Mazda RX-7 FD 13B-REW '95 @7sins.fd3s

FE / FD / FC / FB / SA

Postprzez swr01 » 11 cze 2018, 20:16

Witam wszystkich!
Chciałbym zaprezentować wszystkim moją perełkę, dziecko oraz długoterminowy projekt jakim jest Efini FD3S, wersja JDM, wybrana oraz sprowadzona specjalnie dla mnie przez Brytyjską firmę JapWestMods (po szczegóły, zapraszam priv).

Jest to 95 rok, limitowana wersja Bathurst R (nie mylić z Type R Bathurst), różniąca się delikatnie wagą ze względu na odchudzenie z audio i paru innych elementów. Były produkowane tylko 3 miesiące, 01-03.1995 i jest to model z ostatniego miesiąca.

Auto przykuło moją uwagę ze względu na to że jest to 90% stock (co w przypadku RX-7 jest dużym plusem), wolny od rdzy (przyjaciel wszystkich JDM), niewielki przebieg chociaż jest to już czas renowacji silnika (94k km) oraz cena była dosyć atrakcyjna, co oczywiście oznaczało pewne konsekwencje oraz kompromisy.

Aby uniknąć zabawy w tłumaczenie Japońskich krzaczków, walki z urzędami celnymi i skarbowymi oraz rejestracji auta, Mazda została najpierw importowana do UK gdzie przeszła przegląd oraz rejestrację i dopiero jako Anglik została przyprowadzona do Polszy gdzie zostaje na dłużej.
Jednakże, auto z lat 90, import z Japonii oznacza więcej niż tylko problemy językowe. Numer VIN okazał się krótszy (10 znakowy), są również problemy z homologacją. Trzeba dodać że kwestia lamp też nie jest jest taka łatwa, amerykańskie świecą symetrycznie co je eliminuje a Europejskie są zwane jednorożcem – podobno istniały ale nikt ich nie widział.
Finalnie, każdy z tych niuansów wydłuża czas kiedy auto legalnie się będzie poruszało po drodze, jednak nie tracę cierpliwości i nadziei bo jazda RX-7 ni jak ma się do innych aut – po prostu kosmos. :)

Wspominając o cenie oraz konsekwencjach z tym związanymi:
-Przedni zderzak to firmy bliżejnieokreślonej aftermarket, idealnie pasujący do driftu lub wide body – którego to auto ani pierwszego ani drugiego nie będzie uprawiać (przynajmniej narazie :D )
-Środek auta można uznać że jest w stanie średnim – Przednie fotele są w dobrym stanie, bez przetarć oraz uszkodzeń. Jednakże plastiki co jest normą w starszych Japońskich autach są popękane, luźne, zużyte. Również, na moje nieszczęście (szczęście że tylko 1), został zamontowany extra odometer Gauge, chyba nie udało mu się utrzymać w jednym miejscu co oznacza że przedni dash jest podziurawiony.
Kierownica jest czysto drifterska, gałka zmiany biegów zużyta czyli normalka w starych autach.
Kończąc na defektach, tylna kanapa jest rozpruta, co nie stanowi większego problemu jednakże estetycznie kuje w oczy – tymczasowo.

W związku z tym, zostały podjęte już nastepujące zakupy:
-99spec OEM Front bumper
-99spec OEM Front bumper lip
-CarShopGlow Front LED bumper lights
-OEM Nardi Leather Steering wheel from 99+ model
-Re-Amemiya Carbon Shift Gearknob
-OEM Central console plastic panel
-OEM Ashtray to Armrest extension
-OEM Door Mapbox
-OEM Dashboard Cluster Cover
-LRB Hand-made aluminium airvent replacement
-Efini branded keys
-Ceramic brakepads
-Groomed and Drilled brake discs

A lista przyszłych zakupów jest jeszcze dłuższa i ciekawsza – Jak wyżej wspominałem jest to długoterminowy projekt i nie wszystko od razu. W tym roku jeszcze wpadnie gwint Tein oraz koło którego aktualnie nie zdradzę marki, jednakże będzie lecieć prosto z JP.
Co do grubszych modyfikacji silnikowych – jeszcze nie jest nic potwierdzone. Z jednej strony jest to na tyle czysty pod tym względem egzemplarz wypadałoby aby trzymać serię jak najdłużej.
Z drugiej strony, aż się prosi o single turbo port i zabawę w 500+. Czas pokaże.

