auto: M3 BK 2.0 LF 2008r.

Postprzez Majsiek » 7 sty 2020, 17:46

Witaj.
Napisz proszę czy masz 2.5l turbo? Bo nigdzie nie ma informacji o silniku z wyjątkiem postu gdzie piszesz że 2.5l. A w Stanach dostępna jest wersja turbo.
Pozdrawiam Kamil
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2016, 17:02
Posty: 100 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Cx-5 2.5l AT AWD SkyPassion 2018

Postprzez Adko » 7 sty 2020, 22:41

Super auto, szczerze zazdroszczę :D nie dość że bez GC to jeszcze nowe auto <oczy> ot cała ameryka. W PL mnie nie stać na 10 latka, pozdrowionka
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 10:08
Posty: 47 (2/2)
Skąd: Ślunsk
Auto: Mazda 6, 2.0 LPG Kombi '04
Były : GrandVoyager 3,3 V6 '96, 626 2.0 PB '98 cronos, Ford Taurus 3,1 V6 '96

Postprzez danrok » 8 sty 2020, 04:35

2.5l jest bez turbo. Auta (japonskie) sa naprawde tanie. Ostatnio czytalem ciekawy artykul na stronie carmax (to takie otomoto Polskie, link: https://www.carmax.com/articles/best-cars-for-the-money) i na drugim miejscu polecanych aut do 20tys USD jest Toyota Camry, a na 6 miejscu w kwocie 30-35tys USD jest VW Golf ;P

Na codzien jako swoim autem jezdze Toyota Camry 2019 SE, w Polsce ogladalem Golfy i nie powiedzialbym ze Golf jest warty prawie 2x tyle co Camry. Swoja droga – wszystko co Europejskie w USA jest duzo drozsze niz powinno byc normalnie :–) Ostatnio duzo z synem jezdzimy po placach zabaw i te najladniejsze sa "European style". Taka moda sie zrobila.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 16:10
Posty: 367 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019
Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy