Strona 1 z 2

Mazda RX-7 FC3C 13B 1989r. Cabrio Turbo – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 8 lut 2018, 00:12
przez Paweł-Gołembiewski
Ups. Wpadłem jak śliwka w kompot :)
Parę słów o przygodach związanych z totalnie wyjątkowym samochodem RX7 drugiej generacji :) Z pewnością nie trafiłbym na ten samochód tak po prostu. Droga do niego wiodła przez silniki Wankla umieszczone w RX7 pierwszej generacji i w Mazdach RX8.

Nie ma co czekać, zobaczmy od razu o czym mowa :)

MAZDA RX7 FC ASO MAZDA.jpg


Mazda RX7 drugiej generacji, stworzona jako sportowe GT, w przeciwieństwie do spartańskiego rasowego poprzednika. Stworzona z myślą, że skoro ma być godnym następcą udanego poprzednika (wyjątkowy sukces – ponad 700 tys. sprzedanych egzemplarzy), to umieścimy w nim szczyt ówczesnej technologii i zrobimy to z tradycyjną japońską starannością i dokładnością. Jeździłem naprawdę wieloma samochodami i ten egzemplarz urzekł mnie totalnie wrażeniami z jazdy.

Zdjęcie zrobiłem dziś i z niecierpliwością typową dla słowiańskiej krwi czekam na kolejne dni, które mają przynieść włożenie silnika i uruchomienie RXa. O co chodzi? Dlaczego tak piszę? RXa kupiłem w zeszłym roku. To samochód:
<spoko> Od drugiego właściciela,
<spoko> z pełną historią (cały segregator dokumentów, łącznie z fakturą zakupu, jeszcze nie widziałem czegoś podobnego),
<spoko> bezwypadkowy (choć cały przelakierowany z uwagi na łuszczący się lakier – na co mam pełną dokumentację zdjęciową – czyli odchodzi naprawdę wiele prac przy lakierze),
podsumowując, prawdziwy diament. Tak zachęca do wsiadania:

MAZDA RX7 FC3C CABRIO SERWIS MAZDA.jpg


Czemu więc przykryty śniegiem stoi w pobliżu serwisu z zaklejonymi światłami z przodu? (niektórzy z Was go widzieli w takim stanie przy okazji odwiedzin :)) Plan jest taki, że ma być totalnie odrestaurowany. Co to oznacza?

1. Mechanika w doskonałym stanie. Samochód jest totalnie seryjny, ma 128 tys. km. Niewiele, a zarazem tyle, że trzeba dokładnie przejrzeć cały samochód. Aktualnie po rewizji jest silnik. Przy okazji rewizji wyszedł przedmuch do układu chłodniczego spowodowany tym co widzimy na zdjęciu:

SILNIK WANKLA PLATE HOUSING ROTOR.jpg


Wymieniliśmy to, co trzeba było, na niczym nie żałowaliśmy. Silnik musi być we wzorowym stanie. Trochę czekaliśmy na części z Japonii i USA. Przy okazji rozbierania silnika zauważyliśmy pęknięcia na kolektorze wydechowym. Spośród dostępnych opcji najciekawszą wydało się zakupienie używanego i jego pospawanie, co zostało wykonane w wyjątkowo dokładny sposób. Generowane temperatury w wersji turbo do niskich nie należą, więc ciekaw jestem jak długo wytrzyma ten kolektor. Jeżeli niedługo, trzeba będzie zbudować jakiś customowy. Przed nami cała lista kontrolna dotycząca zawieszenia. Najpierw jednak silnik i wszystkie układy.

2. Podwozie zabezpieczone antykorozyjnie. Na razie plan jest taki by tym RXem nie jeździć za bardzo zimą, choć kusi. Teoretycznie więc nie będzie miał kontaktu z solami sypanymi na jezdnie. Tym niemniej jeżeli ma być w stanie wzorowym, trzeba było się zabrać za podwozie.

