Strona 1 z 1

Mazda RX-7 FD 13B-REW '95 @7sins.fd3s

PostNapisane: 11 cze 2018, 21:16
przez swr01
Witam wszystkich!
Chciałbym zaprezentować wszystkim moją perełkę, dziecko oraz długoterminowy projekt jakim jest Efini FD3S, wersja JDM, wybrana oraz sprowadzona specjalnie dla mnie przez Brytyjską firmę JapWestMods (po szczegóły, zapraszam priv).

Jest to 95 rok, limitowana wersja Bathurst R (nie mylić z Type R Bathurst), różniąca się delikatnie wagą ze względu na odchudzenie z audio i paru innych elementów. Były produkowane tylko 3 miesiące, 01-03.1995 i jest to model z ostatniego miesiąca.

Auto przykuło moją uwagę ze względu na to że jest to 90% stock (co w przypadku RX-7 jest dużym plusem), wolny od rdzy (przyjaciel wszystkich JDM), niewielki przebieg chociaż jest to już czas renowacji silnika (94k km) oraz cena była dosyć atrakcyjna, co oczywiście oznaczało pewne konsekwencje oraz kompromisy.

Aby uniknąć zabawy w tłumaczenie Japońskich krzaczków, walki z urzędami celnymi i skarbowymi oraz rejestracji auta, Mazda została najpierw importowana do UK gdzie przeszła przegląd oraz rejestrację i dopiero jako Anglik została przyprowadzona do Polszy gdzie zostaje na dłużej.
Jednakże, auto z lat 90, import z Japonii oznacza więcej niż tylko problemy językowe. Numer VIN okazał się krótszy (10 znakowy), są również problemy z homologacją. Trzeba dodać że kwestia lamp też nie jest jest taka łatwa, amerykańskie świecą symetrycznie co je eliminuje a Europejskie są zwane jednorożcem – podobno istniały ale nikt ich nie widział.
Finalnie, każdy z tych niuansów wydłuża czas kiedy auto legalnie się będzie poruszało po drodze, jednak nie tracę cierpliwości i nadziei bo jazda RX-7 ni jak ma się do innych aut – po prostu kosmos. :)

Wspominając o cenie oraz konsekwencjach z tym związanymi:
-Przedni zderzak to firmy bliżejnieokreślonej aftermarket, idealnie pasujący do driftu lub wide body – którego to auto ani pierwszego ani drugiego nie będzie uprawiać (przynajmniej narazie :D )
-Środek auta można uznać że jest w stanie średnim – Przednie fotele są w dobrym stanie, bez przetarć oraz uszkodzeń. Jednakże plastiki co jest normą w starszych Japońskich autach są popękane, luźne, zużyte. Również, na moje nieszczęście (szczęście że tylko 1), został zamontowany extra odometer Gauge, chyba nie udało mu się utrzymać w jednym miejscu co oznacza że przedni dash jest podziurawiony.
Kierownica jest czysto drifterska, gałka zmiany biegów zużyta czyli normalka w starych autach.
Kończąc na defektach, tylna kanapa jest rozpruta, co nie stanowi większego problemu jednakże estetycznie kuje w oczy – tymczasowo.

W związku z tym, zostały podjęte już nastepujące zakupy:
-99spec OEM Front bumper
-99spec OEM Front bumper lip
-CarShopGlow Front LED bumper lights
-OEM Nardi Leather Steering wheel from 99+ model
-Re-Amemiya Carbon Shift Gearknob
-OEM Central console plastic panel
-OEM Ashtray to Armrest extension
-OEM Door Mapbox
-OEM Dashboard Cluster Cover
-LRB Hand-made aluminium airvent replacement
-Efini branded keys
-Ceramic brakepads
-Groomed and Drilled brake discs

A lista przyszłych zakupów jest jeszcze dłuższa i ciekawsza – Jak wyżej wspominałem jest to długoterminowy projekt i nie wszystko od razu. W tym roku jeszcze wpadnie gwint Tein oraz koło którego aktualnie nie zdradzę marki, jednakże będzie lecieć prosto z JP.
Co do grubszych modyfikacji silnikowych – jeszcze nie jest nic potwierdzone. Z jednej strony jest to na tyle czysty pod tym względem egzemplarz wypadałoby aby trzymać serię jak najdłużej.
Z drugiej strony, aż się prosi o single turbo port i zabawę w 500+. Czas pokaże.

Być może auto pojawi się pod koniec sezonu na kilku zlotach, jednakże wszystko zależy od poziomu rozgrzebania wnętrza.

A żeby już nie zanudzać, wrzucam kilka zdjęć:
IMG_6935.JPG

IMG_5334.JPG

IMG_0477.JPG

IMG_4238.JPG

IMG_0640.JPG

IMG_0644.JPG


W razie pytań, zapraszam śmiało do kontaktu, tutaj na PW lub instagram @7sins.fd3s który właśnie powoli zaczyna się zapełniać treścią.

ps. Komentarze o stronie kierownicy proszę zostawić dla siebie. Jest to prawidłowa strona, mówi to ktoś kto prawko zdawał na wyspach oraz uważa że zmiana biegów prawą ręką jest dziwne. :P

PostNapisane: 12 cze 2018, 12:03
przez Piotr_
Ha pierwszy :D
Piękna i do tego czarna <serduszka> Działaj i mam nadzieję zobaczyć ją szybko gdzieś na zlocie <spoko>

Re: Mazda RX-7 FD 13B-REW '95 @7sins.fd3s

PostNapisane: 12 cze 2018, 12:16
przez piwo
slicznotka. az sie rozmarzylem. kurcze dlaczego auta sie starzeja. gdyby nie to pewnie sam bym jezdzil rx7 fd. jest sliczna. gratulacje wyboru. nie popsuj jej za bardzo. orginalny wyglad po prostu wymiata wszystko. co do silnika to mysle ze najlepszym wyborem jest trzymanie sie mniej wiecej serii bo na prawde
projekty z duza turbina koncza sie tym ze auto bedzie przejezdzac 1 tys km rocznie. lepiej doprowadz serie do perfekcji ewentualnie lekkie podniesienie boosta i bedziesz mial mega fun z jazdy na codzien. zazdrosne spojrzenia kierowcow mijajacych rx7 gwarantowane.
cudo. szkoda ze czas tak leci. na pewno utrzymanie rx7 w dzisiejszych czasach nie nalezy do najtanszych. niestety.
przypomniala mi sie ta sztuka:
viewtopic.php?f=49&t=111412

PostNapisane: 12 cze 2018, 17:19
przez Mr_Bartek
swr01 napisał(a): Trzeba dodać że kwestia lamp też nie jest jest taka łatwa, amerykańskie świecą symetrycznie co je eliminuje a Europejskie są zwane jednorożcem – podobno istniały ale nikt ich nie widział.


A może montaż soczewek w reflektorze? Jeśli nie patrzą na homologacje, a pewnie nie patrzą, to taki sposób może być fajną alternatywą. Tutaj masz temat na forum rx7: https://www.rx7club.com/3rd-generation- ... e-1101848/ . A tutaj polski sklep, który sprzedaje takie soczewki: https://hidretrofit.pl .

PostNapisane: 12 cze 2018, 18:25
przez Bo_Lo
Gratulacje,piękna sztuka.Mi się nawet na tym kole podoba ,lekki dystans trochę w dół i będzie sztos .Jedyne co to wolę ta starszą wersję zderzaka przedniego,z mniejszą i bardziej kształtną lampą postojowa. <spoko>

Re: Mazda RX-7 FD 13B-REW '95 @7sins.fd3s

PostNapisane: 13 cze 2018, 10:05
przez swr01
Dzięki za wszystkie dobre słowa! Auto bankowo nie zostanie popsute typowo JDMowym tuningiem, tak jak wyżej było wspominane – OEM+ is the way! <spoko>

Mr_Bartek napisał(a):
swr01 napisał(a): Trzeba dodać że kwestia lamp też nie jest jest taka łatwa, amerykańskie świecą symetrycznie co je eliminuje a Europejskie są zwane jednorożcem – podobno istniały ale nikt ich nie widział.


A może montaż soczewek w reflektorze? Jeśli nie patrzą na homologacje, a pewnie nie patrzą, to taki sposób może być fajną alternatywą. Tutaj masz temat na forum rx7: https://www.rx7club.com/3rd-generation- ... e-1101848/ . A tutaj polski sklep, który sprzedaje takie soczewki: https://hidretrofit.pl .


Już działałem w tym temacie. Seryjne lampy zostały przerobione na soczewki, niestety klosze ze względu na wiek nie wytrzymały rzeźbienia (posiadają wypukłe linie kierujące światło) i powstały pęknięcia. Finalnie, nie wygląda to zbyt estetycznie więc do czasu ogarnięcia rejestracji w PL i innych ważniejszych spraw, projekt HID odchodzi na bok. W zamian do jazdy i przeglądu mam crystal headlights, które wyglądowo nie urywają ale spełniają swoją rolę.

Re: Mazda RX-7 FD 13B-REW '95 @7sins.fd3s

PostNapisane: 13 cze 2018, 14:15
przez xRafalx
Może wystarczyło by zrobić nakładki z carbonu lub jakiegoś innego kompozytu na te brzydkie szkła i problem z głowy :)

Re: Mazda RX-7 FD 13B-REW '95 @7sins.fd3s

PostNapisane: 14 cze 2018, 20:48
przez swr01
Auto będzie zrobione jak najbardziej legalnie się da, nie chcę dowodu odbierać z komisariatu co drugi wyjazd z garażu. :) Tuning tuningiem ale FD na tyle rzuca się w oczy że bez tego będą cholernie skrupulatne kontrole, szczególnie że we WRO misiaczki lubią dzielić się bilecikami <nie powiem>

PostNapisane: 14 cze 2018, 22:29
przez Szyna
To we Wro mamy takie rarytasiki a czemu profil nie uzupełniony :P

Re: Mazda RX-7 FD 13B-REW '95 @7sins.fd3s

PostNapisane: 15 cze 2018, 22:56
przez swr01
Dopiero się wdrażam, obiecuję poprawę :D I to że najpierw będzie mnie słychać, potem widać <diabełek>

Żeby nie było że tylko są luźne rozmowy i 0 pracy czy update, wrzucam kilka zdjęć gratów które już mam na miejscu:

99 spec OEM, new baby face – już niedługo na aucie ;)
IMG_8059.JPG



New baby face + 99 OEM face lip
IMG_4346.JPG



LRB Aluminium air vent – Ręcznie robiony, ściągany ze Stanów – zastępstwo kratki która pęka bardziej niż gumki z biedronki. Po tym jak cała deska zostanie obszyta, zostanie pomalowany w kolor
IMG_1751.JPG



Optional leather arm rest – Chyba must have upgrade do każdego FD
IMG_9189.JPG


More to come, niedługo zdjęcia z prac nad detailingiem i odnowieniem wnętrza. Stay tuned!

PostNapisane: 27 cze 2018, 13:20
przez KMBak
Kuva. Wrocław. No muszę to podotykać!!!!! <serduszka> <serduszka> <serduszka>

PostNapisane: 30 cze 2018, 16:56
przez chmielu_KL
Piękna jest <serduszka> obserwuje!!! <spoko>

Re: Mazda RX-7 FD 13B-REW '95 @7sins.fd3s

PostNapisane: 9 lip 2018, 22:21
przez swr01
Taki szybki update:
Z okazji raceism i dubit events, w odwiedziny wpadł bracki z japońską Godzillą, ustrzelone pamiątkowe zdjęcie:

IMG_1737.JPG


W między czasie udało mi się kupić 99 spec cluster w którym zamiast oil temp jest wyświetlany boost pressure – Jest to wynik potrzeby wymiany obrotomierza oraz pozbycia się jakich kolwiek dodatkowych wskaźników ze środka. Zdjęcia soon.

Tymczasem, auto przetransportowane do mechanika który walczy z kilkoma rzeczami przed Japfest, być może uda się zjawić. :)

IMG_1863.JPG


Stay tuned.