Być może auto pojawi się pod koniec sezonu na kilku zlotach, jednakże wszystko zależy od poziomu rozgrzebania wnętrza.

A żeby już nie zanudzać, wrzucam kilka zdjęć:
IMG_6935.JPG

IMG_5334.JPG

IMG_0477.JPG

IMG_4238.JPG

IMG_0640.JPG

IMG_0644.JPG


W razie pytań, zapraszam śmiało do kontaktu, tutaj na PW lub instagram @7sins.fd3s który właśnie powoli zaczyna się zapełniać treścią.

ps. Komentarze o stronie kierownicy proszę zostawić dla siebie. Jest to prawidłowa strona, mówi to ktoś kto prawko zdawał na wyspach oraz uważa że zmiana biegów prawą ręką jest dziwne. :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 gru 2017, 18:29
Posty: 6
Skąd: Wroclove
Auto: FD3S 95' 13B-REW

Postprzez Piotr_ » 12 cze 2018, 11:03

Ha pierwszy :D
Piękna i do tego czarna <serduszka> Działaj i mam nadzieję zobaczyć ją szybko gdzieś na zlocie <spoko>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 19:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez piwo » 12 cze 2018, 11:16

slicznotka. az sie rozmarzylem. kurcze dlaczego auta sie starzeja. gdyby nie to pewnie sam bym jezdzil rx7 fd. jest sliczna. gratulacje wyboru. nie popsuj jej za bardzo. orginalny wyglad po prostu wymiata wszystko. co do silnika to mysle ze najlepszym wyborem jest trzymanie sie mniej wiecej serii bo na prawde
projekty z duza turbina koncza sie tym ze auto bedzie przejezdzac 1 tys km rocznie. lepiej doprowadz serie do perfekcji ewentualnie lekkie podniesienie boosta i bedziesz mial mega fun z jazdy na codzien. zazdrosne spojrzenia kierowcow mijajacych rx7 gwarantowane.
cudo. szkoda ze czas tak leci. na pewno utrzymanie rx7 w dzisiejszych czasach nie nalezy do najtanszych. niestety.
przypomniala mi sie ta sztuka:
viewtopic.php?f=49&t=111412
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Mr_Bartek » 12 cze 2018, 16:19

swr01 napisał(a): Trzeba dodać że kwestia lamp też nie jest jest taka łatwa, amerykańskie świecą symetrycznie co je eliminuje a Europejskie są zwane jednorożcem – podobno istniały ale nikt ich nie widział.


A może montaż soczewek w reflektorze? Jeśli nie patrzą na homologacje, a pewnie nie patrzą, to taki sposób może być fajną alternatywą. Tutaj masz temat na forum rx7: https://www.rx7club.com/3rd-generation- ... e-1101848/ . A tutaj polski sklep, który sprzedaje takie soczewki: https://hidretrofit.pl .
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Bo_Lo » 12 cze 2018, 17:25

Gratulacje,piękna sztuka.Mi się nawet na tym kole podoba ,lekki dystans trochę w dół i będzie sztos .Jedyne co to wolę ta starszą wersję zderzaka przedniego,z mniejszą i bardziej kształtną lampą postojowa. <spoko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez swr01 » 13 cze 2018, 09:05

Dzięki za wszystkie dobre słowa! Auto bankowo nie zostanie popsute typowo JDMowym tuningiem, tak jak wyżej było wspominane – OEM+ is the way! <spoko>

Mr_Bartek napisał(a):
swr01 napisał(a): Trzeba dodać że kwestia lamp też nie jest jest taka łatwa, amerykańskie świecą symetrycznie co je eliminuje a Europejskie są zwane jednorożcem – podobno istniały ale nikt ich nie widział.