ZABEZPIECZENIE ANTYKOROZYJNE PODWOZIA MAZDA RX7.jpg


Podwozie, zgodnie ze standardem przyjętym w firmie (na co dzień robimy zabezpieczenia antykorozyjne), dokładnie umyliśmy, oczyściliśmy. Na szczęście przez okres bez ostatnich pięciu lat samochód był garażowany. Korozja tylko punktowa. Tym razem los obszedł się z nami łaskawie. Przy okazji odświeżyliśmy wizualnie wymagające tego elementy jak sprężyny, tarcze kotwiczne, zaciski (jaki kolor byście wybrali? u mnie poszły na czarno) etc.

3. Ogólne oczyszczenie samochodu przygotowujące pod pełny detailing. Jak widać na załączonym obrazie, jest co oczyszczać. Najpierw oczyszczamy z "ledów":

24993509_1769198316488863_5397321940415329309_n.jpg


wp_ss_20180128_0002 (3).png


Ostatnie pięć lat spędzonych pod chmurką sprawiło, że flora szaleje :)

wp_ss_20180128_0001 (2).png


Wiele rzeczy widziałem w dziale lakierniczym, kiedyś nawet zdobyłem tytuł mistrza lakiernictwa oraz mistrza blacharstwa samochodowego, ale ciekawość jak flora wpłynęła na lakier sprawiła, że przyglądam się uważnie lakierowi we wszystkich bardziej ukrytych miejscach. Będziemy mieli pełne ręce pracy.

4. Ostatni szlif. Gdy już wszystko posprawdzam, gdy zrobimy wszystkie mniejsze i większe naprawy, wymiany eksploatacyjne to na końcu trzeba będzie oszlifować nasz diament, by stał się brylantem. Do tego może posłużyć zamiana felg ;) Oryginalne mają interesujący wzór, ale to 15tki. Wielka wygoda w sportowej Maździe. Trochę spod ziemi, a trochę z forum wykopałem skręcane felgi Rays Mazdaspeed z 1991 roku. Są odnowione, każdą sprawdziłem. Mimo wieku są idealnie utrzymane.

WP_20180105_22_52_48_Pro.jpg


Na koniec creme de la creme:

WP_20180105_22_19_32_Pro.jpg


Przed nami jeszcze wiele pracy, miliony godzin ;) Także przybijcie piątkę, wpadnijcie na kawę zobaczyć jak postępy prac i trzymajcie kciuki za powodzenie misji <faja> C.d.n. :>

Re: Mazda RX-7 FC3C 13B 1989r. Cabrio Turbo – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 8 lut 2018, 00:21
przez makmarc
Potwierdzam, widziałem na żywo, obmacałem, czekam na efekty, bo Rex jest konkretny i w pięknym stanie, a po zabiegach pielęgnacyjnych będzie rwał suty na ulicy niemiłosiernie. Pozdrawiam Paweł i do zobaczenia zapewne niebawem. :)

PostNapisane: 8 lut 2018, 11:52
przez Bartg
Przepiękna jest <serduszka> Temat leci gdzie trzeba i mam nadzieję zobaczyć ją na megazlocie :)

Re: Mazda RX-7 FC3C 13B 1989r. Cabrio Turbo – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 8 lut 2018, 14:24
przez torek
woow!!!
i chyba więcej pisać nie trzeba. :]

Re: Mazda RX-7 FC3C 13B 1989r. Cabrio Turbo – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 8 lut 2018, 22:20
przez Danmazda
Piękności <serduszka> Też już ją gdzieś widziałem :P :)

Re: Mazda RX-7 FC3C 13B 1989r. Cabrio Turbo – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 9 lut 2018, 15:31
przez sylwia323F
Śliczna jest, dbaj o nią!!! W lepsze ręce nie mogła trafić :D

PostNapisane: 9 lut 2018, 18:05
przez Dziurga
No piękna piękna;P czekam na więcej zdjęć

PostNapisane: 9 lut 2018, 18:11
przez KMBak
Wszystko spoko, ale fot za mało. <oczko>

Re: Mazda RX-7 FC3C 13B 1989r. Cabrio Turbo – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 9 lut 2018, 21:28
przez Paweł-Gołembiewski
Więcej zdjęć powiadasz :) To wrzucę samo mięso :)
Tu zdjęcie obrazujące stan przed czyszczeniem pokrywy silnika od spodu oraz stan po czyszczeniu.

wp_ss_20180128_0003 (2).png


Jeżeli chodzi o tarcze kotwiczne, tak wyglądały po zdjęciu tarcz hamulcowych:
WP_20180102_16_27_14_Pro.jpg


Tu po wstępnym oczyszczeniu, później dokładne czyszczenie, niebawem malowanie:
WP_20180102_16_27_34_Pro.jpg


Tu zacisk po malowaniu:
WP_20180109_17_05_11_Pro.jpg


Ale przejdźmy do konkretów ;) Tak wygląda komora silnika po podniesieniu pokrywy:
WP_20171113_16_56_35_Pro.jpg


... i po wyjęciu paru elementów. Jak widać, za czysto tu nie jest (jeszcze):
WP_20171115_17_59_22_Pro.jpg


To stan na dziś, w tym momencie jesteśmy przed włożeniem silnika. Czekam na to z niecierpliwością. Co zauważacie na tych zdjęciach?

PostNapisane: 9 lut 2018, 23:26
przez Biniu
Jaki jest plan na to auto? Perełka wystawowa czy zgodnie z przeznaczeniem ? <diabełek>

Re: Mazda RX-7 FC3C 13B 1989r. Cabrio Turbo – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 10 lut 2018, 13:04
przez adis555
Cóż, nazwa powinna zostać zmieniona z MAZDA na MIAZGA.

Coś pięknego , gratuluje całego garażu.
Jednak mam nadzieję że auto będzie używane zgodnie z przeznaczeniem i będzie cieszyło właściciela jak i resztę osób je podziwiających w ruchu, a nie na pokazach . <spoko>

Dla mnie najpiękniejsze auto na forum <cisza>

Re: Mazda RX-7 FC3C 13B 1989r. Cabrio Turbo – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 12 lut 2018, 11:09
przez Paweł-Gołembiewski
KOMORA SILNIKA MAZDA RX7 SILNIK WANKLA.jpg


Update z dziś :)
Jak widać komora silnika w trakcie czyszczenia – chyba jest różnica względem zdjęcia zamieszczonego wcześniej? :D Dziś lub jutro wkładamy silnik. Odpowiadając na pytanie "jakie są plany?" Przyszłości nie da się przewidzieć, więc nie chcę przesądzać. Niezależnie od wykorzystania samochodu, ten z pewnością będzie (podobnie jak FB) doprowadzony do stanu idealnego. Poza tym chciałbym nim w końcu pojeździć, bo nie zebrałem jeszcze tylu wrażeń by poza pierwszym wrażeniem coś więcej o nim powiedzieć. Wtedy zobaczymy. Tory kuszą, to zawsze. Czy tym samochodem? Zobaczymy wiosną...

Re: Mazda RX-7 FC3C 13B 1989r. Cabrio Turbo – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 12 lut 2018, 19:16
przez pawcio1017
Jeszcze raz gratulacje nabytku Pawle! Obserwuję temat z ciekwością, bo auto zdecydowanie wyjątkowe <serduszka> Mam nadzieję, że tak jak sugerują koledzy wyżej nie będziesz trzymał pod kocem i będzie okazja znowu pokonkurować na torze! :> (tak, sugeruję rewanż :P )

PostNapisane: 12 lut 2018, 20:16
przez Biniu
Z jednej strony to już jest pełnoprawny klasyk a do tego auto kultowe i bardzo rzadko spotykane. Także na pojezdzawki torowe szkoda go. Z drugiej strony kurde to sportowe cabrio z turbo wanklem. Setka katalogowo pęka dobrze poniżej 7s.
I bądź tu mądry.

Re: Mazda RX-7 FC3C 13B 1989r. Cabrio Turbo – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 12 lut 2018, 21:43
przez Paweł-Gołembiewski
Update 12.02 godziny popołudniowe: Dziś wiele godzin spędziłem w niekomfortowej pozycji (szczególnie przy moim wysokim wzroście) czyszcząc dalej komorę silnika, kable, ścianę grodziową, itp. itd... Miłe oderwanie od codzienności ;) Pamiętacie na jednym ze zdjęć powyżej jak wyglądała obudowa wentylatora chłodnicy, kiedy jeszcze znajdowała się w komorze silnika? To przypomnę, tu po wyjęciu:

Mazda RX-7 obudowa chłodnicy.jpg


Od razu lepiej:

Mazda RX-7 obudowa wentylatora chłodnicy czyszczenie.jpg


Sporo czasu się zeszło przy zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego – tu już po długim czyszczeniu (był strasznie uwalony), a mimo wszystko jak spojrzymy przez otwór, widać przymocowane do wewnętrznych ścianek zabrudzenia...

Mazda RX7 zbiornik wyrównawczy.jpg


Od zewnątrz to wygląda tak (żałuję, że nie zrobiłem zdjęcia przed czyszczeniem, był prawie cały ciemny)

Mazda RX7 zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego.jpg


Od razu wiadomo, że będzie wielokrotne czyszczenie i rozbieranie układu chłodzącego.

Dopisano 12 lut 2018, 21:13:

Biniu napisał(a):Z jednej strony to już jest pełnoprawny klasyk a do tego auto kultowe i bardzo rzadko spotykane. Także na pojezdzawki torowe szkoda go. Z drugiej strony kurde to sportowe cabrio z turbo wanklem. Setka katalogowo pęka dobrze poniżej 7s.
I bądź tu mądry.


Dokładnie. Więc na spokojnie, najpierw pojeżdżę, potem zdecyduję. Pośpiechu nie ma.

pawcio1017 napisał(a): Mam nadzieję, że tak jak sugerują koledzy wyżej nie będziesz trzymał pod kocem


Pawcio garażował tak, ale będzie się pojawiał tu i tam ;)

Bym zapomniał. Podczas rozbierania silnika wyszło na to, że pęknięty jest kolektor wydechowy. Pęknięty w tylu miejscach, że naprawa jest trudna, wymagająca, mało kto coś takiego potrafi. Zwróćcie też uwagę na kolor tego kolektora. Na coś wskazuje?

25488783_1751881801542559_330743121_n.jpg


25497314_1751881784875894_649397320_n.jpg


Nowy kosztuje grubo ponad 2k. Biorąc pod uwagę rozmach całego projektu, muszę szukać redukcji tego kosztu. Nie zdecydowałem się na customowe, bo pojawiła się opcja zakupu używanego, niestety też do naprawy. Tu widać różnice w kolorze między używanym moim i tym "nowym". Co ciekawe, widać również, że w wersji turbo jest to słabym punktem, temperatury robią swoje.

26982395_934223500060539_192603680_o.jpg


Niełatwa decyzja, bo profesjonalnie naprawić takie uszkodzenia, to trudna i czasochłonna sprawa. Mimo to zdecydowałem się na naprawę. Zobaczmy po:

MAZDA RX7 KOLEKTOR WYDECHOWY 2.jpg


MAZDA RX7 KOLEKTOR WYDECHOWY.jpg


Po dokładnym obejrzeniu jest oczywistym, że naprawa została wykonana starannie. Dodatkowo całość odświeżono. Natomiast jeżeli ten kolektor nie wytrzyma, to następny będzie customowy lub zrobiony na zamówienie.

Co dalej? Jeszcze dopilnowanie detali, stosowne zabezpieczenia antykorozyjne w miejscach, które mają uszkodzenia mechaniczne, wymiana pomniejszych skorodowanych śrub, niezbędne zaprawki lakiernicze tam gdzie są odpryski itp.itd. Stay tuned...

Re: Mazda RX-7 FC3C 13B 1989r. Cabrio Turbo – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 16 lut 2018, 16:44
przez Dziurga
Nagraj filmik przy pierwszym uruchomieniu :)

Re: Mazda RX-7 FC3C 13B 1989r. Cabrio Turbo – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 17 lut 2018, 08:10
przez Paweł-Gołembiewski
Ok, na czym to skończyliśmy? Chyba na tym, że mamy wyjęty silnik i czystą komorę silnika :)

KOMORA SILNIKA MAZDA RX7 SILNIK WANKLA.jpg


Zdecydowanie potrzebny jest update :D W końcu nadeszły upragnione chwile :) Co ciekawe, serce wkładaliśmy w walentynki ;)

MAZDA RX7 AUTO DETAILING SERWIS ASO MAZDA WARSZAWA (7).jpg


Chwilę zajął montaż :)

MAZDA RX7 AUTO DETAILING SERWIS ASO MAZDA WARSZAWA (3).jpg


Pierwsze odpalenie nagrałem, film wrzuciłem w komentarze:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1853048158103878&set=ms.c.eJwFwYkRADAIArCNeiKP7D9ZE9QcFS6GvT7Um2QJnTX6ci0GtQ~–~–.bps.a.1601102056631824.1073741826.100001961368770&type=3&theater

Zagościła radość, Mazda RX7 odzyskała życie! Nie było osoby, która by się nie uśmiechała na ten widok :) Zatem w drogę! Ale zaraz, jeszcze kończymy czysczenie kierunków i świateł pozycyjnych – pamiętacie ze zdjęć powyżej jakie były brudne... Przypomnę:

MAZDA RX-7.jpg


#PRAKTYKI (4).png


Niestety, wewnątrz jest wiele zabrudzeń, by nie podchodzić dwa razy zdecydowałem o ich rozebraniu...

CZYSZCZENIE LAMP.jpg


Wiadomo, że teraz już można zmienić ramki na właściwe ;) O wiele bardziej pasują niż poprzednie błękitno białe...

MAZDA RX7.jpg


Przy okazji widać, że należy mu się porządne mycie. Dojdziemy i do tego...

Pamiętacie felgi mazdaspeed? Zobaczymy czy siadły?

MAZDA RX7 AUTO DETAILING SERWIS ASO MAZDA WARSZAWA (4).jpg


To co? Jazda próbna?

MAZDA RX7 AUTO DETAILING SERWIS ASO MAZDA WARSZAWA (9).jpg


To dopiero uśmiech na ustach :D Tyle oczekiwania i takie piękne (a jakie przybrudzone) spełnione marzenie :) Jak Wam się podoba? Brać ją na tor? ;) C.d.n.

Re: Mazda RX-7 FC3C 13B 1989r. Cabrio Turbo – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 18 lut 2018, 14:07
przez szkodnik_byd
Wypożyczalnia dużych lawet i zabieraj wszystkie Rexy na tor – jazda bez dachu na TP bezcenna

Re: Mazda RX-7 FC3C 13B 1989r. Cabrio Turbo – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 18 lut 2018, 16:34
przez Damian68
Grzechem byłoby nie zabrać na tor i pokazać te cudeńka :D

PostNapisane: 19 lut 2018, 10:00
przez zemoj
Bardzo przyjemnie się ogląda takie pieczołowite odbudowy.

Biorąc pod uwagę wszystkie generacje RX-7, to akurat FC w wersji Cabrio w moich własnych kanonach piękna uchodzi za najbrzydszą, aczkolwiek spodziewam się, że z kolei ze wszystkich FC Cabrio, ta będzie w ścisłej czołówce najładniejszych :)

szkodnik_byd napisał(a):jazda bez dachu na TP bezcenna

Na TP nie wolno top down :P