A może montaż soczewek w reflektorze? Jeśli nie patrzą na homologacje, a pewnie nie patrzą, to taki sposób może być fajną alternatywą. Tutaj masz temat na forum rx7: https://www.rx7club.com/3rd-generation- ... e-1101848/ . A tutaj polski sklep, który sprzedaje takie soczewki: https://hidretrofit.pl .


Już działałem w tym temacie. Seryjne lampy zostały przerobione na soczewki, niestety klosze ze względu na wiek nie wytrzymały rzeźbienia (posiadają wypukłe linie kierujące światło) i powstały pęknięcia. Finalnie, nie wygląda to zbyt estetycznie więc do czasu ogarnięcia rejestracji w PL i innych ważniejszych spraw, projekt HID odchodzi na bok. W zamian do jazdy i przeglądu mam crystal headlights, które wyglądowo nie urywają ale spełniają swoją rolę.
Załączniki
IMG_8805.JPG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 gru 2017, 18:29
Posty: 6
Skąd: Wroclove
Auto: FD3S 95' 13B-REW

Postprzez xRafalx » 13 cze 2018, 13:15

Może wystarczyło by zrobić nakładki z carbonu lub jakiegoś innego kompozytu na te brzydkie szkła i problem z głowy :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3598 (51/68)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez swr01 » 14 cze 2018, 19:48

Auto będzie zrobione jak najbardziej legalnie się da, nie chcę dowodu odbierać z komisariatu co drugi wyjazd z garażu. :) Tuning tuningiem ale FD na tyle rzuca się w oczy że bez tego będą cholernie skrupulatne kontrole, szczególnie że we WRO misiaczki lubią dzielić się bilecikami <nie powiem>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 gru 2017, 18:29
Posty: 6
Skąd: Wroclove
Auto: FD3S 95' 13B-REW

Postprzez Szyna » 14 cze 2018, 21:29

To we Wro mamy takie rarytasiki a czemu profil nie uzupełniony :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez swr01 » 15 cze 2018, 21:56

Dopiero się wdrażam, obiecuję poprawę :D I to że najpierw będzie mnie słychać, potem widać <diabełek>

Żeby nie było że tylko są luźne rozmowy i 0 pracy czy update, wrzucam kilka zdjęć gratów które już mam na miejscu:

99 spec OEM, new baby face – już niedługo na aucie ;)
IMG_8059.JPG



New baby face + 99 OEM face lip
IMG_4346.JPG



LRB Aluminium air vent – Ręcznie robiony, ściągany ze Stanów – zastępstwo kratki która pęka bardziej niż gumki z biedronki. Po tym jak cała deska zostanie obszyta, zostanie pomalowany w kolor
IMG_1751.JPG



Optional leather arm rest – Chyba must have upgrade do każdego FD
IMG_9189.JPG


More to come, niedługo zdjęcia z prac nad detailingiem i odnowieniem wnętrza. Stay tuned!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 gru 2017, 18:29
Posty: 6
Skąd: Wroclove
Auto: FD3S 95' 13B-REW

Postprzez KMBak » 27 cze 2018, 12:20

Kuva. Wrocław. No muszę to podotykać!!!!! <serduszka> <serduszka> <serduszka>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez chmielu_KL » 30 cze 2018, 15:56

Piękna jest <serduszka> obserwuje!!! <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez swr01 » 9 lip 2018, 21:21

Taki szybki update:
Z okazji raceism i dubit events, w odwiedziny wpadł bracki z japońską Godzillą, ustrzelone pamiątkowe zdjęcie:

IMG_1737.JPG


W między czasie udało mi się kupić 99 spec cluster w którym zamiast oil temp jest wyświetlany boost pressure – Jest to wynik potrzeby wymiany obrotomierza oraz pozbycia się jakich kolwiek dodatkowych wskaźników ze środka. Zdjęcia soon.

Tymczasem, auto przetransportowane do mechanika który walczy z kilkoma rzeczami przed Japfest, być może uda się zjawić. :)

IMG_1863.JPG


Stay tuned.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 gru 2017, 18:29
Posty: 6
Skąd: Wroclove
Auto: FD3S 95' 13B-REW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy